خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ایران جاهایی پیدا می‌شود که در تابستان دمای زیر صفر دارد. یکی از این جاها توسکا چشمه مازندران است. امروز کوله‌بار سفرمان را به سمت گلوگاه مازندران می‎بریم. می‌رویم به دل طبیعت.در ایران جاهایی پیدا می‌شود که در تابستان دمای زیر صفر دارد. یکی از این جاها توسکا چشمه مازندران است. امروز کوله‌بار سفرمان را به سمت گلوگاه مازندران می‎بریم. می‌رویم به دل طبیعت توسکا چشمه مازندران کجاست؟سراغ پارک جنگلی توسکا را در جنوب گلوگاه در شمال ایران بگیرید. فهمیدن اینکه چرا به این جنگل، جنگل توسکا می‌گویند کار سختی نیست. این جنگل پر است از درخت‌های توسکا. توسکا یا همان توسه درختی است که زودتر از هر درخت دیگری به شکوفه می‌نشیند و دیرتر از جنگل به پاییز می‌رسد. حالا چرا نمی‌گویند چشمه توسکا؟ در زبان‌های شمال ترکیب‌ها را عکس زبان فارسی استفاده می‌کنند. و ترتیب کلمه‌ها در این ترکیب از زبان محلی آمده است.توسکا چشمه و جاده گلوگاه | چشم به جاده، گوش به هواشناسی: جاده گلوگاه به دامغان جاده‌ جنگلی زیبایی است که گاهی مهی به آن می‌نشیند و زیبایی‌اش را چند برابر می‌کند. در جاده درخت‌های انار و توت وحشی هم هست. برای رسیدن به چشمه باید از این جاده تماشایی بگذرید؛ اما حواستان به آب‌وهوا باشد. مازندران یکی از استان‌های شمال ایران و پربارش است که در سال‌های اخبر بارندگی‌اش بیشتر هم شده. گاهی مسیرها مسدود می‌شوند یا راهداری جاده‌ها را می‌بندد؛توسکا چشمه بهشهر، همان پارک جنگلی توسکاست. پارک هم امکانات خوبی دارد و جزو زیباترین پارک های جنگلی ایران است. اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید؛ پس برایتان مهم است بدانید که این پارک جنگلی پارکینگ هم داشته باشد. سرویس بهداشتی هم در پارک هست.
اگر چیزی برای خوردن هم لازم است می‌توانید از بوفه تهیه کنید؛ ولی اگر غذای مفصل‌تری می‌خواهید رستوران‌های منطقه مناسب هستند. برای آب هم از همان بوفه آب‌معدنی تهیه کنید. چشمه‌ها هم آب آشامیدنی دارند؛ اما این یکی ریسک بیماری هم دارد.چون بازدید از پارک جنگی توسکا حداقل یک روز زمان لازم دارد، اطلاعات اقامتگاه‌ها برای سفر لازم است.
منبع: ره بال آسمان
#تالار_گردشگری_ایران


دهستان توسکا چشمه

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در نزدیکی توسکا چشمه گلوگاه و پارک جنگلی اقامتگاهی نیست؛ اما چون پارک شبانه‌روزی است می‌شود چادر و کمپینگ را در آن راه انداخت. حالا که قرارمان بر چادر شد، امکانات پیک‌نیک را فراموش نکنید.جاهای دیدنی مازندران کم نیست. جاهای دیدنی بهشهر هم زمان خودش را می‌طلبد. پس در گلوگاه چرخی می‌زنیم.جر کلباد:جر یا خندق تاریخی کلباد به دستور شاه عباس صفوی برای محافظت از شهر اشرف حفر شد. شهر اشرف در تاریخ همان بهشهر امروزی است که زمانی پایتخت صفویان هم بود.روستای نیالا:روستای نیالا در 28کیلومتری گلوگاه است. گورستان این روستای زیبا را ثبت ملی هم کرده‌اند.دریای گلوگاه:بخشی از کرانه دریای مازندران در شمال گلوگاه است که امواجی آرام دارد و بین شناگرها محبوب است. آب‌تنی در فصل‌های کم‌خطر خاطره خوبی می‌شود.چشمه‌های دیگر:چشمه توسکا تنها چشمه گلوگاه نیست. اینجا زمین سبز و آب فراوان است. افرا چشمه، ریگ چشمه، حسن چشمه، از چشمه‌های دیگر این شهرستان هستند؛ اما همه چیز به چشمه‌های آب ختم نمی‌شود. در گلوگاه چشمه‌های قیر هم هست. مناطقی که احتملاً نفت خیز است و شاید کمتر به آن توجه کرده‌اند.
قبرستان باستانی سپیدچاه:قبرستان باستانی سپیدچاه با سنگ‌های عمودی نقاشی‌شده ثبت ملی شده است. نقاشی‌ها با طرح‌های عجیب بازدیدکنندگان فراوانی دارد و اسم روستا را سر زبان‌ها انداخته است. گفته‌اند قبرستان سپیدچاه که متعلق به دوره تیموریان است، اولین قبرستان مسلمانان در ایران هم هست.بازدید از جنگل های ایران پر فصل‌های سرد یا پربارش دردسرهای خودش را دارد، از مسیرهای مسدود تا چشمه و رودخانه‌های طغیان کرده؛ پس برای سفر به گلوگاه و چشمه توسکا بهتر است تابستان را انتخاب کنید؛ اما در هر صورت انتخاب با شماست.گلوگاه شهری است در شرق مازندران که 350 کیلومتر با تهران و 30کیلومتر با بهشهر فاصله دارد. اگر هوایی سفر می‌کنید، نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها، فرودگاه ساری و گرگان است؛ اما زمینی تقریباً 29 کیلومتر بعد از کمربندی بهشهر به گلوگاه می‌رسید. پارک جنگلی توسکا هم در 50کیلومتری جنوب گلوگاه است.
منبع: ره بال آسمان
#تالار_گردشگری_ایران


دهستان توسکا چشمه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا