خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به هر گوشه از کشورمان ایران که نگاه می کنیم، جاذبه های دیدنی منحصر به فردی وجود دارد که هر کدام برای خود می توانند تجربه های بی نظیری را برایمان به ارمغان بیاورند. از همین رو در این مطلب می خواهیم به یکی از جاذبه های استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره داشته باشیم، این جاذبه تنگ تامرادی است. این منطقه علاوه بر این که یک نوع جاذبه ی طبیعی است، دارای سرگذشت تاریخی هم هست. اگر کمی با تاریخ ایران آشنا باشید و تا حدودی از جنگ بین سردار ایرانی آریو برزن و اسکندر مقدونی مطلع باشد باید بدانید که این جنگ در مکانی به نام تنگ تامرادی در زمان هخامنشیان نیز رخ داده است. بنابراین همانطور که ملاحظه می کنید این جاذبه دارای حرف های زیادی برای گفتن است، الی گشت را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا بیشتر درباره آبشار تنگ تامرادی در یاسوج خدمتتان شرح دهیم.ستان کهگیلویه و بویراحمد، جاذبه های متعددی را در دل خود جای داده است، از همین رو با سفر به این استان می توانید لحظات بسیار خوشی را در کنار همراهانتان بگذرانید. تنگ تامرادی یکی از جاذبه های طبیعی و همچنین بکری است که در این شهر یاسوج در این استان دیدنی واقع است. فارغ از ارزش تاریخی، مهم‌ترین عاملی که گردشگران را با وجود سختی طی کردن مسیر به سوی این ناحیه می‌کشاند، طبیعت بسیار زیبا و آبشارهای باشکوه و پرعظمتی است که در این منطقه وجود دارد. این تنگ در روستایی قرار دارد که تا چندی پیش دسترسی به آن بسیار سخت بود اما اخیرا با جاده سازی هایی که در این منطقه صورت گرفته است دسترسی به تنگ تامرادی و روستای دیدنی و سرسبزی که در آن قرار دارد کار ساده ای شده است و گردشگران به راحتی می توانند به این منطقه نیز سفر کنند.
منبع: الی گشت
#تالار_گردشگری_ایران


آبشار تنگ تا مرادی یاسوج

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
فلسفه نامگذاری تنگ تامرادی

فلسفه ی نام گذاری جاذبه تنگ تامرادی مطابق با گفته هایی که در این مورد نیز وجود دارد، به این صورت بوده که به دلیل حضور یکی از طایفه های بزرگ ایل بویراحمد در این منطقه که نامش تامرادی بوده نیز این ناحیه به این نام تاکنون نامگذاری شده است.
بهترین زمان سفر به تنگ تامرادی
با توجه به این که شهر یاسوج دارای آب و هوای تقریبا سردسیری است، برای سفر به این شهر بهترین زمان می تواند بهار و تابستان باشد، چرا که شرایط آب و هوایی در این منطقه بسیار معتدل و با ثبات است و مسافران می توانند با خیال راحت در این منطقه به تفریح و گذراندن اوقات فراغتشان بنمایند. اما با شروع فصول سرما، دمای هوا به شدت کاهش می یابد و سرمای سختی بر منطقه حاکم می شود.
مختصری از تاریخ تنگ تامرادی
با توجه به شواهد تاریخی که وجود دارد عده ای نیز بر این باور هستند که آریوبرزن سردار شجاع ایرانی در دوران هخامنشیان با سپاه خود به تنگ تامرادی آمده و در مقابل هجومی که اسکندر مقدونی در فکر داشت نیز ایستادگی کرده بود. البته برخی دیگر نیز محل وقوع این درگیری را تنگ تکاب بهبهان می دانند که هنوز شواهدی محکم برای هیچ یک ارئه نشده است. اما می توانیم با شواهدی که وجود دارد نتیجه بگیریم زمانی که اسکندر مقدونی به ایران حمله کرد پس از تصرف شوش، در راه رسیدن به تـ*ـخت جمشید در استان فارس دو راه در پیش رویش بود که یکی از آن ها از تنگ تامرادی و کهگیلویه و بویراحمد امروزی عبور می کرد، پس ممکن است جنگی در این محل روی داده باشد.
جاذبه های طبیعی در تنگ تامرادی
آبشارها و حوضچه ها
با توجه به جاذبه ای بارز و تماشایی که در تنگ تامرادی وجود دارد، آبشارهایی که در وجود دارند از مهمترین قسمت های این مجموعه ی تفریحی به شمار می روند. بلندترین آبشاری که در منطقه تنگ تامرادی وجود دارد نیز بیش از ۵۰ متر ارتفاع دارد و بقی آبشارهای این منطقه که حدود ۴ عدد می شوند نیز با ارتفاع های ۸ الی ۱۰ متری در مرتبه های بعدی این مجموعه قرار دارند. در پای هر یک از این آبشارها حوضچه هایی نیز به چشم می خورند که با سقوط آب در آنها موسیقی دلنوازی نواخته می شود.
منبع: الی گشت
#تالار_گردشگری_ایران


آبشار تنگ تا مرادی یاسوج

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
غارها
علاوه بر آبشارهای متعددی که در این مجموعه وجود دارد، غارهای هیجان انگیزی هم هستند که از میان آنها آب می گذرد و با وجود آن ها در هر لحظه قطره ی آبی از سقف ممکن است بر روی صورت شما بچکد.
چشمه بلوط عسلی
با توجه شرایط آب و هوایی مناسبی که در این منطقه برقرار است، در حوالی آن قسمتی وجود دارد که می تواند به عنوان یکی از معروف ترین مناطق ییلاقی و تفرجگاهی در آن منطقه باشد. این محله در کنار چشمه ای به نام «بلوط عسلی» شکل گرفته است. این چشمه، حوضچه های طبیعی بسیاری را در دل خود دارد و گردشگران را به این منطقه می کشاند.
جنگل بلوط
به اندازه شرایط آب و هوایی در تنگ تامرادی خوب است که درختان بلوط زیادی در این منطقه رشد کرده اند و این محدوده را به جنگلی دیدنی از بلوط های سرسبز نیز تبدیل کرده است.
دسترسی به تنگ تامرادی
آدرس: کهگیلویه و بویراحمد، ۵۵ کیلومتری غرب یاسوج- جاده یاسوج – سپیدار
به منظور دسترسی به منطقه تنگ تامرادی باید ابتدا به سمت شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنید. زمانی که وارد این شهر می شوید بایستی وارد جاده یاسوج بابا شده که با طی کردن مسیری حدود ۲۵ کیلومتر وادر جاده اصلی این منطقه که جاده سپیدار است. از اینجا به بعد با جاده‌ای کوهستانی، پر پیچ و خم به همراه مناظری بسیار زیبا روبرو هستید. همان طور که گفتیم در گذشته دسترسی به این مکان مشکل بود اما امروزه تا حدی از این مشکلات کاسته شده است و می توان از جاده آسفالته استفاده کرد، با این حال با دقت زیادی رانندگی کنید.در طول کل این مسیر درختان بلوط و گیاهانی کوهستانی زیادی به چشم می‌خورند. پس از طی کردن پیچ‌وخم جاده، در نزدیکی آبشار اول توقف کنید و آماده‌ی یک پیاده‌روی نسبتا طولانی شوید. در اینجا می‌توان کمپ‌های کوچکی را با امکاناتی محدود مشاهده کرد. در این تنگه چندین آبشار و حوضچه وجود دارد که با فاصله‌های دور و نزدیکی از هم قرار دارند و برای تماشای آن‌ها باید پیاده‌روی کرد. به‌دلیل سخت بودن دسترسی به همه‌ای این ناحیه تعداد دقیق آبشارها هنوز مشخص نیست.
منبع: الی گشت
#تالار_گردشگری_ایران


آبشار تنگ تا مرادی یاسوج

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا