خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمه میرحسینی

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/3/21
ارسال ها
20
امتیاز واکنش
74
امتیاز
133
سن
22
زمان حضور
2 روز 10 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمان لازم برای مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری 1400
اکثریت تصور می کنند که دروس عمومی به علت حفظی بودن، نسبت به دروس اختصاصی آسان تر بوده و بنابراین نیاز به زمان زیادی ندارند اما کاملا در اشتباه به سر می برند. جهت آمادگی شرکت در کنکور، لازم است از همان ابتدای شروع مطالعه، همسو با دروس اختصاصی به مطالعه دروس عمومی هم بپردازید. معمولا درصد اختصاص وقت به دروس عمومی و اختصاصی قبل و بعد از عید متفاوت است. بعد از عید به علت نزدیکی به زمان کنکور، نیاز به افزایش ساعات مطالعه می باشد اما به این معنا نیست که بازه زمانی قبل از عید را جدی نگیرید.

این که برای مطالعه هر درس، چه مدت زمانی در نظر گرفته شود بستگی به نقاط قوت و ضعف دانش آموز داشته و یقینا درسی که نقطه ضعف وی باشد نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. منظور از زمان گذاشتن برای مطالعه دروس عمومی این نیست که تمام وقت خود را صرف این دروس کنید بلکه بسته به توانایی هایتان باید بتوانید تعادلی در زمان بندی مطالعه دروس کنکور ایجاد نمایید.

بهترین زمان هایی که توصیه می شود به مطالعه دروس عمومی بپردازید ساعات اولیه صبح می باشد. چرا که در این زمان قدرت یادگیری و حفظ مطالب بیشتر از سایر اوقات روز می باشد
منبع: ایران مشاوره


روش خواندن دروس عمومی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

فاطمه میرحسینی

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/3/21
ارسال ها
20
امتیاز واکنش
74
امتیاز
133
سن
22
زمان حضور
2 روز 10 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
دروس عمومی کنکور سراسری برای تمام رشته ها یکسان است که شامل زبان و ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی می باشد. شیوه مطالعاتی هر کدام از آن ها برای هر داوطلب متفاوت است از همین رو، نکاتی که توسط رتبه های برتر سال های گذشته ذکر شده را جمع آوری کرده و به اطلاع شما عزیزان می رسانیم. امیدواریم که این راهکارها برای شما نیز مثمر ثمر واقع شوند.
اول
زبان و ادبیات فارسی
ادبیات و زبان فارسی از جمله دروسی است که برای همه داوطلبان، ضریب بالایی داشته و بسیار در رتبه های نهایی آن ها تاثیرگذار است. سوالات این درس شامل قسمت های قرابت مفهومی، آرایه ها، لغات، تاریخ ادبیات و زبان فارسی است که مورد آخر خود به بخش های املا، نگارش، زبان شناسی و دستور زبان تقسیم می شود.

مباحث حفظی
آن دسته از افرادی که حفظیات قوی تری دارند با کمی مطالعه، می توانند درصد مناسبی را در این درس کسب نمایند. در ابتدا پیشنهاد می شود برای حفظ لغات و معانی آن ها به لغات موجود در آخر کتاب مراجعه کرده و مرتبا آن ها را مرور کنید.

تاریخ ادبیات
جهت تسلط بر بخش تاریخ ادبیات، ابتدا تمام تاریخ ادبیات های کتاب را مطالعه کرده و از اعلام موجود در انتهای کتاب نیز کمک بگیرید. خلاصه ای از تاریخ ادبیات ها تهیه کرده و برای مرور، از آن ها استفاده کنید. هم چنین می توانید جهت به حافظه سپردن مواردی چون آثار نویسندگان و یا اسامی شاعران، آن ها را رمزگذاری نمایید.

املا
سوالاتی که برای قسمت املا طراحی می شوند سوالات ریسکی هستند و احتمال پاسخ اشتباه در آن ها بسیار بالا است. تعدادی از داوطلبان از این بخش صرف نظر کرده و ترجیح می دهند روی مباحث دیگر سرمایه گذاری کنند. بنابراین اگر جزو آن دسته از افراد هستید که اطمینان دارید با صرف وقت بر روی این مبحث می توانید به نتیجه مطلوب برسید، از هیچ تلاشی فروگذار ننمایید. در این راستا می توانید کلماتی که املایشان برای شما غریب است، یادداشت کرده و مدام مرور کنید. هم چنین از کتاب هایی مانند کلیله و دمنه یا قابوس نامه هم می توان کمک گرفت و واژگانی که املای دشوارتری دارند، استخراج نمود.

آرایه ها
جهت یادگیری آرایه ها و تسلط بر آن ها، پیشنهاد می شود در ابتدا آن ها را کاملا بشناسید و در این راستا از مثال های ساده کتاب استفاده کنید. سپس اشعار و آثار ادبی را مورد بررسی قرار داده و آرایه های موجود در آن ها را استخراج نمایید.

اما برای مباحثی چون قرابت معنایی یا مباحث زبان فارسی، نیاز به تست زنی فراوان می باشد تا با نوع سوالات در این قسمت ها آشنا شده و تکنیک های لازم جهت پاسخ دهی و تسلط بر این مباحث را فرا گیرید.

در نهایت پیشنهاد می شود از نمونه سوالات کنکور سال های گذشته یا کتاب های تستی که برای این درس وجود دارند، استفاده کرده تا آمادگی بیشتری جهت حضور در آزمون سراسری داشته باشید


روش خواندن دروس عمومی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

فاطمه میرحسینی

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/3/21
ارسال ها
20
امتیاز واکنش
74
امتیاز
133
سن
22
زمان حضور
2 روز 10 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوم
زبان عربی
درس عربی یکی از دروسی است که بسیار دشوار تلقی شده و در عین حال تاثیر بسیاری در کارنامه داوطلبان دارد. در این درس به فراگیری برخی تکنیک ها و مطالعه اصولی نیاز است تا به یک درس شیرین نمره آور تبدیل شود. مطالعه عربی نیاز به زمان زیادی ندارد و تنها کافیست داوطلبان در طول تابستان، برای آن وقت گذاشته و پس از آن، به مرور مباحث بپردازند. سوالات عربی به بخش های ترجمه، قواعد و تعریب تقسیم می شود.

لغات
در ابتدا توصیه می شود دامنه لغات عربی خود را گسترش دهید. لغاتی که در آخر کتاب های درسی موجود هستند را مطالعه کرده و در دفتری جداگانه آن ها را یادداشت کنید. سپس به مطالعه دروس و متون عربی درسی و غیر درسی بپردازید و سعی کنید آن ها را برای خود ترجمه نمایید.

قواعد
پس از ترجمه، بهتر است قواعد را در اولویت قرار دهید. قواعد عربی را به خوبی آموخته و در دفتر دیگری برای خود یادداشت کنید تا هنگام مرور، از آن استفاده کنید.

با استفاده از قواعد و تکنیک های ترجمه، می توانید بخش زیادی از سوالات را پاسخ دهید اما با استفاده از همین نکات، می توانید به خوبی از عهده سوالات تعریب هم برآیید.

سوالات کنکورهای گذشته را بخوانید، تمرین کنید و از بر شوید. سوالات درس عربی تنها در جملات و لغات تنوع دارند، قواعد عربی که تغییر نمی کنند ! در حل تست های ترجمه کنکور، می توانید با حذف گزینه های غلط هم به پاسخ صحیح برسید.


روش خواندن دروس عمومی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

فاطمه میرحسینی

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/3/21
ارسال ها
20
امتیاز واکنش
74
امتیاز
133
سن
22
زمان حضور
2 روز 10 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
دین و زندگی
۲۱
درس دین و زندگی از آن دسته دروس حفظی است که نحوه یه خاطر سپردن آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. تکنیک حفظ کردن را که بیاموزید پیشرفت و تسلط بر این درس، بستگی به تلاش خودتان دارد. از همین رو لازم است ابتدا مفهوم درس و موضوعی که قصد القای آن را دارد، دریابید. سپس آیات و احادیث مرتبط با آن موضوع را نشانه گذاری کنید و به همراه قسمت های مرتبط درس، در دسته بندی های جداگانه قرار دهید. بهتر است این دسته بندی ها را برای خود یادداشت کنید تا در هنگام مطالعه به راحتی، قابل فهم باشند.
تست زنی
در این درس پیشنهاد می شود سریعا به سراغ تست زنی نرفته و بیشتر به مطالعه بپردازید. به عبارتی پس از 2 الی 3 مرتبه خواندن و بررسی دین و زندگی، می توانید شروع به تست زنی نمایید.

اشعاری که در کتاب های درسی موجود است و ارتباط آن ها با آیات، احادیث و مطالب کتاب را تا حد امکان به خاطر بسپارید.

خط به خط کتاب های دین و زندگی را از بر باشید حتی نام سوره آیات کتاب؛ یعنی دقت خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.


هم خود آیات و هم ترجمه آن ها را حتی الامکان حفظ کنید. به طرق مختلفی از آن ها در کنکور، سوال مطرح می شود. هر چه بیشتر بدانید به نفع شماست.

خلاصه نویسی در این درس بسیار به شما کمک می کند. اما بهتر است کاملا این درس را مطالعه کرده و سپس به خلاصه برداری و استخراج نکات لازم بپردازید.
منبع : ایران مشاوره


روش خواندن دروس عمومی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

فاطمه میرحسینی

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/3/21
ارسال ها
20
امتیاز واکنش
74
امتیاز
133
سن
22
زمان حضور
2 روز 10 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان انگلیسی

زبان انگلیسی جزو دروسی است که بسیاری از داوطلبان با آن آشنا بوده و در کلاس های آموزش غیر درسی شرکت کرده اند. اما افرادی هم هستند که از سطح پایینی در این درس برخوردارند. با این که سطح دانش انگلیسی افراد، بسیار تاثیرگذار است اما نحوه مطالعه این درس و تست زنی آن هم شرط است. چه بسا افرادی که سطح علمی شان در زبان، بسیار بالا بوده اما به دلیل عدم آگاهی از نحوه تست زنی، به درصدهای خوبی دست نیافته اند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که زبان انگلیسی قوی ندارید، نگران نباشید چرا که شما در کنکور شرکت می کنید نه آزمون تافل!

لغات

یکی از نکاتی که برای موفقیت در این زمینه اهمیت دارد دانش لغوی است. در زبان انگلیسی، هر چه بیشتر لغت بدانید باز هم کم است. دامنه لغات خود را افزایش دهید. لغات جدید و آن ها که در ذهنتان نمی مانند را در دفترچه ای یادداشت کرده و به طور مداوم مرور نمایید.

در ترجمه متن های انگلیسی اگر با لغتی مواجه شدید که معنی آن را نمی دانید، حدس بزنید! با توجه به کلمات قبل و بعد و مفهوم متن، معنای آن را دریابید.

قواعد و درک مطلب

قواعد را بیاموزید و از خلاصه نویسی غافل نشوید. تمرین کنید تا بر قواعد تسلط یابید.

پس از آموختن قواعد به سراغ reading بروید. جهت پاسخ درست این قسمت، ابتدا به صورت چشمی و روزنامه وار، متن را بررسی کرده و سپس سوال ها را بخوانید. کلمات کلیدی را استخراج کرده و در متن بیابید. با گزینه ها تطابق داده و گزینه صحیح را استخراج نمایید. جهت تسلط بر این بخش، متن های زیادی را امتحان کنید و از نمونه reading های کنکورهای گذشته غافل نشوید.
برخی راهکارهای مطالعاتی برای تمام دروس یکسان بوده و اگر رعایت شوند، نتیجه مطلوبی در پی خواهند داشت. از این موارد می توان به خلاصه نویسی، نکته برداری، تست زنی و آشنایی با نمونه سوالات کنکور اشاره کرد. با رعایت این راهکارها در برنامه مطالعاتی تان، می توانید احتمال موفقیت خود را بسیار افزایش دهید.


روش خواندن دروس عمومی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا