خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا
منطقه قره داغ (ارسباران) که بعنوان زیست کره جهانی به ثبت رسیده است، با ۱۳۰ هزار هکتار مساحت از زیباترین جنگل های کوهستانی ایران است. گونه های مختلف گیاهی هزاررنگ و حیات وحش منحصر به فرد این منطقه بسیار ارزشمند است. قره داغ به خاطر وجود کوه های سرسبز، جنگل ‌های زیبا، مراتع غنی و رودهای پرآب، از طبیعت بسیار دل‌ انگیز برخوردار است و کانون تجمع زیبایی، شکوه و عظمت طبیعت، قدمت تاریخی، تنوع گونه ‌های گیاهی و جانوری است.
قلعه دره سی کلیبر نیز که در این منطقه واقع شده، دره ای جنگلی و سرسبز است که در جنگل های ارسباران، در شمال استان آذربایجان شرقی و سه کیلومتری جنوب غرب شهرستان کلیبر قرار دارد.تنوع زیستی و اکولوژیکی، جنگل های ارسباران را تبدیل به یکی از مناطق منحصربه فرد کرده است. بخشی از جنگل‌ های این منطقه در محدوده شهرستان کلیبر قرار گرفته و در سال ۱۹۷۶ در شمار اندوختگاههای زیست کره برنامه انسان و کره مسکون (MAB) به ثبت رسید. منطقه به ثبت رسیده محل انحصاری رویش گونه‌ های گیاهی نادر و یگانه زیستگاه یکی از کمیاب ترین پرندگان به نام سیاه خروس است. همچنین پناهگاه و جنگل معروف آزنا در شهرستان کلیبر با گونه ‌های مختلف حیات وحش نیز از سوی این برنامه وابسته به سازمان ملل، به عنوان یکی از مناطق جنگلی ارزشمند جهان معرفی شده است. مراتع ارسباران با ۶۷۴۰۰ هکتار وسعت علاوه بر اینکه رویشگاه گونه‌ های متنوع گیاهی است مهمترین منبع تغذیه دام عشایر منطقه نیز محسوب می ‌شود.
قلعه دره‌ سی (دره قلعه) نیز که در جنوب قلعه بابک واقع شده‌ است، دره ‌ای جنگلی و سرسبز است که در میان جنگل‌ های ارسباران در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. صعب ‌العبورترین مسیر صعود به قلعه بابک (قلعه جمهور) در این دره است.
منبع: سیری در ایران
#تالار_گردشگری_ایران


قلعه دره سی

 
  • تشکر
Reactions: moh@mad و ح. عبدالهی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا