خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا
دره مکیدی (مکیدی دره‌سی) دره‌ای جنگلی و سرسبز است که در میان جنگل‌های ارسباران در شمال استان آذربایجان شرقی و در شهرستان کلیبر واقع شده‌است. دره مکیدی که در میان خود پارک جنگلی مکیدی را جای داده است، به دلیل وجود چشمه سارهای فراوان و آب و هوای خوش از مکان های مورد علاقه گردشگران می باشد که هر چه از شرق شهرستان کلیبر به غرب یا شمال آن نزدیک می شویم به انبوهی جنگل افزوده و نواحی استپی جنگل کمتر می شود.پارک جنگلی مکیدی

پارک جنگلی حصارشده‌ای که در این دره ایجاد شده‌است، این مکان را مورد توجه گردشگران قرار داده‌است. پارک جنگلی مکیدی از قلعه درسی و تا جنگلهای آینالو در کنار ارس را در برگرفته است.

وجود میوه‌های گوناگون همچون گردو، فندق، تمشک و ذغال‌اخته و همچنین زمزمه پرندگان طبیعت از جاذبه های این مکان است و در ارتفاعات این تفرجگاه انواع گونه‌های گیاهی دارویی و صنعتی روییده است، گونه‌های گیاهی چون آویشن، کهلیک اوتی، شیرین بیان، بومادران و … که برای بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی سینوزیت و … مفید هستند، افراد بیشتری را برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این منطقه کشانده است.
راه دسترسی و استراحتگاه

این تفرجگاه درست در پشت کوهستانهای جاویدان قرار دارد که در ادامه راه آسفالته قلعه بابک بعد از گذر از روستای شجاع آباد ، هجراندوست ، و آغویه و علی آباد به این پارک می رسد.در دره مکیدی و آینالو استراحتگاه هایی وجود دارند که به مکانهای جا افتاده برای گردشگران تبدیل گشته است ، با این‌حال قلعه دره سی در ۳ کیلومتری جنوب غرب کلیبر بعلت نزدیکی به شهر دارای موقعیت بهتری می باشد.
روستای مکیدی
لازم به ذکر است روستای مکیدی نیز در این دره واقع شده‌است.اگر می‌خواهید از تبریز به کلیبر بروید، از همان ابتدای ورودی تبریز تابلویی به سمت اهر و کلیبر وجود دارد که باید وارد جاده‌ای دو طرفه شوید و حدود ۲۱۰ کیلومتر طی کنید تا به کلیبر برسید. ورودی شهر یک میدان کوچک و شیب‌دار است که سه جهت بیشتر ندارد: راهی که وارد شهر شده‌اید، خیابان سمت چپ که شما را به داخل شهر و بافت قدیمی آن می‌رساند و خیابان سمت راست که شما را به خانه‌های نوساز شهر می‌رساند.هر چه از شرق کلیبر به غرب یا شمال نزدیک شویم به انبوه جنگل‌ها اضافه و از نواحی استپی جنگل کاسته می‌شود.
منبع: سیری در ایران
#تالار_گردشگری_ایران


دره جنگلی مکیدی

 
  • تشکر
Reactions: moh@mad و ح. عبدالهی

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ولی با وجود تمام زیبایی‌ها و نقاط گردشگری منطقه ارسباران، مقصد ما پارک جنگلی مکیدی است. یکی از مناطق با صفا و دل‌انگیز منطقه که به دلیل وجود چشمه‌سارهای فراوان و آب و هوای خوش پذیرای گردشگران می‌باشد، پارک جنگلی و طبیعی مکیدی است.اگر قصد رفتن به این پارک جنگلی را دارید لطفا خودتان را برای سفری حداقل دو روزه آماده کنید. اینجا کمپی اقامتی است که امکانات یک شب ماندن و خوابیدن بین طبیعتی واقعی را فراهم کرده است. شب‌های مکیدی با صدای شب پره‌ها و زوزه کمرنگ گرگ‌ها می‌گذرد و اگر می‌خواهید یک صبح خوب را شروع کنید از محلی‌های منطقه سراغ عسل طبیعی و نان محلی را بگیرید.اگر مسیر دره قلعه بابک را همین طور به سمت غرب ادامه دهید به پارک جنگلی مکیدی می‌رسید. این پارک جنگلی پس از روستاهای شجاع آباد، هجران‌دوست، آغویه و علی آباد قرار دارد.پارک جنگلی مکیدی یکی از بکرترین پارک‌های جنگلی آذربایجان شرقی است که به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در جنوب غربی شهرستان کلیبر در مدخل جنگل‌های ارسباران و در ۲۲ کیلومتری این شهرستان واقع شده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.
این تفرجگاه درست در پشت کوهستان‌های جاویدان قرار دارد راهی که بدانجا منتهی می‌گردد از راه آسفالته قلعه بابک که بعد از گذر از روستای شجاع آباد، هجراندوست، و آغویه و علی‌آباد به این مکان می‌‌رسید.این مکان با داشتن چمنزارهای معطر در دل جنگل جای دنج و آرامی برای آرامش و استراحت عاشقان طبیعت فراهم ساخته است و گستره آن از قلعه دره‌سی آغاز می‌شود و تا جنگل‌های آینالو در کنار ارس ادامه می‌یابد.ولی تمام زیبایی‌های طبیعت ارسباران و مکیدی در همین سرسبزی و تفرجگاه بودن خلاصه نمی‌شود. در ارتفاعات این تفرجگاه انواع گونه‌های گیاهی مثل کلکسیونی از گیاهان دارویی و صنعتی بین این پارک جنگلی پیدا می‌شوند.گیاهانی مثل آویشن، کهلیک اوتی، شیرین بیان، بومادران و … که برای بیماری مختلف مانند سرماخوردگی سینوزیت و … مفید می‌باشد باعث شده است که به جاذبه‌های این پارک افزوده و برای جمع‌آوری گیاهان مردم بیشتری مجذوب و شیفته این پارک شوند.درخت‌های پارک مکیدی یک دنیای جنگلی واقعی است با تمام معیارهای یک زندگی سبز. به فراخور فصل های سال هم این درخت‌ها از شما با میوه‌های مختلف پذیرایی می‌کنند.
منبع: سیری در ایران
#تالار_گردشگری_ایران


دره جنگلی مکیدی

 
  • تشکر
Reactions: moh@mad و ح. عبدالهی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا