خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
مثل پوست و مو، ناخن هاتون هم مراقبت‌های خاص خودش رو می‌خواد. اگه ناخنتون زرد شده و زود می‌شکنه، این مقاله رو از دست ندین.




خیلی از خانم ها متاسفانه به خاطر لاک زدن‌های طولانی مدت، کاشت ناخن به مدت زیاد و کندن و یا حتی جویدن، ناخن های شکننده ای دارند و از رشد کم ناخن‌هایشان ناراضی هستند.
مثل پوست و مو، ناخن هم مراقبت‌های مخصوص خودش را دارد که در اینجا چند روش راحت و بسیار کاربردی را با هم مرور می‌کنیم :

1. روغن زیتون
روغن زیتون به خاطرداشتن ویتامین E ، هم برای ترمیم و هم رشد بیشتر ناخن بسیار مفید است. برای استفاده از روغن زیتون دو راه دارید:
- شب قبل از خواب، ناخن‌ها و دور آن‌ها را خوب به روغن زیتون آغشته کنید و بعد روی آن دستکش نخی بپوشید. صبح به محض بیدار شدن از خواب دست‌هایتان را بشویید.
- انگشتانتان را به مدت 15 تا 30 دقیقه درون روغن زیتون نگه داشته و بعد آن‌ها را بشویید.
بهتر است روغن زیتون را قبل از استفاده از طریق حرارت غیر مستقیم کمی گرم کنید.



2. روغن نارگیل
روغن نارگیل تا حد بسیار زیادی باعث تقویت و محکم شدن ناخن‌هایتان می شود. شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل گرم شده را به مدت دو دقیقه روی انگشتانتان ماساژ دهید و بعد از پوشیدن دستکش بخوابید.




3. آب پرتقال
آب پرتقال طبیعی سرشار از ویتامین سی است که کمک زیادی به رشد ناخن می‌کند. انگشتانتان را برای حداقل 10 دقیقه داخل آب پرتقال قرار دهید. سپس دستانتان را شسته و به خوبی با کرم مرطوب کننده، مرطوب کنید.



4. آب لیمو ترش
یک قاشق چایخوری آب لیموترش را با سه قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کرده و کمی گرم کنید. برای ده دقیقه انگشتانتان را درون این ترکیب قرار داده و خوب بشویید.
همچنین میتوانید یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده و به آرامی روی انگشتانتان بمالید. بعد از 5 دقیقه دستانتان را با آب گرم شسته و با کرم مرطوب کنید.



#زیبامون


چگونه ناخن های خوش فرم و زیبا داشته باشیم؟

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و Whisper

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
دلایل عدم رشد ناخن

عوامل زیادی می توانند موجب توقف رشد ناخن های شما شود. کدام یک از این موارد را انجام می دهید؟

جویدن ناخن ها

اگر عادت دارید که ناخن های خود را بجوید، فورا این کار را متوقف کنید! منظورم این است که این عادت منجر به رشد عفونت های باکتریایی متعددی در آن منطقه میشود که میتواند رشد پوست و ناخن را کاهش دهد. سعی کنید همیشه ناخن‌هایتان را لاک بزنید تا تلاش آگاهانه برای جویدن آنها نداشته باشید. اگر به راحتی نمی توانید عادت جویدن ناخن را ترک کنید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

لاک پایه را فراموش نکنید!

وقتی به ناخن ها لاک می زنید حتما به عنوان پوشش اولیه از لاک پایه استفاده کنید. این به عنوان یک لایه محافظ بین آخرین لایه ناخن و لایه لاک ناخن عمل میکند.


تراشیدن لاک ناخن

به هر قیمتی که شده از این کار اجتناب کنید! وقتی لاک ناخن تان را می تراشید، احتمالا پوست لایه بالایی ناخن تان را می کنید. این فقط ناخن های شما را ضعیف و شکننده می کند.

استفاده بیش از حد از ژل و اکریلیک

اگر برای ژل ناخن یا آکریلیک ناخن زیاد به سالن های آرایشی سرمی‌زنید، در جریان باشید که تکرار زیاد این کار فرصت رشد طبیعی را از ناخن شما می‌گیرند. ژل ها و اکریلیک ها برای یک بار عالی هستند ولی آن را به یک عادت منظم تبدیل نکنید زیرا روی روند طبیعی رشد ناخن تاثیر می گذارند.

بهترین ویتامین ها برای رشد سریع ناخن

اینجا لیستی از ویتامین هایی است که می توانند رشد ناخن ها را افزایش دهند. البته هیچ رشدی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و با وارد کردن این ویتامین ها در رژيم غذایی روزانه خود کم کم می‌توانید به تغییراتی در رشد ناخن ها خود امیدوار باشید.


ویتامین H (بیوتین)

بیوتین به رشد ناخن، مو و پوست کمک می کند. بیوتین می تواند از طریق غذا یا به صورت مکمل مصرف شود. در هر صورت، برای اطمینان از سلامت ناخن ها، به مصرف حدود 30-40 میکروگرم در روز نیاز دارید. بیوتین در غذاهایی مانند موز، آووکادو و ماهی آزاد یافت میشود.

اسیدفولیک (ویتامین B2)

ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلولی ضروری است. این بدان معنی است که این ویتامین می تواند در رشد ناخن ها کمک کند. اسید فولیک می تواند از مواد غذایی مانند برگ سبزیجات، تخم مرغ، چغندر و مرکبات به دست آید. به منظور اطمینان از رشد و افزایش رشد سالم ناخن ها، باید 400 تا 500 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید.


ویتامین A

ویتامین A برای تقویت بافت ها، استخوان، دندان و ناخن حیاتی است. این ویتامین یک آنتی اکسیدانِ محبوب نیز هست. ویتامین A تضمین می کند که آسیب های ناشی از سموم از داخل بدن خارج می شوند. اگر گزینه های گیاهی را ترجیح می‌دهید، ویتامین Aدر غذاهایی مانند گریپفروت، اسفناج، سیبزمینی، و سیب یافت شود. همچنین در میان غلات و گوشت یا تخم مرغ، جگر و شیر، نیز منابع خوبی از ویتامین A هستند.

ویتامین C

وقتی مادرتان می گفت برای جلوگیری از سرماخوردگی پرتقال بخورید را به یاد می آورید؟ این موضوع دلیل بسیار خوبی داشت. پرتقال یا هر مرکبات دیگری، سرشار از ویتامین Cاست، که برای مبارزه با باکتری ها عالی است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. بسیار مهم است که غذاها یا مکمل های حاوی ویتامین C مصرف کنید زیرا بدن این ویتامین را تولید نمی‌کند. این ویتامین را می توان در زغال اخته، مرکبات (پرتقال، لیموترش، لیموشیرین)، گوجه فرنگی، برگ سبزیجات و توت فرنگی یافت.


چگونه ناخن های خوش فرم و زیبا داشته باشیم؟

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼، Whisper و ~PARLA~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا