خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,588
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
پایگاه خبری فوتبالی- شش امتیاز از 2 بازی ابتدایی دور که دومی، 3 امتیازی فوق العاده مهم و کلیدی برابر بحرین بود، امیدها را به تیم ملی و درباره تیم ملی به اوج رساند.

به گزارش فوتبالی، حالا گویا در حال عبور از دوران پر از سوءتفاهی به نام ویلموتس هستیم. در این 2 بازی، تیم ملی تنها یک گل در نیمه اول زده و 5 گل دیگر در نیمه دوم به ثمر رسیده است.

چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

برابر بحرین، یک تعویض همه سرنوشت بازی را تغییر و به نفع تیم ملی کرد؛ قدوس به جای میلاد محمدی وارد زمین شد و به عنوان هافبک راست در خط دوم بازی کرد تا حاج صفی بعد از مدتها به سمت چپ خط دفاع برود. برابر هنگ کنگ هم، تیم ملی بازی را با دو هافبک کاملا شبیه هم و بیشتر ماهر در امور دفاعی یعنی عزت اللهی و نوراللهی استارت زد؛ از این دو گزاره می‌توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل تغییر نتایج تیم ملی در نیمه دوم نسبت به نیمه اول، ترمیم ترکیب و بهتر شدن چیدمان است.

استفاده از بازیکنان در پستی که بیشترین بازدهی را دارند، بهترین تصمیمی است که یک مربی می تواند بگیرد. در جهان مربیان اما هستند کسانی مانند گواردیولا و حتی کی روش که علاقه ویژه ای به جابجایی بازیکنانشان دارند و به همین دلیل فرناندینیو و روزبه چشمی که هافبک دفاعی هستند به قلب خط دفاع می روند.

برابر هنگ کنگ، علی قلی زاده به عنوان هافبک چپ بازی را شروع کرد و درست وقتی به سمت مخالف رفت، نمایش بهتری داشت. اسکوچیچ درحالی از او برای سمت چپ استفاده کرد که قلی‌زاده در بلژیک در سمت راست بازی می کرد تا با پای چپ هنرمندش بعد از هر دریبل به محوطه جریمه نزدیک و نزدیک تر شود. برابر بحرین هم، وقتی تیم ملی به سمت 3-3-4 رفت، حاج صفی در جدیدترین مکان بازی‌اش یعنی هافبک راست به بازی گرفته شد و انواع توپ ها را به سادگی از دست داد درحالیکه وقتی به سمت چپ خط دفاع رفت، خودش شد.

دو نگاه به این نوع تغییرات اسکوچیچ می توان داشت: نگاه منفی که می گوید که او هنوز به هر دلیلی، توان بازیکنانش را در ترکیب به خوبی نمی‌داند و به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی، همچنان مشغول سعی و خطاست. نگاه مثبت اما از گیج کردن رقبا می گوید که مثلا بازی با دو هافبک دفاعی برابر هنگ کنگ برای نرسیدن بحرینی‌ها به ترکیب اصلی‌مان بود.

آیا تیم ملی و اسکوچیچ به سیستم اصلی بازی شان رسیده‌اند؟

با توجه به تغییر چند باره نوع بازی‌مان، جواب منفی است. تیم ملی برابر بحرین، بازی را با آرایش 2-4-4 شروع کرد که در برخی دقایق خطی بود و در برخی دقایق با رفتن حاج‌صفی به سمت چپ و جلوتر رفتن امیری تبدیل به لوزی می شد.

در نیمه دوم و با حضور قدوس، به آرایش 3-3-4 روی آورده شد و وقتی امیری به دلیل مصدومیت، زمین را ترک کرد تیم ملی به چیدمان 1-3-2-4 رسید. همین که تیم ملی توان بازی با انواع آرایش ها را دارد، نکته ویژه‌ای است.

تفاوت نیمه دوم و نیمه اول را می توان چنین هم تحلیل کرد که اسکوچیچ به مربیگری در حین بازی علاقه‌مند است. او به جز آنالیزهای همیشگی به دیدن نوع بازی حریف هم توجه دارد و به همین دلیل هم برابر بحرین، در ابتدای نیمه دوم تعویض کرد، سیستم بازی تیم ملی را تغییر داد و به 3 گل رسید و برنده شد.

منبع :فوتبالی


گزارش فنی/ رشد 500 درصدی در نیمه دوم؛ چرا و چگونه؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا