خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

bitter sea

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/12/20
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
6,408
امتیاز
263
زمان حضور
99 روز 1 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
*اسپم ندهید*
خون آشام و ومپایر موجودی است که از افسانه های اروپایی نشات گرفته که با تغذیه از موجودات زنده و به طور خاص از خون موجودات تغذیه می کند. خون آشام ها موجوداتی بوده که هرگز نمی مردند و اغلب در نواحی که زندگی می کردند از خون همسایگان خود تغذیه کرده و یا موجب مرگ آن ها می شدند. آن ها پوششی مانند کفن بر تن داشته و بدن های آن ها اغلب پف کرده با صورت هایی سرخ و چهره ای تاریک بوده اند. به طور قابل توجهی متفاوت از آنچه امروزه به عنوان خون آشام تصویر شده است، این موجودات رنگ پریده از اوایل قرن نوزدهم میلادی نشات گرفته اند. با الی گشت همراه باشید تا در خصوص حقیقت وجود این موجودات افسانه ای بدانیم.




احتمالا معروفترین خون آشام در تمام دوران ها دراکولا می باشد که از او نقل شده خون زندگی است.
یکی از راه های احتمالی برای جلوگیری از ومپایرها این است که دانه هایی را پرتاب کنیم یا اینکه یک تور ماهیگیری را از پنجره آویزان نمایید. خون آشام ها درون تور گیر افتاده و یا اینکه معطل دانه ها خواهند شد تا زمانی که خورشید طلوع نماید.
قطعات سنگی تاریخی به نام دولمن (dolmens) بر روی مقبره های مردگان در شمال غربی اروپا کشف شده است. دیرینه شناسان بر این باور هستند که این سنگ ها باعث می شده تا مانع از بالا رفتن خون آشام ها از گورها شوند.
یک بیماری نادری به نام پورفیریا (porphyria) وجود داشته که به بیماری خون آشام یا دراکولا نیز شناخته می شود. این بیماری علائمی مانند حساسیت شدید به نور خورشید و خارش داشته و در موارد شدید ممکن است دندان ها به رنگ قرمز مایل به قهوه ای تبدیل شود. این گونه بیماران در نهایت دیوانه خواهند شد.


افسانه‌ای مرموز یا حقیقتی پنهان؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
  • جذاب
Reactions: ZaHRa، YeGaNeH، MaRjAn و 2 نفر دیگر

bitter sea

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/12/20
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
6,408
امتیاز
263
زمان حضور
99 روز 1 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
افسانه های خون آشام ممکن است بر اساس ولاد والاشیا (Vlad of Walachia) که با نام ولاد امپالر (Vlad the Impaler) نیز شناخته می شود باشد. او که در بین سال های ۱۴۳۱ تا ۱۴۷۶ زندگی می کرده است عادت داشته تا کلاه ها را بر سر مردم میخ کرده، پوست افراد را زنده زنده کنده و آن ها را بر روی چوب های عمودی میخ کوب نماید. علاوه بر این ها او علاقه مند بود تا نان را درون خون دشمنان خود فرو کرده و سپس آن را بخورد. نام او ولاد (Vlad) به معنی فرزند اژدها یا دراکولا است که به عنوان دراکولای تاریخی شناخته می شود. اگرچه که او در سال ۱۴۷۶ به قتل رسیده اما آرامگاه او خالی است.

اختلالات پزشکی وجود دارند که در آن ها افراد به خون آشام بودن متهم می شوند. از جمله ان ها هماتودیپسیا (haematodipsia) که احساس تشنگی برای خون بوده و همرالوپیا (hemeralopia) یا روز کوری می باشد. کم خونی یا آنمی (Anemia) اغلب به اشتباه نشانه ای از حمله یک خون آشام در نظر گرفته می شده است.

یکی از معروفترین خون آشام های واقعی کاترین الیزابت نام داشت که بین سال های ۱۵۶۰ تا ۱۶۱۴ زندگی می کرده است. او گوشت دختران را گاز گرفته و در حالی که آن ها را شکنجه می داد، برای حفظ زیبایی خود در خون آن ها حمام می کرد. جالب است بدانید که او به معنای واقعی یک زن زیبا به شمار می رفت.



یکی دیگر از اولین گزارش ها از خون آشام ها به سومریان و بابلی های باستانی و در حدود ۴ هزار سال پیش باز می گردد. این نوشته ها اکیمو یا ادیمو (ekimmu) را توصیف می کند. این موجود نوعی روح یا شیطان بوده که به خوبی دفن نشده و به عنوان موجودی انتقام جو به زندگی بازگشته است.

بر اساس متن مصری پرتم هرو (Pert em Hru) یا همان کتاب مصری در مورد مرگ، اگر یکی از پنج بخش روح پیشنهاد خاصی دریافت نکند، او برای رفع نیازهای تغذیه ای خود شامل خوردن خون از آرامگاهش خارج خواهد شد. علاوه بر این الهه مصری به نام سکمت (Sekhmet) به خوردن خون شناخته شده است. از سوی دیگر الهه باستانی کالیوف (Kaliof) هند نیز تمایل بسیاری برای خوردن خون داشته است.

بسیاری از محققان بر این باور هستند که کلمه ومپایر یا خون آشام از کلمه vampir مجارستانی یا کلمه های upior و upper و upyr در زبان ترکی به معنی جادوگر گرفته شده است. برخی دیگر معتقدند که این از یک کلمه یونانی به نام nosophoros به معنی حامل طاعون آمده است. همچنین ممکن است از کامه Bamiiup در زبان صربستانی یا Serbo-Crotian pirati گرفته شده باشد. اصطلاحات بسیار زیادی برای ومپایر در سراسر فرهنگ ها وجود داشته که نشان می دهد این ذهنیت تا چه میزان در آگاهی انسان ها نفوذ کرده است.



خون اشام های چینی به چیانگ شی (ch’iang shih) مشهور بوده و دارای چشم های قرمز و پنجه های کشیده می باشد. گفته شده که آن ها می توانند به زنان حمله کنند. زمانی که آن ها قوی تر شوند توانایی پرواز را بدست آورده، موهای سفید بلند داشته و به گرگ تبدیل می شوند.

با توجه به اینکه خون آشام ها و زامبی ها هر دو در گروه ارواح دسته بندی می شوند اما بر اساس اسطوره ای که ظاهر شده اند بین آن ها تفاوت های بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال زامبی ها دارای IQ پایین تری نسبت به خون آشام بوده و ترجیح می دهند از مغز و گوشت تغذیه کنند. آن ها در آیینه قابل مشاهده بوده و با عضلاتی پوسیده حرکت می کنند. زامبی ها می توانند وارد کلیسا شده و لزوما از آتش و نور خورشید نمی ترسند.

یک خون اشام تحت کنترل دنیای حیوانات بوده و می تواند به یک خفاش، موش، جغد، گوزن، روباه یا گرگ تبدیل شود.

در سال ۲۰۰۹ جمجمه یک زن متعلق به قرن شانزدهم با سنگی که در دهان آن قرار گرفته بود در نزدیکی بقایای قربانیان طاعون یافت شد. در آن دوران غیر معمول نبود که یک سنگ را در درون دهان یک خون آشام قرار داده تا از خوردن بدن دیگر قربانیان طاعون جلوگیری نمایند. در سراسر اروپا خون آشام های زن را مقصر اصلی گسترش طاعون می دانستند.

بر اساس افسانه های مختلف اگر کسی توسط یک خون اشام گاز گرفته شود، او باید خاکستر یک ومپایر را بخورد. همچنین برای جلوگیری از حمله می بایست نان را به همراه خون ومپایر بخورید.



منبع :الی گشت


افسانه‌ای مرموز یا حقیقتی پنهان؟

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
  • عالی
  • جذاب
Reactions: ZaHRa، YeGaNeH، MaRjAn و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا