خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری
گیاه بامبو یا خِیزَران، علوفه ای زیبا، خودرو و سریع الرشد، متعلق به خانواده گندمیان است که شباهت بسیار زیادی با درختان دارد. چوب آن نسبت به رطوبت مقام بوده، خاصیت آنتی باکتریال داشته و در عین سبکی، مقاومت و استحکام بالایی دارد. جنگل ها و مزارع بامبو از فرسایش خاک جلوگیری می کنند و از آنجایی که بامبو ارتفاع بسیار زیادی دارد، نوعی بادشکن طبیعی بوده و محیط اطراف را از اثرات مخرب گردباد و طوفان حفظ می کند.
از طرفی با توجه به رشد سریع و تجدیدپذیری بالا، جایگزین مناسبی برای چوب درختان جنگلی بوده، در نتیجه از قطع بی رویه درختان جلوگیری و منجر به حفظ محیط زیست خواهد شد. از دیگر ویژگی هایی که بامبو را به گیاهی سازگار با محیط زیست تبدیل کرده، توانایی آن در به دام انداختن مقادیر زیادی از دی اکسید کربن و تولید اکسیژن بسیار بالا نسبت به درختان جنگلی است. ویژگی های ذکر شده، نقش به سزایی در ایجاد هوای پاک و جلوگیری از گرمایش زمین و تغییرات نامناسب آب و هوایی دارند.
گیاه بامبو، استحکام همراه با سبکی
چوب بامبو از استحکام بالایی برخوردار است، از نظر قدرت و دوام با فولاد قابل مقایسه بوده و نسبت به بسیاری از انواع بتن و آلیاژهای فولاد مقاومت بیشتری دارد. تراکم و قدرت چوب بامبو، نسبت به تخته و الوارهای موجود در بازار بیشتر بوده و از چوب هایی مثل افرا، بلوط و ساج محکم تر است. سبکی، ظرافت و انعطاف پذیری، در کنار استحکام بالا، از مهم ترین ویژگی های بامبو است. استحکام توأم با سبکی بامبو و انعطاف پذیری آن، این گیاه را به یکی از مصالح ساختمانی ضد زلزله، طوفان و باد تبدیل کرده است.
به گفته کارشناسان گروه بازرگانی ایران سبز از دیگر ویژگی های مهم بامبو، مقاومت آن در برابر رطوبت است. چوب بامبو رطوبت را جذب نمی کند، در نتیجه ترک نمی خورد، پوسته پوسته نمی شود و کپک و باکتری روی آن رشد نمی کند.
محصولات بامبو نسبت به دیگر محصولات چوبی تغییر سایز کمتری دارند و ابعادشان با گذشت زمان تغییر محسوسی نخواهد کرد. از دیگر ویژگی های بامبو می توان به سهولت نگهداری، پرورش، عدم نیاز به توجه زیاد در هنگام رشد و رنگ زدن، درز گیری و بتونه کاری آسان اشاره کرد. چوب بامبو بوی نامطبوعی ندارد، سمی نیست و هیچگونه آسیبی به مصرف کنندگان وارد نمی کند. همچنین، بادوام، پاک، تمیز و غیرلغزنده بوده و حشراتی مانند موریانه به آن علاقه ای ندارند.
بامبو جایگزین چوب درختان جنگلی در صنایع چوب و ساختمان است. می توان از آن به جای ام دی اف ، تخته خرده چوب، او اس بی، ورق های کرکره ای پوشاننده سقف ، تخته های مات، الوار، گلولام ، تخته چند لا ، روکش ، لمینیت، دکل و ستون استفاده کرد. در حال حاضر بامبو به عنوان کفپوش و دیوارپوش، پانل، روکش، چوب نما، دکینگ و ترموود کاربرد دارد. سختی و چگالی محصولات ساختمانی بامبو، مشابه با بهترین تولیدات چوبی است. این محصولات، از مواد طبیعی ساخته شده و در نتیجه آنتی استاتیک (ضد الکتریسیته ساکن) و آنتی آلرژیک (ضد حساسیت) هستند. همچنین، زیبایی طبیعت را به فضای داخل خانه آورده و انتخابی زیبا و هوشمندانه است. محصولات طبیعی بامبو در طرح ، رنگ و شکل های متنوع تولید و عرضه شده و از نظر اقتصادی نسبت به چون مقرون به صرفه ترند.
به گفته یونسکو، ۷0 هکتار از مزارع و جنگل های بامبو، مواد و مصالح لازم برای ساخت حدود 1000 خانه را فراهم می کند. امروزه بیش از یک میلیارد نفر در جهان در خانه های ساخته شده از بامبو زندگی می کنند. نکته جالب اینجاست که خانه های ساخته شده از بامبو تا ۹ ریشتر زلزله را تحمل می کنند. اگر به جای این مقدار بامبو، از چوب استفاده می شد، درختان قطع و جنگل های دنیا نابود می شدند، اما همانطور که گفته شد، بامبو هیچ اثر نامطلوبی بر محیط زیست ندارد. بامبو اغلب به عنوان داربست استفاده می شود. برای مثال در هنگ کنگ، افراد داربست بامبو را به خاطر دسترسی آسان و ارزان بودن آن به داربست فلزی ترجیح می دهند.

منبع:
چیدانه


کاربرد بامبو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا