- عضویت
- 3/7/20
- ارسال ها
- 152
- امتیاز واکنش
- 1,069
- امتیاز
- 213
- زمان حضور
- 37 روز 14 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
در بازیهای ویدیویی، زمان کمتر به عنوان منبع یا عنصری در نظر گرفته میشود که برای مدیریتش باید ابتکار عمل و هوشیاری به خرج داد؛ برای نمونه، شاهدخت زلدا صبورانه در قلعهی هایرول به انتظار لینک نشسته تا وی بعد از ماجراجویی در معابد مختلف به نجاتش بیاید، فرقهایهای متعصب و خشن Far Cry 5 به شما اجازه میدهند با خیال راحت به فتح پایگاههای مختلف و جمع آوری همرزمان جدید بپردازید و در بازی Final Fantasy XV آنقدر وقت اضافه دارید که میتوانید با وجود سقوط امپراطوری پدرتان یا باز شدن دروازهی دنیای شیاطین به دنیای انسانها، با خیال راحت با دوستانتان به پیک نیک بروید و بعد از میل کردن غذای مورد علاقهیتان، به سلفی گرفتن بپردازید. در بازی Minit از این خبرها نیست و شما به عنوان بازیکن باید مدام در حال عجله کردن باشید. در این بازی اندروید، آیفون و پیسی شما نه تنها مسئولیت یافتن حقیقت رازهایی متعدد و آزاد کردن دنیا از طلسمی ظالمانه را برعهده دارید، بلکه محدودیت زمانی شصت ثانیهای وجود دارد که همه چیز را برای شما مشکلتر میکند.
در طی این ماجراجویی، قهرمان بازی هر شصت ثانیه یکبار میمیرد
بازی آیفون و اندروید Minit با قهرمان بی نام و نشانی آغاز میشود که شمشیری نفرین شده را پیدا و ماجراجویی خود را آغاز میکند. در طی این ماجراجویی، قهرمان بازی هر شصت ثانیه یکبار میمیرد. با هر بار مرگ، قهرمان در آخرین محل استراحتش دوباره زنده میشود و شمارش معکوس شصت ثانیهای تا مرگ وی دوباره آغاز میشود. به جز محل استراحت اولیه، چندین محل استراحت دیگر نیز در نقشه وجود دارند که باید آنها را در دنیای بازی پیدا کنید و برای استفاده به آنها وارد شوید، اما توجه داشته باشید که یافتن همین محلهای استراحت در زمان محدود خود یک چالش به شمار میرود. شما باید با استفاده از شمشیرتان بوتهها و سایر موانع موجود در بازی را از بین ببرید و به مکانهای مختلف جدیدی در نقشه دست پیدا کنید. داشتن نقشهای ذهنی از دنیای بازی امری ضروری است. در کنار آشنایی با محیط و داشتن نقشهی ذهنی، شما باید با تهدیدهایی که بر سر راهتان قرار دارد آشنا شوید و کوتاهترین و کم خطرترین مسیرها را پیدا کنید. لازمهی آشنایی با محیط و یافتن بهترین و کوتاهترین مسیرها، سر زدن به تک تک نقاط پیرامون بعد از زنده شدن چندین بارهی کاراکترتان در یک استراحتگاه است که ممکن است گاهی از اوقات باعث خستگی شما شود.
سیستم کنترل بازی بسیار ساده است. شما این توانایی را دارید تا به صورت دلخواه با استفاده از فلشهایی که روی صفحهی نمایش قرار دارد، در هر جهت از نقشه که میخواهید حرکت کنید. در سوی دیگر صفحهی نمایش، دکمهای برای استفاده از آیتمی که در دست دارید قرار دارد؛ این آیتم هرچه که باشد (از شمشیر نفرین شده گرفته تا یک آبپاش ساده) برای استفاده از آن تنها کافی است دکمهی روی صفحه را لمس کنید. با وجود رابط کاربری ساده و کاربردی، استفاده از دکمههایی به شکل دستگیرههای کلاسیک، فضای زیادی از صفحه را اشغال کرده است. اکثر بازیهای موبایل مدرن رابط کاربری خود را محدود به چندین دکمه نمیکنند؛ برای مثال شما با کشیدن انگشتان خود در قسمت گوشهی پایین سمت راست صفحهی نمایشگر گوشی خود میتوانید شخصیتتان را به دلخواه حرکت دهید. استفاده از محل محدود برای کنترل با وجود اینکه بازی را چالش برانگیزتر میکند، باعث میشود Minit کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.
داشتن نقشهای ذهنی از دنیای بازی امری ضروری است
با وجود دقایق اولیهی طاقت فرسا، اغلب بازیکنان موفق میشوند به مرور زمان ضربآهنگ بازی را به دست آورند. مهمترین راهنمای شما در این بازی، سایر شخصیتهایی هستند که در مکانهای مختلف به کار خود مشغولند. هر کدام از این شخصیتها خصوصیات رفتاری مختص خودش را دارد و ممکن است با شما گرم یا به تندی رفتار کند؛ بعضی از این شخصیتها با درخواست کمک، شما را به ماموریتهایی کوتاه میفرستند و در ازای انجام آن پاداشی را به شما عرضه میکنند، بعضی دیگر به محض دیدنتان به سوی شما حمله ور میشوند و عدهای نیز دوست دارند همانگونه که هستند به حال خود رها شوند. پاکسازی محیطهایی خاص از خرچنگهای مزاحم یا جمعآوری تعداد خاصی از سکههای مخفی، آیتمهای ویژهای را همچون دستکشهای باغبانی، آبپاش یا چکمههایی مخصوص برای شما آزاد میکند. بازی توضیحات خاصی درمورد این آیتمها و نحوهی استفادهی آنان به شما ارائه نمیکند، اما شما میتوانید از آنها در موقعیتهای مختلف، برای مثال جابجا کردن موانع بزرگ یا قطع کردن درختان، استفاده کنید و مسیرهای جدیدی را برای خود باز یا گذر از مسیرهای قدیمی را برای خود آسانتر کنید.
قدامات و فعالیتهای شما در بازی موبایل Minit به دو دسته تقسیم میشوند؛ برخی همیشگیاند و برخی بعد از مدتی به حالت اولیهی خود برمیگردند. برای مثال، برخی از آیتمهای خاص به دست آمده همیشه به همراه شما هستند و برخی دیگر به صورت دائمی در کنار آخرین استراحتگاهتان قرار میگیرند. در همین حال، برخی اجسام، موانع و موقعیتها به حالت اولیهی خود برمیگردند. به طور کلی، اگر تغییرات اعمال شده ارتباط محکمی با داستان داشته باشند، به حالت اولیهی خود برنمیگردند؛ برای مثال، روح سرگردانی که در کویر بی انتها از شما شکست میخورد هرگز برنخواهد گشت و شما دیگر شاهد پرسه زدنهای مسافران گمشدهی هتل عجیب بعد از پیدا کردنشان نیستید. اتفاقاتی از این قبیل نقاط عطف در پیشروی داستانی Minit به شمار میروند و شما یکی پس از دیگری با چنین ماجراجوییهایی رو به رو میشوید.
پیدا کردن برخی سرنخها در این بازی جهت حل کردن معماها و پیشروی، نیازمند آزمون و خطا است
در اغلب موارد شما با توجه به علائم راهنمایی که در مسیر وجود دارد، یا صحبت کردن با سایر شخصیتهای بازی، میتوانید مسیر یا راه حل معمای پیش رویتان را پیدا کنید، اما پیدا کردن برخی سرنخها در این بازی جهت حل کردن معماها و پیشروی، نیازمند آزمون و خطا است. در Minit، خیلی از اوقات شما به محیطهای جدید وارد میشوید که در نگاه اول بسیار مبهم به نظر میرسند و شما هیچ ایدهای ندارید که در این مکان چه معمایی انتظارتان را میکشد و اصلا برای گذر از چالش پیش رو به چه آیتمهایی احتیاج دارید. گاهی اوقات اسرار یک محل به سادگی قابل تشخیصاند، اما در دست دیگر، بازی Minit به لطف جلوهی بصری ساده اما منحصربهفرد خود، آیتمها و اسرار بسیار زیادی را در جلوی چشمان بازیکن پنهان میکند؛ برای مثال، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا برخی بازیکنان متوجه شوند که باید در چه مکانهایی به جستوجوی سکههای پخش در دنیای بازی بپردازند، یا گزینههای مکالمهی جدیدی با برخی شخصیتها را فعال کنند. امتحان کردن اعمال و آیتمهای مختلف امری ضروری برای پیشروی در بازی Minit است و شما مجبور خواهید شد چندین بار بر سر یک معما بمیرید تا گزینههای مختلف را برای حل آن امتحان کنید و درمورد قدم بعدی خود تصمیم بگیرید. این مسئله ممکن است کمی خسته کننده باشد، اما هیچگاه تلاشهای مکرر شما بدون پاداش نخواهند بود. بعد از اتمام بازی، حالت +New Game در دسترس قرار میگیرد؛ در این حالت طول عمر شخصیت اصلی کوتاهتر است و بازی چالشهای جدیدی را در مقابل شما قرار میدهد.
به جز مواردی محدود که داستان بازی وادارتان میکند، شما به راحتی میتوانید از درگیری با دشمنان اجتناب کنید
سرعت حرکت و سبک مبارزهی بسیار سادهی شما در Minit، در مقابل چالش مدیریت زمان بازی، به عنوان دغدغهی فکری به شمار نمیروند. در حقیقت Minit سعی دارد به اثری بدل شود که نه تنها بازیکنان حرفهای، بلکه همه بتوانند آن را بازی کنند و حین تجربهی آن با چالشی جز معماهایش روبهرو نشوند. به جز مواردی محدود که داستان بازی وادارتان میکند، شما به راحتی میتوانید از درگیری با دشمنان اجتناب کنید. در سوی دیگر، سرعت حرکت شما نقشی قابل توجه در حل کردن معماهای بازی دارد و اصلا بیشترین کاربردش بعد از استفادهی حداکثری از شصت ثانیهی در دسترس در همین زمینه است؛ برای مثال، برای عبور از هزارتویی در دل کویر باید محدودیتهای خود را بشکنید و آنقدر سریع بدوید که پیشتر تصورش را هم نمیکردید. یکی از خوبیهای برخورد Minit با معماها و چالشهایی که عرضه میکند آن است که این بازی هیچوقت باعث نمیشود شما فکر کنید اشتباهی غیرقابل جبران مرتکب شدهاید؛ در Minit شما به جای اینکه بخواهید زمان زیادی را صرف جبران اشتباهات انجام شده بکنید، زمانی کمتر را صرف وقفه و فکر کردن دربارهی آزمایشهای بعدیتان در مواجهه با مراحل کوتاه چالش پیشرو خواهید کرد.
Minit شخصیتهای متفاوت و متمایز زیادی دارد؛ این مسئله با در نظر گرفتن مدت زمان گیم پلی و سبک طراحی به کار رفته متحیر کننده است. با وجود اینکه سبک طراحی Minit به بازیهای قدیمی شباهت دارد، اما برخلاف بسیاری از بازیهای مستقل که چنین مسیری را در طراحی گرافیک طی میکنند، این بازی با ارائهی انیمیشنهای نرم و زیبا و طراحی پیکسلی چشم نواز، حال و هوایی مدرن را با سبک کلاسیک خود همراه کرده است. با وجود اینکه گرافیک Minit در نگاه اول ممکن است ساده به نظر برسد، در طراحی دنیای این بازی جزئیات لطیف متعددی استفاده شدهاند که دقت بازیکن به آنان در حین بازی خالی از لطف نیست؛ از این جزئیات میتوان به رد زیبای گرد و خاکی که حین دویدن به جا میگذارید یا انواری که حین به دست آوردن آیتمهای جدید میدرخشند اشاره کرد. در کل میتوان گفت سبک طراحی استفاده شده در Minit را امروزه نمیتوان در بازیهای زیادی دید و البته خیلی از بازیهایی که چنین سبکی را انتخاب میکنند، به خوبی Minit نمیتوانند آن را اجرایی کنند.
در زمینهی موسیقی متن نیز Minit عملکردی قابل قبول دارد. موسیقی جذاب این اثر سعی دارد انعکاسی از محیطهای مختلف بازی باشد و حس و حال آنان را به بازیکن القا کند؛ از موزیک جذاب شهر ساحلی که بیشتر در بازی شنیده میشود گرفته، تا نوای شوم و دلهره آوری که در معدنی خطرناک میشنویم، موسیقی متن این اثر با تصویر و ریتم بازی در هماهنگی کامل است. حضور جلوههای صوتی در این بازی به پررنگی موسیقی آن نیست، اما تاثیرشان درست به همان اندازه است.
منبع:زومجی
در طی این ماجراجویی، قهرمان بازی هر شصت ثانیه یکبار میمیرد
بازی آیفون و اندروید Minit با قهرمان بی نام و نشانی آغاز میشود که شمشیری نفرین شده را پیدا و ماجراجویی خود را آغاز میکند. در طی این ماجراجویی، قهرمان بازی هر شصت ثانیه یکبار میمیرد. با هر بار مرگ، قهرمان در آخرین محل استراحتش دوباره زنده میشود و شمارش معکوس شصت ثانیهای تا مرگ وی دوباره آغاز میشود. به جز محل استراحت اولیه، چندین محل استراحت دیگر نیز در نقشه وجود دارند که باید آنها را در دنیای بازی پیدا کنید و برای استفاده به آنها وارد شوید، اما توجه داشته باشید که یافتن همین محلهای استراحت در زمان محدود خود یک چالش به شمار میرود. شما باید با استفاده از شمشیرتان بوتهها و سایر موانع موجود در بازی را از بین ببرید و به مکانهای مختلف جدیدی در نقشه دست پیدا کنید. داشتن نقشهای ذهنی از دنیای بازی امری ضروری است. در کنار آشنایی با محیط و داشتن نقشهی ذهنی، شما باید با تهدیدهایی که بر سر راهتان قرار دارد آشنا شوید و کوتاهترین و کم خطرترین مسیرها را پیدا کنید. لازمهی آشنایی با محیط و یافتن بهترین و کوتاهترین مسیرها، سر زدن به تک تک نقاط پیرامون بعد از زنده شدن چندین بارهی کاراکترتان در یک استراحتگاه است که ممکن است گاهی از اوقات باعث خستگی شما شود.
سیستم کنترل بازی بسیار ساده است. شما این توانایی را دارید تا به صورت دلخواه با استفاده از فلشهایی که روی صفحهی نمایش قرار دارد، در هر جهت از نقشه که میخواهید حرکت کنید. در سوی دیگر صفحهی نمایش، دکمهای برای استفاده از آیتمی که در دست دارید قرار دارد؛ این آیتم هرچه که باشد (از شمشیر نفرین شده گرفته تا یک آبپاش ساده) برای استفاده از آن تنها کافی است دکمهی روی صفحه را لمس کنید. با وجود رابط کاربری ساده و کاربردی، استفاده از دکمههایی به شکل دستگیرههای کلاسیک، فضای زیادی از صفحه را اشغال کرده است. اکثر بازیهای موبایل مدرن رابط کاربری خود را محدود به چندین دکمه نمیکنند؛ برای مثال شما با کشیدن انگشتان خود در قسمت گوشهی پایین سمت راست صفحهی نمایشگر گوشی خود میتوانید شخصیتتان را به دلخواه حرکت دهید. استفاده از محل محدود برای کنترل با وجود اینکه بازی را چالش برانگیزتر میکند، باعث میشود Minit کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.
داشتن نقشهای ذهنی از دنیای بازی امری ضروری است
با وجود دقایق اولیهی طاقت فرسا، اغلب بازیکنان موفق میشوند به مرور زمان ضربآهنگ بازی را به دست آورند. مهمترین راهنمای شما در این بازی، سایر شخصیتهایی هستند که در مکانهای مختلف به کار خود مشغولند. هر کدام از این شخصیتها خصوصیات رفتاری مختص خودش را دارد و ممکن است با شما گرم یا به تندی رفتار کند؛ بعضی از این شخصیتها با درخواست کمک، شما را به ماموریتهایی کوتاه میفرستند و در ازای انجام آن پاداشی را به شما عرضه میکنند، بعضی دیگر به محض دیدنتان به سوی شما حمله ور میشوند و عدهای نیز دوست دارند همانگونه که هستند به حال خود رها شوند. پاکسازی محیطهایی خاص از خرچنگهای مزاحم یا جمعآوری تعداد خاصی از سکههای مخفی، آیتمهای ویژهای را همچون دستکشهای باغبانی، آبپاش یا چکمههایی مخصوص برای شما آزاد میکند. بازی توضیحات خاصی درمورد این آیتمها و نحوهی استفادهی آنان به شما ارائه نمیکند، اما شما میتوانید از آنها در موقعیتهای مختلف، برای مثال جابجا کردن موانع بزرگ یا قطع کردن درختان، استفاده کنید و مسیرهای جدیدی را برای خود باز یا گذر از مسیرهای قدیمی را برای خود آسانتر کنید.
قدامات و فعالیتهای شما در بازی موبایل Minit به دو دسته تقسیم میشوند؛ برخی همیشگیاند و برخی بعد از مدتی به حالت اولیهی خود برمیگردند. برای مثال، برخی از آیتمهای خاص به دست آمده همیشه به همراه شما هستند و برخی دیگر به صورت دائمی در کنار آخرین استراحتگاهتان قرار میگیرند. در همین حال، برخی اجسام، موانع و موقعیتها به حالت اولیهی خود برمیگردند. به طور کلی، اگر تغییرات اعمال شده ارتباط محکمی با داستان داشته باشند، به حالت اولیهی خود برنمیگردند؛ برای مثال، روح سرگردانی که در کویر بی انتها از شما شکست میخورد هرگز برنخواهد گشت و شما دیگر شاهد پرسه زدنهای مسافران گمشدهی هتل عجیب بعد از پیدا کردنشان نیستید. اتفاقاتی از این قبیل نقاط عطف در پیشروی داستانی Minit به شمار میروند و شما یکی پس از دیگری با چنین ماجراجوییهایی رو به رو میشوید.
پیدا کردن برخی سرنخها در این بازی جهت حل کردن معماها و پیشروی، نیازمند آزمون و خطا است
در اغلب موارد شما با توجه به علائم راهنمایی که در مسیر وجود دارد، یا صحبت کردن با سایر شخصیتهای بازی، میتوانید مسیر یا راه حل معمای پیش رویتان را پیدا کنید، اما پیدا کردن برخی سرنخها در این بازی جهت حل کردن معماها و پیشروی، نیازمند آزمون و خطا است. در Minit، خیلی از اوقات شما به محیطهای جدید وارد میشوید که در نگاه اول بسیار مبهم به نظر میرسند و شما هیچ ایدهای ندارید که در این مکان چه معمایی انتظارتان را میکشد و اصلا برای گذر از چالش پیش رو به چه آیتمهایی احتیاج دارید. گاهی اوقات اسرار یک محل به سادگی قابل تشخیصاند، اما در دست دیگر، بازی Minit به لطف جلوهی بصری ساده اما منحصربهفرد خود، آیتمها و اسرار بسیار زیادی را در جلوی چشمان بازیکن پنهان میکند؛ برای مثال، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا برخی بازیکنان متوجه شوند که باید در چه مکانهایی به جستوجوی سکههای پخش در دنیای بازی بپردازند، یا گزینههای مکالمهی جدیدی با برخی شخصیتها را فعال کنند. امتحان کردن اعمال و آیتمهای مختلف امری ضروری برای پیشروی در بازی Minit است و شما مجبور خواهید شد چندین بار بر سر یک معما بمیرید تا گزینههای مختلف را برای حل آن امتحان کنید و درمورد قدم بعدی خود تصمیم بگیرید. این مسئله ممکن است کمی خسته کننده باشد، اما هیچگاه تلاشهای مکرر شما بدون پاداش نخواهند بود. بعد از اتمام بازی، حالت +New Game در دسترس قرار میگیرد؛ در این حالت طول عمر شخصیت اصلی کوتاهتر است و بازی چالشهای جدیدی را در مقابل شما قرار میدهد.
به جز مواردی محدود که داستان بازی وادارتان میکند، شما به راحتی میتوانید از درگیری با دشمنان اجتناب کنید
سرعت حرکت و سبک مبارزهی بسیار سادهی شما در Minit، در مقابل چالش مدیریت زمان بازی، به عنوان دغدغهی فکری به شمار نمیروند. در حقیقت Minit سعی دارد به اثری بدل شود که نه تنها بازیکنان حرفهای، بلکه همه بتوانند آن را بازی کنند و حین تجربهی آن با چالشی جز معماهایش روبهرو نشوند. به جز مواردی محدود که داستان بازی وادارتان میکند، شما به راحتی میتوانید از درگیری با دشمنان اجتناب کنید. در سوی دیگر، سرعت حرکت شما نقشی قابل توجه در حل کردن معماهای بازی دارد و اصلا بیشترین کاربردش بعد از استفادهی حداکثری از شصت ثانیهی در دسترس در همین زمینه است؛ برای مثال، برای عبور از هزارتویی در دل کویر باید محدودیتهای خود را بشکنید و آنقدر سریع بدوید که پیشتر تصورش را هم نمیکردید. یکی از خوبیهای برخورد Minit با معماها و چالشهایی که عرضه میکند آن است که این بازی هیچوقت باعث نمیشود شما فکر کنید اشتباهی غیرقابل جبران مرتکب شدهاید؛ در Minit شما به جای اینکه بخواهید زمان زیادی را صرف جبران اشتباهات انجام شده بکنید، زمانی کمتر را صرف وقفه و فکر کردن دربارهی آزمایشهای بعدیتان در مواجهه با مراحل کوتاه چالش پیشرو خواهید کرد.
Minit شخصیتهای متفاوت و متمایز زیادی دارد؛ این مسئله با در نظر گرفتن مدت زمان گیم پلی و سبک طراحی به کار رفته متحیر کننده است. با وجود اینکه سبک طراحی Minit به بازیهای قدیمی شباهت دارد، اما برخلاف بسیاری از بازیهای مستقل که چنین مسیری را در طراحی گرافیک طی میکنند، این بازی با ارائهی انیمیشنهای نرم و زیبا و طراحی پیکسلی چشم نواز، حال و هوایی مدرن را با سبک کلاسیک خود همراه کرده است. با وجود اینکه گرافیک Minit در نگاه اول ممکن است ساده به نظر برسد، در طراحی دنیای این بازی جزئیات لطیف متعددی استفاده شدهاند که دقت بازیکن به آنان در حین بازی خالی از لطف نیست؛ از این جزئیات میتوان به رد زیبای گرد و خاکی که حین دویدن به جا میگذارید یا انواری که حین به دست آوردن آیتمهای جدید میدرخشند اشاره کرد. در کل میتوان گفت سبک طراحی استفاده شده در Minit را امروزه نمیتوان در بازیهای زیادی دید و البته خیلی از بازیهایی که چنین سبکی را انتخاب میکنند، به خوبی Minit نمیتوانند آن را اجرایی کنند.
در زمینهی موسیقی متن نیز Minit عملکردی قابل قبول دارد. موسیقی جذاب این اثر سعی دارد انعکاسی از محیطهای مختلف بازی باشد و حس و حال آنان را به بازیکن القا کند؛ از موزیک جذاب شهر ساحلی که بیشتر در بازی شنیده میشود گرفته، تا نوای شوم و دلهره آوری که در معدنی خطرناک میشنویم، موسیقی متن این اثر با تصویر و ریتم بازی در هماهنگی کامل است. حضور جلوههای صوتی در این بازی به پررنگی موسیقی آن نیست، اما تاثیرشان درست به همان اندازه است.
منبع:زومجی
بازی Minit
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com