Narín✿
سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
- عضویت
- 1/12/19
- ارسال ها
- 2,131
- امتیاز واکنش
- 43,894
- امتیاز
- 418
- محل سکونت
- ☁️
- زمان حضور
- 107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
فریدا در آثارش، دوجنبه بودن حقایق و تضادهای گوناگونی مانند شجاعت و آسیب پذیری، زندگی و مرگ، عشق و نفرت، روشن و تیرگی را با مهارت تمام به تصویرکشیده که از خصوصیات آثار او به شمار می آیند.
عده ایی از منتقدان بر این باورند که فریدا به فرهنگ مکزیک جان بخشیده و سرمشق بسیاری از زنان مکزیکی بوده. فریدا حقایق زندگی و احساسات درونی خود را با قدرت و شجاعت به تصویر میکشیده و هیچگونه ترحم و ترسی نسبت به آنها نداشته به همین خاطر برخی او را هنرمند فمینیست نیز میخوانند، تا جایی که در سال 1976 نمایشگاهی در موزه هنر ایالت لس آنجلس آمریکا برپا شد که مختص آفرینش های هنری زنان بود و آثار فریدا نیز در این نمایشگاه حضوری درخشان داشت.
فریدا در طول زندگی هنری خود به نقاط مختلفی سفر کرد و در نمایشگاه های متعددی در پاریس، نیویورک و مکزیک شرکت کرد. همچنین با افراد سرشناسی مانند آندره برتون نویسنده فرانسوی و پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی دیدار داشت. به گفته ریورا در دیداری که با پیکاسو داشتند در تحسین آثار فریدا، پیکاسو چنین میگوید: نه در آیین، نه من و نه تو، هیچکدام در مرتبه ای نیستیم که بتوانیم یک سر بکشیم، آنگونه که فریدا میکشد.
فریدا در تمامی آثارش به میراث و سنت های مکزیک پایبند بود که این نکته از نوع پوشش او در آثارش و همچنین زندگی روزمره اش کاملا مشهود است. او بر خلاف زمان خود که اکثریت مردم تحت تاثیر اروپا و آمریکا بودند، اصالت و ملیت مکزیکی خود را حفظ کرد و برای فرهنگ و هنر مکزیک ارزش زیادی قائل بود و این نوع باور فریدا بر دیگر هنرمندانی چون هکتور گارسیا، ادوارد وستون، ایموجن کانینگام تاثیر گذاشت.
فریدا در محافل روشنفکری و انقلاب مکزیک شرکت میکرد و از رویدادهای فرهنگی و هنری عصر خود کاملا مطع بود و در زمان خودش هنرمندی آوانگارد و بخشی از مکزیک نوین محسوب میشد. فریدا با برخورد خالصانه نسبت به بیان حقایق زندگیش و همچنین سنت گرایی تاثیر چشمگیری در عرصه ی هنر و همچنین فرهنگ و هنر مکزیک داشت. پس از مرگ فریدا در مراسم تشیع او برای قدردانی و یادآوری تاثیرات بسیاری که بر فرهنگ و هنر مکزیک داشت از او اینگونه خطاب شد: ای دوست، ای خواهر مردم و ای دختر بزرگ مکزیک، تو هنوز بین ما زنده ایی.
عده ایی از منتقدان بر این باورند که فریدا به فرهنگ مکزیک جان بخشیده و سرمشق بسیاری از زنان مکزیکی بوده. فریدا حقایق زندگی و احساسات درونی خود را با قدرت و شجاعت به تصویر میکشیده و هیچگونه ترحم و ترسی نسبت به آنها نداشته به همین خاطر برخی او را هنرمند فمینیست نیز میخوانند، تا جایی که در سال 1976 نمایشگاهی در موزه هنر ایالت لس آنجلس آمریکا برپا شد که مختص آفرینش های هنری زنان بود و آثار فریدا نیز در این نمایشگاه حضوری درخشان داشت.
فریدا در طول زندگی هنری خود به نقاط مختلفی سفر کرد و در نمایشگاه های متعددی در پاریس، نیویورک و مکزیک شرکت کرد. همچنین با افراد سرشناسی مانند آندره برتون نویسنده فرانسوی و پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی دیدار داشت. به گفته ریورا در دیداری که با پیکاسو داشتند در تحسین آثار فریدا، پیکاسو چنین میگوید: نه در آیین، نه من و نه تو، هیچکدام در مرتبه ای نیستیم که بتوانیم یک سر بکشیم، آنگونه که فریدا میکشد.
فریدا در تمامی آثارش به میراث و سنت های مکزیک پایبند بود که این نکته از نوع پوشش او در آثارش و همچنین زندگی روزمره اش کاملا مشهود است. او بر خلاف زمان خود که اکثریت مردم تحت تاثیر اروپا و آمریکا بودند، اصالت و ملیت مکزیکی خود را حفظ کرد و برای فرهنگ و هنر مکزیک ارزش زیادی قائل بود و این نوع باور فریدا بر دیگر هنرمندانی چون هکتور گارسیا، ادوارد وستون، ایموجن کانینگام تاثیر گذاشت.
فریدا در محافل روشنفکری و انقلاب مکزیک شرکت میکرد و از رویدادهای فرهنگی و هنری عصر خود کاملا مطع بود و در زمان خودش هنرمندی آوانگارد و بخشی از مکزیک نوین محسوب میشد. فریدا با برخورد خالصانه نسبت به بیان حقایق زندگیش و همچنین سنت گرایی تاثیر چشمگیری در عرصه ی هنر و همچنین فرهنگ و هنر مکزیک داشت. پس از مرگ فریدا در مراسم تشیع او برای قدردانی و یادآوری تاثیرات بسیاری که بر فرهنگ و هنر مکزیک داشت از او اینگونه خطاب شد: ای دوست، ای خواهر مردم و ای دختر بزرگ مکزیک، تو هنوز بین ما زنده ایی.
برسی برخی از آثار فریدا کالو
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com