خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASAL RIAZIAN

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
152
امتیاز واکنش
1,069
امتیاز
213
زمان حضور
37 روز 14 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع

بازی سایه هیچ

در میان بازی‌هایی که سال گذشته عرضه شدند، سایه هیچ (Shadow of Naught)، ساخته استودیو طاووس، را می‌توان یکی از بازی‌های متفاوت و جالب دانست. محصولی که باتمام مشکلات خود، قصد دارد داستانی جذاب و سرگرم کننده را در اختیار کاربران قرار دهد. داستان بازی سایه هیچ روایت‌گر عشق، جدایی و افسردگی است. استودیو طاووس برای روایت داستان سایه هیچ از ترفند جالبی استفاده کرده است. داستان سایه هیچ در ۶ مرحله مختلف روایت می‌شود و هر مرحله شامل بخش‌های مختلفی است. درواقع تیم سازنده از سه کاراکتر داستانی استفاده کرده که داستان حول این سه شخصیت می‌چرخد.

تیم سازنده از سه کاراکتر داستانی استفاده کرده که داستان حول این سه شخصیت می‌چرخد
ازاین‌رو سایه هیچ در جریان بخش‌های مختلف هر مرحله، به سراغ این شخصیت‌ها و ارتباط‌شان با یکدیگر می‌رود تا کاربر بیش‌ازپیش با آن‌ها آشنا شود. مشکل بخش داستانی، این است که برای بخش‌های هر مرحله ترتیب خاصی درنظر گرفته نشده است. ازاین‌رو امکان دارد در بعضی مراحل روند روایت داستان را به‌ترتیب پیش نبرید. از نظر روایت‌داستانی، بازی سایه هیچ شروع خوبی دارد و استودیو طاووس سعی کرده داستانی درام و غم‌انگیز را روایت کند، اما با گذر زمان و رسیدن به نقطه انتهایی، همچنان موارد مبهمی در دل داستان باقی می‌ماند.
هر یک از سه کاراکتر اصلی سایه هیچ شخصیت‌پردازی و پس زمینه داستانی خود را دارند
بااینکه با یک بازی دنباله‌دار طرف هستیم، اما استودیو طاووس می‌توانست بعضی از موارد داستانی را بهتر روایت کند. از نظر شخصیت پردازی هم سه کاراکتر پویا، شکیبا و وحید شخصیت‌پردازی قابل قبولی دارند و کاربر می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برای مثال وحید یک ورزشکار بوکس بوده که عاشق دختری به اسم شکیبا می‌شود. این در حالی است که همه چیز مطابق میل او پیش نمی‌رود و شکیبا، به پویا، دوست صمیمی وحید علاقه‌مند می‌شود؛ زیرا درگذشته یکدیگر را می‌شناختند.
ز نظر طراحی و جلوه‌های بصری، سایه هیچ یک اثر متفاوت نسبت‌به تمامی بازی‌های موبایل ایرانی است که تابه‌امروز در اختیار کاربران موبایل قرار گرفته است. تیم سازنده، بازی را با پس زمینه سیاه و سفید طراحی کرده است. در بازی قرار نیست کاراکترها را ببینیم و با چهره آن‌ها آشنا شویم. همه‌ی‌ آن‌ها همانند سایه‌هایی طراحی شده‌اند که هرکدام مشکلات و گذشته دردناکی دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایه هیچ، این است که باعث می‌شود بازیکنان بیش‌ازپیش با داستان بازی همزاد پنداری داشته باشند و اتمسفر غمگین و درام داستان را بهتر منتقل می‌کندـ
بعضی از مینی گیم‌ها، شامل نواختن پیانو و بعضی دیگر شامل جای‌گذاری آیتم‌ها در محیط می‌شود. به‌عبارتی سایه هیچ دارای ساده‌ترین مکانیسم‌های ممکن برای یک بازی موبایل است و این مورد، برای یک بازی موبایل چیز بدی نیست. بااینکه گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و کوچک‌ترین نقش را در سرگرم کردن شما ایفا می‌کند، اما طراحی آن‌ها متفاوت و متنوع است. سایه هیچ در بهترین حالت ۴۰ دقیقه شما را سرگرم می‌کند و ای کاش تیم سازنده محتویات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌داد. البته این ۴۰ دقیقه در حالتی است که تمامی انتخاب‌های داستانی بازی را انجام دهید.

سایه هیچ یک بازی دیالوگ محور است که در بعضی از مراحل، دیالوگ‌های متفاوتی سر راه شما قرار می‌گیرد. نحوه رسیدن به پایان بازی یکی است، اما اینکه مدام یک مرحله را تجربه و سایر دیالوگ‌ها را هم انتخاب کنید، چیزی است که گره‌های داستانی را بیش‌ازپیش برای ما باز می‌کند. موسیقی، یکی دیگر از مواردی است که کیفیت بازی سایه هیچ را بالاتر برده است. به هنگام پیانو زدن یا حتی در طول تجربه‌ی بازی، موسیقی و صداهای محیط نقش مهمی در تجربه‌ی شما خواهند داشت.

منبع:زومجی


بازی سایه هیچ

 
  • تشکر
Reactions: ~XFateMeHX~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا