خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از جدیدترین اسمارتفون های شرکت هوآوی که به دلیل ویژگی های سخت افزاری جالب و قیمت مناسب توانسته مورد توجه کاربران قرار گیرد گوشی آنر 9 ایکس (Huawei Honor 9X) است. این گوشی طی مدت زمانی کوتاهی که عرضه آن آغاز شد توانست آمار فروش عالی را به ثبت برساند. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی Honor 9X هوآوی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم.

مقدمه

در ماه اکتبر (Ocrober) سال 2019 شرکت هوآوی از گوشی جدیدی تحت عنوان آنر 9X رونمایی کرد. این گوشی یکی از دیگر از اسمارتفون های اندرویدی بود که در کنار کیفیت ساخت خوب و سخت افزار مناسب، قیمت مطلوب و رقابتی را هم ارائه می‌کرد. همین امر سبب شد که آنر 9 ایکس هوآوی بتواند خیلی زود در بازار موفقیت های قابل ملاحظه‌ای کسب کند و به یکی از گوشی های پرفروش برند هوآوی تبدیل شود. قیمت Honor 9X تقریبا یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن است که منجر به افزایش استقبال کاربران از محصول شده و این اسمارتفون را به یکی از گزینه های خرید خوب تبدیل می‌کند. اما صرفا ارائه مشخصات سخت افزاری خوب بر روی کاغذ بدان معنا نیست که یک گوشی در عمل هم کیفیت عالی داشته باشد.
این مسئله بارها ثابت شده که صرفا اعداد و ارقام روی کاغذ نمی‌توانند نشان دهنده کیفیت عملکرد خوب یک گوشی موبایل و قطعات مختلف آن باشند. بنابراین برای درک بهتر پتانسیل گوشی باید به نقد و بررسی عملی آن پرداخته شود. در همین راستا ما می‌خواهیم طی این مقاله اختصاصی به نقد و بررسی Honor 9X هوآوی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون را با شما به اشتراک بگذارید. در نهایت هم سعی می‌کنیم ویژگی های مثبت و منفی گوشی را برایتان مشخص کنیم.

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از ویژگی های خوب اصلی گوشی آنر 9X مربوط به طراحی خوب، ظاهر زیبا و کیفیت ساخت مطلوب می‌شود. شاید در کمتر گوشی میان رده و مقرون به صرفه‌ای شاهد ارائه یک پکیج کامل این چنینی باشید. ظاهر جذاب گوشی از همان ابتدای کار و با نگاه اول توجهتان را جلب خواهد کرد. در پنل جلوی گوشی صفحه نمایش بدون حاشیه آن دیده می‌شود که تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و ظاهری شیک و جذاب را برای آن به ارمغان آورده است. قاب پشت گوشی هم براق و چشم نواز است و لبه های نسبتا خمیده‌ای دارد که سبب می‌شوند بدنه آن خاص به نظر برسد و در دست گرفتن گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی سه لنز دوربین اصلی آن ضمیمه شده و در وسط و بالای قاب پشت هم اسکنر انگشتی قرار دارد.
در بررسی Honor 9X مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر انگشت آن خوب است و می‌توانید در شرایط مختلف شاهد عکس‌العمل سریع آن باشید. اگرچه گوشی هایی وجود دارند که اسکنر انگشت آن ها به مراتب سریع تر از گوشی آنر 9 ایکس عمل می‌کند، بنابراین اینطور نیست که اسکنر انگشت گوشی فوق‌العاده و بدون هیچ باگی باشد. اما یکی از مهمترین ویژگی های طراحی گوشی نام برده شده مربوط به دوربین سلفی پاپ آپ دستگاه می‌شود که قابلیت خارج شدن از لبه فوقانی و سمت چپ قاب گوشی در شرایط مورد نیاز را ارائه می‌کند. سرعت باز و بسته شدن این لنز پاپ آپ مناسب است و هیچ اختلالی و تاخیری در استفاده از دوربین به وجود نمی‌آورد و شاید تنها نقطه ضعف آن مربوط به تعمیرپذیری پایین باشد.
اما آیا بدنه گوشی آنر 9X از مواد فلزی و شیشه‌ای تشکیل شده یا مثل اغلب گوشی های مقرون به صرفه دیگر، جنس بدنه آن هم پلاستیک خواهد بود؟ خوشبختانه گوشی Huawei Honor 9x از فریم اصلی آلومینیومی بهره‌مند بوده و قاب و پنل جلوی آن با شیشه پوشانده شده‌اند. اگرچه اشاره دقیقی به جنس شیشه بکار رفته در قاب گوشی نشده اما فکر نمی‌کنیم که این شیشه خیلی مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز داشته باشد. بنابراین استفاده از گلس محافظ قاب پشت گوشی یا کیف و کاور موبایل و همچنین گلس محافظت ال سی دی برای مراقبت از قاب پشت و پنل جلوی هوآوی Honor 9X الزامی خواهد بود.
گوشی نام برده شده از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برد و بدنه نسبتا بزرگی هم دارد که شاید استفاده تک دست از آن برای برخی افراد مثل بانوان را دشوار کند. ابعاد بدنه گوشی 8.8 در 77.3 در 163.5 میلیمتر است و وزن آن به چیزی در حدود 196.8 گرم می‌رسد. پس هوآوی آنر 9 ایکس وزن نسبتا زیادی هم دارد. این اسمارتفون به یک شیار سیم کارت هیبریدی مجهز است که شیار دوم آن هم قابلیت نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) و هم قابلیت نصب سیم کارت را ارائه می‌کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند از یک سیم کارت در کنار رم میکرو اس دی یا دو سیم کارت همزمان در دستگاه استفاده به عمل آورد. گوشی در دو رنگ مشکی و آبی روانه بازار شده و طرح‌بندی نسبتا خاص، براق و جذابی را ارائه می‌کند.
با در دست گرفتن گوشی آنر 9X حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود و دستگاه اصطلاحا خوش دست طراحی شده و ظاهری جذاب دارد. ضمنا این گوشی به پوت شارژر یو اس بی نوع سی (USB Type C) و جک 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز است. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که کیفیت ساخت خوب، طراحی مناسب و ظاهر جذاب از ویژگی های مثبت مهم و اصلی گوشی نام برده شده هستند و هر فردی با اولین نگاه به گوشی متوجه این امر می‌شود. فراموش نکنید که Honor 9x یک گوشی مقرون به صرفه و خوش قیمت است و با توجه به قیمت گوشی از طراحی و ظاهر خوبی بهره می‌برد.


Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): صفحه نمایش

صفحه نمایشی که برای گوشی آنر 9X هوآوی در نظر گرفته شده یک نمایشگر 6.59 اینچی است که از پنل LTPS IPS LCD بهره‌مند بوده و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی پنل نمایشگر آن به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار مناسبی برای یک نمایشگر 5.59 اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک هستند و بدین ترتیب ظاهری جذاب برای دستگاه به ارمغان آورده می‌شود. طبق آمار تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود که نسبت تصویر به بدنه قابل ملاحظه‌ای است. ضمنا نسبت طول به عرض ال سی دی گوشی هم 19.5 به 9 خواهد بود.
پس گوشی مورد نظر از نمایشگری بزرگ و بدون حاشیه بهره می‌برد و روی کاغذ رزولوشن مناسبی هم دارد، اما کیفیت عملکرد آن در حین استفاده چطور خواهد بود؟ به عقیده ما صفحه نمایش گوشی آنر 9X می‌توانست کیفیت بهتری داشته باشد و در رده قیمتی خودش از بهترین ها محسوب نمی‌شود و گوشی های دیگر هستند که با قیمت مشابه این اسمارتفون از پنل های نمایشگر با کیفیت تری برخوردار باشند. به عقیده ما شادابی و کنتراست خیلی خوبی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه نمی‌شود و رنگ ها در آن شادابی و تفکیک پذیری عالی ندارند. در مجموع کیفیت نمایش محتوا روی ال سی دی گوشی در حد معمولی و متوسط خواهد بود و نمی‌توان گفت که نمایشگر گوشی کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و مشاهده تصویر بر روی آن خیلی لـ*ـذت‌بخش است! البته منظور ما این نیست که هوآوی آنر 9X صفحه نمایش بی‌کیفیتی دارد، بلکه ما عقیده داریم نمایشگر گوشی علیرغم ارائه کیفیت قابل قبول می‌توانست وضعیت بهتری هم داشته باشد.
مسئله بعدی که در این بخش بررسی Honor 9X هوآوی باید در مورد آن صحبت کنیم مربوط به توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) نمایشگر می‌شود. با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش این گوشی بر روی 100 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم تقریبا بدون مشکل از آن استفاده کنید و محتوای روی ال سی دی را ببینید اما در برخی مواقع که شدت نور زیاد باشد ممکن است با مشکل رو به رو شوید و دیدن دقیق کل محتوای روی صفحه نمایش کمی برایتان دشوار شود. بنابراین پنل نمایشگر گوشی از نظر روشنایی هم عملکرد معمولی دارد و خیلی عالی عمل نمی‌کند. در مجموع از نظر صفحه نمایش گوشی آنر 9X کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه کرده و به عقیده ما جای بهبود و ارتقاء را داشته است.


Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9X): سیستم عامل و بسـ*ـتر نرم افزاری

اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی گوشی آنر 9 ایکس هوآوی نصب شده و رابط کاربری EMUI 9.1 هم در کنار آن دیده می‌شود. با توجه به اینکه گوشی در ماه اکتبر سال 2019 معرفی شده، پیش‌بینی می‌کنیم آپدیت اندروید 10 هم در آینده نزدیک برای آن منتشر شود، اگرچه هنوز خبر رسمی در رابـ*ـطه با این مسئله منتشر نشده و نمی‌توان به طور قاطعانه در رابـ*ـطه با آن نظر داد، اما به هر حال انتشار آپدیت اندروید 10 برای این گوشی دور از انتظار نیست. طرفداران سیستم عامل اندروید به خوبی با پتانسیل بالای آن آشنا هستند اما اینکه رابط کاربری EMUI چگونه است و آیا بازده مطلوبی دارد، به عقیده ما سوالیست که باید کاربران با توجه به سلیقه شخصی خودشان به آن پاسخ دهند.
در طراحی این رابط سعی شده تلفیقی از ویژگی های بصری اندروید و iOS ارائه شود و بیشتر روی ارائه قابلیت های کاربردی و شخصی سازی بیشتر تمرکز شده است. منوی اپلیکیشن ها یا همان اپ دراور (App Drawer) به طور پیش فرض در گوشی حذف شده و آیکون برنامه ها به طور مستقیم روی اسکرین های صفحه اصلی ضمیمه می‌شوند. تعامل با دستگاه هم می‌تواند با دستورات اشاره‌ای و در حالت فول اسکرین (بدون سه دکمه لبه زیرین صفحه نمایش) انجام پذیرد و هم می‌تواند بنا به سلیقه شخصی کاربر با سه دکمه مجازی لبه زیرین ال سی دی صورت پذیرد. توصیه ما این است که از گوشی در حالت فول اسکرین و با دستورات اشاره‌ای استفاده کنید تا کل فضای صفحه نمایش گوشی در دسترستان قرار گیرد. قابلیت ها و آپشن های زیادی در رابط گوشی ارائه شده‌اند که برای افراد علاقمند به شخصی سازی می‌توانند تجربه مناسبی را ارائه کنند.
اما متاسفانه ارائه قابلیت های زیاد در رابط EMUI سبب شده که این رابط کمی از بهینه بودن فاصله بگیرد و در برخی مواقع ثبات خود را از دست دهد. البته ما در حین استفاده عادی از گوشی و انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی، استفاده از واتساپ، - و اینستاگرام با هیچ مشکلی رو به رو نشدیم اما در حالتی که تسک های سنگین در گوشی اجرا شوند و منابع سخت افزاری آن تحت فشار قرار گیرند، لگ و تاخیر در عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری دستگاه به وجود می‌آید و کمی ثبات عملکرد آن دچار لغزش می‌شود. در مجموع بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی وضعیت خوب و قابل قبولی دارد اما شرایط آن طوری نیست که فوق‌العاده باشد و هماهنگی عالی با بسـ*ـتر سخت افزاری گوشی ارائه کند. بنابراین انتظار بروز گاه به گاه لگ و تاخیر در عملکرد گوشی را داشته باشید.


Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع

نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): پردازنده، رم و حافظه داخلی


یکی از مهمترین بخش های بررسی گوشی مربوط به زیر ذره‌بین قرار دادن قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن می‌شود. آیا گوشی هوآوی آنر 9X بازده پردازشی مطلوبی دارد و می‌تواند برای علاقمندان به گیم و بازی کردن گزینه مناسبی باشد؟ هوآوی در قلب این اسمارتفون از تراشه Kirin 710F استفاده کرده که یک تراشه با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است و طی فرآیند 12 نانومتری تولید می‌شود. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.
آنر 9 ایکس هوآوی از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ما در بررسی Honor 9X هوآوی از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی آن استفاده کردیم. همانطور که در بخش اول بررسی گفتیم، این گوشی از اتصال رم میکرو اس دی هم برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند. اما قدرت عملکرد گوشی چطور است؟ در بررسی گوشی هوآوی آنر 9X مشخص شد که این اسمارتفون به راحتی از پس انجام کارهای روزمره و عادی از قبیل وبگردی، تماشای فیلم و سریال، نصب و استفاده از -، واتساپ و غیره بر می‌آید اما آیا می‌توان بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و بدون مشکل اجرا کرد؟
خوشبختانه گوشی از نصب و اجرای بازی مذکور پشتیبانی می‌کند و در حالتی که تنظیمات گرافیکی آن روی وضعیت پایین و متوسط قرار داشته باشند، بازی بدون مشکل قابل اجرا خواهد بود و حداقل تا 15 دقیقه می‌توان آن را بدون لگ و تاخیر در گوشی اجرا کرد. اما زمانی که تنظیمات گرافیکی روی حالت عالی قرار گیرند، لگ و تاخیرهای ریزی در همان 15 دقیقه ابتدایی اجرای بازی نمایان خواهد شد. ضمنا تحت هر شرایط اجرای بازی مثل پابجی موبایل برای مدت زمان بیشتر از 15 دقیقه می‌تواند در گوشی آنر 9 ایکس لگ و تاخیرهای محسوسی ایجاد کند. همچنین عموما بعد از خروج از این بازی و دیگر بازی های سنگین مشابه هم تا چند ثانیه در عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی لگ و تاخیرهایی ایجاد می‌شود. پس به طور کلی گوشی آنر 9X بازده پردازشی معمولی دارد و خیلی نباید روی قدرت عملکرد آن حساب باز کنید. بهتر است از این اسمارتفون فقط برای انجام کارهای روزمره یا نهایتا 10 دقیقه اجرای روزانه بازی مثل پابجی موبایل استفاده کنید.


Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): دوربین

دوربین اصلی گوشی آنر 9X از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی از جمله عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم درست زیر سه لنز دوربین اصلی آنر 9X تعبیه شده و در برخی مواقع می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط و ضبط عکس های بهتر استفاده کرد. اما کیفیت عملکرد دوربین سه‌گانه گوشی چطور است؟ با توجه به اینکه یک لنز 48 مگاپیکسلی در این مجموعه بکار رفته مطمئنا سطح انتظارات از آن عملکرد بالا می‌رود!
در بررسی Honor 9X هوآوی مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب عملکرد بسیار مطلوبی دارد و در اینگونه مواقع می‌توان عکس های عادی و پرتره کاملا باکیفیتی ضبط کرد. دقت داشته باشید که در حالت دوربین اصلی گوشی عکس های 24 مگاپیکسلی ضبط می‌کند و برای ضبط عکس های 48 مگاپیکسلی باید این حالت را از منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین فعال کنید. در 48 مگاپیکسلی کیفیت عکس ها از دید یک کاربر معمولی تغییر خیلی زیادی پیدا نمی‌کنند اما به دلیل افزایش تعداد پیکسل ها طبیعتا وضوح تصویر افزایش می‌یابد و حجم عکس های ضبط شده هم دو برابر حالت عادی می‌شود. برای جلوگیری از پر شدن زود هنگام حافظه گوشی است که در حالت عادی اپلیکیشن دوربین دستگاه عکس های 24 مگاپیکسلی ضبط می‌کند.
اما در محیط های با نور کم و تاریک یا محیط های بسته، دوربین اصلی آنر 9 ایکس عملکرد خیلی عالی ندارد و وضوح عکس هایی که توسط آن ضبط می‌شوند کاهش می‌یابد. در محیط های تاریک نویزهای زیادی در عکس ها پدیدار می‌شود و نور کم منجر به افت کیفیت تصاویر خواهد شد. بنابراین در اینگونه مواقع با دوربین اصلی گوشی عکس های معمولی قابل ضبط خواهند بود. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Huawei Honor 9X از یک لنز پاپ آپ 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و از ضبط عکس های پرتره سلفی و ویدیو های فول اچ دی با نرخ 60 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. عملکرد این لنز دوربین هم کیفیت قابل قبول و متوسطی دارد. کیفیت عکس های عادی و پرتره که با دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور مناسب ضبط می‌شوند خوب است و در محیط های با نور کم و تاریک افت می‌کند. در مجموع دوربین های اصلی و سلفی گوشی Honor 9X عملکرد قابل قبول و خوبی دارند اما اینطور نیست که در رده خود بی‌رقیب باشند.


Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس): باتری و شارژدهی

شرکت هوآوی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی آنر 9X از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. اما آیا این باتری 4000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید؟ در بررسی گوشی هوآوی آنر 9 ایکس مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده عادی از گوشی موبایل تقریبا با یک مرتبه شارژ باتری هوآوی Honor 9X می‌تواند تا 1 یا حداکثر 1.5 روز از آن استفاده کند. البته در 80 درصد مواقع شارژ باتری تا 1.5 روز دوام نمی‌آورد و در همان یک روز تمام می‌شود، بنابراین شاید بهتر باشد میانگین قدرت شارژدهی باتری گوشی برای یک کاربر معمولی را روی 1 روز در نظر بگیرید.
خوشبختانه قابلیت شارژ سریع توسط گوشی مورد نظر پشتیبانی می‌شود و شارژر اورجینال گوشی 10 واتی است. با استفاده از این شارژر می‌توانید باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آنر 9X را تقریبا ظرف مدت زمان 90 دقیقه فول شارژ کنید. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که قدرت شارژدهی و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی Honor 9X سطح کیفی متوسطی را ارائه می‌کند.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک اسمارتفون با کیفیت و خوش ساخت و البته جذاب داشته باشند گزینه خرید مناسبی خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.


نقاط قوت:
  • طراحی و ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه
  • قیمت مناسب
نقاط ضعف:
  • ندارد
منبع:فروشگاه اینترنتی هدف


Honor 9X هوآوی (آنر 9 ایکس)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا