خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوشی هوآوی وای 9 پرایم جدید سال 2019 این شرکت (Huawei Y9 Prime 2019) یکی از گوشی های پرفروش و خوب شرکت چینی هوآوی است که قیمتی بسیار مناسب دارد و توانسته در بازار بسیار موفق عمل کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون داشته باشیم.

مقدمه

هوآوی همیشه سعی کرده در کنار گوشی های رده بالا به اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت هم اهمیت ویژه‌ای بدهد. واقعیت این است که بخش عمده موفقیت های این شرکت چینی ناشی از فروش همین سبک از اسمارتفون ها بوده و هوآوی بخش اصلی درآمدهایش را با عرضه گوشی های خوش قیمت و میان رده کسب می‌کند. یکی از جدیدترین اسمارتفون هایی که در این راستا معرفی شده و توانسته به شکل قابل ملاحظه‌ای مورد توجه کاربران قرار گیرد گوشی وای 9 پرایم 2019 هوآوی است. قیمت Huawei Y9 Prime 2019 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده واقعا رقابتی در نظر گرفته شده و این گوشی می‌تواند گزینه خرید عالی برای خیلی از افراد باشد.
اما برای اینکه بهتر نقاط قوت و ضعف گوشی نام برده شده را بشناسید لازم است دقیق تر و عمیق تر ویژگی های آن را مرور کنید و طبیعتا صرفا نباید به اعداد و ارقامی که بر روی کاغذ به عنوان مشخصات این گوشی ارائه شده‌اند اکتفا نمایید. ما در ادامه این مطلب می‎خواهیم به نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این موبایل خوب را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم.

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی شاید در نگاه اول خیلی جذاب به نظر برسد و هر فردی با نگاه کردن به بدنه گوشی و قاب آن تصور کند که ترکیب آلومینیوم و شیشه گوریلاگلس در ساختار آن بکار رفته است، اما متاسفانه در حقیقت اینطور نیست! فریم اصلی این گوشی برای کاهش هزینه تولید از مواد پلاستیکی ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم از پلی‌کربنات است. بنابراین گوشی قاب فلزی و شیشه‌ای ندارد و از پلاستیک تشکیل می‌شود، اما با این حال قاب پشت آن براق و جذاب ساخته شده و حالتی دو بخشی دارد. بخش فوقانی قاب پشت دستگاه پر رنگ تر از بخش زیرین آن به نظر می‌آید و این سبک طراحی گوشی را خاص تر می‌کند، اگرچه ما شخصا خیلی طرفدار این نوع سبک طراحی قاب پشت اسمارتفون ها نیستیم.
روی پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما متاسفانه جنس این شیشه هم از گوریلاگلس نیست، پس نصب گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی الزامی خواهد بود. در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که قاب پشت و شیشه پنل جلوی آن مقاومت خیلی بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ندارند و احتمال به وجود آمدن خط و خش روی آن ها در حالت عادی بالاست. پس شاید بد نباشد از یک کیف و کاور موبایل مناسب هم برای محافظت از قاب پشت گوشی وای 9 پرایم 2019 استفاده کنید.
ابعاد بدنه گوشی 8.9 در 77.3 در 163.5 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 197 گرم می‌رسد، بنابراین با این اسمارتفون نسبتا سنگین و بزرگ رو به رو هستیم که شاید استفاده تک دست از آن برای برخی افراد و به ویژه بانوان خیلی راحت امکانپذیر نباشد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی سه لنز دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED این مجموعه دیده می‌شوند و در کنار آن ها هم اسکنر انگشت فیزیکی نصب شده که خوشبختانه سرعت و دقت عملکرد بالایی دارد و به راحتی امکان قفل گشایی از نمایشگر و انجام تایید های امنیتی و احراز هویت کاربر را محقق می‌سازد.
صفحه نمایش گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 نگاه کنید متوجه خواهید شد که هیچ لنز دوربین سلفی و دکمه فیزیکی روی این بخش از قاب گوشی وجود ندارد! هوآوی لنز دوربین سلفی گوشی را به صورت پاپ‌آپ در نظر گرفته است. این لنز دوربین قابلیت بیرون آمدن و جمع شدن دارد و درست در لبه فوقانی و سمت چپ و قاب دستگاه قرار دارد. هر زمان که شما تمایل به فعالسازی و استفاده از دوربین سلفی گوشی داشته باشید، لنز پاپ آپ گوشی از گوشه قاب آن خارج خواهد شد و عکسبرداری را برایتان مقدور می‌سازد. سرعت عملکرد این لنز و موتور محرک آن بسیار خوب است و برای استفاده سریع از دوربین سلفی مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. طراحی پاپ آپ دوربین سلفی در گوشی Y9 Prime 2019 یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص این محصول به شمار می‌رود.
متاسفانه گوشی مورد نظر از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست، البته با توجه به قیمت دستگاه نباید هم انتظار داشته باشیم که ضد آب باشد. پورت یو اس بی سی (USB Type C) در این گوشی بکار رفته و دستگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم دارد. هوآوی گوشی وای 9 پرایم 2019 را در سه رنگ مشکی، آبی و سبز روانه بازار کرده است. با در دست گرفتن این اسمارتفون کاملا حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و شاید تصورش هم برایتان سخت باشد که گوشی در دست شما قیمتی تا این اندازه مناسب و رقابتی داشته باشد. به عقیده ما مجموع این عوامل و ویژگی ها سبب می‌شود که هوآوی Y9 Prime 2019 حداقل از نظر طراحی و ظاهر به یکی از بهترین گوشی های خوش قیمت و میان رده فعلی بازار تبدیل شود.


Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Whisper

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): صفحه نمایش

این روزها تجهیز گوشی های موبایل به صفحه نمایش بزرگ کاملا رایج شده و ظاهرا هرچقدر صفحه نمایش یک گوشی بزرگ تر باشد، استقبال بیشتری هم از آن به عمل می‌آید! گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 برای علاقمندان به این نوع اسمارتفون ها یک گزینه خرید عالی خواهد بود چون پنل نمایشگر 6.59 اینچی دارد. جنس پنل آن از نوع LTPS IPS LCD در نظر گرفته شده و حاشیه های بسیار باریکی توسط نمایشگر آن ارائه می‌شوند و بدین ترتیب ال سی دی گوشی حدودا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. رزولوشن خوب 2340 در 1080 پیکسل هم توسط پنل نمایشگر گوشی ارائه شده که به موجب آن تراکم پیکسلی صفحه نمایش به چیزی در حدود 391 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا قابل قبول و خوبی برای یک ال سی دی 6.59 اینچی است.
متاسفانه هوآوی روی ال سی دی گوشی Y9 Prime 2019 را با شیشه گوریلاگلس نپوشانده و این مسئله سبب می‌شود که شما ملزم به نصب گلس محافظ ال سی دی بر روی صفحه گوشی شوید و نیاز به دقت بیشتر در مراقبت از آن داشته باشید. قبل از اینکه در مورد کیفیت صفحه نمایش گوشی صحبت داشته باشیم باید بگوییم که استفاده از آن واقعا لـ*ـذت بخش است و به ویژه اگر اهل تماشای فیلم و سریال در گوشی یا انجام وبگردی باشید، نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه هوآوی Y9 Prime 2019 حس عالی را به شما منتقل می‌کند. از نظر وضوح تصویر و رزولوشن، شادابی و شارپنس هم نمایشگر گوشی نام برده شده وضعیت و کیفیت عملکرد بسیار مطلوبی دارد. تصاویر بر روی آن کاملا شارپ و شاداب به تصویر کشیده می‌شوند و از کنتراست مطلوبی هم برخوردار خواهند بود. به عقیده ما کیفیت خوب پنل نمایشگر گوشی در ارائه محتوا و همچنین بزرگ و بدون حاشیه بودن آن یکی از اصلی ترین نقاط قوت هوآوی Y9 Prime 2019 است.
یکی دیگر از ویژگی های خوبی که در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 متوجه آن شدیم و به صفحه نمایش گوشی ارتباط دارد، مربوط به کیفیت خوب عملکرد آن از نظر تولید روشنایی خواهد بود. شما با تنظیم شدت روشنایی پنل نمایشگر گوشی بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل مستقیم باشید. پس در مجموع کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی مذکور بسیار خوب است و این موضوع از ویژگی های مثبت اصلی آن به شمار می‌رود. ضمنا بزرگ بودن پنل نمایشگر گوشی منجر به ارائه تجربه کاربری بهتر برای علاقمندان به وبگردی و تماشای ویدیو و فیلم می‌شود.


Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Whisper

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): سیستم عامل بسـ*ـتر نرم افزاری

اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض در گوشی وای 9 پرایم هوآوی شاهد نصب و راه‌اندازی آن هستیم و جالب است بدانید که آپدیت اندروید 10 هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. ضمن اینکه رابط کاربری Magic UI هم در این گوشی قابل استفاده خواهد بود. در رابـ*ـطه با بسـ*ـتر نرم افزاری خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم و فقط به برخی موارد کلی اشاره خواهیم کرد. رابط کاربری گوشی رابط خوبی است و قابلیت های زیادی در آن ارائه شده‌اند که تقریبا هر کاری را برای کاربر امکانپذیر می‌سازند، اما طبیعتا ارائه قابلیت های زیاد منجر می‌شود که رابط از حالت بهینه فاصله بگیرد و کمی سنگین تر شود که این امر در برخی مواقع می‌تواند منجر به کند شدن عملکرد دستگاه و بروز لگ و تاخیر گردد.
در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 متوجه شدیم که با استفاده عادی از گوشی و زمانی که از دستگاه برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیامک و غیره استفاده شود، هیچ لگ و تاخیری در بسـ*ـتر نرم افزاری آن به وجود نمی‌آید، اما تحت فشار قرار گرفتن حافظه گوشی و بسـ*ـتر سخت افزاری آن از قبیل رم و پردازنده می‌تواند در عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری تاخیر و لگ هایی را به وجود آورد. بنابراین توصیه داریم تا حد امکان از نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین در گوشی مذکور دوری کنید و به هیچ وجه اجازه ندهید که حافظه داخلی آن رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند. ترجیحا توصیه داریم که از حافظه جانبی هم برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی استفاده نکنید چون نصب حافظه جانبی خود به خود و به مرور منجر به افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه و در نتیجه بروز لگ و تاخیر می‌شود.
ما در طول یک هفته استفاده از گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 اپلیکیشن هایی را روی آن نصب داشتیم و به طور دائم از آن ها استفاده می‌کردیم و خوشبختانه در حالت های عادی گوشی با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که اولا به روز بودن بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی Y9 Prime 2019 یکی از ویژگی های مثبت آن است و ثانیا در حالت عادی و زمانی که گوشی تحت فشار قرار نداشته باشد، بسـ*ـتر نرم افزاری آن عملکرد کاملا خوب و مناسبی دارد اما تحت فشار قرار دادن پردازنده، رم و حافظه داخلی آن می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیرهایی شود که شاید آزاردهنده باشند.


Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Whisper

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع

نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): پردازنده، رم و حافظه داخلی

با توجه به اینکه گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است، طبیعتا نباید انتظار خیلی زیادی از پردازنده آن داشته باشیم. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه Kirin 710F خواهد بود که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز هستند و چهار هسته پردازشگر دیگر آن از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی ارائه شده است. گوشی نام برده شده از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی موجود است که ما در بررسی محصول از نسخه 60 گیگابایتی آن استفاده کردیم. ضمن اینکه هر دو نسخه گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن ها را افزایش داد.
همانگونه که در بخش قبل گفتیم در حالت عادی و برای انجام کارهای روزمره گوشی وای 9 پرایم 2019 عملکرد مطلوبی دارد اما آیا می‌توان بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و اجرا کرد.؟ برای پاسخگویی به این سوال ما بازی نام برده شده را روی گوشی مذکور نصب کردیم و 15 دقیقه اجرای بازی در گوشی را مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه بررسی Huawei Y9 Prime 2019 نشان داد که اجرای بازی مذکور بدون مشکل در گوشی امکانپذیر است اما بعد از 10 الی 12 دقیقه بازی کردن ممکن است افت فریم و لگ های ریزی در جین اجرای گیم نمایان شوند که شدت آن ها زیاد نیست و قابل چشم‌پوشی خواهند بود.
از سمت دیگر تقریبا تا 2 ثانیه بعد از خروج از بازی سنگینی مثل پابجی موبایل و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر در بخش "Recent Apps" ممکن است با تاخیرهایی رو به رو شیوید که خیلی زود رفع می‌شوند. ضمنا هر چقدر حافظه داخلی گوشی پرتر باشد، احتمال بروز لگ و تاخیر هم بیشتر می‌شود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 با توجه به رده قیمتی خودش قدرت پردازشی و بازده مطلوبی دارد، اما طبیعتا این گوشی برای گیمینگ و اجرای طولانی مدت بازی های سنگین طراحی نشده است و نباید انتظار بیش از اندازه‌ای از آن داشته باشید. با این گوشی روزانه می‌توانید بدون مشکل 10 الی 15 دقیقه بازی مثل پابجی موبایل را انجام دهید.


Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Whisper

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): دوربین
برخلاف همیشه می‌خواهیم بررسی دوربین گوشی وای 9 پرایم 2019 را از دوربین سلفی آغاز کنیم! همانطور که در بخش های ابتدایی مطلب اشاره کرده بودیم، دوربین سلفی این گوشی از یک لنز پاپ‌آپ بهره می‌برد که به صورت مکانیکی از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب گوشی خارج و دوباره در آن بخش جمع می‌شود. این سبک طراحی دوربین سلفی به تازگی در خیلی از گوشی های موبایل بکار رفته و شرکت هایی مثل شیائومی هم از آن استفاده می‌کنند. لنز دوربین سلفی متحرک گوشی 16 مگاپیکسلی است و دیافراگم F/2.0 دارد و از ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه و همچنین عکسبرداری پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید خیلی از شما این سوال را مطرح کنید که سرعت باز و بسته شدن لنز دوربین سلفی گوشی چطور است! در پاسخ باید بگوییم که این سرعت بسیار مطلوب خواهد بود و تقریبا هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. زمان باز شدن کامل لنز دوربین سلفی تقریبا هماهنگی با زمان اجرای اپلیکیشن دوربین و ورود به حالت عکسبرداری سلفی خواهد بود که این مسئله از طراحی دقیق آن خبر می‌دهد.
کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی Y9 Prime 2019 در محیط های با نور مناسب خوب است و عکس هایی که در این شرایط ضبط می‌شوند شاداب، شارپ و با کنتراست مطلوب هستند. عکس های پرتره سلفی هم در این شرایط کیفیت خوبی خواهند داشت، اما در محیط های بسته و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی افت پیدا می‌کند و شاید نتواند خیلی باب میل شما باشد. عموما نویزهای تصویر در اینگونه مواقع به طریق محسوسی افزایش می‌یابد، اما در مجموع و حالت کلی دوربین سلفی گوشی عملکرد خوبی دارد.
در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Y9 Prime 2019 از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 16 مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، 8 مگاپیکسلی نوع اولتراواید (Ultrawide) و 2 مگاپیکسلی نوع عمقی (Depth) هستند. قابلیت های مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، HDR و ضبط ویدیوی های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.
در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب و به ویژه محیط هایی که آفتاب به طور مستقیم به چهره کاربر یا منظره پیش روی دوربین می‌تابد، عملکرد بسیار خوبی دارد. عکس هایی که در محیط های با نور خوب توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود هم از نظر شارپنس و هم کنتراست و وضوح کیفیت عالی دارند. عکس های پرتره هم در اینگونه مواقع با کیفیت مطلوبی قابل ضبط خواهند بود و تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه با دقت خوبی انجام می‌شود. اما متاسفانه در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت عملکرد محسوسی در دوربین اصلی گوشی نمایان خواهد شد و دیگر نمی‌توانید عکس های شارپ و خیلی مناسبی ضبط کنید.
هوآوی یک حالت اختصاصی عکسبرداری در شب (Night Mode) را در گوشی وای 9 پرایم 2019 ارائه کرده که تا حدی به بهبود کیفیت عکس هایی که در محیط های تاریک ضبط می‌شوند کمک می‌کند اما با این حال در اینگونه مواقع عکس های خیلی مناسبی با دوربین اصلی Y9 Prime 2019 قابل ضبط نیستند. البته منکر این قضیه نمی‌شویم که با توجه به قیمت گوشی، عملکرد دوربین آن خوب است و نباید خیلی سخت گیرانه در مورد کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه نظر داد. به عقیده ما در مجموع دوربین اصلی و سلفی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 نسبت به قیمت محصول وضعی کاملا مناسبی را ارائه می‌کنند و شاید در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده قیمتی این اسمارتفون وضعیت بهتری داشته باشند.




Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Whisper

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019): باتری و شارژدهی

شرکت هوآوی یک باتری لیتیوم پلیمری و با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را برای گوشی هوآوی Y9 Prime 2019 در نظر گرفته است. با توجه به دیگر مشخصات فنی گوشی و به ویژه اینکه صفحه نمایش آن 6.59 اینچی است و رزولوشن نسبتا بالایی را هم ارائه کرده، انتظار نداریم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بتواند خیلی بازده فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری این محصول تقریبا می‌تواند 1.5 روز از آن استفاده کند. با گذر مدت زمانی کوتاه قدرت شارژدهی باتری گوشی به مرز یک روز می‌رسد. ضمن اینکه اگر از گوشی برای انجام بازی های سنگین استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و طبیعتا شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.
پس در مجموع قدرت شارژدهی باتری گوشی Y9 Prime 2019 معمولی است و وضعیت قابل قبولی دارد. اما برای شارژ مجدد باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن چقدر زمان لازم است؟ متاسفانه این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و به عقیده ما این مسئله یکی از مهمترین ویژگی های منفی آن خواهد بود. شارژ باتری این محصول با استفاده از شارژر اورجینال گوشی مدت زمانی در حدود 120 دقیقه طول می‌کشد که اصلا مدت زمان مناسبی برای شارژ یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نیست. توصیه داریم برای اینکه مجبور به صبر کردن طولانی مدت برای شارژ شدن باتری گوشی نشوید همیشه یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ باتری موبایلتان استفاده نمایید.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019) پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. این گوشی در مقایسه با قیمتی که ارائه کرده از ویژگی های سخت افزاری و مشخصات فنی خوبی بهره می‌برد، بنابراین می‌تواند برای کسانی که به دنبال خرید گوشی اندرویدی خوش قیمت هستند گزینه مناسبی باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.


نقاط قوت:
  • ظاهر زیبا
  • صفحه نمایش خوب و با کیفیت
  • بسـ*ـتر نرم افزاری به روز
  • بازده پردازشی خوب
  • قیمت مناسب
نقاط ضعف:
  • بدنه پلاستیکی
  • سرعت پایین شارژ باتری (عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع)
منبع:فروشگاه اینترنتی هدف

|"انجمن رمان98"|


Huawei Y9 Prime 2019 (هوآوی وای 9 پرایم 2019)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Whisper
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا