خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~Kimia Varesi~

هنرمند انجمن رمان ۹۸
هنرمند انجمن
  
عضویت
10/10/20
ارسال ها
1,201
امتیاز واکنش
12,607
امتیاز
323
محل سکونت
نیمه‌ی تاریک وجودم...!
زمان حضور
53 روز 17 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع



آدولف هیتلر یک سیاستمدار آلمانی و رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان (حزب نازی) بود. او در سال ۱۹۳۳۳ با انتخاب به صدارت به قدرت رسید. در ۱۹۳۴ پیشوای آلمان شد و تا زمان مرگ خود در ۱۹۴۵۵ بر آن کشور حکومت کرد. هیتلر با حمله به لهستان در اول سپتامبر ۱۹۳۹ زمینه‌ساز آغاز جنگ جهانی دوم در اروپا شد. او در طول جنگ در عملیات‌های نظامی نقش پررنگی داشت و طراح اصلی هولوکاست بود.



ادامه دارد...

زن پیش‌مرگ هیتلر

نشریه اشپیگل، یک مقاله‌ی جالب درمورد یکی از پیش‌مرگ‌های هیتلر منتشر کرده است.





این زن که هنوز زنده است و ۹۵ سال هم دارد، مارگو ولک نام دارد. بیشتر از دوسال، او و دیگر زنان همراهش؛ مجبور بودند تمام وعده‌های غذایی هیتلر را بچشند، بعد از اطمینان از سالم بودن غذاها، غذاها به هیتلر داده می‌شد.
در شرایطی که شهروندان آلمان دچار کمبود غذا می‌شدند، به‌سختی قهوه گیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوردند و کره‌ای که با آرد رقیق شده بود، روی نان می‌مالیدند. او خوش‌طعم‌ترین غذاها را هر روز می‌خورد؛ البته غذایی که هرلقمه با چاشنی ترس از مرگ همراه بود!
مارگو زمانی که ۲۴ ساله بود، در زمستان سال ۱۹۴۱، از آپارتمان والدین خود در برلین که مورد اصابت بمب قرار گرفته بود فرار کرد و به خانه‌ی نامادری‌اش در دهکده‌ای در لهستان رفت. از قضا این خانه در سه‌کیلومتری یکی از محل‌های اقامت هیتلر بود! جایی که او از آن‌جا جبه نبرد شرق را رهبری می‌کرد.
رئیس این مرکز، یک نازی پیر بود.
روزی او به مارگو دستور داد تا همراه آن‌ها بیاید. از آن زمان او در حلقه‌ی ۱۵ زن پیش‌مرگ قرار گرفت.
آن‌ها در یک ساختمان دو طبقه سکونت داده شدند که در آن‌جا غذاهای هیتلر آماده می‌شد.
در آن زمان این شایعه وجود داشت که متفقین قصد مسموم کردن هیتلر را دارند، بنابراین پیش‌مرگ‌ها وادار بودند کار حساسی انجام بدهند.
در طول دوسالی که مارگو پیش‌مرگ هیتلر بود، هیچ‌وقت هیتلر را از نزدیک ندید. صرفاً وقتی که هیتلر به محل اقامت شرقی می‌آمد، او را ساعت ۸ صبح بیدار می‌کردند تا آماده‌ی کار ویژه‌ای باشد.
به این ترتیب که مارگو حاضر نشده بود به انجمن دختران آلمانی حمایت‌کننده‌ی نازی‌ها بپیوندد، در شرایطی قرار گرفت که مجبور به کمک به هیتلر شد. در این زمان همسر او «کارل» در میدان جنگ بود و او در این دوسال خبری ازش نداشت.
در ۲۰ جولای ۱۹۴۴؛ زمانی که به هیتلر سوءقصد نافرجامی شد، چند سرباز زنان پیش‌مرگ را دعوت کرده بودند تا در یک چادر، نزدیک محل اقامت هیتلر فیلمی را باهم ببینند.
بعد از انفجار، بعضی‌ها فریاد زدند که هیتلر مرده است! اما هیتلر فقط چند جراحت کوچک برداشته بود.

بعد از این حادثه، حلقه‌ی محافظتی از هیتلر محکم‌تر شد.


«ادامه دارد...»


حقایقی درباره‌ی آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: عروس شب و *ELNAZ*

~Kimia Varesi~

هنرمند انجمن رمان ۹۸
هنرمند انجمن
  
عضویت
10/10/20
ارسال ها
1,201
امتیاز واکنش
12,607
امتیاز
323
محل سکونت
نیمه‌ی تاریک وجودم...!
زمان حضور
53 روز 17 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
زن پیش‌مرگ هیتلر (پارت دوم)


یکی از شب‌ها؛ یکی از افسران اس‌اس، با نردبانی به محل اقامت مارگو نفوذ کرد و او را مورد آزار و اذیت جسمی و روحی قرار داد! بعد از این حادثه‌ی دردناک، در شرایطی که ارتش شوروی فقط چندکیلومتر با آن‌ها فاصله داشت؛ ستوانی به او کمک کرد تا فرار کند و او را با قطار به برلین فرستاد.
مارگو شانس آورده بود، چون همه‌ی زنان پیش‌مرگ توسط ارتش شوروی کشته شده بودند!
در برلین باز هم بخت با او یار بود. پزشکی او را از چنگ سربازان اس‌اس که در پی فراری‌ها بودند، نجات داد. اما بعد از سقوط برلین، او به چنگ شوروی افتاد!
دو هفته تمام، سربازان شوروی او را مورد آزار جسمی قرار دادند! حاصل این تجربه‌ی دردناک، صدمات شدید روانی و جراحاتی بود که باعث شد هیچ‌گاه نتواند صاحب فرزند شود!
همسر مارگو در سال ۱۹۴۶؛ بعد از سال‌ها جنگ و اسارت، بازگشت. مارگو از او پرستاربی کرد تا بهبود یابد و پس از آن، آن‌ها ۳۴ سال باهم زندگی کردند.
تا همین چندوقت پیش، یعنی تا زمانی که یک روزنامه‌نگار محلی به‌مناسبت نود و پنجمین سالگرد تولدش، با دادن مبلغی او را مجبور به گفت‌وگو نکرده بود، او سکوت اختیار کرده بود.
مارگو حالا در همان آپارتمانی زندگی می‌کند که در آن به‌دنیا آمده بود.

او یاد گرفته است که دوباره از غذاها لـ*ـذت ببرد. اما هیتلر و کسانی که چنان زندگی دشواری را به او تحمیل کرده‌اند، از یاد نبرده است!






حادثه‌ای که شاید به مرگ هیتلر در کودکی می‌انجامید


در یک‌روز سرد و یخبندان زمستان سال ۱۸۹۴، پسرکی چهارساله با دوستانش روی یخ‌های رودخانه‌ی «این» در پاسائوی آلمان، مشغول بازی بود که ناگهان یخ‌ها خرد می‌شود و پسرک در آب سرد رودخانه فرو می‌رود!
پسربچه شروع به دست‌وپا زدن و تقلا می‌کند تا خود را از فرو رفتن در آب یخ‌بسته نجات دهد. صدای فریادهای کودک به گوش پسری بزرگتر به‌نام «یوهان کوئِبرگر» می‌رسد که خانه‌ی پدری‌اش، در همان نزدیکی‌ها بود.
یوهان برای نجات پسرک، در آب می‌پرد و او را از مرگ می‌رهاند.
کودکی که یوهان نجاتش داد، «آدولف هیتلر» بود!
کسی به‌یاد ندارد که هیتلر، خود این حادثه را نقل کرده باشد. از این موضوع به‌تازگی پرده برداشته شده است؛ آن‌هم از یک روزنامه‌ی محلی که به چاپ رسیده بود.

کوئِبرگر بعدها کشیش می‌شود، اما هیتلر...!





حقایقی درباره‌ی آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی

 
  • تشکر
Reactions: عروس شب

~Kimia Varesi~

هنرمند انجمن رمان ۹۸
هنرمند انجمن
  
عضویت
10/10/20
ارسال ها
1,201
امتیاز واکنش
12,607
امتیاز
323
محل سکونت
نیمه‌ی تاریک وجودم...!
زمان حضور
53 روز 17 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
حادثه‌ی رانندگی که هیتلر دچارش شد


چنانکه «اوتو واگنر» یکی از ژنرال‌های عالی‌رتبه‌ی حزب نازی و مشاور اقتصادی هیتلر روایت می‌کند که او نزدیک بود در حادثه‌ی رانندگی‌ای که در دهه‌ی ۱۹۳۰ برایش پیش آمد، کشته شود!
در روز سیزدهم مارچ ۱۹۳۰، مرسدس هیتلر تصادف سختی با یک کامیون کرد. راننده‌ی کامیون تنها لحظه‌ای پیش از برخورد سهمگینش با اتومبیل هیتلر، ترمز
گرفت. اتفاقاً واگنر شاهد این ماجرا بود.
شش ماه بعد، هیتلر و حزب نازی در آلمان به قدرت رسیدند. اما برای آن راننده‌ی کامیون شوربخت، چه اتفاقی افتاد؟ هیچ‌کس اطلاعی ندارد!
اما مسلّم است که اگر همان یک‌ثانیه هم برای ترمز گرفتن درنگ می‌کرد، تاریخ تاحدود زیادی عوض شد یا اقلاً هیتلر آن‌قدر مجروح می‌شد که زندگی حرفه‌ایَش به‌خطر افتد!
در سال ۲۰۰۰، ادعای خسارت هیتلر با امضای خود او برای تصادف مرسدس‌اش روی سایت eBay قرار گرفت.

یک فروشنده‌ی آلمانی ادعا کرده که یک کمپانی بیمه، ۷۰ سال پس از تکمیل پرونده‌ی خسارت توسط هیتلر، آن را یافته و منتشر نموده است.

خودکشی


به‌رغم میهن‌پرستی هیتلر، یک آلمانی که دانش‌آموخته‌ی دانشگاه هاروارد به‌همراه همسرش، که یکی از دوستان بسیار نزدیک هیتلر، در سال‌های پیش از قدرت او محسوب می‌شدند.
«ارنست هافلشتنگل» و همسرش هلن، اولین‌بار زمانی که تازه از نیویورک به مونیخ برگشته بودند، هیتلر را ملاقات کردند. سال ۱۹۲۱ بود.
در آن زمان کسی نمی‌دانست که هلن به‌زودی، فرشته‌ی نجات هیتلر خواهد شد!
اولین ملاقات این زوج با هیتلر، زمانی رخ داد که هیتلر جوان سخنرانی پرشوری انجام می‌داد.
از آن زمان هیتلر و این زوج دوستانی خوبی شدند و حتی هیتلر بارها به آپارتمان آن‌ها رفت.
آن‌ها در کودتای ناکام مونیخ هم در کنار هیتلر بودند. پس از شکست در کودتا، سه دوست به خارج از مونیخ فرار کردند و به خانه‌ی این زوج پناه گرفتند.
طبعاً هیتلر با اتهام بالاترین نوع خیـ*ـانت مواجه شده بود و این موضوع مشکل هیستریک او را تشدید می‌کرد.
هیتلر گفت:«همه‌چیز ازبین رفته! ادامه دادن دیگر فایده‌ای ندارد.» و به‌سراغ تپانچه‌ای رفت که در نزدیک کابینتی بود. هلن بازوی او را گرفت و پیش از آن‌که هیتلر فرصت استفاده از آن را یابد، به گوشه‌ای پرتش کرد.

کمی بعد، خانه توسط نیروهای پلیس محاصره شد، پلیس به درون خانه هجوم برد و هیتلر گرفتار شد!


حقایقی درباره‌ی آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی

 

~Kimia Varesi~

هنرمند انجمن رمان ۹۸
هنرمند انجمن
  
عضویت
10/10/20
ارسال ها
1,201
امتیاز واکنش
12,607
امتیاز
323
محل سکونت
نیمه‌ی تاریک وجودم...!
زمان حضور
53 روز 17 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرگ نابه‌هنگام مادر هیتلر


مردود شدن هیتلر در مدرسه‌ی هنر، به‌عنوان یکی از عواملی است که شخصیت او و آینده‌ی تاریخ را رقم زد! اما این را نمی‌شود به‌پای «حادثه» گذاشت. استادان هیتلر باور داشتند که او هنرمندی بی‌استعداد است؛ اما در همان بازه‌ی زمانی، یک حادثه‌ی واقعی برای او پیش آمد: مرگ مادر!
مادر هتلر_کلارا_تنها مدتی کوتاه بعد از تشخیص سرطان سـ*ـینه در ۴۷ سالگی درگذشت. هیتلر بسیار به مادرش نزدیک بود و در کتاب «نبرد من» از این حادثه به‌عنوان «ضربه‌ای وحشتناک» نام برد.
او اعتقاد داشت که مرگ مادر به‌خاطر سرطان سـ*ـینه نبوده، بلکه توسط یک پزشک یهودی مسموم است! این موضوع هم می‌تواند یکی از عوامل نفرت شدید او نسبت به یهودیان باشد.

مادر، همیشه آدولف را تشویق می‌کرد که روزی هنرمندی بزرگ می‌شود. پس از مرگ مادر، او حامی‌اش را از دست و از دنیای هنر نیز، رانده شد!





نجات از چنگال جمعیت خشمگین


تنها چندسال قبل از آن‌که هیتلر به قدرت برسد، او یک عضو تندروی جناح راست شناخته می‌شد که در مونیخ، سخنرانی‌های آتشینی نیز می‌کرد.
پس از یکی از تندترین سخنرانی‌هایش، جمعیتی حدوداً ۲۰۰ نفره که سخنان هیتلر به مذاق‌شان خوش نیامده بود، تلاش کردند که درسی به او بدهند. هیتلر روی زمین افتاده بود و از لگدهای محکمی که می‌خورد، مجروح شده بود. در آن میان، عده‌ای که عصبی‌تر بودند قصد قتل او را داشتند!
در این بحبوحه، هشت مرد مسلح مانع این ماجرا و مرگ هیتلر شدند. یکی از آن مردان مسلح، مردی ایرلندی به‌نام «مایکل کاف» بود. تصادفی عجیب به‌نظر می‌آمد، اما هیتلر در جنگ جهانی اول کنار مایکل جنگیده بود!
هیتلر گویا با مفهوم قدردانی از ناجیان خود، آشنا نبود!

کاف بعدها در پی اغتشاشات و کشتارهای حزب نازی، در یکی از شب‌های گردهمایی حزب به‌نام «چاقوهای بلند» اعدام شد!


حقایقی درباره‌ی آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی

 

~Kimia Varesi~

هنرمند انجمن رمان ۹۸
هنرمند انجمن
  
عضویت
10/10/20
ارسال ها
1,201
امتیاز واکنش
12,607
امتیاز
323
محل سکونت
نیمه‌ی تاریک وجودم...!
زمان حضور
53 روز 17 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
نجات یافتن از حکم اعدام


اتهام هیتلر که برایش دستگیر شد، خیـ*ـانت بود! مجازات چنین اتهامی، مرگ بود! با این‌حال، اینکه با قوانین سال ۱۹۲۳، هیتلر از اعدام نجات یافت، به اندازه‌ی کافی عجیب است!
مدتی کوتاه بعد از محاکمه‌ی هیتلر، دولت وایمار اعلام وضعیت اضطراری کرد که این موضوع، روند قضایی حاکم را به‌شدت دگرگون کرد. با حساب، هیتلر محاکمه‌ای با حضور هیئت‌منصفه نداشت.
قاضی‌ای که بررسی پرونده‌ی هیتلر را برعهده داشت، «گئورگ نایتهارد» نام داشت که قاضی بی‌طرفی به‌حساب نمی‌آمد. او به دیدگاه‌های فاشیستی هیتلر علاقمند بود و حتی در چندین جلسه‌ی حزب جناح راست، شرکت کرده بود.
قاضی نایتهارد او را از عملاً محاکمه قانونی نجات داد و حتی اجازه داد تا او در صحن علنی دادگاه، سخنرانی کند و از اتهامش به‌عنوان وسیله‌ای برای رساندن پیام خود، استفاده نماید.
اظهار نظر آزادانه‌ی او در دادگاه، او را به‌عنوان بزرگ‌ترین صاحب‌نظران سـ*ـیاست‌های فاشیستی مطرح کرد و به او کمک کرد تا در مدتی کوتاه، قدرت حزب نازی را به بالاترین حد برساند.

اتهام هیتلر خیـ*ـانت بود؛ اما به‌جای دریافت حکم محتوم مرگ، تنها به ۵ سال زندان محکوم شد. حکمی که فقط ۹ ماه اجرایی شد!



«خودکشی»

حمله‌ی گازهای سمّی در جنگ جهانی اول


در سال ۱۹۱۸، بلژیک شاهد نبردی بود که نیروهای انگلیسی، از گاز خردل استفاده کردند! هیتلر جوان درمعرض این گاز سمّی قرار گرفت و این واقعه ممکن بود جانش را بگیرد!
گاز خردل، بارها در حملات جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت و ده‌ها هزار سرباز جان خود را از استنشاق آن از دست دادند؛ با این حال، هیتلر یکی از قربانیان نبود!
تنها اثر این حمله بر روی هیتلر این بود موقتاً کور شد و او را به بیمارستان ارتش آلمان منتقل کردند. همان‌قدر که این حادثه برای هیتلر جای بخت‌یاری او بود، بداقبالی جهان سال‌های بعد را به‌دنبال داشت!
او پس از مدت‌ها بهبودی خود را به‌دست آورد و دوباره به میدان‌های نبرد جنگ جهانی اول بازگشت. البته مطالعات جدید در پرونده‌ی پزشکی او در آن زمان، نشان می‌دهد که کوری هیتلر تنها به‌دلیل اصابت گلوله‌ی گاز خردل نبوده! سوابق بیماری روانی او نیز موقتاً در کوری او مؤثر بوده است.
پزشک او، بیماری او را نیز «آمبلیوپی هیستریک» توصیف کرده بود.

به‌هرحال، خاطره‌ی جراحت در جنگ جهانی اول آن‌قدر مؤثر بود که در جنگ جهانی دوم، استفاده از حملات گاز خردل را ممنوع اعلام کرد.


حقایقی درباره‌ی آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی

 

~Kimia Varesi~

هنرمند انجمن رمان ۹۸
هنرمند انجمن
  
عضویت
10/10/20
ارسال ها
1,201
امتیاز واکنش
12,607
امتیاز
323
محل سکونت
نیمه‌ی تاریک وجودم...!
زمان حضور
53 روز 17 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
بقایای جسد هیتلر


در واپسین ماه‌های حیات؛ هیتلر، مبدل به مردی افسرده و رهبری شده بود که قادر به گرفتن کوچک‌ترین تصمیم سـ*ـیاسی و نظامی نبود. در ۳۰ آوریل سال ۱۹۴۵؛ هیتلر با شلیک به سر و خوردن سیانور، خودکشی کرد!
اِوا براون، معشوق هیتلر که در آخرین روز با وی ازدواج کرد، او را در خودکشی همراهی کرد. با وصیت وی، جسد او و اِوا براون را با بنزین سوزاندند! در همان روز، رئیس دستگاه تبلیغات نازی‌ها یعنی گوبلز و همسرش بعد از کشتن فرزندان‌شان، خودکشی کردند!
ارتش شوروی در ۲ و ۳ ماه می سال ۱۹۴۵، ابتدا جسد گولزها را پیدا کرد و سپس در پنج می، بقایای جسد هیتلر را.
این‌ها چیزهایی هستند که همه می‌دانند. اما در این میان برخی‌ها هم عقیده داشتند و دارند که هیتلر، به‌نحوی موفق به فرار شده است! حتی اخیراً یک باستان‌شناس و متخصص استخوان به‌نام «نیک بانتونی» و یک استاد ژنتیک به‌نام «لیندا استراسبورگ» در اظهار نظرهایی، شک و تردیدهای تازه‌ای را درمورد اصالت بقایی به‌جا مانده از هیتلر، برانگیختند؛ اظهار نظرهایی که بازتاب رسانه‌ای پیدا کرد.
به همین دلیل، خبرگزاری CNN کوشید تا یک‌بار دیگر، به‌نحوی قضیه را بررسی کند.
در مقاله‌ای که این خبرگزاری منتشر کرد، خبرهای تازه‌ای درمورد آن‌چه که برسر پیکر هیتلر آمده، به چشم می‌خورد.
حقایق ادعایی تازه را در مصاحبه CNN اختصاصی با رئیس قسمت آرشیو سازمان فردی به‌نام «واسیلی خریستوفوروف» به‌دست آورده است:
در اوایل ژوئن سال ۱۹۴۵ ارتش شوروی جسد هیتلر و براون را در جنگلی در بیرون شهر راتنئو، به خاک سپرد.
۸ ماه بعد، یعنی در فوریه سال ۱۹۴۶، جسدها مجدداً از خاک بیرون آورده شدند و در یک پادگان ارتش شوروی در شهر ماگدبرگ آلمان شرقی، دفن شدند.
تا زمانی که روس‌ها بر محل دفن تسلط داشتند، خیال‌شان از دسترسی غریبه‌ها به محل دفن، راحت بود. اما در مارس ۱۹۷۰، یعنی زمانی که قرار شد شوروی آن پادگان را تخلیه کند و آن را تحویل مقامات آلمان شرقی بدهند، این واهمه برسر مقامات امنیتی شوروی شکل گرفت که ممکن است محل دفن هیتلر به پرستش‌گاه کسانی تبدیل شود که عقاید فاشیستی دارند.
رئیس KGB در آن زمان «یوری آندروپوف» بود، او با کسب موافقت از سران حزب کمونیست، اجازه یافت که یک مأموریت فوق‌سری برای امحاء بقایای جسد هیتلر و دیگر نازی‌ها، به مرحله‌ی اجرا ببرد.
این عملیات در ۴ آوریل ۱۹۷۰ انجام شد.
آن‌ها با نبش‌قبر، بایستی بقایای اجساد را بیرون می‌آوردند و نابود می‌کردند. آن‌ها بقایای اجساد در یک کوره، در بیرون شهر شوئنبک که در ۱۱ کیلومتری شهر ماگدبرگ بود؛ سوزاندند و خاکسترها را جمع کردند و در رود Biederitz ریختند.
تنها قسمت‌هایی از بدن هیتلر باقی ماند، قسمت‌هایی از استخوان‌های آرواره و جمجمه‌ی او بود که به روسیه فرستاده شد.
اف‌اس‌بی (FSB) شکی در متعلق بودن این قطعات استخوانی به هیتلر، ندارد.

در سال ۲۰۰۰، در نمایشگاه جنگ جهانی دوم در مسکو، این قطعات جمجمه هیتلر که سوراخ گلوله‌ای که هیتلر با آن خودکشی کرده بود، مشخص بود؛ به نمایش گذاشته شد.






حقایقی درباره‌ی آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی

 
  • تشکر
Reactions: عروس شب
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا