خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,078
امتیاز واکنش
10,094
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر به فکر تحصیل در رشته هنر هستید و دوست دارید این تجربه ارزشمند را در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپا کسب کنید، هیچ شکی وجود ندارد که تحصیل در ایتالیا و دانشگاه‌های قدیمی و تاریخی آن می‌تواند یک تجربه شگفت‌ انگیز و تکرار نشدنی برای شما علاقه‌مندان به این رشته زیبا باشد. به لطف وجود دانشگاه‌های برتر و سطح اول جهانی به خصوص در زمینه هنر و معماری، ایتالیا انتخاب اول دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته هنر است. اگر به دنبال تحصیل در رشته هنر در ایتالیا هستید، در این مطلب به معرفی برترین دانشگاه‌ های هنر ایتالیا خواهیم پرداخت.

تابلوی شما آخر - اثر لئوناردو دا وینچی

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار مطالعه مطلب «دانشگاه‌ های هنر ایتالیا»، با مراجعه به صفحه درخواست مشاوره، فرم مربوطه را پر کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.
ایتالیا و رشته هنر
قبل از وارد شدن به بحث معرفی برترین دانشگاه‌های هنر ایتالیا، بهتر است کمی با کشور ایتالیا و شرایط تحصیل در دانشگاه‌های آن آشنا شویم. ایتالیا بیش از ۳۰۱ هزار کیلومتر مربع وسعت و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد. طبیعت زیبا، بناهای تاریخی بی‌شمار، آب‌وهوای خوب و مردم خون‌گرم، هر سال نزدیک به ۶۰ میلیون گردشگر را جذب ایتالیا می‌کند. این کشور یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. در حال حاضر، تحصیل در ایتالیا به دلیل امکان استفاده از بورسیه استانی یا بورسیه جهان سوم ایتالیا ، طرفداران بیشماری از جمله دانشجویان ایرانی دارد.

چرا ایتالیا برای تحصیل در رشته هنر کشور مناسبی است؟
۱. ایتالیا، زادگاه هنرمندان بیشمار و شکوفایی آثار هنری
ایتالیا مهد دوره نوزایی یا رنسانس در سده ۱۴ میلادی است. در این دوره هنرمندان زیادی از جمله لئوناردو دا وینچی، رافائل سانتسیو، میکل‌آنژ، دوناتلو و … آثار خارق‌العادی را خلق کردنند که موجب پیشرفت‌های عظیمی در دانش و هنر مدرن شد. تحصیل در دانشگاه‌های هنر ایتالیا به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها در کلاس‌های آموزشی بلکه در محیط خارج از دانشگاه، توان و مهارت‌های خلق آثار هنری خود را ارتقاء دهید.

لبخند ژوکوند - اثر لئوناردو دا وینچی

۲. هنر در تار و پود شهر‌های ایتالیا
شما در ایتالیا هنر را می‌توانید در تمامی نقاط آن پیدا کنید. خیابان‌ها، سایت‌های باستانی، موزه‌ها، تئاترها و حتی در غذاهای ایتالیایی. بدون شک، بودن در چنین محیطی احساس شور و شوق مضاعفی در شما به عنوان یک دانشجوی رشته هنر ایجاد خواهد کرد.

هنر ایتالیا
۳. دانشگاه‌های بین‌المللی با محیطی مناسب برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته هنر
یکی از دلایل تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در ایتالیا، قدمت و اعتبار دانشگاه های ایتالیا است. همچنین فضای چندملیتی دانشگاه‌های این کشور به همراه شعبه‌های زیاد دانشگاه‌های بین المللی در ایتالیا، شرایط را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی آسان کرده است.

هنر ایتالیا
۴. هزینه پایین تحصیل در ایتالیا
ایتالیا یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین کشورهای مطرح اروپایی از نظر هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. شهریه دانشگاه‌های دولتی ایتالیا برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، سالانه بین ۴۰۰۰-۸۰۰ یورو و برای مقطع دکتری تقریباً رایگان است. به عنوان مثال شهریه دانشگاه مطرحی چون ساپینزا رم سالانه ۱۰۰۰ یورو (ترمی ۵۰۰ یورو) است. همچنین با گرفتن بورسیه استانی ایتالیا، علاوه بر تحصیل تقریباً رایگان، مبلغی را نیز به عنوان کمک‌هزینه دریافت خواهد کرد.

۵. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
در ایتالیا شما می‌توانید دوره‌های معماری، طراحی، مد و دیگر رشته‌های هنری را به زبان انگلیسی تحصیل کنید. البته در مقطع کارشناسی تنها تعداد محدودی از رشته‌های هنری از جمله هنر‌های نمایشی و میراث فرهنگی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. اما در مقطع کارشناسی ارشد شما با طیف گسترده‌ای از رشته‌های هنری که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، مواجه خواهید شد. این رشته‌های هنری عبارتند از: طراحی لباس و مد، دکوراسیون و طراحی داخلی، علوم فشن و مد، عکاسی، فیلمبرداری و مرمت آثار باستانی. علاوه بر رشته‌های بالا می‌توانید دوره‌های مانند هنر سینما، هنر عکاسی، هنر نمایش و تئاتر، فیلم سازی و … به زبان ایتالیایی تحصیل کنید.

۶. امکان انجام کار دانشجویی
به عنوان یک دانشجوی رشته هنر در ایتالیا، شما می‌توانید برای تامین بخشی از هزینه‌های خود به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. دانشجویان در زمینه‌هایی مانند آموزش زبان انگلیسی، کار در داخل دانشگاه (کتابخانه، بخش کمک به دانشجویان بین‌المللی و…)، راهنمای گردشگری (هر سال گرشگران بسیاری وارد ایتالیا می‌شوند)، انجام کارهای خدماتی در رستوران‌ها، هتل‌ها و… در ایتالیا فعالیت می‌کنند.

۷. امکان سفر به تمام کشورهای حوزه شنگن
با دریافت ویزای ایتالیا می‌توانید بدون محدودیت حین تحصیل و در تعطیلات تابستانی و زمستانی به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا (مانند فرانسه، اسپانیا، سوئیس، آلمان و…) سفر کنید و تجربه اروپاگردی را نیز در کنار تحصیل داشته باشید.

معرفی برترین دانشگاه‌ های هنر در ایتالیا
بر اساس ارزشیابی سایت معتبر QS، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در میان پنج دانشگاه برتر جهان در زمینه هنر در کنار دانشگاه‌های مانند آکادمی سلطنتی هنر، مدرسه‌ طراحی پارسونز، مدرسه طراحی رود آیلند و مؤسسه فناوری ماساچوست قرار دارد. همچنن دانشگاه هنر فلورانس یکی از دانشگاه‌های شناخته شده در زمینه هنر و معماری است. این دانشگاه دارای تجهیزات حرفه‌ای و به روز برای هرکدام از رشته‌ها است که نه تنها جنبه آموزشی دارند، بلکه به افزایش خلاقیت و انگیزه دانشجویان کمک می‌کنند. این دانشگاه رشته‌هایی مانند هنرهای لیبرال (آزاد)، هنرهای زیبا، تصویرپردازی و هنرهای تجسمی، طراحی داخلی و معماری، تاریخ هنر، رقص، زبان و فرهنگ ایتالیایی، ادبیات، طراحی وب و… را برگزار می‌کند.

بر اساس وبسایت معتبر QS برترین دانشگاه‌های هنر ایتالیا به شرح زیر است:

University of Politecnico di Milano
Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM (Milano)
University of Naples – Federico II
University of Milan
Politecnico di Torino
University of John Cabot
University of IUAV di Venezia
University of Pisa
Sapienza University of Rome
University of Rome “Tor Vergata”
University of Turin
University of Siena
University of Trieste
Università degli Studi di Perugia
Accademia di Belle Arti
Domus Academy
Università degli studi Guglielmo Marconi
جمع بندی
تحصیل در ایتالیا به عنوان کشوری که مهد هنر و فرهنگ است، جذابیت‌های بیشماری برای دانشجویان بین‌المللی دارد. ایتالیا به نوعی قطب معماری، هنر، طراحی و مد در اروپا است. بنابراین اگر قصد تحصیل در یکی از برترین دانشگاه‌ های هنر در ایتالیا را دارید، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته مورد علاقه و شرایط دریافت پذیرش، به سایت دانشگاه مراجعه کنید. تحصیل در یکی از دانشگاه‌های اشاره شده در بالا می‌تواند آینده شغلی خوبی را برای شما در زمینه هنر رقم بزند.

منبع: سیم آخر


دانشگاه‌ های هنر ایتالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا