خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
پَتِش خوارگر، نخستین رمان تاریخ ادبیات ایران و جهان براساس اوستا و بندهش که در آن چکیده همه فضاها، حس‌ ها، شخصیت‌ ها، مکان‌ها، اسطوره‌ ها و حماسه‌ های درون اوستا و افزون بر آن بندهش که کامل‌ کننده بخش‌ های نایاب داستانی اوستاست لحاظ شده‌ اند. در سه‌ گانه «پَتِش خوارگر»، فضای حاکم بر جهان اوستا، به‌ویژه یشت‌ ها و وندیداد گرفته شده و شخصیت‌ های ریز و درشت، گمنام و پرنام، مینوی و گیتوی همگی در کنار هم و در قالب یک داستان واحد و بسیار پرماجرا منسجم شده‌ اند. از این منظر، داستان سه‌ گانه تازه است.
معرفی کتاب پَتِش خوارگر
نویسنده : آرمان آرین
انتشارات : نشر افق
دریافت پنج لاک پشت در فهرست هفدهم لاک پشت پرنده در بهار ۹۴
اسم «پَتِش خوارگر» در اصل، نام باستانی منطقه سوادکوه در مازندران است که در کتیبه بیستون و بندهش با این نام از آن دیار یاد شده است (پتش خوآرگر – تش خوآرگر – فرشواد گر – سواد گر – سواد کوه) اما در این پنج گانه، در اصل نام یک شخصیت و ابرمرد ایرانی اسطوره ای ست که در آن دیار زندگی می کند و بعدها نامش بر آن کوه و دیار می ماند.
گزیده کتاب پَتِش خوارگر
پاهای پسرک از وحشت قفل شده بودند و دست‌ هایش می‌ لرزیدند. اگر برمی‌ خاست و به سوی درخت دیگری می‌ دوید، غول بی‌ تردید او را می‌ دید و با دو قدم به او می‌رسید و اگر همان‌ جا می‌ ماند، غول چند ثانیه دیگر بالای سرش بود! در همین فکرها بود که ناگهان دو دست نیرومند، از فراز همان درخت، بر سرش فرود آمدند و پیش از اینکه صدایی از او برآید، دهان و کمرش را گرفتند و با یک حرکت بالای شاخه‌ ها بردند.
منبع: ایران کتاب



معرفی کتاب پتش خوارگر | آرمان آرین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا