خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
امنیت سایبری (Cyber Security) با عنوان امنیت فناوری اطلاعات (Information Technology Security) نیز شناخته می‌شود و بر محافظت از رایانه‌ها، شبکه‌ها، سرورها، دستگاه‌های تلفن‌همراه و به‌طورکلی داده‌ها در‌برابر حمله‌های مخرب متمرکز است. تعداد روزافزون دستگاه‌های متصل به اینترنت و حمله‌های نوین مجرمان اینترنتی‌ از اهمیت گسترش رشتۀ امنیت سایبری حکایت می‌کند. مباحث مهم مطرح‌شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشتۀ امنیت سایبری عبارت‌اند از: اصول اساسی طراحی امنیت، اجزای سیستم‌هایIT ، برنامه‌نویسی اسکریپت، رمزنگاری، تهدیدهای سایبری، حسابداری پزشکی قانونی و مسائل حقوقی و اخلاقی.

متخصصان امنیت سایبری یا امنیت فناوری اطلاعات از اطلاعات حساس سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف مانند بانکداری، خُرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و رسانه‌های اجتماعی محافظت می‌کنند، مسئولیت حفظ و ارزیابی و بهبود زیرساخت‌های امنیتی را برعهده دارند، فایروال‌ها را نصب می‌کنند، فعالیت شبکه را زیرنظر می‌گیرند‌، از داده‌ها نسخۀ پشتیبان تهیه و سـ*ـیاست‌ها و رویه‌های امنیتی را تعریف و اجرا می‌کنند. پیش‌ازاین در سیم آخر، در مقاله‌ای اطلاعات کافی را دربارۀ رشتۀ تحصیلی امنیت سایبری ارائه کرده‌ایم. حال در این مطلب، قصد داریم دربارۀ تحصیل رشته امنیت سایبری در ایتالیا بیشتر صحبت کنیم.

دانشگاه‌های برتر
ایتالیا از دانشگاه‌های باکیفیت متعددی برای تحصیل رشته امنیت سایبری در ایتالیا برخوردار است. درادامه، با دانشگاه‌های برتر این کشور در زمینۀ امنیت سایبری آشنا خواهیم شد.

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
قدیمی‌ترین دانشگاه شهر میلان است که سال ۱۸۶۳ بنیان نهاده شد. در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه Top Universities، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در رتبۀ صدوسی‌وهفتم دانشگاه‌های برتر جهان و رتبۀ چهل‌وچهارم دانشگاه‌های معتبر دنیا در رشتۀ علوم کامپیوتر قرار گرفته است. تحصیل رشتۀ مدیریت امنیت سایبری بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه یک‌ساله و تمام‌وقت است و تمامی دروس به ‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود. هزینۀ تحصیل این رشته برای دانشجویان بین‌المللی ۱۸،۵۰۰ یوروست. از‌جمله مدارک مهم برای پذیرش در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان می‌توان به این‌ها اشاره کرد: ۱. مدرک زبان انگلیسی معتبر؛ ۲. دو توصیه‌نامه از استادان؛ ۳. مدرک کارشناسی مرتبط؛ ۴. انگیزه‌نامه. کارشناسی ارشد استراتژی و حاکمیت ریسک سایبری دیگر رشتۀ ارائه‌شده در حوزۀ علوم کامپیوتر در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان است. تحصیل این رشته تمام‌وقت است و دو سال طول می‌کشد و به ‌زبان انگلیسی ارائه می‌شود. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رشتۀ استراتژی و حاکمیت ریسک سایبری سالانه ۱۴،۰۷۳ یورو باید شهریه بپردازند.

دانشگاه دولتی ساپینزا رُم (Sapienza University of Rome) بزرگ‌ترین دانشگاه اروپا و قدیمی‌ترین دانشگاه شهر رُم ایتالیاست. در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه صدوهفتادویکمین دانشگاه برتر دنیا و در سال ۲۰۲۰، هشتادوچهارمین دانشگاه مطرح جهان در رشتۀ علوم کامپیوتر شناخته شده است. تحصیل رشتۀ امنیت سایبری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی ساپینزا دو‌ساله و تمام‌وقت است و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. متقاضیان تحصیل رشتۀ امنیت سایبری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ساپینزا رُم مدرک کارشناسی مرتبط با علوم کامپیوتر باید ارائه دهند و در دورۀ کارشناسی، حداقل ۴۴ واحد درسی (ECTS) در زمینه‌های سیستم‌های پردازش اطلاعات، الکترونیک، مهندسی کنترل، جبر، هندسه، آنالیز ریاضی، آمار و احتمالات، میدان های الکترومغناطیسی، مهندسی برق، مهندسی تجارت و مدیریت، انفورماتیک، تحلیل عددی، اقتصاد و مدیریت تجارت، فلسفه حقوق و قانون خصوصی گذرانده باشند.

دانشگاه پادوا
دانشگاه پادوا (University of Padua) یکی از دانشگاه‌های برتر ایتالیاست که در شهر پادوا قرار دارد. ازنظر قدمت، این دانشگاه دومین دانشگاه ایتالیا و پنجمین دانشگاه جهان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۱، دانشگاه پادوا رتبۀ دویست‌وشانزدهم را در بین دانشگاه‌های برتر دنیا و در سال ۲۰۲۰، رتبۀ ۱۵۱ تا ۲۰۰ دانشگاه‌های معتبر جهان را در رشتۀ علوم کامپیوتر ازآنِ خود کرده است. تحصیل رشتۀ امنیت سایبری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پادوا دو‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. هزینۀ تحصیل این رشته در دانشگاه پادوا به ۲،۶۲۲ یورو در سال می‌رسد؛ البته با بورسیه‌های دولتی کشور ایتالیا و دانشگاه پادوا که بر‌اساس شاخص ISEE به‌ دانشجویان منتخب اعطا می‌شود، تحصیل بسیار مقرون‌به‌صرفه تمام خواهد شد. ازاین‌رو، دانشگاه پادوا یکی از انتخاب‌های هوشمندانۀ دانشجویان برای تحصیل رشته امنیت سایبری در ایتالیا محسوب می‌شود.

دانشگاه ترنتو
دانشگاه دولتی ترنتو (University of Trento) سال ۱۹۶۲ کارش را در منطقۀ ترنتو و رووِرتو آغاز کرد. در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه جایگاه چهارصدوسوم را در میان دانشگاه‌های برتر دنیا و در سال ۲۰۲۰، رتبۀ ۱۵۱ تا ۲۰۰ دانشگاه‌های مطرح دنیا را در رشتۀ علوم کامپیوتر به‌دست آورده است. تحصیل رشتۀ امنیت سایبری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی ترنتو نیز دو‌ساله و تمام‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. در دانشگاه ترنتو، این رشته بخشی از برنامۀ دیجیتال‌مَستراسکول (EIT) است؛ یعنی متقاضیان سال اول رشته را در یک دانشگاه و سال دوم را در دانشگاهی دیگر می‌توانند بخوانند و از هر دو دانشگاه مدرک معتبر دریافت کنند. EITبا همکاری دانشگاه‌های فنی برتر اروپا و مؤسسه‌های معتبر تحقیقاتی اروپا دوره‌هایی مربوط به حوزۀ تکنولوژی برگزار می‌کند و همان‌طور‌که گفتیم، علاقه‌مندان در دو کشور مختلف می‌توانند تحصیل و مدارک معتبر بین‌المللی دریافت کنند. این ویژگی‌ها سبب شده است که دانشگاه ترنتو یکی از انتخاب‌های اصلی دانشجویان برای تحصیل رشته امنیت سایبری در ایتالیا به‌شمار آید.

دانشگاه کالیاری
دانشگاه کالیاری (University of Cagliari) سال ۱۶۰۶ در ساردینیا ایتالیا تأسیس شد. در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه THE، این دانشگاه رتبۀ ۶۰۱ تا ۸۰۰ را کسب کرد. تحصیل رشتۀ امنیت سایبری و هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کالیاری دوساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی‌ایتالیایی است. جالب است بدانید دانشگاه کالیاری، تنها دانشگاه در اروپاست که در مقطع کارشناسی ارشد تخصص مشترکی در‌زمینۀ امنیت سایبری و هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. ویژگی اخیر ازجمله دلایلی به‌حساب می‌آید که دانشگاه کالیاری را به یکی از اولویت‌های دانشجویان برای تحصیل رشته امنیت سایبری در ایتالیا تبدیل کرده است.

منبع: سیم آخر


تحصیل رشته امنیت سایبری در ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا