خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل

بهترین دانشگاه های دانمارک | Universities in Denmark

دوست دارید در یک کشور اروپایی با کیفیت بالای زندگی درس بخوانید؟ جایی سرسبز و تمیز که مثل سرزمین افسانه ها باشد؟ شاید هم دلتان بخواهد به جای اینکه مسیر خانه تا دانشگاه را سوار اتوبوس شوید دوچرخه سواری کنید؟ اگر همه این چیزهایی که گفتیم باب میلتان است به تحصیل در دانمارک فکر کنید، کشوری که دروازه ای بین شمال و غرب اروپاست و با اینکه کشور کوچکی است اما یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تحصیل است و ۵ تا از دانشگاه هایش جزء ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند. دانشجویان کشورهایی که در میان اتحادیه اروپا هستند می توانند در این کشور به طور رایگان تحصیل کنند هر چند که هزینه تحصیل در آن نسبت به خیلی از شهرهای اروپایی چندان گران نیست. بیشتر دوره ها به خصوص در مقطع لیسانس به زبان دانمارکی تدریس می شود و فقط تعداد کمی از رشته ها به زبان انگلیسی درس داده می شوند. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا تعدادی از بهترین دانشگاه های دانمارک را معرفی کنیم.

دانشگاه کوپنهاگ | University of Copenhagen

بهترین دانشگاه ناحیه اسکاندیناوی با رتبه مشترک ۷۳ جهانی مطمئنا طرفداران زیادی دارد. این دانشگاه در سال ۱۴۷۹ افتتاح شده و قدیمی ترین دانشگاه دانمارک و بعد از دانشگاه «اوپسالا» سوئد قدیمی ترین دانشگاه اسکاندیناوی است. دانشگاه، ۴ پردیس دارد که همه آن ها در شهر و یا اطراف کوپنهاگ هستند. بیشتر دانشکده های علوم و علوم پزشکی در پردیس شمال، بخشی از دانشکده های علوم، علوم پزشکی و علوم اجتماعی در پردیس شهر، دانشکده های علوم انسانی، حقوق، فقه و قسمتی از دانشکده علوم در پردیس جنوب و بخش هایی از دانشکده علوم و دانشکده علوم پزشکی هم در پردیس Frederiksberg قرار دارند. حدود ۳۸ هزار نفر در این دانشگاه تحصیل می کنند که ۳۶۰۰ نفر از آن ها خارجی اند و از دیگر کشورها به این دانشگاه آمده اند. بیشتر رشته ها به زبان دانمارکی تدریس می شود هرچند که رشته هایی به زبان انگلیسی و آلمانی هم وجود دارند.

دانشگاه صنعتی دانمارک | Technical University of Denmark

فیزیکدان و شیمیدان معروف دانمارکی به اسم «هانس کریستین اورستد» در سال ۱۸۲۹ اولین دانشگاه پلی تکنیک دانمارک را تاسیس کرد. امروز این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی اروپاست و در رتبه بندی QS رتبه ۱۱۶ جهانی را دارد. پردیس این دانشگاه در شهر Kongens Lyngby، حومه شمال کوپنهاگ، قرار دارد و در احاطه مناظری چشم نواز است. این دانشگاه حدود ۱۰,۶۰۰ نفر دانشجو دارد و در کنار فعالیت های علمی به تیم های ورزشی راگبی و والیبالش هم معروف است.

دانشگاه آرهوس | Aarhus University

دانشگاه آرهوس با رتبه ۱۱۹ جهانی دومین دانشگاه دانمارک است. با اینکه این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه کوپنهاگ قدمت چندانی ندارد اما دومین دانشگاه قدیمی غیر فنی دانمارک است. دانشکاه آرهوس در سال ۱۹۲۸ تاسیس شده و از زمان افتتاح تا به حال بزرگ و بزرگ تر شده به طوری که امروز بزرگ ترین دانشگاه کشور است. حدود ۴۴,۵۰۰ نفر در این دانشگاه در رشته های مختلف و متنوع مشغول تحصیل هستند. مارگریت دوم، ملکه دانمارک یکی از معروف ترین فارغ التحصیلان این دانشگاه است که در دهه ۱۹۶۰ در رشته علوم سـ*ـیاسی تحصیلات خود را در این دانشگاه گذراند. این دانشگاه در شهر آرهوس (در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری کوپنهاگ) دومین شهر بزرگ دانمارک قرار دارد و پردیس اصلی آن در مرکز شهر است هر چند دانشگاه چندین پردیس و بخش کوچک تر هم دارد. در این دانشگاه می توانید در دانشکده های فلسفه، اقتصاد و حقوق، پزشکی، علوم انسانی، الهیات و … تحصیل کنید.

دانشگاه آلبورگ | Aalborg University

شهر آلبورگ چهارمین شهر بزرگ دانمارک است که در فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. در این شهر دانشگاه معروف آلبورگ هست که با رتبه ۳۷۹ جهانی چهارمین دانشگاه برتر دانمارک به شمار می رود. این دانشگاه در سال ۱۹۷۴ تاسیس شده و ۲۰,۷۰۰ نفر دانشجو دارد. دانشگاه از سه پردیس مختلف تشکیل شده و پردیس اصلی اش در خود شهر آلبورگ قرار دارد اما دو پردیس دیگر در شهرهای اسبیرگ و کوپنهاگ هستند. این دانشگاه در ۲۰۰۷ به ۴ دانشکده مختلف تقسیم شده است: علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و علوم، و پزشکی. این دانشگاه در بین دانشجویان بین المللی خیلی معروف است و حدود ۱۵ درصد دانشجویانش را خارجی ها تشکیل می دهند.

دانشگاه دانمارک جنوبی | University of Southern Denmark

پنجمین دانشگاه برتر کشور با رتبه ۳۸۴ جهانی در سال ۱۹۸ بعد از ادغام چند دانشگاه و مدرسه به وجود آمد. امروز این دانشگاه ۷ پردیس مختلف در شهرهای ادنسه، کوپنهاگ، Slagelse، کولدینگ، اسبیرگ و سوندربورگ دارد. حدود ۳۲ هزار نفر دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که ۱۵ درصد آن ها خارجی اند. این دانشگاه ۵ دانشکده علوم انسانی، علوم، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم بهداشتی به همراه ۱۱ مرکز تحقیقاتی و کتابخانه دارد.

دانشگاه روسکیلده | Roskilde University

این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۷۲ در شهر روسکیلده (۳۰ کیلومتری غرب کوپنهاگ) ساخته شده و در رشته های مختلف علوم اجتماعی، علوم انسانی و علوم طبیعی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تحصیل کنید.

دانشگاه آی تی کوپنهاگ | IT University of Copenhagen

این دانشگاه در سال ۱۹۹۹ در شهر کوپنهاگ تاسیس شد و همانطور که از اسمش علوم است فقط یک دانشکده فن آوری اطلاعات دارد. در این دانشگاه می توانید در رشته هایی مثل مهندسی نرم افزار، آی تی و … تحصیل کنید.

کالج دانشگاه متروپولیتن | Metropolitan University College in

این دانشگاه در سال ۲۰۰۸ با ترکیب دو مرکز آموزشی در شهر کوپنهاگ شکل گرفت. دانشگاه دو دانشکده مختلف دارد و همه رشته های آن به جز رشته تغذیه و سلامتی جهانی به زبان دانمارکی تدریس می شود. در این دانشگاه حدود ۹ هزار نفر تحصیل می کنند که تعدادی از آن ها هم دانشجوهای بین المللی هستند.

منبع: الی گشت


بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا