خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای سفر به وین

راهنمای مسافرتی به وین | Travel Guide To Vienna

وین، پایتخت کشور اتریش شهر موسیقی و هنر است. بناهای تاریخی متعدد، قصرها و موزه های با شکوه همگی یادآور شکوه و عظمتی هستند که در این شهر وجود داشته است. ستون‌های حکاکی شده، برج‌های یادبود و کلیساهای زیبا با نقاشی‌های دیواری مبهوت‌کننده تنها گوشه‌ی کوچکی از جذابیت‌های وین است، که علاقه‌مندان به هنر و معماری های سبک باروک می توانند در این شهر فقط لـ*ـذت ببرند. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر وین باید برویم. از همین رو الی گشت در راهنمای سفر به وین اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به وین در اتریش همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی شهر وین

شهر وین از لحاظ جغرافیایی در شمال کشور اتریش قرار گرفته است. این شهر بزرگترین شهر آلمانی زبان اروپا بوده و دارای مساحت ۴۱۴ هزار و ۶۵ کیلومتر مربع است. جمعیت حاضر در این شهر طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۸، انجام شده حدود ۱۸۸۹۰۸۳ نفر بوده است.

مختصری از تاریخ وین

این شهر در قرن ۵ پیش از میلاد مسیح بنا و به تدریج به پایتخت اتریش تبدیل شده‌است. نام وین از قدیم مترادف با لغت موسیقی بوده به همین دلیل به پایتخت موسیقی در جهان معروف است، اما در دوران پیش از جنگ جهانی اول روی دیگری هم داشت که بسیار ناخوشایند بود. شمار زیادی از اهالی شهر در بیغوله‌ها زندگی می‌کردند، و در سال ۱۹۱۳ حدود ۱۵۰۰ نفر از سکنه وین خودکشی کردند. بعد از جنگ جهانی دوم قوای متفقین آن را به چهار قسمت تحت کنترل شوروی، آمریکا، انگلیس و فرانسه تقسیم کردند. بعد از آن که اتریش قبول کرد برای همیشه بی طرف بماند و به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نپیوندد، نیروهای شوروی در سال ۱۹۵۵ از این شهر خارج شدند.

اطلاعات کلی شهر وین در اتریش

زبان رسمی: آلمانی

واحد پول: یورو | قسمت یورو در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۶، ۶۰۰۰ تومان بوده است.

نوع برق شهری در وین: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

کد کشور: +۴۳

اختلاف ساعت با تهران: ۲ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

شماره‌های اضطراری:

پلیس: ۱۲۲

آتش‌نشانی: ۱۳۳

آمبولانس: ۱۴۴

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین‌المللی وین


آب و هوای شهر وین

با توجه به موقعیت جغرافیایی که شهر وین دارد، آب و هوای این منطقه در دسته ی گرم و معتدل قرار می گیرد. این شهر حتی در گرم ترین ماه های سال هم دارای بارندگی بوده و میانگین دمای هوا در وین ۹/۹ درجه‌ی سانتیگراد و میانگین میزان بارندگی ۶۲۳ میلی‌متر است.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به وین، از فرودین تا خرداد و از مهر تا آذر است. در این ماه ها هوای ملایم و معتدلی را در فصل های بهار و پاییز احساس خواهید کرد. بین ماه های تیر و مرداد این شهر پر از توریست است و به مراتب هزینه های مربوط به اقامت و خورد و خوراک کمی افزایش می یابد، هوا البته کمی گرم است.

هزینه اقامت در وین

هتل های این شهر اتریشی بسیار مجهز و تمیز هستند، بنابراین بابت اقامتتان لازم نیست که نگرانی داشته باشید. اگر به قصد گردشگری و تفریحات به این شهر سفر کرده اید، پیشنهاد می کنیم که در خیابان Ringstrasse اقدام به رزرو هتل بنمایید زیرا بیشتر جاذبه‌های وین یا درون این خیابان یا در نزدیکی آن قرار دارند. بیشتر موزه‌های بزرگ شهر در اطراف کاخ هافبرگ واقع شده‌اند. اما خوب هزینه های مربوط به اقامت در این محل بیشتر از مناطق حاشیه ای و دور از این خیابان می باشد. در ادامه راهنمای سفر به وین ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهر وین می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ذکر شده است).



هتل های دو ستاره ۲۰۹,۰۰۰ تا ۴۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۱۵۰,۰۰۰ تا ۵۸۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۳۵۰,۰۰۰ تا ۸۵۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۵۵۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هتل داس کارپی (Das Capri)

هتل دیگری که می خواهیم در راهنمای سفر به وین پیشنهاد کنیم، هتل ۳ ستاره داس کارپی است. این هتل بسیار تمیز بوده و دارای تمامی امکاناتی که اقامت را برایتان راحت و خوب می کند است.

شماره تلفن: ۰۰۴۳۱۲۱۴۸۴۰۴

آدرس: اتریش – وین Praterstraße ۴۴-۴۶، ۱۰۲۰ Wien، Austria

هتل مینینگر (MEININGER Hotel)

یه هتل ۲ ستاره تمیز و راحت تو شهر وین، که هزینه ش مناسبه و اینترنتش هم رایگانه. این هتل نسبت به هزینه ای که دریافت می کنه هتل خوبی به حساب میاد و توریست ها ازش رضایت دارند.

شماره تلفن: ۰۰۴۳۷۲۰۸۸۲۰۶۵


آدرس: اتریش – وین Rembrandtstraße ۲۱، ۱۰۲۰ Wien، Austria

هزینه خورد و خوراک در شهر وین

در راهنمای سفر به وین ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، از همین رو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در این شهر باید ۱۰ یورو پرداخت نمایید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره را میل کنید، باید مبلغ ۴۴ یورو را هزینه نمایید. اگر هم بخواهید یک ساندویچ همبرگر میل کنید باید ۷ یورو بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۱.۵ یورو می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۳ یورو پرداخت بنمایید.



چند مورد از غذاهای محبوب وین

تورته زاخا (Sachertorte): نوعی کیک شکلاتی که در میان آن لایه‌ای نازک از مربای زردآلو قرار می دهند و معمولا آن را با خامه‌ی فرم می دهند.
گولاش یا گویاش (Goulash): غذایی شبیه به سوپ یا خوراک است و مواد تشکیل دهنده آن گوشت گوساله، پاپریکا و مقداری سس گوجه فرنگی است.
شنیتسل وینی (Wiener Schnitzel): این غذا یکی از قدیمی ترین غذاهای وین بوده و ترکیبی از گوشت کوبیده و آرد و تخم مرغ است.
سوسیس وینی (Wiener Würstel): سوسیس وینی یکی از غذاهای پرطرفدار خیابانی در شهر وین است. در اکثر خیابان های این شهر می توانید آن را پیدا کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر وین

رستوران مینی (Mini)

رستوران کوچک و بسیار شیک در شهر وین که نام آن مینی است. شما در این رستوران می توانید انواع غذاهای بین المللی، اروپایی و مجارستانی را سرو کنید. طعم و کیفیت غذاهای این رستوران فوق العاده بوده و دارای سطح قیمت متوسطی است.

خانه استیک استریکت (Dstrikt Steakhouse)

اگر خواستید در سفر به وین، استیک میل کنید می توانید خانه استیک استریکت را به عنوان رستوران خود انتخاب نمایید. البته این را هم بدانید که سطح قیمت این رستوران کمی بالاست.

شماره تلفن: ۰۰۴۳۱۳۱۱۸۸۱۵۰

آدرس: اتریش – وین Schubertring ۵، ۱۰۱۰ Wien، Austria

رستوران پارس (Pars Restaurant)

رستورانی برای ایرانیان، در شهر وین وجود دارد که می تواند لـ*ـذت بخش ترین بخش سفر به این شهر اتریشی باشد. در رستوران پارس شهر وین می توانید انواع غذاهای ایرانی را در کشوری اروپایی میل کنید.

آدرس: اتریش – وین Lerchenfelder Str. ۱۴۸، ۱۰۸۰ Wien، Austria

هزینه حمل و نقل در شهر وین

هزینه بلیط تک سفره ۲ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۳۵ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۷ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱.۱۹ یورو



کارت گردشگری وین بگیرید

برای گردشگری در شهر وین، فراموش نکنید که کارت گردشگری این شهر را تهیه کنید. شما با استفاده از این کارت می توانید از تخفیف های گردشگری، رستوران ها، فروشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. هزینه تهیه این کارت ۹۰ یورو است و با وجود بیش از ۲۰۰ تخفیف در جاذبه‌ها و امکانات گردشگری سراسر شهر، ارزش هزینه کردن دارد.



استفاده از اپلیکیشن Gretl Goes

اپلیکیشن Gretl Goes که برای تلفن های همراه آیفون وجود دارد، را می توانید برای پیدا کردن تورهای پیاده گردی در این شهر دانلود کنید و از تورهای آن استفاده کنید، همچنین این اپلیکیشن اطلاعات کامل و جامعی هم از شهر وین در اختیارتان قرار می دهد.

جاذبه های گردشگری در شهر وین

رود دانوب (Danub River)

یکی از طولانی ترین رودهای اروپا، رود دانوب است. این رود ۲۸۵۰ کیلومتر بوده و از جنگل سیاه در آلمان سرچشمه می گیرد.

آدرس: اتریش – وین Treppelweg، ۱۰۲۰ Wien، Austria

کلیسای سنت استفان (St. Stephen’s Cathedral)

کلیسای بسیار قدیمی در شهر وین، که دارای قدمت ۹۰۰ ساله است، از جمله جاذبه های گردشگری بوده که می تواند نظر هر گردشگری را برای بازدید از آن جلب کند. نکته جالب این کلیسا این است ورود به آن رایگان می باشد. این کلیسا با توجه به قدمتش و پشت سر گذاشتن جنگ های بسیار، به نوعی نماد آزادی در وین هم شناخته می شود.

آدرس: اتریش – وین Stephansplatz T، ۱۰۱۰ Wien، Austria

قصر هافبورگ (Hofburg Palace)

هافبورگ یه قصر سلطنتی در شهر وین هست، که بیش از ۶۰۰ سال محل زندگی پادشاهان اتریشی بوده است. هافبورگ درابتدا یک قلعه قرون وسطایی بوده اما امروزه فقط کلیسای قلعه ، یادآور پیشینه قرون وسطایی آن است.

آدرس: اتریش – وین In der Burg، ۱۰۱۰ Wien، Austria

موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum)

بزرگترین موزه شهر وین، با مساحت ۸۷۰۰ متر مربع موزه تاریخ طبیعی است. این موزه یکی از قدیمی ترین کلکسیون های ساختگی تاریخ طبیعی را دارد، ساختمان این موزه که از لحاظ ساختاری شبیه به موزه هنر های زیبا در همین شهر هست، به شیوه ای استادانه طراحی شده و برای سازگاری با محیط دائما در حال تغییر است. در موزه تاریخ طبیعی وین اشیائی با قدمت ۲۵۰۰۰۰ ساله همچون اسکلت دانیاسور دیپلودوکو، ونوس ویلندرف و گونه های گیاهی و حیوانی منقرض شده بسیاری در ۳۹ سالن به نمایش عموم گذاشته شده است.

آدرس: اتریش – وین U-Bahn Station Volkstheater ۱۵۶۱/۱، ۱۰۱۰ Wien، Austria

قصر شونبرون (Schoenbrunn Palace)

این قصر اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین بوده که در دوره باروک و حدود سال ۱۷۰۰ میلادی بنا شده است. نکته قابل توجه در این قصر وجود یک سالن با سبک معماری ایرانی، که به سالن ایرانی معروف است. همچنین قدیمی ترین باغ وحش موجود دنیا، در این باغ قرار دارد که در سال ۱۷۵۲ تاسیس شده است.

آدرس: اتریش – وین Hietzinger Fahrstraße، ۱۱۳۰ Wien، Austria

ساختمان شهرداری (City Hall)

این ساختمان که به سبک گوتیک تاریخی ساخته شده جزء زیباترین ساختمان های شهر وین هستش.

آدرس: اتریش – وین Friedrich-Schmidt-Platz ۱، ۱۰۱۰ Wien، Austria

ساختمان پارلمان (Parliament Building)

یکی از ساختمان های زیبا و تاریخی شهر وین، که معماری آن مربوط به دوران باروک می شود

آدرس: اتریش – وین Dr.-Karl-Renner-Ring ۳، ۱۰۱۰ Wien، Austria

فستیوال های شهر وین

جشنواره یخ یکی از جشنواره های جالب این شهر بوده که در میدان شهرداری وین برگزار می شود، این جشنواره از ۳ بهمن تا ۱۹ اسفند ادامه دارد.

جشنواره غذای جینوس در ماه اردیبهشت برگزار می شود.

جشنواره موسیقی جاز ۵ تیر تا ۱۷ تیر برگزار می شود.

بایدها و نبایدها در شهر وین

شهر وین امنیت خوبی را دارد به طوری که حتی شب هم برای قدم زدن در این شهر نباید هراسی داشته باشید اما به عنوان مسافر سعی کنید همواره جوانب احتیاط را رعایت کنید.

آب لوله کشی این شهر قابل آشامیدن است.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به وین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا