خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواردی جهت مقابله با چالش های غیرمنتظره در سفر

سفر بهترین لحظه ها را برای هر شخصی رقم میزند و اگر در حال برنامه ریزی برای سفری باشید، انتظاری هم غیر از این نخواهید داشت. پس برای آنکه همانطور که فکرش را می کنید، از سفرتان لـ*ـذت ببرید، باید خود را برای هر چالشی آماده کرده باشید.اینگونه شما می توانید با هرگونه حادثه یا مشکلی به راحتی رو‌به‌رو شوید.در ادامه تعدادی از این موارد را بیان خواهیم کرد.
مقداری پول نقد برای مواقع اضطراری نگه دارید
با وجود اینکه امروزه به هر طرف که نگاه کنید یک دستگاه خودپرداز خواهید دید، اما باز هم همراه داشتن پول نقد ضروری است. ممکن است کارت‌های شما با خودپردازهای مختلف همخوانی نداشته باشد. در این صورت بدون داشتن هیچ پولی در شهر غریب یکه و تنها خواهید ماند. پس همیشه مبلغی پول نقد برای چنین شرایطی همراه داشته باشید. البته لازم نیست تمام این پول را دائما با خود این طرف و آن طرف ببرید. بهتر است آن را در اتاق هتل بگذارید تا امنیت بیشتری داشته باشد. در شرایطی که مورد سرقت قرار بگیرید یا کیف پولتان را گم کنید، دیگر نگرانی نخواهید داشت.
از اسناد و مدارک خود کپی تهیه کنید
نگه داشتن کپی از اسناد و مدارکتان در سفر بسیار به کارتان خواهد آمد، مخصوصا در شرایط اضطراری و زمانی که اصل آن‌ها را گم می‌کنید. اگر پاسپورت شما دزدیده شود یا آن را گم کنید، با داشتن کپی مدارک می‌توانید هویتتان را ثابت کنید. این مدارک، گزارش‌های پلیس را تکمیل می‌کنند و مدارک جدیدتان را راحت‌تر دریافت خواهید کرد. پس، از پاسپورت، قراردادهای بیمه‌های سلامت یا بیمه‌ی مسافرتی و کارت‌های اعتباری‌تان کپی بگیرید.
جملات ضروری را یاد بگیرید
محلی‌ها توقع ندارند شما در زبان آن‌ها تخصص داشته باشید. همین که بتوانید کلمات و جملات ساده چون سلام، خداحافظ و متشکرم را بگویید کافی است. به این ترتیب، اهالی آن شهر یا کشور راحت‌تر شما را می‌پذیرند. دانستن لغات و عبارات کلیدی زبان مقصد مورد نظر علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با اهالی آنجا تعامل و گفت‌و‌گو داشته باشید، در سایر موارد نیز به کارتان خواهد آمد. مواردی از جمله زمانی که به کمک نیاز دارید، گم شدید، می‌خواهید غذا سفارش دهید یا برای خرید چیزی چانه بزنید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های آموزش لغات ضروری زبان استفاده کنید. اگر گوشی هوشمند ندارید از سری کتاب‌های لونلی پلنت (Lonely Planet) استفاده کنید که شامل آموزش و راهنمای زبان برای سفر به مقاصد مختلف است.

اسباب سفر چند‌منظوره به همراه داشته باشید
به همراه داشتن وسایل چندمنظوره به شما این اطمینان را می‌دهند که در صورت تغییر شرایط بتوانید خود را با وضعیت جدید وفق دهید و البته وسایل و لباس‌های کمتری همراه خود به سفر ببرید. به‌عنوان مثال کفش‌های پیاده‌روی که به اندازه‌ی کافی شیک هستند تا آن‌ها را در یک مهمانی غیرمنتظره بپوشید. شامپوهای چندمنظوره، لباس‌هایی که بتوانید در شرایط مختلف بپوشید و سایر موارد مشابه از این دست اقلامی هستند که به شما کمک می‌کنند تا چمدان کوچک‌تری داشته باشید و برای موقعیت‌های مختلف آماده باشید.

یک جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی کوچک همراه داشته باشید
با وجود اینکه در قرن بیست‌و‌یکم زندگی می‌کنیم و امروزه بسیاری از داروهای مورد نیاز را می‌توانیم در سراسر دنیا به سادگی تهیه کنیم، اما بد نیست تا یک جعبه‌ی کوچک کمک‌های اولیه به همراه اقلام و داروهای اساسی و ضروری همراه داشته باشید. مواردی از قبیل قرص استامینوفین، داروهای مرتبط با بیماری‌های گوارشی، قطره‌های چشمی، چسب زخم، قیچی، پماد هیدروکورتیزون برای اختلالات‌ ناشی از آلرژی‌ و التهابات‌ پوستی‌، پمادهای آنتی‌باکتریال و آنتی‌بیوتیک‌هایی با تجویز پزشک را در این جعبه به همراه ببرید. معمولا به سادگی می‌توانید در نزدیکی خود داروخانه‌ای پیدا و داروهای مورد نیازتان را تهیه کنید، اما در شرایط اضطراری بهتر است که این موارد را همراهتان داشته باشید.
بیمه‌ی مسافرتی داشته باشید
یکی از مهم‌ترین موارد برای ایجاد آمادگی در برابر مشکلات احتمالی سفر، داشتن بیمه‌ی مسافرتی است. ممکن است در طول سفر و هنگام انجام تفریحات مختلف با مشکلاتی مواجه شوید، شاید حین غواصی مشکلی برایتان ایجاد شود، ممکن است در جاده بیمار یا هنگام کوهنوردی دچار شکستگی شوید. در چنین شرایطی مجبور به استفاده از خدمات پزشکی هستید و بیمه‌ی مسافرتی در این مواقع به داد شما خواهد رسید.

درباره‌ی ارتباط غیرکلامی مطالعه کنید
بسیاری از افراد هنگام برقراری ارتباط با دیگران علاوه بر ارتباط کلامی از روش‌های ارتباط غیرکلامی نیز بهره می‌برند. در این صورت توجه به حالات چهره‌ی فرد مقابل و زبان بدن وی می‌تواند به شما کند شرایط را درک کنید و منظور طرف مقابل را متوجه شوید، حتی اگر در فهم بخش کلامی ارتباط با او مشکل داشته باشید. اگر زبان مورد نظر را متوجه نمی‌شوید، خونسردی خود را حفظ کنید و با دقت به احساسات فرد مقابل هنگام ادای کلمات دقت کنید. یادگیری این مهارت می‌تواند در شرایط اضطراری راه‌گشای شما باشد. البته این مهارتی نیست که یک شبه به دست بیاید، بلکه به تلاش و تمرین نیاز دارد. از طریق سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف می‌توانید تکنیک‌های ارتباط غیرکلامی را یاد بگیرید.
کارت‌های پشتیبان داشته باشید
در شرایط اضطراری بهتر است علاوه بر کارت بانکی‌تان یک کارت بانکی یا اعتباری پشتیبان نیز به همراه داشته باشید. ممکن است یک بانک بدون اطلاع قبلی شما به دلایلی حساب شما را مسدود کند یا کارت‌های بانکی شما ممکن است در سفر به سرقت بروند. در این صورت باید حساب متصل به کارت دزدیده شده را مسدود کنید. اگر کارت پشتیبان همراهتان نباشد، دیگر از پول خبری نیست.
فهرستی از شماره تلفن‌های ضروری تهیه کنید
چنانچه این فهرست را همراه داشته باشید، در صورتی که اتفاقی برایتان بیافتد، اطرافیان و متخصصان پزشکی می‌دانند که باید با چه شماره‌ای تماس بگیرند. حتی بهتر است فهرستی از حساسیت‌های خاص خود به داروها یا مواد غذایی خاص را یادداشت کنید. چنین فهرستی هنگام تجویز دارو به کار پزشکان می‌آید. بهتر است دو کپی از این فهرست داشته باشید. یکی را در کیفتان بگذارید و همه جا همراه برید و یکی را در اتاق هتل نگه دارید.

قبل از سفر، درباره‌ی مقصد مورد نظرتان مطالعه کنید
مطالعه کردن درباره‌ی مقصد سفر به خصوص سفرهای خارجی بسیار مهم است. قبل از سفر، سری به کتابخانه یا کتاب‌فروشی بزنید و چند کتاب درباره‌ی فرهنگ و زندگی در مقصد سفرتان تهیه کنید. اگر کسی که به منزل شما بیاید و قوانین خانه‌ی شما را زیر پا بگذارد، قطعا از این رفتار ناراحت خواهید شد. در مورد سفر به کشورهای خارجی نیز این مسئله حاکم است. دانستن قوانین اصلی و ضروری و آداب معاشرت در مقصد مورد نظرتان از سوء‌تفاهم‌ها پیشگیری می‌کند و باعث می‌شود خاطره‌ی خوشی از سفر شما در ذهن میزبانان باقی بماند. رعایت نکردن برخی از قوانین کشور میزبان، حتی ممکن است به زندانی شدن شما منجر شود.

شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقاتی در طول سفر انتظار شما را می‌کشد. حتی بهترین برنامه‌ریزی‌های سفر هم ممکن است با مشکل مواجه شوند. ممکن است از همه‌ی ابزارها و وسایلی که همراهتان می‌برید استفاده نکنید یا حتی ممکن است هیچ کدام از این موارد در سفرهای شما، برایتان پیش نیایند اما احتیاط، شرط عقل است. خودتان را همیشه برای شرایط سخت آماده کنید.

منبع: الی گشت


مواردی جهت مقابله با چالش های غیرمنتظره در سفر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا