خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند و چون سفر به گوا، جزیره ای در هند (بخش دوم)

خلیج گوا ناحیه ای واقع در مناطق ساحلی کشور هندوستان است که چندین شهر کوچک را در خود جای داده است.

قدمت طولانی، جاذبه های طبیعی و ساحل گرم و آفتابی این منطقه از جاذبه های اصلی آن به شمار می رود. اما قطعا برای چنین سفر دور و درازی نیاز به اطلاعات بیشتری دارید. با الی گشت همراه باشید تا این اطلاعات را با شما در میان بگذاریم.

انواع هزینه‌ها

اقامت در هاستل

هاستل‌ها در گوا تنوع نسبتا خوبی دارند. ۱۰۰ تا ۲۰۰ روپیه قیمت اقامت در یک اتاق اشتراکی اس که برای کسانی که محدودیت بودجه دارند، قیمت مناسبی است. اگر اتاق های خصوصی را ترجیح می دهید می توانید با پرداخت ۳۰۰ تا ۹۰۰ روپیه از یک اتاق خصوصی دو تخته بهره‌مند شوید.

اقامت در هتل

هتل‌های گوا نیز بسیار متنوع هستند که البته با قیمت‌های خوب و منطقی اتاق اجاره می دهند. اگر بخواهیم قیمت‌ها را بر اساس کیفیت و تعداد ستاره هتل‌ها دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره ۲۲۰ تا ۶۰۰ روپیه

۲ستاره ۶۴۴ تا ۲.۵۲۷ روپیه

۳ ستاره ۸۸۵ تا ۵.۷۹۷ روپیه

۴ ستاره ۲.۳۰۸ تا ۶۹۷۷ روپیه

۵ ستاره ۵.۰۷۱ تا ۱۱.۲۸۲ روپیه

همانطور که مشاهده می کنید، حتی در بهترین‌ هتل ها هم قیمت‌ نسبت به سایر نقاط دنیا، بسیار ارزان‌تر است و اگر بخواهید هتل‌های ارزان‌تری هم وجود دارد ولی مسلماً هرچقدر هتل ارزان ‌تری را انتخاب کنید کیفیت خدمات هم در آن پایین‌ تر خواهد آمد.

متوسط قیمت مواد غذایی

خوشبختانه غذا و نوشیدنی در گوا قیمت‌های خوب و مناسبی دارند که کیفیت خوب و طعم این غذاها که با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها نسبتا سازگار است، این غذاها را برای ما جذاب تر می کند.

صبحانه: هتل‌ها معمولا یک وعده صبحانه‌ ساده به مشتریان می‌دهند. ضمنا تعدادی کافه و غذا فروشی خیابانی وجود دارد که اگر خواستید از آن‌ها استفاده کنید قیمت شان بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ روپیه است.

ناهار: از آنجایی که گوا شهرهای زیادی دارد، مشکل بتوان قیمت ثابتی برای وعده ناهار ارایه داد. اما در هرصورت کلبه ‌هایی ساحلی وجود دارند که می ‌توانید با صرف ۱۵۰ تا ۲۵۰ روپیه، غذاهای خوب و ارزانی از آنها تهیه کنید.

شام: برای کسانی که محدودیت بودجه‌ دارند انتخاب‌های خوب و زیادی وجود دارد. به طور مثال بیفتک (گوشت گاو) با قیمت ۲۴۰ تا ۴۰۰ روپیه است. اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک غذا علاقه داشته باشید می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌ تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۱۷۰۷ و ۱۲۳۵ روپیه تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سـ*ـینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

منبع: الی گشت


چند و چون سفر به گوا، جزیره ای در هند | قسمت دوم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا