خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند و چون سفر به گوا، جیره ای در هند(بخش اول)

خلیج گوا ناحیه ای واقع در مناطق ساحلی کشور هندوستان است که چندین شهر کوچک را در خود جای داده است. قدمت طولانی، جاذبه های طبیعی و ساحل گرم و آفتابی این منطقه از جاذبه های اصلی آن به شمار می رود. اما قطعا برای چنین سفر دور و درازی نیاز به اطلاعات بیشتری دارید که ما در این مطلب آن را با شما در میان خواهیم گذاشت. پس با الی گشت همراه باشید.

گوا جزیره ای است زیبا که سفر دوستان را طوری جذب خود میکند که این توریست ها حاضرند حتی آخرین تکه لباس شان بفروشند تا بتوانند یک روز بیشتر در این منطقه بمانند. بخش زیادی از قدمت کهن این جزیره تحت تاثیر استعمار پرتغالی هاست. در سال ۱۴۹۸ پرتغال آن را به نام “Pearl of the Orient” تحت سلطه خود درآورد و تا ۱۹۶۱ آنجا ماند. زندکی مردم این منطقه تأثیرات زیادی از آن دوران پذیرفته است. تعداد زیادی از مردم کاتولیک هستند و نام هایی پرتغالی دارند که توسط اجدادشان و کشیش ها بر آنها گذاشته شده است.

گوا با سایر نقاط هند نرخ گران تری دارد، اما در مقایسه با دیگر نقاط دنیا بسیار ارزان‌تر محسوب می‌شود. هم هتل ‌های خوب و ارزان‌ قیمت در آن پیدا می‌شود و هم غذا و نوشیدنی. این موارد به همراه جاذبه‌های زیاد و در بیشتر موارد رایگان، گوا را به مقصد محبوب و مقرون به صرفه توریست ها تبدیل می کند.

اطلاعات ضروری

واحد پول رسمی: روپیه هند (INR)

نرخ تبدیل ارز: ۱۰۰ روپیه هند = ۱.۵۲ دلار

زبان محلی: کونکنی

زبان رایج: انگلیسی

اختلاف ساعت با تهران: ۱:۰۰+

وضعیت آب و هوایی

وضعیت آب و هوایی که در اینجا صحبتش را می‌کنیم درواقع میانگین آب و هوای پایتخت گوآ یعنی پانجی است که در موقعیتی تقریبا داخلی‌تر قرار دارد، بنابراین ممکن است در نواحی ساحلی دمای هوا کمی پایین تر باشد. از ماه دسامبر تا آوریل که هوا مطلوب تر است، گردشگران بیشتری به این منطقه می آیند. ماه آوریل واقعا هوا گرم است، و در ماه موسمی ژوئن، بارش باران‌های شدید شروع می‌شود و تا اواسط ماه اوت (آگوست) ادامه دارد. بهتر است در این ماه‌ها جداً از سفر به گوا اجتناب کنید، مگر اینکه دوست داشته باشید باران‌های شدید و جریان‌های سیل آسا را به تماشا بنشینید.

بهترین زمان رزرو هتل

در گوا در طی فصل‌های مختلف، قیمت‌ هتل ها دستخوش تغییرات زیادی می شوند. در فصل‌های گران و پرگردشگر یا به اصطلاح High-season که گردشگران زیادی از سراسر اروپا به این ناحیه سرازیر می‌شوند (از ماه نوامبر تا مارس و به طور عمده در طی هفته ‌های منتهی به جشن کریسمس و سال نو)، هتل‌ های گوا گاهی قیمت‌ها را تا دو و حتی سه برابر بالا می‌برند. با این وجود اتاق خالی هم پیدا نمی شود. بنابراین یادتان باشد حتما قبل از سفر به این منطقه، به صورت آنلاین جا رزرو کنید. در ماه‌های آوریل و مه هم بیشتر گردشگران داخلی از این منطقه دیدن می کنند و در نهایت از ماه‌های ژوئن تا اوت، بارش باران‌های شدید موسمی، گوا را عمدتا خالی از گردشگر می کند.

منبع: الی گشت


چند و چون سفر به گوا، جیره ای در هند | قسمت اول

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا