خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
در سفر به گوا بهترین طعم ها را در این ۱۰ رستوران بچشید

رستوران های معروف گوا

غذاهای گوآ ترکیبی از غذاهای دریایی، ادویه ‌جات و غذا های خارجی هست. بدین معنا که غذاهای خوشمزه هندی، ماهی و نیز غذاهای مدرن، همگی قابل سفارش هست.

غذای گوآیی مربوط به سنت غنی ساحل کونکان است که در طی سال‌ها از دو هجوم دلپذیر مختلف نیز تاثیر پذیرفته است: اول، استعمار پرتغال و سپس بومی ها. البته کونکان هند و گوآی کاتولیک هم غذاهای خاص خود را دارند که اولی به استفاده بسیار زیاد از نارگیل و ماهی، و دومی به استفاده از سرکه، گوشت گاو معروف است. سپس نوبت به غذای بین ‌المللی می‌رسد که برخی اوقات به صورت ترکیبی است و گاهی هم میراث و یادگار مهاجران خارجی است. درست است که اغلب رستوران‌های معروف در خط ساحل تمام توجهات را معطوف به خود می‌کنند؛ اما مکان‌های کوچکتر هم شایسته توجه هستند. طبق معمول، بهتر است به دنبال رستوران‌هایی باشید که مشتریان محلی به آنها می‌روند. با الی گشت همراه باشید تا با هم سری به این رستوران ها بزنیم.

پوسادای ساحلی ، واقع در کالانگوته

خواه باور کنید یا نه، خیلی سخت است که بتوانید در طول ساحل، غذای اصیل گوآ را پیدا کنید. در همینجاست که سر و کله پوسادا پیدا می‌شود. این رستوران که در یک باغ مجزا و در قسمت پشتی ماسه‌های کالانگوته واقع شده، از مواد محلی باکیفیت استفاده می‌کند و کارش را هم به خوبی بلد است. این رستوران از نارگیل‌ درخت‌ های خودش استفاده می‌کند و ادویه‌ها را هم با دست آسیاب کرده و از سرکه تازه هم در بالچائو (غذای دریایی ادویه‌دار، یا غذای گوشتی) استفاده می‌کند. غذاهای دارای گوشت گاو و میگوی این رستوران بسیار استثنایی بوده و خورش سبزی آن هم بسیار معروف است.

قیمت غذای دو نفره: ۱۰ تا ۳۰ پوند.

نشانی: خیابان هالیدی استریت ،تلفن: +۹۱ ۹۹۲ ۲۲۷ ۹۲۶۵

رستوران لاپلاژ ، واقع در ساحل آشوم

این رستوران با گوآ چهره عوض کرده و با سرو کردن غذاهای عالی، اسم و رسمی برای خودش دست و پا کرده است. ماهی تن همراه با کنجد و کارپاچیو با گوشت گاو آن بسیار عالی هستند و تالی شکلاتی آن هم بی‌ نظیر است. همچنین بد نیست ریزوتوی زعفرانی همراه با میگوی کبابی و صدف سیاه آن را هم امتحان کنید.

قیمت غذای دو نفره: ۲۰ تا ۳۰ پوند
نشانی: ساحل آشوم

تلفن: +۹۱ ۹۸۲ ۲۱۲ ۱۷۱۲

رستوران گوشه نورونها، واقع در آنجونا

رستوران نورونها، فست ‌فود مورد علاقه ما در گوآست. برادران چارلز، لازاروس و ژوزف نورونها تقریباً هر شب از سال ۲۰۰۹ کامیون غذای خود را در آنجونا پارک می‌کنند و غذا سرو می‌نمایند؛ از جمله کتلت بیف، رست ‌بیف، یک همبرگر اسپایسی به سبک گوآ، کتلت ماهی و جوجه اسپایسی. این برادران آشپزی را از والدین خود یاد گرفته‌اند؛ به ویژه از پدرشان که در کار تهیه غذای عروسی بود و در کلبه‌های ساحلی و کافه ها کار می‌کرد. پس مطمئن باشید که این افراد کارشان را خوب بلند هستند.

قیمت غذای دونفره: ۱.۵ پوند تا ۳ پوند

نشانی: آنجونا (تقاطع جاده آنجونا ماپوسا و کالانگوته سیولیم

تلفن ندارند

کافه ساحل سوریا، واقع در ساحل گالگیباگ

گفته می‌شود قسمت زیادی از ساحل گالگیباگ، محل تخم‌ گذاری لاکپشت‌ هاست. ما به جنوب که می‌رفتیم، با فردی به نام سوریا هم به گشت و گذار می‌پرداختیم. دلیلش هم ساده است: سوریا و دیگر اعضای خانواده او، به ماهیگیری می‌پرداختند. در حالی که یک چرت کوتاه می‌زنید، مادر سوریا هرچه که از دریا آورده شده بود را در آشپزخانه کوچکشان می‌پخت؛ صدف سیاه، صدف، میگو، ماهی ماکرل، خرچنگ، ماهی سرخو و غیره. البته در طی سالیان، آنها دست به نوآوری هم زده‌اند: مثلاً روس‌ها به آنها یاد می‌دادند که چطور صدف بپزند؛ یک استرالیایی نوعی ماهیگیری خاص را به آنها یاد داد. حالا جمعیت و البته قیمت‌ ها هم افزایش پیدا کرده‌اند؛ اما کلبه همان کلبه قدیمی است.

قیمت غذای دونفره از ۵ تا ۱۲ پوند

نشانی: قسمت جنوبی ساحل گالگیباگ

میان ‌وعده‌های گوآیی

گوآ نیز همچون سایر جاهای هند میان ‌وعده‌های عالی دارد. املت روس ، یک غذای خوشمزه محلی است که پس از ساعت ۷ بعد از ظهر سرو می‌شود. (روس در زبان کونکانی به معنای ترکیب جوجه، نارگیل و آب لیمو است.) ساندیپ گادو نیز که توسط کتاب فروشی سینگبال در پاناجی سرو می‌شود، یکی از بهترین‌هاست. این غذا داخل نان ماپوسایی گذاشته می‌شود و همراه با چای و نیز میرچی پاکورا که فلفل سبز سرخ شده با کره است، توسط زنان در بازار به فروش می‌رسد. همچنین، دکه چای فروشی آجیت نیز در خارج از ایستگاه اتوبوس ماپوسا از ساعت ۴ صبح تا ۶ صبح، صدف دوکفه‌ای آغشته به ادویه می ‌فروشد. در ماپوسا نیز یک فروشگاه بی ‌نام در نزدیکی بنای مذهبی راشترولی و روبروی فروشگاه آمول میلک هم وجود دارد که سمبوسه ‌های بسیار عالی و خوشمزه با چغندر سرو می‌کند.

قیمت میان ‌وعده‌ها از ۱۰ پنی تا ۱ پوند

چیائو بلا، واقع در آساگائو

ماریو و سیمونا دو فرد ایتالیایی هستند که هر دو در هند تجربه زیادی کسب کرده‌اند. آنها در گوشه‌ای دنج در گوآ، برای خودشان یک رستوران کوچک راه انداخته‌اند. این رستوران به چند دلیل، مکان مطلوب خارجی‌ها و بازدیدکنندگان بلندمدت در هند است؛ اما مطمئناً یکی از این دلایل و همچنین شهرت و اعتبار این رستوران، به خاطر پیتزا و پاستای آن است که در هند نظیر ندارد. منوی عادی آن دارای پیش‌ غذا، سالاد، پاستا و چند غذای دریایی است؛ اما غذاهای خاص روزانه هم وجود دارند. کوکولی، پورچینی و پاستای روغنی، تالیاتله شاه‌ ماهی سالمون، چلو گوشت گاو همراه با فلفل و موتوماهیان و پیتزای کنگر فرهنگی، از غذاهای ویژه این رستوران هستند.

قیمت غذای دونفری از ۲۰ تا ۳۰ پوند

نشانی: آساگائو، جاده آساگائو بادم

تلفن: +۹۱ ۹۷۶ ۷۵۵ ۷۶۷۳

ساکانا ، واقع در واگاتور

این رستوران توسط یک زوج ژاپنی طراحی شده و در ساکانا بسیار معروف است. در منوی این رستوران، تری ‌یاکی با ماهی تن، سوشی، کاتسوی جوجه ، یاکینیکو با بیف، اودون و رامن، گیاوزا ، توفو و همچنین یک سالاد واکامه هم دیده می‌شود. بیشتر غذاهای اصلی این رستوران با برنج، سالاد و سوپ میسو سرو می‌شوند. غذاهای ساکانا بسیار حجیم هستند. به همراه غذا، آب میوه های مختلف هم سرو می‌گردد.

قیمت غذای دو نفره از ۱۵ تا ۳۰ پوند

نشانی: واگاتور، جاده چاپورا

تلفن: +۹۱ ۹۸۹ ۰۱۳ ۵۵۰۲

پالاسیو دو دآو، واقع در کوئپم

این خانه قرن ۱۸ پرتغالی که مورد بازسازی قرار گرفته، اکنون خانه روبن و سلیا واسکو دا گاما و دو فرزند آنهاست. پالاسیو غذاهای منحصربه فردی سرو می‌کند. پس از یک ساعت تور و گردش در این خانه، خانم سلیا یک میهمانی با پنج نوع غذای مختلف از غذاهای هندی و پرتغالی برای شما ترتیب می‌دهد! غذاهایی همچون پای کدو تنبل، ریسوز دو کامارائو (کروکت با میگو)، چوریسو، میگو با ادویه همراه با برنج قرمز محلی، ماهی‌های گوناگون، غذاهای اصلی با گوشت گاو یا صرفاً سبزیجات، به اضافه دسر و نوشیدنی که می‌توانید در فضای باز از خوردن آنها لـ*ـذت ببرید.

قیمت ۱۰ پوند

نشانی: روبروی کلیسای صلیب مقدس، کوئپم

تلفن: +۹۱ ۸۳۲ ۲۶۶ ۴۰۲۹

کافه رئال، پاناجی

برای صرف کردن یک صبحانه اصیل گوآیی، نمی‌توانید رقیبی برای کافه رئال پیدا کنید. این کافه از دهه ۴۰ میلادی به کار مشغول بوده و بهشت بهاجی‌ها محسوب می‌شود. غذاهای کوچک و در عین حال عالی از سبزیجات با ادویه همراه با نان یا پوریس داغ در این کافه مشهور هستند. در این کافه غذاهای گیاهی هم کم نیستند از جمله سیب زمینی، گوجه فرنگی، گل کلم، قارچ، همگی به صورت خاص و مخلوط؛ به همراه سمبوسه، پاکوره، چای و قهوه و نوشیدنی‌های سبک. سرویس ‌دهی در این کافه بسیار سریع صورت می‌گیرد؛ کافی است از آنها بخواهید تا خودشان در اسرع وقت بهترین غذا را برای شما سرو کنند و خواهید دید که چگونه از شما پذیرایی می‌شود! همچنین به کافه‌های تاتو و بهونسل در همان اطراف، سری بزنید. آنها هم بسیار عالی هستند.

قیمت غذا برای دو نفر از ۱ تا ۵ پوند

نشانی: پاناجی، جاده ماهاتما گاندی

تلفن: +۹۱ ۸۳۲ ۲۴۲ ۲۲۶۴

ماهی تالی (ماهی با ادویه کاری و برنج)

غذایی که معمولاً به عنوان ناهار در گوآ سرو می‌شود، شامل یک ماهی یا میگو با ادویه کاری، کباب سرخ شده، برنج، سبزیجات، و نیز صدف دوکفه‌ای همراه با ترشی است. این غذا را می‌توانید در هر جایی پیدا کنید و هر یک از آنها، مزایای خاص خودش را دارد. البته رستوران‌های کوچک که به صورت خانوادگی اداره می‌شوند، کیفیت بهتری دارند. رستوران‌هایی از این دست در ماپوسا عبارتند از رستوران کاملابای با شماره تلفن +۹۱ ۹۸۵ ۰۷۰ ۳۳۴۳ که میگوی تند و شور به کیزمور اضافه می‌کند؛ رستوران بالگو با شماره تلفن +۹۱ ۹۸۲ ۲۱۶ ۷۰۰۴ است که نزدیک به ۵۰ سال است که غذا سرو می‌کند و هنوز هم صاحب آن در آشپزخانه سرگرم پخت و پز است؛ رستوران تالی سابینا پشت ساحل جنوبی پالولم نیز غذاهایی به صورت مخلوطی از طعم لیمو و فلفل دارد؛ رستوران هتل ساتپوروش با شماره تلفن +۹۱ ۹۷۶ ۳۸۱ ۸۰۴۴ نیز در پرنمساید جای بسیار مطبوعی است. باید از رستوران ریتس کلاسیک پانجای با شماره تلفن +۹۱ ۸۳۲ ۲۴۲ ۶۴۱۷ هم نام ببریم که با قیمتی باورنکردنی، میزان بسیار زیادی از غذای دریایی سرو می‌کند.

قیمت غذای دونفره از ۱ تا ۳ پوند

منبع: الی گشت


در سفر به گوا بهترین طعم ها را در این ۱۰ رستوران بچشید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا