خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳ جاذبه برتر جیپور (Jaipur) در هند

پایتخت صحرایی هند یعنی شهر جاپور که به آن شهر صورتی هم می گویند (به دلیل وجود دیوارها و ساختانهای صورتی رنگ) با بقایای به جا مانده از اعصار گذشته هر بیننده ای را شگفت زده می کند. بهترین و جذابترین جاذبه های گردشگری جاپور، ساختامان های کهن و قلعه های شگفت انگیز با معماری فوق العاده ای هستند که یادآور عصر پادشاهی در این منطقه است.با الی گشت همراه باشید تا با تعدادی از این جاذبه های گردشگری آشنا شوید:

۱-قلعه و کاخ امبر:

با رانندگی نیم ساعته از مرکز شهر، به قلعه ی امبر (Amber fort) می رسیم که مانند داستان های افسانه ای سر از خاک بیرون آورده است. این قلعه، خانه ی اصلی خانواده ی سلطنتی جاپور تا قبل از اینکه شهر ساخته شود بوده است و دارای مکان های نفس گیر زیادی است. ورودی قلعه از طریق بالا رفتن از تپه، سواری با جیپ، و یا فیل سواری قابل دسترسی است که بسیار هیجان انگیز است.
در سال ۲۰۱۵، توری به نام “Amber by nighr” یا امبر درشب برگزار شد که این امکان به توریست ها داده شد تا در شب از این قلعه دیدن کنند و در سفر خود، مکان های مثل Jaleb Chowk, Diwan-e-Aam, Mansingh Mahal and Sheesh Mahal را ببینند.
این قلعه از ساعت ۹ صبح تا ۴.۳۰ عصر و ۷ بعدازظهر تا ۱۰ شب باز است و پذیرای گردشگران زیادی است. توجه داشته باشید که فیل سواری فقط در صبح امکان پذیر است پس اگر دوست دارید این تجربه ی فراموش نشدنی را امتحان کنید، باید خودتان را تا قبل از ساعت ۱۱.۳۰ به این محل برسانید.

۲- قصر هوا محل (قصر بادها)

نمای جذاب و پیچیده قصر بادها یکی از شناخته شده ترین ساختمان های جایپر است. این بنا در سل ۱۷۹۹ ساخته شده است و ۵ طبقه دارد که شامل ردیفی از پنجره های کوچک است و دلیل نام گذاری آن به نام قصر بادها بادی بوده که از منفذهای این ساختمان عبور می کرده است. در افسانه ها آمده است که دلیل این که این ساختمان رو به خیابان اصلی جایپر است این است که در گذشته زنان پادشاه بدون اینکه دیده شوند بتوانند خیابان را تماشا کنند. بالای پشت بام این ساختمان چشم انداز پانارومایی از شهر دارد.
محل: در کنار قصر شهر، ورودی از در پشتی
قیمت ورودی: ۵۰ روپیه برای خارجی ها، ۲۰ روپیه برای هندی ها
ساعت کاری: روزانه ۹ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر

۳- رصد خانه جانتر مانتر

جانتر مانتر مجموعه ای از ابزارهای نجومی قرن ۱۹ که توسط پادشاه جای سینگ دوم بین سال های ۱۷۲۷ و ۱۷۳۴ ساخته شده است و معنی لغوی آن ابزارهای اندازه گیری است . هر سازه در این رصد خانه وظیفه نجومی خاص خورش را دارد، وظایفی مثل اندازه گیری زمان، پیش بینی کسوف و خسوف و مسیریابی ستارگان. جالب توجه ترین وسیله موجود در این رصد خانه، ساعت آفتابی سامرات یانترا است که در ارتفاع ۲۷ متری قرار دارد. با نگاه کردن به این ساعت متوجه می شوید که چقدر زمان زود می گذرد.

محل: در کنار قصر شهر جایپر
قیمت ورودی: ۱۰۰ روپیه برای خارجی ها، ۲۰ روپیه برای هندی ها
ساعت کاری: روزانه ۹ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر

منبع: الی گشت


۳ جاذبه برتر جیپور (Jaipur) در هند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا