خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشگاه بولزانو (Libera Università di Bolzano) سال ۱۹۹۷ در شهر بولزانو ایتالیا تأسیس شد. هم‌اکنون، این دانشگاه ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۷ رشته در مقطع دکتری ارائه می‌کند و میزبان بیش از چهارهزار نفر دانشجو در پنج دانشکده است. هدف دانشگاه بولزانو این است که برای دانشجویان تجربۀ تحصیلی چندزبانه و تمرین‌محور فراهم کند که پاسخ‌گوی نیاز بازار کار محلی و اتحادیۀ اروپاست؛ به‌همین‌سبب، سمینارهای این دانشگاه به سه زبان انگلیسی و ایتالیایی و آلمانی برگزار می‌شود. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا، دربارۀ دانشگاه بولزانو بیشتر صحبت می‌کنیم.

دانشکده و رشته‌های دانشگاه بولزانو
پنج دانشکدۀ دانشگاه بولزانو از‌این‌قرارند: دانشکدۀ علوم کامپیوتر، دانشکدۀ هنر و طراحی، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشکدۀ آموزش و دانشکدۀ علوم و فناوری.

برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از: کارشناسی علوم ارتباطات و فرهنگ، کارشناسی علوم اجتماعی، کارشناسی مددکاری، کارشناسی اقتصاد و مدیریت، کارشناسی اقتصاد و علوم اجتماعی، کارشناسی انفورماتیک و مدیریت کسب‌وکار دیجیتال، کارشناسی علوم کامپیوتر و کارشناسی گردشگری و مدیریت رویداد.

این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌های متنوعی ارائه می‌دهد؛ ازجمله کارشناسی ارشد زبان‌شناسی، کارشناسی ارشد پژوهش برای مددکاری و آموزش اجتماعی، کارشناسی ارشد موسیقی‌شناسی، کارشناسی ارشد حسابداری و امورمالی، کارشناسی ارشد کارآفرینی و نوآوری، کارشناسی ارشد سـ*ـیاست عمومی، کارشناسی ارشد علوم دادۀ کامپیوتری و کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه بولزانو
شهریۀ تحصیل در دانشگاه بولزانو حدود ۱،۳۰۰ یورو برای سال اول است که طبق تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه، به‌علت شرایط کرونا‌ این مبلغ در سال ۲۰۲۱ به ۱،۰۰۰ یورو کاهش یافته است. ناگفته نماند یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در ایتالیا بورسیه‌های دولتی است که کمک شایانی به کاهش هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی می‌کند. از بین بورسیه‌های دولتی می‌توان به بورسیۀ استانی (DSU) و بورسیۀ استعدادیابی (IYT) و بورسیۀ وزارت امورخارجۀ ایتالیا اشاره کرد. در‌این‌میان، بورسیۀ استانی شایان توجه است؛ چراکه به وضعیت تحصیلی دانشجو ارتباطی ندارد و بورسیه فقط براساس سنی متقاضی و وضعیت اقتصادی خانواده‌اش به او تعلق می‌گیرد. این بورسیه هزینۀ شهریه، هزینۀ اسکان، هزینۀ یک وعده غذا در روز و حداکثر سه‌هزار یورو کمک‌هزینۀ نقدی در سال را شامل می‌شود.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه بولزانو
هزینۀ زندگی در بولزانو
اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر به ۸۲۵ یورو و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر به ۶۹۰ یورو در ماه می‌رسد. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۱۰۰ یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند متوسط بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری ۱۵۰ یورو و متوسط هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۳۰ یورو در ماه است. افزون‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۵ و ۳۱ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۶۰ یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۱.۳ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۹ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ یورو، یک کیلوگرم موز ۱.۷ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۲ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۱.۶ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۱.۸ یورو.

منبع: سیم آخر


دانشگاه بولزانو

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا