خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
سفارت ایتالیا در اطلاعیه‌ای روند صدور ویزای تحصیلی برای دانشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را تعیین کرد. در این اطلاعیه، گفته شده است تمامی دانشجویانی که قصد دارند در نیمسال اول یکی از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه‌های ایتالیا ثبت‌نام کنند، درخواستشان را در وبگاه باید ثبت کنند.

این نحوۀ پیش‌ثبت‌نام آنلاین دوره‌های آموزشی مؤسسه‌های زیر را شامل نمی‌شود:

دوره‌های آموزشی مؤسسه‌های تخصصی روان‌درمانی
دوره‌های تخصصی فنی فوق‌دیپلم در مؤسسه‌های فنی عالی (ITS)
در مؤسسه‌های یادشده، متقاضیان به‌جای ارائۀ پیش‌ثبت‌نام وبگاه ، نسخۀ ایتالیایی‌زبان فرم (Modello A- bis) یا نسخۀ انگلیسی‌زبان فرم (A- bis Form) را تهیه کنند و درخواست روادید تحصیلی‌شان را به آژانس Coxs & Kings Global Services ارائه دهند و ذکر کنند روادید درخواست‌شده از نوعی است که فرم پیش‌ثبت‌نام از‌طریق وبگاه Universitaly برای آن پیش‌بینی نشده است.

دانشجویانی که ازطریق Universitaly پذیرش اولیه را از دانشگاه‌های ایتالیا دریافت کرده‌اند، از ۱۶مِی۲۰۲۱ تا ۱۴نوامبر۲۰۲۱ برای ارائۀ درخواست ویزای تحصیلی باید به شرکت کاکس اند کینگز گلوبال سرویس (CKGS) واقع در خیابان ولنجک، خیابان سیزدهم، برج تجاری گالریا مراجعه کنند.

همچنین، دانشجویان در محل آژانس مذکور باید حضور یابند و از‌طریق اسکایپ با کارکنان دفتر کنسولی سفارت ایتالیا ارتباط برقرار کنند تا با آنان مصاحبه شود. شرکت CKGS تاریخ و زمان مصاحبه را پس از ارائۀ درخواست روادید و تحویل مدارک لازم مقرر خواهد کرد.

دانشجویان واجد شرایط زیر به انجام مصاحبه نیاز نخواهند داشت:

دانشجویانی که موفق شده‌اند دیپلم آموزشی درجه‌دوم پنج یا چهارساله را از مدرسه‌های ایتالیایی (دولتی یا خصوصی) خارج از کشور کسب کنند.
دانشجویانی که موفق شده‌اند دیپلم زبان و فرهنگ ایتالیایی را از دانشگاه‌های مخصوص اتباع خارجی پروجا و سیه‌نا کسب کنند.
دانشجویانی که یکی از گواهینامه‌های مهارت زبان ایتالیایی سطحC1 وC2 شورای اروپا را مطابق با سیستم کیفیت CLIQ (دانشگاه مخصوص اتباع خارجی پروجا، دانشگاه مخصوص اتباع خارجی سیه‌نا، دانشگاه روما تره و مؤسسۀ دانته آلیگیری) کسب کرده‌اند.
برای رزرو وقت ثبت درخواست، متقاضیان به وبگاه باید مراجعه و ثبت‌نام کنند و برای دریافت روادید دانشجویی به‌منظور ثبت‌نام در دانشگاه، در یکی از روزهای موجود وقت بگیرند. به‌شدت توصیه می‌کنیم از مراجعه به آژانس یا هرگونه واسطۀ دیگری بپرهیزید که در ازای خدمات از شما پول مطالبه می‌کنند؛ به‌ویژه در زمینۀ گرفتن وقت که کاملاً رایگان است.

شایان ذکر است در‌صورت حضورنیافتن در وقت تعیین‌شده یا اشتباه وارد‌کردن اطلاعات شخصی، گرفتن وقت مجدد امکان‌پذیر نخواهد بود. حتی دانشجویانی که برای پذیرفته‌شدن در مقطع کارشناسی منتخبشان موظف‌اند در امتحان گزینش اولیه (ورودی) شرکت کنند‌، به همان شیوه‌ای که در پاراگراف قبل توضیح داده شد، روادید ملی نوع D را باید درخواست کنند.

هزینه‌ها
در اطلاعیۀ روند صدور ویزای تحصیلی برای دانشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ هزینه‌های ثبت درخواست به شرح زیر اعلام شده است.

هزینۀ کنسولی برای رواید دانشجویی به‌منظور ثبت‌نام در دانشگاه: ۵۰ یورو
تعرفۀ شرکت CKGS: ۲۷ یورو
گرفتن وقت: رایگان
مدارک لازم
مدارک لازم برای تشکیل پرونده روادید عبارت‌اند از:

برگۀ پیش‌ثبت‌نام در رشتۀ دانشگاهی مدنظر در ایتالیا به فرمت موجود در وبگاه Universitaly
فرم تکمیل و امضاشدۀ درخواست روادید
سه قطعه عکس رنگی ۴۰ در ۳۵
گذرنامه و رونوشت صفحۀ اول آن (گذرنامه باید دست‌کم تا سه ماه پس از زمان پیش‌بینی‌شده برای خروج از محدودۀ شنگن در پایان مدت ویزا اعتبار و حداقل دو صفحۀ سفید داشته باشد)
رونوشت بلیت یا رزرو بلیت هواپیما به نام متقاضی
داشتن مبلغ کافی برای تضمین بازگشت متقاضی یا رزرو بلیت پرواز بازگشت
رزرو هتل در شهر مقر دانشگاه به نام متقاضیان (حداقل برای دَه روز اول اقامت) یا ارائۀ اظهارنامه‌ای دربارۀ اینکه نزد یکی از بستگان میهمان خواهند بود
مدرک استطاعت مالی (شخصی یا خانواده) برای پوشش هزینه‌ها در طول مدت تحصیل در ایتالیا معادل ۴۵۹.۸۳ یورو در ماه (معادل ۵،۹۷۷.۷۹ یورو در سال). ازاین‌رو، متقاضیان می‌توانند صورت‌حساب بانکی سه ماه آخر به زبان انگلیسی و به نام شخص دانشجو یا یکی از والدین (به‌ضمیمۀ آن شناسنامۀ صاحب‌حساب ترجمه‌شده به زبان ایتالیایی یا انگلیسی) و سایر اطلاعات مربوط به درآمد خانواده (قرارداد کاری و بیمه تأمین اجتماعی و اقرارنامه مربوط به درآمد) را ارائه کنند.
بیمۀ درمانی برای پوشش هفته‌های اول اقامت در ایتالیا (برای مدتی قبل از ثبت‌نام و قرار‌گرفتن زیر پوشش خدمات درمانی ملی)
برای رشته‌های انگلیسی‌زبان حداقل مدرک پذیرفتنی B2 است. حداقل نمرۀ لازم برای پذیرش در هر‌یک از آزمون‌ها عبارت‌اند از: نمرۀ ۶ برای آزمون آیلتس (IELTS)، نمرۀ ۷۸ برای آزمون تافل (TOEFL)، نمرۀ ۶۰۰ برای آزمون تولیمو (TOLIMO)، نمرۀ ۱۶۹ برای آزمون FCE و نمرۀ ۹۰ برای آزمون دولینگو (DUOLINGO).
برای رشته‌های ایتالیایی‌زبان، داشتن مدرک حداقل B2 در یکی از آزمون‌های سنجش زبان تأییدشدۀ وزارت علوم ایتالیا MIUR به‌منظور کسب گواهی آشنایی مطلوب با زبان ایتالیایی (Certificazione Lingua Italiana di Qualita’ – CLIQ) الزامی است. این آزمون‌ها عبارت‌اند از: CELI CILS و Roma Tre و Dante Alighieri.
۵۰ یورو هزینۀ خدمات کنسولی
درصورتی‌که دانشجویان به ارزشیابی تحصیلی (DOV) نیاز داشته باشند، ارائۀ مدارک زیر نیز الزامی است:

اصل تأییدیۀ تحصیلی آخرین مقطع متوسطه
اصل و ترجمۀ ایتالیایی دیپلم نهایی دوازده‌ساله و ریزنمره‌های چهار سال آخر که وزارت امور‌خارجه و وزارت دادگستری تأیید کرده‌اند
اصل و ترجمۀ ایتالیایی دانشنامۀ کارشناسی و ریزنمره‌های چهار سال دانشگاه که وزارت امور‌خارجه و وزارت دادگستری تأیید کرده‌اند (فقط برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد)
اصل و ترجمۀ ایتالیایی دانشنامۀ کارشناسی ارشد و ریزنمره‌های دو سال دانشگاه که وزارت امور‌خارجه و وزارت دادگستری تأیید کرده‌اند (فقط برای متقاضیان مقطع دکتری)
اصل و ترجمۀ ایتالیایی شناسنامه که وزارت امور‌خارجه و وزارت دادگستری آن را تأیید کرده‌اند
همراه‌داشتن دو رونوشت اضافه از هر دو نسخۀ ایتالیایی و فارسی تمامی مدارک ذکرشده
فرم پیش‌ثبت‌نام از‌طریق وبگاه در دورۀ دانشگاهی انتخابی
رونوشت صفحۀ اول گذرنامه (گذرنامه باید دست‌کم تا سه ماه پس از زمان پیش‌بینی‌شده برای خروج از محدودۀ شنگن در پایان مدت روادید، اعتبار و حداقل دو صفحۀ سفید داشته باشد)
شرح کامل و دقیق تک‌تک امتحانات پشت‌سر گذاشته‌شده در دوران کارشناسی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (فقط برای متقاضیان دوره‌های کارشناسی ارشد و درصورت درخواست دانشگاه مدنظر متقاضیان)
اطلاعات تکمیلی
در‌حال‌حاضر، سفارت ایتالیا تمامی مترجمان رسمی تأییدشدۀ جمهوری اسلامی ایران را می‌پذیرد. برای آشنایی با آنان به وبگاه مراجعه کنید. در تعیین وقت برای ارائۀ مدارک درخواست روادید به شرکتCKGS ، اولویت با دانشجویان شرکت‌کننده در آزمون IMAT و دانشجویانی است که مایل‌اند در دوره‌های دانشگاهی با ورودی برنامه‌ریزی‌شده (محدود) ثبت‌نام کنند؛ ازاین‌رو، در آزمون ورودی مرتبط در ایتالیا سفارت ایتالیا باید شرکت کنند.

نکتۀ مهم: فرایندهای ذکرشده کاملاً به تمهیدات اضطراری کنونی و آتی دولت ایتالیا و اتحادیۀ اروپا در زمینۀ پیشگیری و مهار اپیدمی ویروس کووید۱۹ بستگی دارد. این امکان وجود دارد که در‌صورت لزوم دست‌کم برای کل سال ۲۰۲۱ آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری شود. تصمیم‌گیری نهایی دربارۀ صادر کردن یا نکردن روادید تحصیلی منحصراً در حیطۀ صلاحیت نمایندگی دیپلماتیک کنسولی ایتالیاست. مدارک فراهم‌شدۀ نهادهای آموزش عالی دربارۀ هریک از متقاضیان روادید به‌عنوان پشتوانه‌ای در روند ارزیابی درخواست قلمداد می‌شود و به‌هیچ‌عنوان به‌معنای صدور خودبه‌خود و حتمی روادید نخواهد بود.

دانشجویانی که به ارزشیابی تحصیلی برای مقطع پیش‌دانشگاهی خود نیاز دارند، این مدرک را به‌همراه روادید تحصیلی دریافت خواهند کرد. دانشجویان به‌عنوان جایگزینی برای نامۀ ارزشیابی از‌طریق وبگاه CIMEA (زیر پوشش وزارت آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا) صدور گواهی معادل را می‌توانند درخواست کنند. گفتنی است فرایند صدور این گواهی در حوزۀ اختیارات و صلاحیت سفارت نیست.

تاریخ اتمام مهلت درخواست ۱۴نوامبر۲۰۲۱ است و تمدید نخواهد شد.

منبع: سیم آخر


روند صدور ویزای تحصیلی برای دانشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و paeez81
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا