خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
امید نوروزی (زاده ۲۹ بهمن ۱۳۶۴، شیراز)، کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است. وی در مسابقات جهانی در وزن‌های ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران به میدان رفته‌است.
امید نوروزی
امید نوروزی در المپیک ریو ۲۰۱۶
اطلاعات شخصی
نام کامل
امید نوروزی
ملیت
ایران
زاده
۲۹ بهمن ۱۳۶۴ (۳۵)
شیراز، فارس، ایران
پیشه
ورزشکار
ورزشی
کشور
ایران
ورزش
کشتی فرنگی
مربی
محمدبنا
سابقه مدال
به نمایندگی از ایران
کشتی فرنگی مردان
بازی‌های المپیک
لندن ۲۰۱۲ ۶۰ ک‌گ
مسابقات جهانی
استانبول ۲۰۱۱ ۶۰ ک‌گ
تاشکند ۲۰۱۴ ۶۶ ک‌گ
بازی‌های آسیایی
۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ۶۰ ک‌گ
مسابقات جام جهانی
ارمنستان ۲۰۰۹ ۶۰ ک‌گ
بلاروس ۲۰۱۰ ۶۰ ک‌گ
زندگی‌نامه
امید نوروزی در ۲۹ بهمن ۱۳۶۴ در شهر شیراز به دنیا آمد. وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات شیراز است.
در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو پس از شکست دادن ریوتارو ماتسوموتو از ژاپن نایب قهرمان جهان، ژن جی از چین و جوماشف از ازبکستان در فینال جونگ جی هیون از کره جنوبی را شکست داد و اولین کشتی‌گیر ایرانی لقب گرفت که روی سکوی اول بازی‌های آسیایی گوانگجو ایستاد.
مسابقات جهانی استانبول ۲۰۱۱
در مسابقات جهانی استانبول ۲۰۱۱، پس از استراحت در دور اول، مقابل کنستانتین بالیتسکی از آمریکا، زائور کورماگومدوف از روسیه، جیانگ شنگ از چین و جونگ جی هیون قهرمان المپیک آتن از کره جنوبی پیروز شد و به فینال رسید. حریف او در مبارزه پایانی، آلمات کبیسبایف از قزاقستان بود نوروزی در این مسابقه که در سالن سینان اردم استانبول برگزار شد، اگرچه تایم دوم را با نتیجه ۴–۰ واگذار کرد اما وقت‌های اول و سوم را با برتری ۲ بر صفر و ۶ بر ۵ پشت سر گذاشت. وی در پایان به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر این دوره از مسابقات لقب گرفت.
المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲
دوشنبه ۶ اوت ۲۰۱۲ در ورزشگاه اکسل لندن امید نوروزی در المپیک لندن ابتدا جیانگ شنگ چینی را با نتیجه سه بر یک شکست داد، او پس از این پیروزی به مصاف ایوو آنگلوف بلغار رفت و با اقتدار سه بر صفر پیروز این مسابقه هم شد و به مصاف حریف باهوش و قدرتمند خود یعنی المت کبیسپایف از قزاقستان رفت و آن مسابقه هم با نتیجه سه بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی المپیک لندن رفت تا با حریف ژاپنی خود یعنی ریوتارو ماتسوموتو مسابقه دهد و اینبار هم با پیروزی سه بر صفر به فینال المپیک ۲۰۱۲ لندن راه یافت. او در فینال این مسابقات نیز توانست با اقتدا رواز لاشخی گرجستانی را در مجموع دو بر صفر شکست دهد و مدال طلای این مسابقات را کسب نماید و ایران را صاحب دومین مدال طلا در تاریخ کشتی فرنگی کند، وی پس پایان مسابقه از خوشحالی محمد بنا مربیش را سالتو سوبلس کرد. امید در بازی‌های جهانی دانمارک به لاشکی باخته بود.
مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴
در وزن ۶۶ کیلوگرم امید نوروزی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف دیوید کاسکاویلا از ایتالیا رفت و در یک کشتی زیبا توانست این حریف ایتالیایی را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد. دارنده مدال طلای وزن ۶۰ کیلوگرم جهان و المپیک در دور سوم به مصاف فرانک اشتبلر از آلمان رفت و در یک کشتی حساس و دیدنی در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ حریف خود را شکست داد. نوروزی در دور بعد به مصاف کنستانتین استاس از بلغارستان رفت و در نهایت این حریف قدرتمند خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. تاماس لورینز مجارستانی در نیمه نهایی با امید نوروزی سرشاخ شد و در نهایت این نوروزی بود که با نتیجه ۴ بر یک این حریف نامدار مجاری را شکست داد تا راهی فینال مسابقات جهانی شود. نوروزی در فینال مسابقات با دوور اشتفانک سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل حریف صربستانی خود شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
حاشیه‌ها
وی در جریان انتخابی تیم ملی در سال ۹۴ به رأی داور اعتراض نمود و نسبت به شکستن تبلیغات کنار زمین و حمله با چوب به داوران اقدام کرد. البته وی بعداً از کرده خود ابراز ندامت نمود.بر اساس رأی کمیته انضباطی، نوروزی به پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه و ۶ ماه آموزش کشتی فرنگی به کشتی‌گیران نوجوان و نونهال محکوم شد.
منبع:ویکی پدیا



بیوگرافی امید نوروزی | کشتی گیر فرنگی

 
  • تشکر
Reactions: LIDA_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا