خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,554
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
مینی بیابان توریستی توتوری در ژاپن!

با شنیدن نام ژاپن یاد چه چیزی می افتید؟ احتمالا غذاهای ژاپنی مخصوصا سوشی، اولین چیزی است که از آن به ذهنتان می آید شاید هم یاد قصرهای ژاپنی یا شکوفه های گیلاس آن افتادید. اما ژاپن به عنوان یک کشور جزیره ای، چیزهای زیادی برای عرضه دارد. مثلا فکر می کردید که در ژاپن بیابان وجود داشته باشد؟ آن هم بیابانی دقیقا در کنار دریا؟ نام این بیابان، توتوری (tottori) است که هر ساله گردشگران زیادی از دور دنیا را جذب می کند. در ادامه همراه الی گشت باشید تا از تپه های توتوری در ژاپن بیشتر بدانید:

توتوری نام بیابانی کوچک در کنار آبهای دریا در ژاپن است که حدود ۳۰ کیلومتر مساحت دارد. البته نمی توان آن را یک بیابان کامل دانست اما می توان به آن تپه های شنی یا مینی بیابان لقب داد! نام این تپه ها توتوری است که در شهر توتوری کشور ژاپن و در هونشوی قرار گرفته است. تپه های شنی توتوری در امتداد ساحل شرقی توتوری به طول ۱۶ کیلومتر کشیده شده اند و عرض آنها هم حدود ۲ کیلومتر است.

تپه های توتوری چگونه بوجود آمده اند؟

تپه های شنی توتوری به خاطر رسوباتی که رودخانه ای به نام سندای به دریای ژاپن برده است تشکیل شده اند. باد و جریان های دریایی هم در به ساحل آوردن این شن و ماسه ها بی تاثیر نبوده اند. در این تپه زار، بلندترین تپه، ارتفاعی معادل ۹۰ متر دارد و شیب آن تقریبا به ۴۰ درجه می رسد. شاید یک مینی بیابان باشد اما دمای این تپه ها در روز گاهی ۵۰ درجه می شود. علاوه بر این گونه های گیاهی و جانوری نسبتا مقاومی در ماسه های آن زندگی می کنند.

جالب است بدانید قدمت این تپه ها به ۱۰۰۰ سال می رسد اما مساحت آن ها روز به روز به دلیل برنامه ی احیای جنگل در حال کاهش است و جدای از این ها، مانع های بتنی ای برای جلوگیری از سونامی در ساحل ساخته شده است که باعث می شود تا ماسه ها نتوانند به سمت ساحل حرکت کنند.

تپه های شنی توتوری یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ژاپن هستند و هر ساله ۲ میلیون بازدید کننده دارند. بیشتر توریست ها از مناطق شرق آسیا و اهالی بومی ژاپن هستند.

منبع: الی گشت


مینی بیابان توریستی توتوری در ژاپن!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا