خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,554
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با جذاب ترین سوغات ژاپن!

سوغات ژاپن بسیار زیبا و رنگارنگ هستند. ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی که در چند دهه گذشته توانست پله های ترقی و موفقیت را یکی پی از دیگری پشت سر بگذارد به عنوان یکی از برترین مقاصد توریستی و گردشگری در سراسر جهان هم شناخته می شود.

این کشور هرچند به کشور کار و فعالیت و انجام پروژه های خلاقانه معروف است اما قرار نیست مسافرت شما تحت تاثیر این امر قرار بگیرد چرا که صنعت توریسم نیز همانند سایر بخش های اقتصاد در کشور ژاپن از رونق بسزایی برخوردار است.

تفاوتی ندارد در فصل بهار راهی این کشور می شوید یا در سایر فصل ها! هر زمان که راهی این کشور توسعه یافته شوید زیبایی های طبیعت می توانند شما را غافلگیر کنند. فصل بهار به فصل شکفتن شکوفه های گیلاس در ژاپن معروف است.

در فصل تابستان می توانید کوهنوردی کنید و هیجان بالا رفتن از ارتفاعات فوجی را تجربه کنید. فصل پاییز با تغییر رنگ برگ درختان همراه است و هوای دل چسبی در سراسر ژاپن به جریان می افتد. زمستان هم که از راه می رسد تفریح مورد علاقه اسکی بازان شروع می شود.

اکنون که ژاپن را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اید قطعا درگیر مسئله ای به نام (خرید سوغات) هستید. ژاپن نیز در چند سال اخیر تحت تاثیر اجناس خارجی و بی کیفیت قرار گرفته است. اغلب این اجناس هم در بازارهایی عرضه می شوند که محل تهیه سوغات ژاپن هستند.

اگر نمی خواهید یک سوغات غیر اصیل و بنجل خریداری کنید حتما از فروشند تقاضا نمایید تا اجناس اصل و ژاپنی را به شما معرفی کند. در این مقاله مهم ترین و اصیل ترین سوغات ژاپن را به شما معرفی خواهیم کرد.

شیرینی و خواراکی ها بخصوص واگاشی

در این کشور می توانید انواع خوراکی ها را با طرح ها و طعم های متفاوت ببینید. در ژاپن کیک ها و شیرینی ها را به نحو دیگری طراحی می کنند. اغلب شیرینی ها اصلا به خوراکی شباهت ندارند و شاید در وهله اول آن ها را با اسباب بازی یا وسایل تزیینی در منزل اشتباه بگیرید.

شاید شما هم دوست داشته باشید چند نمونه از واگاشی های پشت ویترین ها (به عنوان معروف ترین شیرینی ژاپنی) را انتخاب کنید، اما قطعا زمان زیادی لازم است تا تصمیم به خوردن این شیرینی های خوش نقش و خوشمزه بگیرد.

سوغات ژاپن | ظروف سنتی

هرچند ژاپن یک کشور توسعه یافته و پیشرفته است به قدری که در بخش صنایع با کشورهایی همانند آلمان، ایتالیا، ایالات متحده امریکا و … رقابت می کند اما مردم این مرز و بوم علاقه عجیبی به حفظ فرهنگ و سنت های دیرینه خود دارند.

آن ها ظرف های سنتی ژاپنی را خریداری کرده و در زندگی روزمره هم از آن ها استفاده می کنند. شما هم می توانید تعدادی از این ظروف را خریداری کرده و با خود به ایران بیاورید. همچنین امکان بسته بندی آن ها و تحویل در اداره پست هم امکان پذیر است.

چوب های خوش عطر عود

در ژاپن از عودها برای تغییر حال و هوای یک ساختمان استفاده می کنند. البته امروزه در ساختمان ها از وسایل مدرن تری برای این هدف استفاده می شود با این حال همچنان عودها جایگاه ویژه ای در زندگی ژاپنی های سنت گرا دارند.

در ایران هم از چوب های معطر همانند عود استفاده می شود. شما هم می توانید یک بسته از این چوب های خوش رایحه را خریداری کرده و هر روز با روشن کردن یکی از آن ها در فضای خانه یا محل کار، انرژی سرشاری را دریافت کنید.

سوغات ژاپن | پارچه های سنتی ژاپن یا فوروشیکی

برخلاف آنچه که در وهله اول مشاهده می کنید، این یک پارچه ساده و غیر کاربردی نیست. ژاپنی ها این پارچه سنتی را می خرند و در موارد مختلف از آن استفاده می کنند. از بقچه کردن و پیچیدن وسایل درون آن گرفته تا حمل راحت تر یک ظرف غذا و یا حتی استفاده از آن به عنوان کیف یا تزیینات داخل منزل، همه و همه کارایی هایی است که از این پارچه بر می آید. امروزه استفاده از این پارچه برای کادو گرفتن هدیه ها استفاده می شود.

لباس سنتی ژاپن یا یوکاتا

یوکاتا یک لباس غیر رسمی است و مردم اجازه ندارند با این پوشش در مکان های خاص یا محل کار حاضر شوند. این لباس ها درواقع همان البسه ای هستند که ژاپنی ها در طول تاریخ از آن ها استفاده می کردند. بسیار خنک و راحت بوده و مناسب فصل تابستان هستند. شما هم می توانید در سنتی فروشی های ژاپن این لباس ها را خریداری کنید.

سوغات ژاپن | چوب های غذاخوری ژاپنی ها یا چاپستیک

دنیای کودکی بسیاری از ما با این مسئله که ژاپنی ها چگونه با دو تکه چوب غذایشان را می خورند گذشته است. اکنون که در ژاپن به سر می برید می توانید یک جفت از آن ها را بخرید و غذا خوردن به این شیوه را هم یاد بگیرید. قطعا چاپستیک هایی که در ایران دیده اید به کیفیت چاپستیک هایی که در ژاپن می خرید نخواهند بود.

چای سبز ژاپنی

امروزه خواص چای سبز بر هیچ فردی پوشیده نیست. ما ایرانی ها به خوردن چای سیاه عادت کرده ایم اما مردم در سایر نقاط جهان، دور همی های خود را با چای سبز و یا قهوه تلخ می گذارنند.

یکی از بهترین تصمیماتی که که هم اکنون می توانید بگیرید این است که چای سبز را جایگزین چای سیاه کرده و شیوه دم کردن چای به سبک ژاپنی ها را هم بیاموزید. این تصمیم را می توانید با خرید یک کیسه چای سبز ژاپنی عملی کنید.

سوغات ژاپن | بادبزن های ژاپنی یا سنسو

شاید تصور کنید خرید بادبزن آن هم از اقلامی که شباهت بسیاری به بادبزن های ایرانی دارند کار بیهوده ای است اما کافی است قدری زمان اختصاص دهید به اینکه یک سنسو را در دست بگیرید و متوجه شوید از چه بافت مرغوب و گران قیمتی برخوردار است. سنسوهای ژاپنی را از پارچه های گران قیمت و چوب های مرغوب می سازند و یکی از محبوب ترین سوغات های ژاپنی ها در میان سلبریتی هاست.

لوازم التحریر ژاپنی

یک دنیای متفاوت، گستره و متنوع در انتظار شماست. کافی است به یک لوازم التحریر فروشی در ژاپن وارد شوید تا دنیای طرح ها و رنگ ها چشمان شما را مسحور و مبهوت خود سازند. در این دنیای بزرگ و رنگارنگ ممکن است قدری سردرگم شوید. اغلب مسافران اقرار کرده اند که انتخاب لوازم التحریر در بازارهای ژاپن یکی از سخت ترین تصمیماتی بوده است که با آن مواجه شده اند.

سوغات ژاپن | کنداما

نام یک بازی سنتی در ژاپن است که با استفاده از یک گوی و تکه چوب ساخته می شود. هماهنگی چشم و دست، دقت و تمرکز، عکس العمل سریع و خلاقیت، کنداما را به یکی از پرطرفدار ترین بازی های حرکتی دنیا تبدیل کرده است. هرچند این بازی را می توانید در سایر مناطق جهان و ایران هم خریداری کنید، اما اصالت این بازی به کشور ژاپن می رسد و اصیل ترین نوع این بازی را هم می توانید در این منطقه از جهان پیدا کنید.

منبع: الی گشت


آشنایی با جذاب ترین سوغات ژاپن!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا