خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,785
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
غذاهای ایتالیایی با هر ذائقه‌ای جور درمیاد. “جینو داکامپو” از سرآشپزهای معروف ایتالیایی، درباره‌ی این غذاهای اصیل می‌گوید: “مهم‌ترین بخش زندگی یک ایتالیایی، غذاست و در ایتالیا، غذاها رنگارنگ و جادویی‌ست.” رستوران‌های ایتالیا همیشه شلوغ است و پاستا نگین اصلی، در سفره‌ی ایتالیایی‌هاست.

در ایتالیا انتظار چه جور غذاهایی را باید داشته باشیم؟

پاستا و اسپاگتی و لازانیا
بسیاری معتقدند پاستا را مارکوپلو پس از برگشت از چین و دیدن نودل‌های چینی به ایتالیایی‌ها معرفی کرده. پاستا در ایتالیا مقدس است و در رستوران‌های ایتالیا بشقاب اول و دوم وجود دارد. بشقاب اول شامل پاستا می‌شود و اول آن را می‌آورند تا میل کنید، سپس بشقاب دوم که شامل دیگر غذاهاست سرو می‌شود.

در ایتالیا هرکس پاستای خود را سفارش می‌دهد و با کسی آن را شریک نمی‌شود.

درست کردن پاستا یک هنر است. سس‌های مختلف با مواد و ادویه‌های مختلف ترکیب می‌شوند تا طعمی را به‌وجود آورند که هرگز از یادتان نخواهد رفت. خلاقیت در درست کردن پاستا آنقدر زیاد است که شما پاستا را با رنگ‌های مختلف مانند قرمز، زرد، سبز و حتی سیاه می‌بینید. از پاستاهای معروف می‌توان به پاستا آلفردو، کاربونارا، آمریتریشانا، پستو و… اشاره کرد. اسپاگتی نسبت به پاستا رشته‌های نازک‌تری دارد و معروف‌ترین آن که مادرهای‌مان برای‌مان می‌پختند، اسپاگتی بلونز است که با گوشت چرخ کرده و رب گوجه‌فرنگی پخته می‌شود.

ایتالیایی‌ها در لازانیای خود بیشتر از سس، به آن پنیر اضافه می‌کنند.

مارک وینس جهانگرد تایلندی در سفرش به رُم به رستوران Trattoria dal cavalier gino رفته و پاستا کاربونارای آن‌ها که بین 10 تا 15 یورو قیمت دارد را امتحان کرده است. شما هم به این رستوران بروید و روی پاستای‌تان پنیر رنده کنید چون ایتالیایی‌ها می‌گویند، “پنیر را جوری رنده کن، انگار داره بارون میاد”.

پیتزا
بعد از پاستا این پیتزاست که ایتالیایی‌ها به آن افتخار می‌کنند. پیتزاهای ایتالیایی در تنور سنگی و به سبک سنتی پخته می‌شوند. پیتزاهای ایتالیا معمولا خمیری نازک دارند و مواد کمتری روی آن ریخته می‌شود که درست نقطه مقابل پیتزاهای آمریکایی است که پیتزای ضخیم و پرحجمی دارند

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران ها و کافه های ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ɢнαzαʟ و NAZI_KH

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,785
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیتزاهای دیگر مانند پپرونی و سبزیجات و… نیز در ایتالیا پخت می‌شود اما مارگاریتا جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران دارد.

پیتزا مارگاریتا نماد پرچم ایتالیاست. ریحان سبز، پنیر سفید و گوجه‌فرنگی قرمز 3 رنگ اصلی را تشکیل می‌دهند تا همه چیز رنگ و طعم ایتالیایی بگیرد. ایتالیایی‌ها وقتی به ایران می‌آیند از پیتزاهای ما گله می‌کنند چون با رسم و رسومات ایتالیایی مغایر است. آن‌ها عاشق خوردن پیتزای مارگاریتا هستند و برای خوردن یک پیتزای خوب شهر ناپل را معرفی می‌کنند.





جینو داکامپو آشپز معروف ایتالیایی در برنامه خود یعنی Italian Escape به شهر شهر ایتالیا سفر می‌کند و غذهای سنتی و محلی آن‌جا را امتحان می‌کند. او در هر قسمت، حداقل، دستور پخت یک غذای اصیل ایتالیایی را به شما یاد می‌دهد.




ریسوتو
ریسوتو نوعی برنج دانه درشت است که در شمال ایتالیا کشت می‌شود. ریسوتو را نیز مانند پاستا با سس‌های مختلف می‌پزند. خامه از مواد مهم برای پخت ریسوتوست و از مواد اولیه اصلی به حساب می‌آید.

ریسوتو قارچ و ریستو گوجه‌فرنگی محبوب گردشگران است.

رستوران Trattoria Da Abele از نظر کاربران فوراسکوئر و تریپ ادوایزر بهترین ریسوتو شهر میلان را سرو می‎کند. ریسوتوهای این رستوران 12 یوروست و با ترافل، میگو و پنیر بز پخته می‌شوند.

راویولی
راویولی شبیه دامپلینگ‌های چینی یا کوفته‌های بخارپز است. شاید بتوان گفت راویولی نوعی لازانیای لقمه‌ای‌ست با این تفاوت که لایه‌ای نیست و شبیه پبراشکی‌های کوچک است. درون راویولی را با گوشت، سبزیجات و پنیر و… پر می‌کنند و در آب جوش می‌پزند. سپس آن را آب‌کِش می‌کنند و رویش خامه یا سس گوجه‌فرنگی می‌ریزند و در فر دوباره راویولی‌ها را می‌پزند.

مادربزرگ این خانواده را نیز در این رستوران خواهید دید که با لبخند از شما استقبال می‌کند.

اگر می‌خواهید یک راویولی خانگی را تجربه کنید به Trattoria dell’Omo بروید. این رستوران کوچک به‌مدت 30 سال توسط یک خانواده ایتالیایی اداره می‌شود و گردشگران وقتی می‌خواهند مانند یک ایتالیایی غذا بخورند به این رستوران می‌روند. برخی ار گردشگران می‌گویند شهرت زیاد و شلوغی این رستوران مشکل اصلی این رستوران است. برای راویولی حدود 11 تا 15 یورو باید بپردازید.

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران ها و کافه های ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ɢнαzαʟ و NAZI_KH

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,785
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنتی‌پاستو (Antipasto) یک پیش غذای ایتالیایی‌ست که مواد اولیه‌ی آن زیتون، گوشت‌های فرآوری شده، آرتیشو، قارچ، آنچووی و انواع پنیر است. از روغن زیتون و لیمو نیز به عنوان چاشنی این غذا استفاده می‌شود.



به کدام کافه‌های ایتالیا سر بزنم؟


? تیرامیسو
تیرامیسو به ایتالیایی یعنی “منو ببر بالا” یا “منو بکش بالا”. با خوردن این دسر ایتالیایی انرژی‌تان بالا می‌رود و از زمین کاملا جدا می‌شوید و به آسمان‌ها خواهید رفت. بافت بیسکوییت‌های نرم شده همراه با طعم قهوه و پنیر ماسکارپونه بر روی زبان‌تان انفجار طعم ایجاد می‌کند.

در این‌جا تیرامیسو با طعم‌های مختلف برای فروش وجود دارد اما تیرامیسو کلاسیک که با قهوه است طرفداران بیشتری دارد

در Ponte della guerra ونیز یک کافه و شیرینی‌فروشی به نام I Tre Mercanti وجود دارد که به گفته کاربران تریپ ادوایزر بهترین تیرامیسو در جهان، برای این کافه است و شما بهترین تیرامیسوی عمرتان که 3 یورو است را خواهید خورد.

? پاناکوتا
پاناکوتا یک دسر خامه‌ایست که برای درست کردن آن شکر را در خامه حل می‌کنند و به آن ژلاتین سرد اضافه می‌کنند و داخل قالب می‌ریزند تا خود را بگیرد. برای سرو آن رویش کارامل یا سیروپ‌های مختلف می‌ریزند.

گاهی اوقات مایع پاناکوتا را با قهوه یا شکلات آب‌شده مخلوط می‌کنند

شیرینی‌پزی Pompi در رُم انواع و اقسام دسرها و دولچه و شیرینی‌های ایتالیایی را دارد. یک ظرف بزرگ از پاناکوتا در این شیرینی‌پزی 3 یورو است که برای حداقل 4 نفر کافی‌ست. این شیرینی‌پزی در نزدیکی پله‌های اسپانیایی قرار دارد. اگر در حوالی این جاذبه‌ی دیدنی بودید به اینجا هم سری بزنید یا از مغازه جلاتو فروشی که در ادامه معرفی می‌کنیم بستنی و جلاتو بخرید.

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران ها و کافه های ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ɢнαzαʟ و NAZI_KH

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,785
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
? جلاتو (ژلاتو)
وقتی در رستوران‌های ایتالیا یک پاستا خوب خوردید برای دسر به Ciampini بروید که 70 سال است در نزدیکی پله‌های اسپانیایی با جلاتوهای خود دل هر گردشگری را می‌برد. طعم قهوه، فندق و شکلاتی آن به شدت پیشنهاد می‌شود.

چند قدم آن‌طرف‌تر از جلاتوفروشی یک رستوران با همین نام وجود دارد که زیرنظر همین فروشگاه است.

رستوران‌های ایرانی در ایتالیا کجاست؟


? ایتالیا

? رستوران کباب
غذاهای ایرانی در هرکجای دنیا طرفدار دارد. با اینکه در ایتالیا غذاهای زیاد و هیجان‌انگیزی برای امتحان هست اما طعم غذاهای ایرانی را هرگز نمی‌شود فراموش کرد. رستوران کباب در رُم ایتالیا انواع غذاهای ایرانی را دارد و بیشتر مردم به دلیل کباب کوبیده‌اش به اینجا می‌روند. میرزا قاسمی این رستوران را هم حتما امتحان کنید.

برخی از گردشگران از شور بودن غذاهای این رستوران در سایت تریپ ادوایزر شکایت کرده بودند.

غذاهای خیابانی ایتالیایی را کجا بخوریم؟

آرانچینی
آرانچینی یک غذای خوشمزه و جذاب است. برنج را به‌صورت گرد و توپی در می‌آورند سپس درون آن را با سس گوجه، پنیر موتزارلا و نخود فرنگی پر می‌کنند. سپس برنج را در نان خرده و پودر سوخاری می‌گذارند و با روغن زیاد سرخش می‌کنند. وقتی آن را از وسط نصف می‌کنید دیدن کش آمدن پنیرها، تصویری‌ست که تا ماه‌ها در خاطرتان می‌ماند.

آرانچینی از قدیمی‌ترین غذاهای خیابانی‌ست که اصل آن برای سیسیل است.

Cuoppo Napoletano
غذاهای دریایی از جمله میگو، انواع ماهی و… سرخ شده را در یک قیف مخروطی شکل می‌ریزند و شما می‌توانید به کمک یک چوب آن‌ها را از قیف برداشته و بخورید. کمی لیمو روی آن‌ها بریزید چون بسیار خوشمزه می‌شود. اصل این غذا ناپلی است.

رستوران‌ها و کافه‌های ایتالیا
در نقشه‌ی زیر جای کافه‌ها و رستوران‌هایی که معرفی کرده‌ایم، آورده‌ایم. کافی‌ست که روی هرکدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات و عکس‌های مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران ها و کافه های ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ɢнαzαʟ و NAZI_KH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا