خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
شکم‌گردی در وین درست مثل سایر جنبه‌های زندگی در این شهر بی‌نظیر با آزادی عمل همراه است. مجبور نیستید برای پیدا کردن غذایی خوشمزه و باب طبع خیلی بگردید، اجباری وجود ندارد که به غذای کنسرویی رضایت دهید یا دربدر دنبال فست فود مک دونالد باشید؛ این شهر برای هر سلیقه‌ای، غذایی دارد.

در اتریش انتظار چه جور غذاهایی را باید داشته باشیم؟

غذاهای اروپای مرکزی تاثیر عمیقی روی غذاهای اتریشی گذاشتند به خصوص از 6 قرن پیش، یعنی همان زمانی که امپراطوری هابزبورگ اتریش این کشور را اداره می‌کرد. گوشت، سبزیجات ریشه‌ای یا Root Vegetables، لبنیات و دسرها نقش‌های اصلی را در Austrian Cuisine دارند. سوای این‌ها فست‌فودهای زنجیره‌ای مثل مک دونالد یا KFC، دکتر فلافل، کباب ترکی یا Doner Kebab، رستوران‌های ایرانی، دسرهای معروفی مثل اشترودل سیب و ساندویچ‌های خوشمزه‌ی سوسیسی نمی‌گذارند گرسنه بمانید.

به کدام کافه‌ها و رستوران‌های وین سر بزنم؟


? رستوران Tunnel
جایی که دانشجویان و دانش‌آموزان شهر برای غذا خوردن انتخاب می‌کنند مطمئنا از لحاظ کیفیت غذایی و قیمت باید جای خوبی باشد. Tunnel انتخاب جامعه‌ی محصل و دانشگاهی وین است. بشقاب صبحانه‌اش 3 یورو هزینه دارد که در مقایسه با سایر کافه و رستوران‌های شهر واقعا ارزان است. منوی ناهار هم از 5.50 یورو شروع می‌شود که باز هم با قیمت‌های بالا و نجومی سایر رستوران‌های شهر فاصله‌ی زیادی دارد. به جز این خصوصیت مهم، در زیرزمینش موزیسین‌های وینی برنامه اجرا می‌کنند و بهترین جا برای خوشگذرانی است.

Tunnel سه طبقه حق انتخاب را به شما می‌دهد که دوست دارید کجا بنشینید.

? رستوران (Briel & Bierli)
روبروی سالن اپرای وین، رستوران استرالیایی Briel قرار گرفته که بیشتر به دیوار پوشیده از قوطی‌های فلزی نوشیدنی و نوشابه‌اش معروف است. غذاهای اینجا به طرز باورنکردنی ارزان، خوشمزه و با کیفیت‌اند. فرقی ندارد گرسنه باشید یا تشنه، این رستوران ناامیدتان نمی‌کند.

اینجا را در لیست شکم‌گردی قرار دهید.

? رستوران Le Loft
Le Loft با دیوار شیشه‌ای‌اش به عنوان رستورانی Skybar شناخته می‌شود که نمایی پانورامیک از شهر و جاهای دیدنی‌اش دارد. اینجا از آن رستوران‌های گران شهر است که مطمئنا غذاهایش قیمت زیادی دارند.
سقف رنگارنگ و جذاب اینجا را هنرمند معروفی به اسم Pipilotti Rist ساخته که هنگام غروب خورشید رنگ‌هایش حسابی توی چشم می‌آیند. برای رسیدن به Le Loft باید به طبقه‌ی 18 ام هتل Sofitel بروید. فقط از قبل لباس مناسب یا رسمی بپوشید.

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران های اتریش

 
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH و ~BAHAR.SH~

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
رستورانی شیک یا اصطلاحا لاکچری برای توریست‌هایی که هزینه‌ی غذا برای‌شان مهم نیست.

کافه: مرکزی برای ایجاد جریان فکری جدیدی در جامعه‌ی وینی
در بخش مرکزی و قدیمی شهر، کلی کافه‌ پیدا می‌شود که اگر بخواهیم از همه‌شان اسم ببریم از حوصله خارج است. عموما کافه نقش خیلی مهمی در جامعه‌ و فرهنگ اتریشی دارد. کافه‌ها از قدیم جایی بودند که نویسنده‌ها، شاعرها، موسیقی‌دان‌ها و فیلسوف‌ها کنار هم جمع می‌شدند. البته الان قضیه فرق کرده و جوان‌ها جای آن‌ها را گرفته‌اند.

? کافه مرکزی وین (Cafe Central)
اهالی کافه مرکزی برای تبلیغ کافه‌شان می‌گویند: «کافه توی وین زیاده اما فقط یه کافه مرکزی هست.» سنترال کافه، درست مثل سنترال پرک (Central Perk) سریال فرندز پاتوق جنجالی و معروفی است. در گذشته فروید، تروتسکی (متفکر و انقلابی کمونیستی)، پولگار (نویسنده و منتقد اتریشی) و آدولف لوس (معمار مطرح اتریشی) از مشتریان پای ثابت اینجا بودند. شاید بهتر باشد بگوییم که کافه سنترال محلی برای برگزاری جلسه‌های اینتلکتوال‌ها و هنرمندان اوایل قرن 20 بود. متاسفانه این کافه در زمان جنگ جهانی دوم نابود شد و تا 40 سال بسته ماند. اما دوباره باز شد و حالا روزهای اوجش را سپری می‌کند.

یک فنجان قهوه با فروید
کافه سنترال وین، پاتوق فروید بود. حتی عادت داشت بعضی از بیمارانش را به نوشیدن قهوه‌ای در اینجا مهمان کند و بعد با هم به مطبش بروند. شاید می‌خواسته با این کار به آن‌ها آرامش بدهد تا جلسه‌ی درمانی بهتری داشته باشند.

? کافه فرانهوبر (Café Frauenhuber)
در خیابان 6 Himmmelpfortgasse به شماره‌ی 1010، قدیمی‌ترین کافه‌ی شهر وین یعنی کافه فرانهوبر قرار گرفته. مزیت این کافه نسبت به سایر کافه‌های شهر، دست نخورده‌ بودن دکوراسیون داخلی‌اش عنوان می‌شود که در گذر ایام هیچ تغییری نکرده. سوای قدیمی‌ بودنش، این کافه به یک چیز دیگر هم مشهور است: اینجا جایی بود که موتزارت و بتهوون بین سال‌های 1782 تا 1791م. برای مهمانان کافه موسیقی می‌نواختند که اصطلاحا به این سبک موسیقی table music می‌گویند.
از ساعت 8 صبح تا 12 نیمه‌شب هر روز هفته به استثنای یکشنبه‌ها وقت دارید به کافه فرانهوبر سر بزنید. روزهای یکشنبه ساعت کافه به 10 صبح تا 10 شب تغییر می‌کند.

شاید بشود فرانهوبر را مادر کافه‌های وین دانست.

? کافه آلْت وین (Kaffee Alt Wien)
کلا تجربه‌ی کافه‌گردی در وین می‌تواند خیلی جذاب باشد، جذاب‌تر از آن‌چه که فکرش را می‌کنید. به شرطی که بدانید کجا را انتخاب کنید. مثلا کافه آلت وین با سابقه‌ای 80 ساله در سرو متفاوت قهوه‌ توصیه‌ی ماست. پیش‌خدمت‌های حرفه‌ای و مهربان Alt Wien با فضای گرم و صمیمی داخلش چیزی نیست که در پایان سفر از یاد برود. پیشنهاد ما در این کافه، گولاش با dark bread است که بعد از تمام کردنش، باید قهوه‌ی مخصوص کافه را هم بخورید.

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران های اتریش

 
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
در خیابان Baeckerstrasse 9 وین، ورودی کافه آلت وین را پیدا می‌کنید.

پوسترهایی از کنسرت‌های قدیمی تزئین اصلی دیوارهای کافه است.

آدرس کافه‌ها و رستوران‌های وین
در نقشه‌ی زیر جای کافه‌ها و رستوران‌هایی که معرفی کرده‌ایم، آورده‌ایم. کافی‌ست که روی هرکدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات و عکس‌های مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

رستوران‌های ایرانی در وین کجاست؟


خوشبختانه تعداد رستوران‌های ایرانی در وین آنقدر هست که بشود انتخاب‌های متنوعی داشت. حدودا 10 رستوران ایرانی می‌شناسیم که در وین مشغول به کارند و در سایت تریپ ادوایزر هم امتیازهای خوبی دارند. با هم چندتای‌شان را مرور می‌کنیم:

? رستوران پارس
این رستوران قبلا به کافه کولون معروف بود که گردانندگانش به ترتیب عربستانی و قطری بود. بعدها خانواده‌ی مرندی اختیارش را به دست گرفت که به رستوران پارس معروف شد. به جز ایرانی‌ها که در جستجوی غذاهای ایرانی به پارس می‌آیند، خودِ وینی‌ها هم به اینجا سر می‌زنند. پیشنهاد می‌کنیم از قبل به پارس زنگ بزنید و میز رزرو کنید به خصوص اگر قصد شب‌نشینی دارید.

سردر کاشی آبی رستوران، به تنهایی معرف ایرانی بودنش است؛ حتی اگر عبارت فارسی داخلش را هم نخوانیم.

? رستوران آپادانا
در جستجوی رستورانی ایرانی با قیمتی قابل قبول و غذاهایی فوق‌العاده خوشمزه به رستوران آپادانا می‌رسیم. منوی متنوع این رستوران به خصوص کباب‌های جوجه و بره‌اش زبانزد ایرانی‌های وین است. به لطف میز و صندلی‌های چوبی و رومیزی‌های پارچه‌ای- که شما را یاد سفره‌های قلم‌کاری اصفهان می‌اندازد- طراحی داخلی زیبایی بوجود آمده که حس آرامش‌بخشی به مشتریانش می‌دهد. موسیقی سنتی، شمعدانی‌های قدیمی، فرش‌های ایرانی، قاب عکس‌هایی از ایران قدیم و دیوارهایی که با سازهای سنتی ایرانی تزئین شده‌اند، مستقیما شما را سوار ماشین زمان می‌کنند و به سال‌های دور ایران می‌برند.

همین‌که در جایی کیلومترها دورتر از ایران، رستورانی با موسیقی زنده‌ی ایرانی باشد، مطمئنا انتخابش می‌کنید.

? رستوران حافظ
در این رستوران برای پیش غذا می‌شود روی کشک بادمجان حساب کرد و برای غذای اصلی روی جوجه کباب یا زرشک پلو با مرغ. دوغ هم به عنوان نوشیدنی سنتی ایرانی بهترین انتخاب شماست. در آخر هم یادتان باشد که حتما یک فنجان چای نوش جان کنید تا در دیار غربت، به یاد وطن بیفتید

منبع : اسمارتیز


بهترین رستوران های اتریش

 
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
کباب کوبیده رستوران حافظ توصیه‌ی خیلی از مشتریان اینجاست.

در مقایسه با کیفیت غذاها، باید بگوییم که قیمتش بالاست. بیشتر کسانی که به اینجا رفته‌اند، از قیمتش گفته‌اند که نسبت به سایر رستوران‌های ایرانی بیشتر است با این حال چون غذاهایش کیفیت خوبی داشته، راضی بوده‌اند.

رستوران‌ها ایرانی وین
در نقشه‌ی زیر جای کافه‌ها و رستوران‌هایی که معرفی کرده‌ایم، آورده‌ایم. کافی‌ست که روی هرکدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات و عکس‌های مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

غذاهای خیابانی وین را کجا بخوریم؟

ساندویچ سوسیس و هات داگ، شروع بدی برای شکم‌گردی در وین نیست. به خصوص که خود وینی‌ها طرفدار پر و پا قرصش هستند و هر لحظه از روز آن‌ها را می‌خورند. اما قرار است چیزی بیشتر از معرفی ساندویچ سوسیس در این قسمت به شما بگوییم.

شنیسل وینی
اولین غذایی که در شکم‌گردی خیابانی به سراغش می‌رویم، شنیسل وینی یا Wiener Schnitzel است. شاید بشود گفت که شنیسل مرغ یا گوشت وینی در لیست «شناخته شده‌ترین غذاهای اتریشی» رتبه‌ی اول را دارد. خوشبختانه بیشتر ما با شنیسل آشنایی داریم و لازم نیست که طرز تهیه یا مواد لازمش را بگوییم. فقط این را بگوییم که در نوع وینی‌اش حتما در کنار لیمو، جعفری تازه یا سیب‌زمینی سرخ شده سرو می‌شود. فرقی ندارد وسط خیابان‌های وین باشید یا در رستورانی شیک، هرجا که بروید، اثری از شنیسل وینی می‌بینید. همه عاشق این غذا هستند، از بچه‌ها بگیرید تا پیرترین افراد. شاید بشود گفت یک جورهایی شبیه ماکارونی برای ما ایرانی‌هاست.

در فرهنگ اتریشی، شنیسل آنقدر ارج و قرب دارد که 9 سپتامبر به نام روز ملی شنیسل نام‌گذاری شده.

Tripsavvy بهترین جا برای امتحان کردن شنیسل وینی را Figlmuller Wollzeile معرفی می‌کند که در مرکز شهر قرار گرفته. از طرف دیگر باید به Schnitzelwurt هم اشاره کنیم که 15 نوع مختلف شنیسل سرو می‌کند که شامل گوشت مرغ، بوقلمون و خوک است. فقط شاید شما گوشت‌خوار باشید که طبیعتا از خیر این غذا می‌گذرید، اما خوشبختانه رستوران Landia در خیابان Ahornergasse 4 شنیسل‌های گیاهی درست می‌کند که طعم خوشمزه‌ای هم دارند.

سوسیس وینی (Wiener Wurstel)
بعد از شنیسل وینی که ارجحیت خاصی نسبت به سایر غذاهای وین داشت، می‌رویم سراغ سوسیس وینی که مطمئنا در اکثر خیابان‌های شهر پیدایش می‌کنید. برای خوردن Wiener Wurstel کلی کیوسک غذافروشی می‌توانیم معرفی کنیم که هر ساعت از روز سراغ‌شان بروید و ساندویچ‌های داغ و خوشمزه‌ی سوسیس با سس خردل می‌فروشند اما به قول برنامه‌های آشپزی ایرانی سال‌های دور «به علت ضیق وقت» به چندتایی بسنده می‌کنیم: یکی‌اش Alles Walzer در خیابان Quellenstra?e 84, 1100 وین که از ساعت 8 شب تا 5 صبح ساندویچ سوسیس می‌فروشد و محبوبیتش به خاطر دستورالعمل خاص و سری سس تندش است که تا امروز کسی نتوانسته کشفش کند.

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران های اتریش

 
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
هرجای شهر که باشید و چشم بچرخانید یک دکه‌ی سوسیس‌فروشی می‌بینید.

کیوسک‌های Würstelstand Südtirolerplatz در خیابان Südtiroler Platz 3, 1040 و Würstelstand LEO در D?blinger Gürtel 2, 1190 هم از دیگر ساندویچ‌فروش‌های معروف وین هستند.

این هم از سوسیس وینی که عکسش به تنهایی دل می‌بَرد چه برسد به این‌که امتحانش کنید.

فلافل (Falafel)
می‌گویند وین فلافل‌اش را از جامعه‌ی ترکی گرفته: جامعه‌ای که در دوره‌ی عثمانی تاثیر عمیقی روی شهر گذاشت. به هر حال فلافل از هر نوعش باشد و در هر شهری پخته شود، باز هم فلافل است و در اصل قضیه یعنی خوشمزه بودنش توفیری ندارد و ضرری هم به ماهیت و ذات مبارک و خوشمزه‌اش نمی‌زند. لابلای جمعیت و شلوغی بازارچه‌ی محلی Brunnenmarkt در منطقه‌ی شانزدهم وین، کیوسک‌های غذافروشی زیادی می‌بینید که فلافل می‌فروشند.

فلافل‌ در وین با آن ساندویچ‌های فلافلی که در ایران می‌خوریم فرق دارد اما باز هم باید امتحانش کنید.

دکتر فلافلی
از برندهای محبوب غذایی در وین، Dr-Falafel است که در بیشتر جاهای شهر می‌توانید کیوسک‌هایش را پیدا کنید. محبوب‌ترین کیوسکش در بازار Naschmarkt 560 قرار گرفته.

این یکی از سفارش‌های Dr Falafel است: بشقاب فلافل شامل هوموس، بادمجان، زیتون و چند نوع سس خوشمزه.

اشترودل سیب (Apfelstrudel)
برای پیدا کردنش لازم نیست خیلی بگردید. در هر رستوران، کافه یا بازار محلی وین اشترودل سیب می‌بینید. خود اتریشی‌ها عادت دارند این دسر خوشمزه‌ی شیرین را با قهوه یا چای بخورند. سیب، دارچین و کشمش پایه‌های اصلی مزه‌دار کردن این دسرند که در کنار خمیر کاملا ورز داده‌اش، ترکیب خوشمزه‌ای را درست می‌کنند. کافه قنادی‌های سراسر شهر اشترودل دارند و بیشترشان به محض گرفتن سفارش، داغ‌شان می‌کنند. کافه آیدا (Café Aida) و Kaffe Alt Wien در خیابان نهم Backerstrasse از بهترین جاها برای خوردن Apfelstrudel هستند.

بیشتر جاهای دنیا، اشترودل سیب را شیرینی اتریشی می‌دانند.

بعضی رستوران‌ها و کافه‌ها اشترودل سیب را با سس وانیل سرو می‌کنند که خوردنش به شدت وسوسه‌تان می‌کند.

کباب ترکی (The Doner Kebab)
انگار هرکجا برویم، کباب ترکی هم دنبال‌مان می‌آید. البته اعتراضی هم نیست، به هر حال این غذای خوشمزه‌ی ترکی که به قول خارجی‌ها «Mouth Watering» هم هست، جای هیچ اعتراضی نمی‌گذارد.

منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران های اتریش

 
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
کباب ترکی (The Doner Kebab)
انگار هرکجا برویم، کباب ترکی هم دنبال‌مان می‌آید. البته اعتراضی هم نیست، به هر حال این غذای خوشمزه‌ی ترکی که به قول خارجی‌ها «Mouth Watering» هم هست، جای هیچ اعتراضی نمی‌گذارد. ‌
این هم یک تصویر کاملا آشنا از کباب ترکی اما در وین!
D?ner Kebapها در بیشتر ون‌های غذافروشی پیدا می‌شوند. با این حال بد نیست به 4 تا جایی که برای‌تان انتخاب کردیم سر بزنید:
1- Berliner D?ner که به مشتریان زیادش معروف است. آدرس: Zieglergasse 33, 1070 2
2-Baschly: که حتما Chicken Doner را برای خوردن مدنظر داشته باشید و در کنارش یک فلافل هم بخورید.
3-Lamm در خیابان Sechshauserstrasse شماره‌ی چهلم
4-Backshop در خیابان Siebenbrunnengass بین خیابان‌های 57-55
کباب ترکی‌ در وین معمولا در این بسته‌بندی به دست شما می‌رسد.
سیب‌زمینی سرخ شده
هیچ‌کس نمی‌تواند از سیب‌زمینی سرخ‌شده بگذرد. در وین برای پیدا کردن بهترین سیب‌زمینی باید سراغ Frittz-Premium Pommes بروید. کسب و کارشان با Truck است و فقط از سیب زمینی اتریشی استفاده می‌کنند. نمک دریایی و رزماری هم بهترین طعم‌دهنده‌های Fritzz هستند که با سس گوجه فرنگی ترکیب بی‌نظیری درست می‌کنند.
بهترین میان‌وعده‌ی قوی برای پرانرژی ماندن در جریان گشت و گذار در وین
گولاش اتریشی (Austrian Goulash)
با این‌که خانه‌ی اولیه‌ی این غذا مجارستان است اما در وین هم ارج و قرب خاص خودش را دارد. بعضی از ایرانی‌ها می‌گویند شباهت عجیبی به آبگوشت دارد و بعضی دیگر می‌گویند بیشتر شبیه سوپ است. قضاوت با خودتان است که ترکیب تکه‌های گوشت گاو، سبزیجات آب‌پز، پاپریکا و ادویه‌جات تند را آبگوشت بدانید یا سوپ؟!
گولاش بهترین غذا برای روزهای سرد زمستانی است.
همانطور که اشاره کردیم، گولاش غذایی مجاری بوده که کلا معنی‌اش می‌شود چوپان و یک جورهایی غذای ابداعی چواپان‌ها بوده. طبیعتا این غذا علاوه بر شکم پُرکن بودنش به چوپان‌ها انرژی کافی برای ادامه‌ی کارشان در طول روز می‌داده. به مرور زمان و تقریبا از قرن نهم میلادی، گولاش از سرزمین مجارستان به سایر نقاط اروپا مثل اتریش و چک رفته و امروزه تبدیل به غذایی پرطرفدار شده.


منبع :اسمارتیز


بهترین رستوران های اتریش

 
  • تشکر
Reactions: LADY و NAZI_KH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا