خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری
اطلاعات پروژه
نام: خانه گالری-آینه/
آدرس: شیراز، خیابان باهنر، کوچه ۲۲، مجتمع امیر کبیر/
شرکت مشاور: افرند سازه
معماران: سحر بهشت آیین، امیر بهشت آیین/
تیم طراحی: سارا فرد شیرازی
تاریخ: ۱۳۹۸ /
مساحت زیربنا: ۱۲۰ مترمربع/
نوع: مسکونی، طراحی داخلی، بازسازی//
سازه: حسام نصیری، حمیدرضا هاشم پور
اجرا: افرند سازه
مدیران اجرایی: حسام نصیری، حمیدرضا هاشم پور
تیم اجرا: آرش جعفری، رضا پارسا
گرافیک: سارا فرد شیرازی، شیما قائد شرفی، مهشید تعبدی
طراح سه بعدی: بهار جمالی نیا
كارفرما: پریسا حضرتی/
بودجه: ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
عکاس: آرش اختران/

توضیحات
این پروژه متعلق به بانویی بود علاقه مند به هنر و دوستدار مد و دیزاین. در مورد خانه دلخواهش که صحبت می کرد خواستار فضایی بود متفاوت از ساختارهای معمول تعریف شده، فضایی صمیمی و در عین حال رازگونه از آنچه درون است و پیدا نیست. علاقه مند بود به برگزاری مهمانی و دورهمی های دوستانه و در عین حال می خواست حریم شخصی تعریف شده اش را داشته باشد، که مساحت کم و ساختارمند فضای قبل با کاربری های در نظر گرفته شده این امکان را به او نمی داد. روایت این خانه از راهروی ورودی شروع شد.

با قاب نقاشی ای بر دیوار و حضور در میانِ سه آینه در مرز ورود به سالن، به شکلی که در ابتدای ورود کلیت فضا دیده نشود و در عین حال مخاطب حس چند وجهی حضور در میان آینه ها را تجربه کند. رنگ ارغوانی و طرح انتزاعی نقاشی نیز این حس را می افزود. در راستای داشتن فضایی یکدست و بزرگ تر برای دورهمی ها و در عین حال تعریف حریم شخصی تصمیم گرفته شد که دیوار صلب بین اتاق خواب و پذیرایی برداشته شود و به جای آن پارتیشن هایی متحرک قرار بگیرند تا یک فضای چند عملکردی را تعریف کنند.

پارتیشن هایی که هر کدام ۳۶۰ درجه می چرخند و یک سمت آن چوب و سمت دیگر آن آینه کار شده است و با قرارگیری حالت های مختلف در کنار هم، هر بار نمایی متفاوت را شکل می دهند. نوع مبلمان این فضا و قرارگیری آن هم موردی بود که به آن توجه شد تا در حالت های مختلف بتوان چیدمان های متنوعی را داشت. آشپزخانه به صورت فضایی باز و جزئی از سالن دیده شد که بخشی از آن پوشیده شده در جداره چوبی در امتداد سطح چوبی راهرو تعریف شد.

در زمان نیاز به فضای بزرگ تر و یکدست همه پارتیشن ها به یک سمت باز شده و آماده دورهمی ها می باشد، در فضایی آزاد و فارغ از دیوارها و در مواقع دیگر با بسته شدن پارتیشن ها اتاق خواب، حمام و اتاق لباس کاملا جدا شده و حریم بسته خود را دارد. استفاده از متریال آینه به نوعی استعاره برای " بازنمایی دگر طور و رازآلودگی فضا " در نظر گرفته شد تا به نوعی پاسخ گوی حس و خواست مورد نظر کارفرما باشد. تصاویر درون آینه ها خود نقش آفرین ماهیت خانه گالری خواهند بود، تصاویری گویا در معاشرت هایی پویا و هر بار به شکلی متفاوت از قبل در بسـ*ـتری واحد. این فضا تعریف تاثیری متقابل از خود و آینه است و این چنین ارتباط دو سویه مخاطب و فضا شکل گرفت.


منبع:
caoi​


پروژه خانه گالری-آینه۰

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Arti
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا