خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری
اطلاعات پروژه
نام: آرت رزیدنسی سه بر/
آدرس: اصفهان، خیابان توحید میانی، کوچه گلستان، پلاک ۶۸/
شرکت مشاور: استودیو سه بر/
معماران: محسن خزدوز، ادیب ایروانی، حسین پنجه پور/
تاریخ: ۱۳۹۸-۱۳۹۷
مساحت زمین: ۱۲۰ مترمربع/
مساحت زیربنا: ۱۸۰ مترمربع/
نوع: مسکونی، بازسازی//
اجرا: استودیو سه بر
مدیر اجرایی: محسن خزدوز
نظارت: ادیب ایروانی، حسین پنجه پور
طراح سه بعدی: استودیو سه بر
گرافیک: حسین پنجه پور/
عکاس: فرشید نصرآبادی
مصالح: سیمان، فلز، آجر
جوایز:
- رتبه اول جایزه معماری 2A آسیا، در بخش "قدیم و جدید"، ۲۰۲۰
- رتبه سوم جایزه معمار، در بخش بازسازی، ۱۳۹۹

توضیحات
آرت رزیدنسی سه بر
ترامپ هشتم ماه مِه سال ۲۰۱۸ رسما از برجام خارج شد. درست درهمین زمان ما با کل سرمایه و پس از انداز خود یک خانۀ کلنگی در محلۀ سیچان اصفهان که امروز خیابان توحید از وسط آن عبور می کند خریدیم. این خانۀ یک طبقه، یک زیرزمین و یک حیاط نقلی با درختی سرزنده داشت. ادامۀ مسیر مشخص بود، یا شراکت و ساخت برای سرمایه‌گذاری، یا حفظ موقت برای پس انداز. اما ما تصمیم گرفتیم سهم خودمان را بازی کنیم و مکانی ترک شده را به دلیل غیرقابل استفاده بودن برای زندگی امروز به چرخه قابل استفاده باز گردانیم تا شاید بتوانیم مسؤلیت اجتماعی‌مان را انجام بدهیم. تأثیری در جامعه بگذاریم و به جای رکود و تکرار، تمرین کردن و برقراری ارتباط را تجربه کنیم.

برنامه
با توجه به نیازی که بررسی کردیم، فضایی با هدف اقامت و تجربۀ زندگی آرتیست ها در یکی از محله‌های شهر اصفهان و برای تعامل با مخاطبان به وجود آوردیم و فضایی به عنوان پلتفرم برای به دست آوردن تجربه های پیش رو درنظر گرفتیم.

طراحی تخریب
در قدم اول طراحی تخریب را با سناریوهای کاستن، افزودن، حفظ کردن تعریف کردیم و برای تطبیق برنامه با کالبد پروژه فضاهای هدررفتۀ زیرزمین و پلکان را شناسایی کردیم.

سناریو کاستن
با تصویری کلی از طرحی که داشتیم، طراحی تخریب را شروع کردیم. هر آنچه نیاز بود حفظ کردیم و هر آنچه با برنامۀ پروژه در تداخل بود حذف کردیم از جمله: درها؛ برخی دیوارها؛ پلکان بام؛ پلۀ حیاط و زیرزمین؛ کمدها؛ تراشیدن گچ سقف به اندازه‌ای که طبله کرده بود؛ پوستۀ کاشی های شکسته ‌شده؛ حذف پنجره پلکان و برداشتن خاک کف زیرزمین حیاط به میزان امکان و نیاز.

سناریو افزودن
هرآنچه اضافه کردیم را چون ارگانیسمی سبز در پروژه پروراندیم که شامل دیوارهای اضافه‌شده و پانسمان قسمت‌های تخریب‌شده؛ مسیرهای اضافه شده توسط پله‌ها، پل و نردبان؛ ستون‌ها و تیرهای لازم برای تقویت سازه؛ تأسیسات و آبجکت های طراحی‌شده می‌شود.

سناریو حفظ کردن
در کنار کاستن و افزودن برخی از قسمت‌ها را نیز حفظ و نگهداری کردیم: بندکشی آجر طاق ضربی؛ ساب زدن موزائیک‌های کف که از زیر سرامیک‌ها خارج شده بود؛ سندبلاست سنگ نما؛ و پرداخت کردن تیر و ستون‌ها. همچنین برخی از پنجره‌ها، گچ‌بری‌ها، دیوارها و سقف‌هایی که نیاز به تغییر نداشت را به همان شکل قبل نگه داشتیم.

تولید ساخت‌مایه
مواد معدنی رنگی را با شن، ماسه، پودر سنگ، سیمان سفید و سیاه ترکیب کردیم و پس از خشک شدن روی آن را ساب زدیم تا ساخت‌مایۀ جدید را برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی استفاده کنیم.


منبع:
caoi


پروژه آرت رزیدنسی سه بر۰

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Arti
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا