خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,558
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
ماجراجویی در قبرس

از چه دیدنی هایی در تور قبرس، بازدید کنیم

قبرس جزیره ای بزرگ در نزدیک ترکیه است و تاریخچه ای جذاب ولی پر تنش دارد. قبرس محل به دنیا آمدن آفرودیت الهه یونانی، دارای ساحل شنی، سایت های باستانی و مناظر جذاب کوهستانی است. هنوز هم درگیری بین ساکنان یونانی قبرس و مردم ترکیه وجود دارد. به دلیل درگیری ها و تملک جویی، جزیره به دو قسمت تقسیم شده است. بعد از هجوم ترک ها در سال ۱۹۷۴ قسمت شمالی به اشغال ترک ها در آمده است و قسمت جنوبی که در اختیار یونانی-قبرسی هاست، یکی از نقاط توریستی پرطرفدار دنیا محسوب می شود. توریست هایی که دنبال هتل های لوکس در قبرس می گردند، می توانند در ریزورت های اصلی پروتاراس (Protaras)، آیاناپا ( Aiya Napa)، لیاماسول (Liamassol)، پافوس (Paphos) و شبه جزیره آکاماس (Akamas)، اقامت کنند. هتل آناسا قبرس در لاتچی ، یکی از زیباترین اسپا هتل های دنیاست، که به سبک روستاهای بیزانتین ساخته شده و دارای اسپایی به نام تالاسو، به سبک رومی است. سایت ها و فعالیت های زیادی در اینجا وجود دارد که شما را برای چندین روز سرگرم می کند. در اینجا ۵ کاری را که می توانید در قبرس انجام دهید به شما معرفی می کنیم.

کوه های ترودوس ۴×۴

با ماشین شاسی بلند در کوهستان ترودوس بگردید و مراقب باشید چون کمی فراز و نشیب هم دارد. از بالای کوه المپیوس چشم انداز بسیار زیبایی را خواهید دید و در حوضچه آبشار زیبایی که وجود دارد می توانید خودتان را خنک کنید. قبل از رفتن به روستای اومودوس، راننده شما را به صومعه کایکوس می برد، تا شمایل مریم مقدس که سنت لوک آن را کشیده است را از نزدیک ببینید. در لفکارا هم می توانید نوشیدنی و نقره جات معروف این منطقه را تهیه کنید.

نیکوزیا

نیکوزیا پایتخت قبرس و معروف به آخرین پایتخت تقسیم شده دنیا است. این پایتخت با یک خط سبز به دو بخش جنوبی که متعلق به جمهوری قبرس و بخش شمالی که متعلق به ترک هاست، تقسیم شده است. اینجا محل خوبی برای خرید و گردش در پاساژها است.

شوی نور و لیزر

شوی نور و لیزر در ریزورت پروتاراس (Protaras) در ساحل شرقی جزیره اجرا می شود و برای عصر سرگرمی خوبی است. فواره ها همراه با دود و لیزر و نورهای رنگی با صدای موزیک بالا و پایین می روند.

جشن در آیاناپا

آیاناپا یکی از بهترین مکان ها برای برپایی جشن است. می توانید در ساحل نیسی استراحت کنید و از صدای موزیکی که از کلوب موزیک به گوش می رسد لـ*ـذت ببرید. در یک گوشه ساحل بانجی جامپینگ قرار دارد و در گوشه دیگر یک جزیره کوچک وجود دارد که می توانید در آن قدم بزنید. برای علاقه مندان به جشن ها اینجا یکی از بهترین ساحل های جزیره به حساب می آید.

پاراسیلینگ

در ساحل پروتاراس می توانید پاراسیلینگ کنید و جزیره را از بالا ببینید. سایر ورزش های آبی از جمله جت اسکی، قایق موزی و حلقه دونات نیز در اینجا فراهم شده است.

منبع: الی گشت


ماجراجویی در قبرس

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا