خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,558
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
لارناکا کجاست؟

لارناکا، سومین شهر بزرگ قبرس

قبرس جزیره ای جذاب و تماشایی در دریای مدیترانه است که به خاطر موقعیت خوب جغرافیایی گردشگران زیادی از سراسر دنیا و همینطور از ایران دارد. بدون شک یکی از پرطرفدارترین شهرهای قبرس، لارناکا ست، شهری که در سواحل جنوب شرقی قبرس قرار دارد و سومین شهر بزرگ قبرس است. لارناکا همیشه یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی بوده و دلیل آن هم ریشه در سواحل خیره کننده و تاریخ این شهر دارد. می خواهیم به این سوال جواب دهیم که لارناکا کجاست و چرا تا این حد پرطرفدار شده است؟ اگر می خواهید با لارناکا بیشتر آشنا شوید در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

در جواب سوال لارناکا کجاست باید گفت، لارناکا از توریستی ترین شهرهای قبرس است، مقصدی با سواحل جذاب و خیره کننده که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. موقعیت این شهر در ساحل دریای مدیترانه آب و هوای بهشتی و خوبی را برای آن رقم زده که باعث می شود گردشگران اقامتی لذتبخش را در این شهر تجربه کنند.

این شهر که در استان لارناکا، یکی از ۶ استان قبرس قرار دارد پر از هتل و جاذبه های توریستی ست که نقش پر رنگی در جذب روز افزون گردشگران دارند. این شهر حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و با داشتن مارینا، بندر و سواحلی مملوء از درختان نخل تعطیلات خوشایندی را برایتان رقم می زند.

جاذبه های لارناکا کجاست

کلیسای سنت لازاروس | The Church of Saint Lazarus

قبرس به خاطر تاریخ جذاب و وسوسه کننده اش طرفداران زیادی دارد. کلیسای سنت لاروس یک کلیسای یونانی قرن نهمی ست که معماری و فرهنگ جزیره را به خوبی نشان می دهد. در این کلیسا تماشای طراحی های داخلی پیچیده و نمادهای مذهبی باشکوه گردشگران را به وجد می آورد. این کلیسا که بیش از ۱۰۰۰ سال از قدمت آن می گذرد نمای سنگی و جذابی دارد که معماری بیزانسی را به زیباترین حالت ممکن به نمایش در آورده است.

دریاچه نمک | Larnaca Salt Lake

دریاچه نمک در غرب شهر، در نزدیکی فرودگاه بین المللی لارناکا قرار دارد و به خصوص در زمستان تماشایی و دیدنی ست. این دریاچه از مهمترین جاذبه های شهر است و در فصل زمستان مملوء از پرندگان مهاجر می شود که در میان آن ها فلامینگوهای صورتی بیشتر از همه جلب توجه می کنند.

ساحل مکنزی | Mackenzie Beach

قبرس با سواحل خیره کننده یکی از مهمترین مقاصد مدیترانه است؛ سواحل طلایی و ماسه ای به همراه دریای زلال و آبی سواحل لارناکا را به جای مناسبی برای تفریحات تبدیل کرده است.

تکیه خاله سلطان | Hala Sultan Tekke

موقعیت این مسجد در کنار دریاچه ی نمک جلوه ی آن را دیدنی تر هم کرده است، مسجدی که در چند کیلومتری لارناکا و در ساحل غربی دریاچه قرار گرفته و بدون شک مهمترین مسجد کل قبرس به شمار می رود. در باغی که اطراف این مسجد را احاطه کرده درختان نخل و سرو زیادی می بینید که در کنار دریاچه آرامش خاصی را به این محل داده اند.

مارینا | Larnaca Marina

جایی آرام و خارق العاده که مملوء از گردشگرانی ست که آزادانه ساعت ها در کنار آن پیاده روی می کنند. خیلی ها نزدیک غروب به مارینا می روند تا با تماشای غروب آفتاب و امواج دریا روزشان را تمام کنند.

قلعه قرون وسطایی لارناکا | Larnaca Medieval Castle

این قلعه قرون وسطایی جاذبه های ارزشمندی را از قرن های گذشته با خود به امروز آورده است. با اینکه این قلعه یکی از کوچک ترین قلعه های جزیره ست اما آثار هنری جذابی دارد که تجربه خوشایندی از گشت و گذار در تاریخ و همینطور سفر در گذشته را برایتان به ارمغان می آورد. اگر علاقمند به تاریخ هستید حتما سری به این میراث ارزشمند قبرس بزنید.

سایت باستان شناسی خیروکیتیا | Khirokitia

سایت باستان شناسی خیروکیتیا لارناکا کجاست یا منطقه سکونتگاهی خیروکیتیا چیست؟ این شهر باستانی مربوط به دوره نئولیتیک، که از هزاره هفتم تا چهارم قبل از میلاد فعال و زنده بوده است، در شهر لارناکا یکی از جاذبه های جذاب دیگر است. تا کنون تنها بخشی از این سایت از زیر خاک بیرون کشیده و بررسی و کاوش شده است. این ناحیه نشان می دهد که مردمی که در این شهر زندگی می کردند، تکامل جامعه انسانی را به خوبی نشان می دهند. این سایت پیشا تاریخی هم اکنون یکی از نقاط دیدنی شهر تبدیل شده است و در آینده منبعی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر راجع به زندگی مردمان گذشته مدیترانه شرقی می باشد.

کلیسای پاناگیا آنگلوکتیستی | Panagia tis Angeloktistis

تاریخ این کلیسای قدیمی به قرن یازدهم میلادی بر می گردد و بر روی ویرانه های یکی از اولین باسیلیکاهای مسیحی مربوط به قرن پنجم میلادی ساخته شده است. برای سؤال کلیسای پاناگیا لارناکا کجاست باید گفت که برای دیدن این کلیسا، باید به روستای کیتی در لارناکا بروید. داستان های جالبی راجع به این کلیسا و نحوه ساخت آن وجود دارد که با دیدن آن می توانید از مردم محلی بشنوید. همانند جابه جایی کلیسا در یکی از شب های ساخت آن توسط فرشتگان به مکان کنونی اش که از آن به عنوان معجزه یاد می کنند. این کلیسا و نقاشی های فرسک درون محراب کلیسا حتماً ارزش دیدن را دارند.

موزه نواحی باستان شناسی لارناکا | Larnaka District Archeological Museum

اگر اهل موزه گردی هستید و از دیدن زندگی مردمان باستان شگفت زده می شوید، حتماً به این موزه بروید. تمام آثار باستانی که از مناطقی همچون سایت باستان شناسی خیروکیتیا و شهر پادشاهی باستانی کیتیون به دست آمده است، در این موزه گردآوری شده اند. به غیر از آثار این مناطق، حتی می توانید آثاری از تمدن های میسنی، مدیترانه ای، آسیایی، ایرانی و مصری را در این موزه مشاهده کنید.

منطقه تفریحی هوبوس | Hobos Amusement spot

این پارک تفریحی نقطه ای عالی برای خانواده ها و کودکان آن ها است. می توانید انواع حیواناتی از قبیل شتر، الاغ، کانگرو و … را در باغ وحش این منطقه به کودکان خود نشان دهید یا در پارک زیبای آن قدم بزنید. تفریحات آبی فراوانی برای سرگرمی شما خانواده ها در این پارک پیدا می شوند که می توانند لحظات شادی را برایتان زقم بزنند.

نکاتی درباره لارناکا

در ادامه به جای پاسخ به سوال لارناکا کجاست در واقع به سوال اطلاعات کلی لارناکا چیست پاسخ می دهیم. هر آنچه که راجع به این شهر لازم است بدانید، به طور کلی در ادامه عنوان می گردد:

در ۳۰ کیلومتری لارناکا روستای کوچک و جذابی به اسم لفکارا (Lefkara) وجود دارد که پیشنهاد می کنیم حتما سری به آن بزنید. این روستا به داشتن جواهرات و همینطور وسایل نقره معروف است.

فرودگاه بین المللی لارنکا، بزرگ ترین فرودگاه قبرس در فاصله ی ۶ کیلومتری مرکز شهر لارناکا قرار دارد. تاکسی ها این مسیر را در عرض ۱۵ دقیقه طی می کنند البته می توانید از اتوبوس هایی که در این خط هست هم استفاده کنید. با پیشرفت گردشگری قبرس در سال های اخیر، هر سال حدود ۵ میلیون گردشگر از طریق همین فرودگاه به لارناکا می روند.

لارناکا شهری عالی برای پیاده روی است و پیاده می توانید از بسیاری از بخش های آن دیدن کنید.

در این شهر آثاری پیدا شده که وجود زندگی در ۶ هزار سال قبل را اثبات می کند برای همین خیلی ها لارناکا را قدیمی ترین شهر قبرس می دانند.

مردم این شهر به زبان ترکی استانبولی و یونانی حرف می زنند.

در سواحل لارناکا رستوران های دریایی زیادی هست که البته غذا خوردن در آن ها کمی گران است اما اگر به دنبال رستورانی با قیمت مناسب هستید بهترین راه این است که ساحل را بروید و بروید تا به رستورانی برسید که در آن خبری از توریست نیست و بیشتر مشتریانش را قبرسی ها تشکیل می دهند!

دانشگاه های به نامی را در این شهر برای تحصیل پیدا می کنید. از دانشگاه های خارجی که در این شهر یافت می شود می توان به دانشگاه غرب انگلستان University of the West of England اشاره کرد. به جز این، سه مورد دانشگاه عالی را می توانید در این شهر و جزیره برای تحصیل پیدا کنید.

اگر عاشق غواصی باشید شانس در خانه تان را زده است! خیلی از غواصان به لارناکا می آیند تا فقط و فقط کشتی شکسته زنوبیا (wreck of the Zenobia) را ببینند. این کشتی در سال ۱۹۸۰ در چند صد متری بندر غرق شد و امروز در عمق ۴۲ متری دریا قرار دارد و از آن جایی که بالای کشتی در ارتفاعات بالاتر قرار گرفته غواصان به راحتی می توانند از آن دیدن کنند.

لارناکا هم مثل دیگر شهرهای ساحلی قبرس به بخشی قدیمی و بخشی پر از هتل و رستوران تقسیم شده است.

لارناکا مترو ندارد اما اتوبوس ها و تاکسی های زیادی هست که به راحتی می توانید با آن ها در شهر رفت و آمد کنید.

این شهر بارش کم و تابستان های خشکی دارد و در تابستان ها گاهی دمای آن به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد.

امیدواریم با توصیفاتی که از لارناکا داشتیم این شهر جذاب ساحلی را بیشتر شناخته باشید به جواب این سوال که لارناکا کجاست رسیده باشید.

منبع: الی گشت


لارناکا کجاست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا