خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
افسرده کننده ترین مکان های جهان!

افسرده کننده ترین مکان ها

در این دنیا مکان هایی وجود دارند که به معنای واقعی کلمه افسرده کننده هستند. جاهایی که در گذشته به خاطر جنگ و خشونت های انسانی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است، کشورهایی که با فقر دست پنجه نرم می کنند، بله درست است. همه ی این مکان ها واقعا انسان را غمگین می کنند. اما مکان هایی وجود دارند که دائما در گیر ناامیدی هستند، البته فقط اسم هایشان! به تازگی یکی از هنرمندان استرالیایی به نام دامین رود دست به کار جالبی زده است، او در اکانت اینستاگرامی خود افسرده ترین مکان ها را معرفی کرده است، مکان هایی که نه منحصر به یک کشور و قاره ی خاص بلکه در سرتاسر دنیا پراکنده شده اند. این هنرمند در ادامه این مکان ها را معرفی می کند و درباره ی آن توضیحاتی می دهد.

دامین رود می گوید: من به جایی در استرالیا رفتم که به آن کوه نا امیدی (Mount Hopeless) می گویند. اسم این کوه باعث برانگیخته شدن فکر و احساسات من شد، برایم جالب است که چرا جایی باید چنین اسمی داشته باشد بنابراین تصمیم گرفتم تا بعدا برگردم و درباره ی آن جا بیشتر تحقیق کنم. جالب تر این که بعد از اینکه تحقیقاتم را انجام دادم متوجه شدم که مناطق دیگری هم در جهان وجود دارد که آن ها هم اسامی ای به شدت نا امید کننده دارند. همین باعث شد تا این پروژه را شروع کنم.

اسم بسیاری از این افسرده کننده ترین مکان ها مرتبط با تاریخ تاریکی است که این مکان ها در دوران مستعمره بودن داشته اند. از طرف دیگر جوامعی که این مناطق در آن ها قرار دارند، بر سر عوض کردن اسم این مکان ها خیلی شک دارند و دلیل این شک هم مفهوم تاریخی ای است که اسم این مکان ها دارند.

دامین در این باره هم نظریه ی جالبی دارد، او می گوید: من عقیده دارم که وقتی آدم به یک اسمی عادت می کند، دیگر آن اسم را شبیه به کسی که از بیرون آن را می شنود، عجیب نمی داند. شاید عوض کردن اسم یک مکان از نظر خیلی ها مسئله ی مهمی نباشد اما حقیقت این است که نوع خاصی از تاریخ هست که وقتی شما یک اسمی را عوض کنید، آن تاریخ هم انگار تحریف می شود، گم می شود.

دامین چطور افسرده کننده ترین مکان ها را پیدا کرد؟

دامین این مکان ها را با سرچ کردن کلمات غمگین در گوگل مپز پیدا کرد. در پایین می توانید فهرستی از مناطقی که دامین پیدا کرده است را ببینید:

جزیره ی نا امیدی: یکی از ۷ جزیره ی غیر قابل سکونت دنیا، جزیره ای به نام اوکلند (Auckland) در نزدیکی نیوزیلند است که تاریخی امید کننده را با خود یدک می کشد. در سال ۱۸۸۶، کشتی به صخره های بلند این جزیره در غرب ساحل اوکلند خورد که این تصادف منجر به مرگ ۶۸ مسافر شد. ۱۵ نفری که زنده ماندند، راهشان را به سمت این جزیره پیدا کردند و در آن، ۱۸ ماه تمام را در انتظار نجات ماندند. بعد از آن در سال ۱۹۰۷، یک کشتی دیگر هم درست در ساحل این جزیره تصادف کرد که در این حادثه هم ۱۲ نفر کشته شدند و ۱۶ نفری که زنده ماندند،۷ منتظر رسیدن نیروهای نجات شدند. این گونه بود که اسم این جزیره، جزیره ی نا امیدی شد.

جزیره ی سلاخی: دومین مورد از افسرده کننده ترین مکان ها اختصاص دارد به جایی به نام جزیره ی سلاخی! این جا نام جزیره ای در ایالت متحده ی آمریکاست که حداقل ۳ داستان مختلف درباره ی این که چرا اسم آن سلاخی است، وجود دارد. یکی از این داستان ها این است که در قرن نوزدهم در این جزیره فردی به نام ویلیام اسلاتر زندگی می کرده است که رییس اداره پست بوده است. (اسلاتر در زبان انگلیسی به معنای سلاخی است). دومین داستان این است که خرچنگ های این جزیره هر ساله به ساحل می آیند و می میرند. آن ها به نزیکی آب های کم عمق می آیند تا بتوانند تخم بگذارند، اما آب آن ها را در تنگه گیر می اندازد و باعث کشته شدنشان می شود. سومین داستان که ترسناک ترین هم هست این است که مردی به نام برابارنت در قرن هجدهم بوده است که در آن دوران تعداد زیادی انسان را سلاخی می کند.

ارتفاعات قحطی: این یکی دیگر واقعا اسم جالبی دارد، ارتفاعات قحطی! یک جامعه ی کوچک در منطقه ی جسکون در اورگون که قبل از سال ۱۸۸۳، به خاطر خاک فقیر و ناباروری که داشت، این نام به او داده شد.

دریاچه ی تنها: دریاچه ی تنها هم نام دریاچه ای در نیو همپشایر آمریکا است. مسیر این دریاچه بسیار پر تردد است چرا که یکی از محبوب ترین مناطق آن منطقه برای پیاده روی است. از دیگر فعالیت هایی که در این منطقه انجام می شود، کمپینگ و پیاده روی است. دقیقا مشخص نیست که چرا اسم این دریاچه را دریاچه ی تنها گذاشته اند.

منبع: الی گشت


افسرده کننده ترین مکان های جهان!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا