خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرا باید به آفریقای جنوبی سفر کرد؟

آفریقای جنوبی را باید دید و لمس کرد

فرهنگ بسیار جالب،پارک ملی کالاهاری، حیوانات کمیاب، سواحل فوق العاده زیبا، بیابان های معروف، کوه های شگفت انگیز؛ اینها تنها بخشی از جذابیتهای آفریقای جنوبی هستند. آفریقا جایی است که باید آن را از نزدیک دید و با تمام وجود لمس کرد. این کشور واقعا شایسته ی لقب سرزمین الماس است.

چرا آفریقا تا این اندازه دوست داشتنی است؟

سال ها به رفتن به یک کشور شگفت انگیز امیدوار بودم تا اینکه به آفریقا رفتم. چیزی درباره ی این سرزمین رنگین کمان وجود دارد که شما را با تمام وجود می گیرد و بعد می بینید دیگر نمی توانید از آن خلاص شوید. سفر به مناطق مختلف این کشور هیچگاه خسته کننده نیست و و دیدن فرهنگ منحصر بفرد مردم، نوع صحبت کردن، غذاها، لباس ها و… همگی و همگی آدم را بیش از بیش به خود جذب می کند. وقتی تا این اندازه از همه چیز لـ*ـذت می برید دیگر می بینید که نمی توانید از آن دل بکنید.

ماجراجویی های بیرونی

منظره و طبیعت فوق العاده آفریقای جنوبی باعث شد تا من کوله بارم را ببندم و راهی این کشور پر رمز و راز شوم. کوه نوردی در کوه های معروف این کشور مانند کوه table ،گشت و گذار در سواحل شرقی و بانجی جامپینگ از پل گاردن روت از کارهایی بود که در سفرم انجام دادم چون می دانستم هیچ جای دیگری فرصتی مثل این نخواهم داشت. این کارها هیجان را در من به اوج می رساند و من عاشق هیجانم، اما اگر زیاد از طرفداران ترشح آدرنالین نیستید پیاده روی در حیات وحش را امتحان کنید، بیابان گردی و قدم زدن در بیایان کارو یکی دیگر از کارهایی است که باید حتما امتحان کنید هر چند که برای من هر کاری که در این کشور شگفت انگیز انجام دهم هیجان انگیز است.

تاریخ غنی این کشور را احساس کنید

گردشگری در آفریقای جنوبی بدون یادگیری در باره ی فرهنگ غنی به این معنی است که شما یک بخش مهم از هویت این کشور را از دست داده اید. بازدید از موزه ها که بسیاری از آنها شامل عصر آپارتاید است شاید چندان دلگرم کننده نبود اما کمک کرد تا با آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوم و از دانستن اینکه این کشور چه چیزهایی را تحمل کرده و امروز چطور سرپاست به آن ببالم. درس تاریخیم را تا بازدید از شهرستان های دیگر ادامه دادم، برای صحبت با بومی های و محلی ها زمان بگذاشتم و آن وقت بود که توانستم درک درستی از فرهنگ و تاریخ این کشور را بدست بیاورم و فهمیدم علیرغم گذشته ی غم انگیز، حس افتخار در این کشور موج می زند و با قدرتی بیشتر از گذشته در حال رشد به سوی آینده است.

غذا

بخش بزرگی از فرهنگ هر کشور را نوع غذای آن تشکیل میدهد. این موضوع درباره ی افریقای جنوبی خیلی پر رنگ تر است. دفعه ی اولی که به این کشور سفر کردم نمی دانستم که برای غذا خوردن با چه چیزهایی روبرو می شوم و همین باعث می شد تا حس ناشناخته ای داشته باشم. اما مگر می شد که به آفریقا بروم و بخشی از فرهنگش را وارد جانم نکنم؟ دوربان یکی از خوشمزه ترین و البته تندترین غذاهای این کشور بود که در طول دوره ی اقامتم چندین بار آن را امتحان کردم. این غذا به سبک هندی است و ادویه ی تند و بوی دلپذیری دارد. غذاهای زیادی دیگری وجود دارد که یکی از دیگری خوشمزه تر هستند اما سعی کردم غذاهای کافه ها و رستوران هایی که در مرکز شهر کیپ تاون قرار گرفته اند را اصلا از دست ندهم.

حیات وحشی که نظیر آن را در هیچ جای دیگر نمی بینید

آفریقای جنوبی یکی از بهترین مقاصد سافاری در کل قاره ی آفریقا است و مامن ۵ تا از بزرگترین حیوان ها (شیر،گربه وحشی، بوفالو ، فیل و کرگزدن) است. دیدن حیات وحش شگفت انگیز این کشور تجربه ی یونیکی برایم بود و مطمئن بودم که در هیچ جای دیگر مانند آن را پیدا نمی کنم. حیات وحش آفریقا به من یاد داد تا حتی از چیزهای کوچک هم لـ*ـذت ببرم از بال زدن یک پرنده و نشستن روی شاخه گرفته تا غذا خوردن شیرها و لم دادن گربه های وحشی در کنار جاده. آفریقا به من یاد می دهد تا از زندگی تان بیشتر لـ*ـذت ببرم و این باعث شد تا من عاشقش شوم و بارها و بارها به این کشور سفر کنم.

منبع: الی گشتفریقا


چرا باید به آفریقای جنوبی سفر کرد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا