خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان

به آفریقا با دید باز سفر کنید

داشتن اطلاعات قبل از سفر به مکان مورد نظر در ناخت بهتر آن مکان کمک بزرگی می کند علاوه بر این باعث می شود تا با خیال راحت تری به گشت و گذار بپردازید و همه چیز برایتان غریبه نباشد و از سفرتان بیشتر لـ*ـذت ببرید.

قبل از سفر به آفریقای جنوبی چه چیزی نیاز دارید تا بدانید

اولین چیزی که باشنیدن نام آفریقای جنوبی در ذهن تداعی می شود، جنگل ها، سافاری، فیل ها، بیابان ها و ماجراجویی است (حداقل در ذهن اکثر ما که اینطور است!) در حالیکه آفریقا تمام این ها را در دل خود دارد،اما باید بتوانید با مردم هم ارتباط برقرار کنید! اگر زبان انگلیسیتان خوب باشد و بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید خیلی کمک کننده است چون مردم آنجا به همین زبان صحبت می کنند البته این در صورتی است که بخواهید شخصی سفر کنید، اگر بخواهید با تور آفریقای جنوبی سفر کنید که دیگر این نگرانی را نخواهید داشت.

حمل و نقل در آفریقای جنوبی

اگر با تور مسافرتی سفر کنید با ماشین های مخصوصی که سیستم تهویه ی مناسبی دارند به گردش می پردازید. در غیر اینصورت می توانید یک اتومبیل اجاره کنید. خوشبختانه این کشور جاده های مناسبی برای رانندگی دارد و همه ی جاده ها دارای غلائم استاندارد راهنمایی و رانندگی هستند پس از این بابت نگرانی ای نخواهید داشت همچنین می توانید یک GPS اجاره کنید و برای پیدا کردن مسیر مورد نظرتان از آن استفاده مکنید.

سیستم حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس و مترو در آفریقای جنوبی چندان پیشنهاد نمی شود مگر اینکه قطار لوکسی باشد. اگر هم خواستید از تاکسی استفاده کنید تا جایی که می توانید بصورت رندوم تاکسی نگیرید و سعی کنید از ماشین هایی که اپراتور تور و یا هتلتان پیشنهاد می دهند استفاده کنید.

در آفریقای جنوبی چه زبان هایی صحبت می شود؟

آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی دارد و لقب سرزمین رنگین کمان هم بخاطر همین تنوع به آن داده شده است، اگرچه انگلیسی در سرتاسر کشور صحبت می شود و یکی از ۵ زبان پراستفاده در آنجاست.

آیا انعام دادن در این کشور مرسوم است؟

سیستم انعام دادن در آفریقای جنوبی بخوبی جا افتاده است و کاملا بستگی به مکانی دارد که در آن هستید. مثلا اگر در هتل هستید می توانید ۲ دلار به شخصی که کیفتان را جابه جا می کند انعام دهید و این مقدار با زمانیکه در یک رستوران هستید تفاوت دارد. درکل پیشنهاد می شود اگر در جایی سرویس خوب دریافت کردید، انعام بدهید. اگر در رسورانی غذا خوردید قبل از تسویه حساب، رسیدتان را کاملا مطالعه کنید. جالب است بدانید که رستوران های این کشور بطور خودکار ۱۰ درصد به مبلغ رسیدتان اضافه می کنند.

غذا چطور است؟آیا آب لوله ها قابل آشامیدن است؟

اگر در یک هتل ۴ ستاره در کیپ تاون باشید آنها بطور اتوماتیک از سیسیتم تصویه آب استفاده می کنند اما در مناطق دورتر باید بطری آب تهیه کنید.

در مورد غذا هم باید گفت که غذاهای این کشور فوق العاده خوشمزه هستند و توصیه می شود تحت هیچ شرایطی آنها را از دست ندهید چون هیچ کس مثل بومی های آنجا از پس درست کردن غذای محلی شان برنمی آید، حتی اگر در کشور دیگری غذای آفریقایی سرو کنند باز هم طعمی مثل غذاهای سرو شده در خود آفریقا نخواهد داشت.

منبع: الی گشت


دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا