خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله 1 (در صورت نیاز): چسب زدن روی صفحه نمایش
  • اگر صفحه نمایش آیفون SE تعمیری شکسته یا ترک دارد بهتر است قبل از شروع کار روی آن را با چند لایه چسب نواری بپوشانید. به این صورت یکپارچگی آن تا حد زیادی حفظ شده و جداسازی قاب گوشی کم خطرتر می‌شود.​
  • نکته: توصیه می‌کنیم تا حد امکان از تقبل تعمیر آیفون SE که صفحه نمایش آن شکسته خودداری کنید، مگر در شرایطی که از شما خواسته شود نمایشگر گوشی را هم تعویض نمایید. به منظور آشنایی با نحوه تعویض صفحه نمایش آیفون SE می‌توانید از راهنمایی که در مقاله “تعمیرات موبایل: تعویض تاچ ال سی دی آیفون SE” ارائه شده استفاده کنید.​
مرحله 2: باز کردن پیچ‌های لبه زیرین
  • نکته: قبل از شروع تعمیر گوشی بهتر است شارژ باتری آن را خالی کرده یا حداقل به کمتر از 25 درصد برسانید. بدین ترتیب پتانسیل شیمیایی باتری در قبال ایجاد خطراتی همچون آتش گرفتن و انفجار کاهش پیدا می‌کند.​
  • آیفون SE تعمیری را خاموش کنید.​
  • دو پیچ 3.9 میلیمتری که در لبه زیرین آیفون SE واقع شده را با پیچ گوشتی P2 باز کنید.​
مرحله 3 (ابزار شناسی): آشنایی با آی‌اسکلک (iSclack) یا باز کننده ال سی دی
  • برای ساده تر شدن پروسه باز کردن قاب آیفون SE می‌توانید از ابزاری به نام آی‌اسکلک (iSclack) استفاده کنید که به آن باز کننده ال سی دی هم گفته می‌شود. این ابزار از یک دستگیره و دو کاپ مکنده تشکیل شده است. دو کاپ مکنده آی‌اسکلک (iSclack) خیلی راحت می‌توانند پنل جلو و پشت آیفون را بدون دردسر از هم جدا کنند. زمانی که از آی‌اسکلک (iSclack) یا باز کننده ال سی دی استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست که نگرانی مسائلی همچون آسیب دیدن لبه های پنل در اثر بازی کردن با اسپاتول یا باز شدن بیش از انداز پنل جلو و پشت آیفون باشید.​
  • در پاره‌ای از موارد در حین بکارگیری آی‌اسکلک (iSclack) مشاهده شده که بعد از باز شدن قاب آیفون SE لاستیک اطراف نمایشگر آن به همراه صفحه نمایش بلند نشده و در اطراف پنل پشت آیفون باقی مانده است. اگر این اتفاق برایتان رخ داد باید با اسپاتول یا قاب باز کن، لاستیک مذکور را از اطراف پنل پشت آیفون بلند کرده و با نمایشگر آن جدا سازید.​
  • نکته: اگر به آی‌اسکلک (iSclack) یا با باز کننده ال سی دی دسترسی دارید، د مراحل 4 و 5 نحوه استفاده از این ابزار شرح داده می‌شود. اگر به این ابزار دسترسی ندارید باید از روش دستی (اسپاتول و ساکشن کاپ) به منظور باز کردن قاب آیفون SE استفاده کنید. در این شرایط مراحل 4 و 5 را رد داده و آموزش را از مرحله 6 دنبال کنید.​
مرحله 4 (در صورت دسترسی به آی‌اسکلک): نصب آی‌اسکلک (iSclack) یا باز کننده ال سی دی
  • دستگیره آی‌اسکلک (iSclack) از دو شاخه تشکیل شده است. این دو شاخه را جمع کنید تا روی هم قرار گیرند. بدین ترتیب کاپ های مکنده سمت مخالف ابزار از هم فاصله خواهند گرفت.
  • در قلب آی‌اسکلک (iSclack) و مابین دو کاپ مکنده آن یک جایگاه اختصاصی برای قرار دادن گوشی تعبیه شده است. لبه زیرین آیفون SE تعمیری را به گونه‌ای در این جایگاه قرار دهید که صفحه نمایش گوشی رو به سمت بالا قرار گیرد.
  • خیلی آرام دوشاخه دستگیره آی‌اسکلک (iSclack) را از هم دور کنید تا کاپ های مکنده سمت مخالف این ابزار به هم نزدیک شده و روی پنل پشت و جلوی آیفون تعمیری چسبانده شوند.
  • نکته: حتما دقت کنید که کاپ های مکنده آی‌اسکلک (iSclack) یا باز کننده ال سی دی، محکم روی صفحه نمایش و پنل پشت آیفون SE تعمیری نصب شوند.


آموزش تعویض دکمه ولوم آیفون SE اپل

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله 5 (در دسترسی به آی‌اسکلک): باز کردن قاب با آی‌اسکلک (iSclack)
  • به آرامی دوشاخه دستگیره آی‌اسکلک (iSclack) را فشار دهید تا به هم نزدیک شوند. فشار را به صورت یکنواخت و کنترل شده وارد کنید و به تدریج شدت آن را افزایش دهید. در این شرایط کاپ های مکنده سمت مخالف آی‌اسکلک (iSclack) سعی می‌کنند تا از هم فاصله بگیرند. این کار سبب می‌شود تا قاب آیفون SE تعمیری تحت کشش عمودی قرار گیرد و پنل پشت و جلوی آن خیلی ساده و بی‌دردسر از هم جدا شوند. خوشبختانه زمانی که از آی‌اسکلک (iSclack) به منظور باز کردن قاب آیفون SE استفاده می‌کنید نگرانی برای باز شدن بیش از حد قاب گوشی وجود ندارد.
  • اگر لاستیک اطراف قاب آیفون SE همراه صفحه نمایش آن بلند نشد، با نوک اسپاتول یا هر ابزار دیگر، این لاستیک را از اطراف پنل پشت گوشی به اطراف پنل جلو منتقل کنید.
  • نکته: اگر به آی‌اسکلک (iSclack) یا باز کننده ال سی دی دسترسی نداشتید، باید از روش دستی به منظور باز کردن قاب آیفون SE تعمیری استفاده کنید. در مراحل 6، 7 و 8 نحوه انجام این کار را آموزش می‌دهیم. بعد از اینکه قاب گوشی را با استفاده از هر روش باز کردید، ادامه پروسه تعویض دکمه ولوم آیفون SE را از مرحله 9 دنبال کنید.

مرحله 6 (در صورت عدم دسترسی به آی‌اسکلک): نصب ساکشن کاپ
  • ساکشن کاپ را به گونه‌ای روی صفحه نمایش آیفون SE تعمیری نصب کنید که نزدیک به لبه زیرین گوشی باشد.
  • نکته: ساکشن کاپ نباید بر روی دکمه هوم یا تاچ - آیفون SE تعمیری قرار گیرد.

مرحله 7 (در صورت عدم دسترسی به آی‌اسکلک): باز کردن قاب آیفون SE
  • نکته: زمانی که از روش دستی برای باز کردن قاب آیفون SE استفاده می‌کنید باید مراقب باشید که پنل جلوی آن بیش از اندازه بلند نشود. این پنل در لبه زیرین با یک کابل شکننده که مربوط به دکمه هوم است به پنل پشت مرتبط شده و باز شدن بیش از اندازه آن می‌تواند منجر به پارگی این کابل شوند. فراموش نکنید که اگر کابل دکمه هوم آیفون پاره شود، حتی با تعویض مجموعه دکمه هوم هم دیگر قابلیت اسکن انگشت کاربر در آن آیفون کار نخواهد کرد. پس مراقب باشید که پنل جلوی آیفون SE تعمیری در حین باز کردن قاب گوشی بیش از حد از پنل پشت آن فاصله نگیرید.
  • آیفون SE تعمیری را روی میز کارتان قرار دهید.یک دست خود را روی نمایشگر گوشی قرار داده و با انگشت همان دست ساکشن کاپ را بگیرید. حالا ساکشن کاپ را با تمرکز نیرو روی لبه زیرین گوشی به سمت بالا کشیده و به طور همزمان روی نمایشگر آیفون فشار ملایمی ایجاد کنید که گوشی تکان نخورد. فشار اعمالی را به تدریج تا زمانی افزایش دهید که در لبه زیرین قاب آیفون SE تعمیری شکاف کوچکی ایجاد شود. به محض مشاهده این شکاف، نوک اسپاتول را با دست دیگرتان در داخل آن فرو کنید.
  • نکته: از فرو کردن بیش از انداز نوک اسپاتول در لبه های قاب آیفون SE تعمیری خودداری کنید.
  • به آرامی نوک اسپاتول را در لبه زیرین قاب آیفون SE تعمیری حرکت دهید و سعی کنید گیره های قاب گوشی را باز کنید تا پنل جلو و پشت آن آماده جداسازی باشند. برای ساده تر شدن این کار می‌توانید ساکشن کاپ را هم با نیروی ملایم و به صورت همزمان با حرکت اسپاتول به سمت بالا بکشید. بازی کردن با این دو ابزار را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید قاب آیفون SE تعمیری در لبه زیرین و اطراف آن آماده باز شدن است.
  • نکته: تا حد امکان از بالا و پایین کردن نوک اسپاتول در لبه های قاب آیفون SE خودداری کنید. ضمنا در حین کشیدن ساکشن کاپ دقت کنید که پنل جلوی گوشی ناگهان جدا نشود و کشیدگی اعمالی منجر به پاره شدن کابل دکمه هوم نگردد.
مرحله 8: برداشتن ساکشن کاپ
  • ساکشن کاپ را از روی نمایشگر آیفون SE تعمیری بردارید.


آموزش تعویض دکمه ولوم آیفون SE اپل

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله 9: برداشتن براکت کانکتور دکمه هوم
  • آیفون SE تعمیری را به گونه‌ای در دست بگیرید که قاب گوشی در لبه زیرین به مقدار کمی باز شده باشد. با دست مخالف خود نوک پنس یا اسپاتول را در سمت چپ براکت کانکتور دکمه هوم آیفون SE قرار دهید و به آرامی آن را به سمت بالا بکشید تا از جایگاهش خارج شود.
  • با پنس براکت کانکتور دکمه هوم آیفون SE را برداشته و از درون آن خارج کنید.
  • نکته: بعد از تعویض دکمه ولوم آیفون SE و زمانی که در حال بستن گوشی هستید، باید به منظور جا زدن این براکت از یک ترفند خاص استفاده کنید. در مراحل 10 و 11 توضیحات لازم در این رابـ*ـطه ارائه می‌شود. بنابراین اگر هنوز در حین باز کردن آیفون SE و تعمیر آن هستید، ادامه کار را از مرحله 12 دنبال کنید.
مرحله 10 (مختص بستن گوشی): گام اول نصب براکت کانکتور دکمه هوم
  • با نوک پنس دو لبه عرضی براکت مورد نظر را گرفته و لبه طولی دورتر آن را به سمت پایین شیب دهید.
  • مثل عکس اول، لبه شیب دار براکت را به آرامی در شیاری قرار دهید که زیر باتری آیفون SE واقع شده است.
  • براکت را به سمت راست هول دهید و تا جای ممکن پیش بروید.
مرحله 11 (مختص بستن گوشی): گام دوم نصب براکت دکمه هوم
  • لبه پهن اسپاتول را روی براکت کانکتور دکمه هوم آیفون SE تعمیری قرار داده و با اعمال یک فشار ناچیز آن را روی برد نصب کنید.
  • نکته: اگر موفق به جا زدن صحیح براکت کانکتور دکمه هوم نشدید، آن را از جایگاهش خارج کرده و بار دیگر مراحل 10 و 11 را تکرار کنید.
مرحله 12: جداسازی کانکتور دکمه هوم
  • نوک اسپاتول یا پنس را در گوشه سمت چپ کانکتور دکمه هوم آیفون SE قرار دهید و با اعمال نیرو به سمت بالا و راست، این کانکتور را از روی برد جدا کنید.
  • نکته: در حین جدا کردن کانکتور و سایر متعلقات دکمه هوم آیفون SE خیلی دقت کنید که آسیبی به آن ها وارد نشود. اگر دکمه هوم اورجینال یا هر یک از متعلقات آن آسیب ببینند، حتی با تعویض این دکمه هوم قابلیت اسکن انگشت کاربر در آن آیفون قابل استفاده نخواهد بود.


آموزش تعویض دکمه ولوم آیفون SE اپل

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله 13: باز کردن پنل جلوی آیفون با حفظ زاویه 90 درجه
  • آیفون SE تعمیری را روی میز کارتان قرار دهید. به آرامی پنل جلوی گوشی را با دست گرفته و به صورت کتابی از لبه زیرین به سمت لبه فوقانی بلند کنید. به محض اینکه پنل جلوی آیفون نسبت به پنل پشت زاویه 90 درجه پیدا کرد، این پنل را با کش به جعبه یا هر ابزار دیگری که می‌تواند نقش یک تکیه‌گاه را ایفاء کند وصل نمایید.
  • نکته: به هیچ عنوان سعی نکنید که پنل پشت و جلوی آیفون SE تعمیری را در این مرحله کاملا از هم جدا کنید، چرا که این دو پنل در لبه فوقانی با کابل های شکننده‌ای به هم متصل هستند.
مرحله 14: باز کردن پیچ‌های براکت کانکتور باتری
  • دو پیچ 1.6 میلیمتری را باز کنید. این پیچ ها نگهدارنده براکت باتری آیفون SE هستند.
مرحله 15: جداسازی براکت کانکتور باتری
  • براکت کانکتور باتری آیفون SE را پنس برداشته و از روی پنل پشت آن جدا کنید.
مرحله 16: جداسازی کانکتور باتری
  • نوک اسپاتول یا پنس را در لبه سمت راست کانکتور باتری آیفون SE تعمیری قرار دهید و به آرامی نیرویی رو به سمت بالا و سمت چپ به آن اعمال کنید تا کانکتور از روی برد جدا شود.
  • نکته: در حین جداسازی کانکتور باتری آیفون SE دقت کنید که نوک پنس یا اسپاتول یا سوکت روی برد کانکتور برخورد نداشته باشد. همچنین دقت کنید که نوک تیز اسپاتول یا پنس به باتری اصابت نکرده و به آن آسیب نزند.
مرحله 17: باز کردن پیچ های براکت لبه فوقانی و سمت راست
  • پیچ 1.7 میلیمتری را باز کنید. این پیچ به پیچ گوشتی آهنربایی نمی‌چسبد، بنابراین دقت کنید که پیچ مذکور بعد از باز شدن گم نشود.
  • پیچ 1.2 میلیمتری را باز کنید.
  • پیچ 1.3 میلیمتری را باز کنید.
  • پی 1.7 میلیمتری کرا باز کنید.
  • نکته: در حین باز و بسته کردن پیچ براکت های مختلف آیفون SE دقت کنید که نیروی زیادی به آن ها وارد ننمایید، چرا که این نیرو ممکن است مستقیما به برد آیفون منتقل شده و آن را دچار آسیب دیدگی کند. همچنین در حین بستن پیچ ها دقت کنید که هر پیچ را در جایگاه درست خودش قرار دهید.
مرحله 18: برداشتن براکت لبه فوقانی و سمت راست
  • براکت لبه فوقانی و سمت راست پنل پشت آیفون SE تعمیری را با نوک پنس برداشته و جدا کنید.


آموزش تعویض دکمه ولوم آیفون SE اپل

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله 19: جداسازی کانکتور دوربین سلفی
  • نوک اسپاتول را در سمت راست کانکتور دوربین سلفی آیفون SE قرار دهید و با اعمال نیرو به سمت بالا، کانکتور را از روی برد جدا نمایید.
مرحله 20: جداسازی کانکتور ال سی دی
  • نوک پهن اسپاتول را در لبه زیرین کانکتور ال سی دی آیفون SE قرار دهید و با اعمال نیرو به سمت بالا، کانکتور را از روی برد جدا کنید.
  • نکته: این احتمال وجود دارد که بعد از تعمیر آیفون SE و روشن کردن آن، شاهد نمایش صفحه سیاه یا خطوط سفید رنگی روی نمایشگر گوشی باشید. اگر با این مشکل مواجه شدید، احتمالا کانکتور ال سی دی آیفون از جایگاهش خارج شده است. برای رفع مشکل، کانکتور ال سی دی را بار دیگر روی برد آیفون SE وصل کنید و گوشی را ریستارت نمایید. بهتر است برای ریستارت گوشی، باتری آن را خارج و بار دیگر نصب کنید.
مرحله 21: جداسازی کانکتور دیجیتایزر
  • نوک پهن اسپاتول را در لبه سمت راست کانکتور دیجیتایزر آیفون SE تعمیری قرار دهید و به آرامی آن را از روی برد جدا کنید.
مرحله 22: جداسازی کامل پنل پشت و جلوی آیفون SE
  • می‌توانید پنل پشت و جلوی آیفون SE تعمیری را کاملا از هم جدا کنید.
  • از آنجایی که هدف ما تعویض دکمه ولوم آیفون SE است و این دکمه روی پنل پشت گوشی واقع شده، دیگر با پنل جلوی آن کاری نخواهیم داشت.
مرحله 23: بیرون کشیدن لبه چسب نگهدارنده باتری
  • با استفاده از آی‌اوپنر (iOpener) یا سشوار به پشت پنل زیر آیفون SE تعمیری برای مدت زمان 1 دقیقه گرمای ملایم وارد کنید. این کار سبب می‌شود تا چسب نگهدارنده باتری گوشی کمی خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و شل شود.
  • نوک اسپاتول را در لبه زیرین باتری آیفون SE تعمیری قرار دهید و خیلی آرام سعی کنید لبه‌های چسب نگهدارنده باتری آن را به سمت بالا بکشید.

مرحله 24: برش دادن چسب نگهدارنده باتری
  • با انگشت یا پنس لبه چسب نگهدارنده باتری آیفون SE تعمیری را مثل عکس اول گرفته و کمی به سمت بالا بکشید.
  • با قیچی یا هر ابزار دیگری که دم دستتان است، وسط چسب نگهدارنده باتری آیفون SE را برش دهید تا چسب به دو قسمت تقسیم شود.


آموزش تعویض دکمه ولوم آیفون SE اپل

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله 25: باز کردن اولین چسب نگهدارنده باتری
  • آیفون SE تعمیری را روی میز کارتان قرار دهید و با یک دست آن را نگه دارید. با انگشت دست دیگرتان لبه یکی از چسب های نگهدارنده باتری را بگیرید. به آرامی و با نیروی ملایم آن چسب را به سمت لبه زیرین گوشی بکشید و سعی کنید که زاویه مابین چسب و پنل پشت گوشی در حدود 60 درجه باشد. با حفظ شدت نیروی کششی اعمالی، احتمالا چسب چیزی در حدود 2 الی 3 برابر طول اصلی خود کش می‌آید و سپس پاره می‌شود.
مرحله 26: باز کردن دومین چسب نگهدارنده باتری
  • دومین چسب نگهدارنده باتری آیفون SE را هم به شیوه مشابه خارج کنید.
  • نکته: اگر چسب های نگهدارنده باتری را به درستی خارج کنید، برای جداسازی باتری از پنل پشت آیفون SE با مشکلی رو به رو نخواهید شد. اما اگر این کار به درستی انجام نشود و زائده‌هایی از چسب در پشت باتری باقی بماند، باتری در برابر بلند شدن یا جداسازی از پنل پشت گوشی مقاومت می‌کند.

مرحله 27: گرما دادن به پنل پشت
  • با آی‌اوپنر یا سشوار به پشت پنل زیر آیفون SE تعمیری گرمای ملایمی برای مدت زمان 1 دقیقه اعمال کنید. این کار سبب می‌شود تا باقی مانده چسب باتری در پشت آن خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و شل شود.

مرحله 28: بلند کردن باتری از پنل پشت
  • با قاب باز کن کارتی، پیک یا هر ابزار دیگری سعی کنید که ضمیمه شده، لبه سمت چپ باتری را از جایگاهش بلند کنید.
  • نکته: حتما برای انجام این مرحله از لبه سمت چپ باتری وارد عمل شوید تا ریسک آسیب زدن به قطعات سخت افزاری آیفون SE را نکرده باشید. مراقب باشید که در حین فرو بردن لبه قاب باز کن در شیار سمت چپ باتری به دکمه های فیزیکی این قسمت آسیبی وارد نشود.
مرحله 29: جداسازی باتری آیفون SE
  • باتری آیفون SE تعمیری را با دست گرفته و از پنل پشت جدا کنید.
مرحله 30: باز کردن پیچ های نگهدارنده دکمه ولوم
  • پیچ 1.9 میلیمتری را باز کنید.
  • دو پیچ 1.6 میلیمتری را باز کنید.
مرحله 31: برداشتن سوئیچ دکمه سایلنت
  • نوک پنس یا اسپاتول را مثل عکس اول در پشت محل نشستن پیچ 1.9 میلیمتری که در مرحله قبل باز کرده بودید فرو کنید و خیلی آرام نوک اسپاتول را به سمت داخل بکشید.
  • سوئیچ دکمه سایلنت را با پنس برداشته و از پنل پشت آیفون خارج کنید.
مرحله 32: تعویض دکمه ولوم آیفون SE
  • نوک اسپاتول را در زیر دکمه ولوم آیفون SE قرار دهید و خیلی آرام آن را از جایگاهش خارج کنید.
  • می‌توانید نسبت به تعویض دکمه ولوم آیفون SE اقدام کنید.
  • برای بستن گوشی کافیست که تمام مراحل تعمیر موبایل نام برده شده را از انتها به ابتدا انجم دهید.
منبع:موبایل کمک
|"انجمن رمان نویسی 98"|


آموزش تعویض دکمه ولوم آیفون SE اپل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا