خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیدی سعید؛ شهری با خانه های آبی و سفید در تونس


سیدی سعید، شهری کوچک و باصفا در کشور تونس است که معماری خانه‌های آبی و سفید و فضای منحصر به فردش، جاذبه‌ی گردشگری اصلی آن به حساب می‌آیند.
شهر دیدنی «سیدی بـ*ـو*سعید» (Sidi Bou Said) در کشور تونس واقع شده و بیشتر به دلیل سواحل آرامش‌بخش و ساختمان‌های آبی و سفیدش به شهرت رسیده است. این شهر فقط 20 کیلومتر با پایتخت کشور، یعنی شهر تونس فاصله دارد و به آسانی از طریق متروی این خط قابل دسترسی است. علاوه بر آن، گاهی به سیدی بـ*ـو*سعید لقب «دهکده‌ی هنرمندان» نیز می‌دهند؛ چرا که الهام‌بخش هنرمندان معروف و برجسته‌ای در طول تاریخ همچون «آندره ژید» و «پاول کله» بوده است. این شهر به دورنمای «خلیج تونس»، کارتاژ و شهر تونس اشراف دارد و جاذبه‌ی اصلی آن، معماری و حال و هوا و فضای منحصر به فردش می‌باشد. بنابراین گردشگران این ناحیه مانند سایر شهرها، به دنبال لیستی از مناطق گردشگری در داخل خود شهر نیستند؛ اما سیدی بـ*ـو*سعید آنقدر به پایتخت نزدیک است که می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی اطراف آن دیدن کنید که در ادامه با معروف‌ترینِ آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

«قصر نجمه الزهرا» (Palace Dar Nejma Ezzahra) زمانی به نقاش و موسیقی‌شناس اهل کشور فرانسه، یعنی «رودلف درلانژه» (Rodolphe d'Erlanger) تعلق داشت که در قرن 20 میلادی در این مکان زندگی می‌کرد. چندین سال بعد از مرگ پسر او، این بنا به دولت تونس فروخته شد و امروزه آن را به عنوان موزه بر روی عموم باز گذاشته‌اند و در بسیاری از فیلم‌برداری‌ها نیز از این قصر کمک گرفته می‌شود. درلانژه در موسیقی عربی تخصص داشت و «مرکز موسیقی عربی و مدیترانه‌ای» نیز در این مکان قرار دارد و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، سری هم به این سالن موسیقی بزنید و با زیبایی موسیقی سنتی این کشور بیشتر آشنا شوید. اکثر لوازم قدیمی خانه از جمله تابلوهای نقاشی آن همچنان به همان شکل باقی مانده و می‌توانید از مجموعه‌ی سازهای موسیقی تاریخی آن نیز دیدن کنید.

سیدی سعید، زیبایی خود را از معماری خاص و خانه‌های سفید و آبی‌اش می‌گیرد و «مرکز تاریخی» (Centro storico) این شهر کوچک، جایی است که تمام سنت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد آن در یک مکان گرد هم می‌آیند. هنگام قدم زدن در خیابان‌ها، از مساجد و بازارهای آن عبور می‌کنید و علاوه بر لـ*ـذت بردن از معماری تماشایی این شهر باصفا می‌توانید غذاهای تازه و خوشمزه‌ی محلی آن را هم بچشید.

خانه‌ی «دار النبی» (Dar El Annabi)، نمونه‌ی خوبی از خانه‌های عربی است و قدمت آن به اواخر قرن 18 میلادی برمی‌گردد. امروزه این مکان به موزه‌ای محلی تبدیل شده و چندین مجسمه‌ی مومی را در برمی‌گیرد که لباس‌های سنتی پوشیده‌اند. همچنین نقاشی‌ها و لوازم قدیمی دیگری هم به نمایش گذاشته می‌شود و بازدیدکنندگان از این طریق می‌توانند با آداب و رسوم مردم تونس، هنر و زندگی روزمره‌ی آن‌ها بیشتر آشنا شوند و در مقابل هزینه‌ی پایین برای بازدید از این موزه، تجربه‌ای جدید به دست بیاورند.
شهر کارتاژ و ویرانه‌های آن فقط چند مایل با سیدی بـ*ـو*سعید فاصله دارد و زمانی، بزرگ‌ترین بندر مدیترانه‌ای امپراتوری روم باستان به شمار می‌رفت. امروزه مناطق باستان‌شناسی بی‌شماری برای بازدید در این مکان وجود دارد که تاریخچه‌ی تمدن این مردم را به نمایش می‌گذارد. «حمام‌های آنتونین» و «پارک باستان‌شناسی»، 2 مورد از مهم‌ترین جاذبه‌هایی هستند که از دوران کارتاژ رومی باقی مانده‌اند. این حمام‌ها بین سال 146 تا 162 بعد از مسیح ساخته شده‌اند و بزرگ‌ترین گرمابه‌ی رومی در خارج از مرزهای روم باستان به حساب می‌آمدند. تپه‌ی «بیرسا» (Byrsa)، مهم‌ترین بخش شهر کارتاژ به شمار می‌رفت و در دوران رومی‌ها، خانه‌های بسیاری در این مکان ساخته شد. امروزه در بالاترین نقطه‌ی این تپه، «کلیسای سن لویی» (Acropolium of Carthage) قرار دارد که قدمت آن به قرن 19 میلادی برمی‌گردد و از این مکان می‌توانید به چشم‌انداز بی‌نظیری از کارتاژ و مناطق اطرافش دسترسی داشته باشید.

منبع ایوار


دهکده سیدی سعید

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا