خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا
اسم محلی و رسمی‌ آن میناوار می‌باشد. اسم قدیمی‌ این روستا مؤمن آباد بوده که بنا به وقایعی به مینا آباد تغییر نام داده است. مینا نام فرمانده زنی بوده که از روستا در برابر غارتگران دفاع می کرده و موجب امنیت و آبادانی روستا شده است. بعد ها آثاری از مینا در گورستان کشف شد که متاسفانه مورد سرقت قرار گرفت. روستا در جنگل واقع بوده و هم‌اکنون طی گذشت زمان، جنگل‌ها از بین رفته‌اند ولی همچنان باغهایی کوچک باقی‌مانده.یکی از جاذبه‌های گردشگری میناوار جنگل شغال دره می‌باشد از زمین‌های میناباد شروع شده و به گردنه حیران ختم می‌شود. اهالی آسیابی آبی را به یاد دارند که برای آسیاب گندم از آن استفاده می‌کردند (منسوب به آسیاب دره). در داخل جنگل شغال دره حیواناتی نظیر (روباه، گراز، گرگ، شغال، خرگوش، جوجه تیغی و... ) و پرندگانی همچون (شاهین، کبک، عقاب، گنجشک، پرستو، هدهد و …)یافت می‌شود.
موقعیت جغرافیایی:مرکز دهستان میناباد، بخش عنبران شهرستان نمین، استان اردبیل است و در طول جغرافیاییَ ۳۴°۴۸ و عرض جغرافیایَ ۲۸°۳۸ ارتفاع متوسط ۱۶۰۰متر قرار دارد. سرزمینی پایکوهی و سرد و خشک است و در ۳کیلومتری شمال خاور نمین واقع شده‌است. این روستا از سمت شمال به جمهموری آذربایجان و از سمت جنوب به روستای خشه حیران منتهی و از سمت غرب به روستاهای میرزانق و جید و از طرف جنوب غربی به شهر نمین محدود می‌شود.
این روستا بالغ بر ۳۰۶ خانوار سکنه دارد و جمعیت آن ۱۳۱۱ نفر می‌باشد که ۶۷۱ نفر آن مرد و ۶۴۰ نفر آن زن می‌باشند و ۸۸۷ نفر از تعداد کل جمعیت آن با سواد هستند.[نیازمند منبع] جمعیت زیادی از مردم روستا طی سالیان بعد از جنگ تحمیلی به شهر نمین مهاجرت کرده اند.براساس گزارش مرکزآمار ایران روستای میناوار در سال ۱۳۴۵ دارای ۱۳۰۲ نفر سکنه بوده که در قالب ۲۲۶ خانوار زندگی می‌کرده‌اند. جمعیت روستا در سال ۱۳۵۵ به ۱۴۹۲ نفر و ۲۲۶ خانوار می‌رسد. در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۶۵جمعیت روستا ۱۷۸۶ نفر و تعداد خانوار آن ۲۷۰ خانوارگزارش شده‌است. با سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۷۵ جمعیت روستا ۱۵۷۰ نفر و تعداد خانوار در آن ۳۰۸ خانوار اعلام شده‌است. براساس آخرین سرشماری جمعیت آن در سال ۱۳۸۵، ۱۳۱۱ نفر و تعداد خانوارآن ۳۰۶ خانوار بوده که ۶۷۱ نفر آن مرد و۶۴۰ نفر آن زن می‌باشند و ۸۸۷ نفر از تعداد کل جمعیت آن با سواد هستند، که از لحاظ جمعیت در مقایسه با سال ۱۳۷۵ کاهش جمعیتی برابر با ۲۵۹ نفر داشته‌است. نرخ رشد جمعیت روستا در فاصلة سال‌های ۵۵–۱۳۴۵ حدود ۶/۱۴ درصد و سال ۶۵–۱۳۵۵ حدود ۷/۱۹ درصد را نشان می‌دهد که در سال ۷۵–۱۳۶۵ رشد منفی برابر با ۱/۱۲ درصد داشته‌است و از سال ۸۵–۱۳۷۵ باز حدود ۵/۱۶ درصد رشد منفی را نشان می‌دهد؛ بنابراین طی سال‌های ۸۵–۱۳۶۵ رشد جمعیت منفی بوده، برابر با ۶/۲۶ درصد بوده‌است. از جمله علل مهاجرت و کاهش جمعیت در این روستا می‌توان به عدم وجود زمینه‌های لازم برای اشتغال، نبود امکانات رفاهی و پائین بودن میزان تولیدات کشاورزی و… عنوان نمود.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


مین آباد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا