خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر بخواهید تمام دیدنی‌های آفریقا را در یک سفر بگنجانید با مشکل زمانی روبرو خواهید شد. ما برترین‌هایشان را به شما معرفی خواهیم کرد.
در آفریقا محوطه‌های دیدنی زیادی وجود دارند که شاید گنجاندن همه آن‌ها در یک فهرست کاری شدنی نباشد. در این راهنما تلاش کردیم برترین جاهای دیدنی این سرزمین را با بیشترین تنوع برایتان گردآوری کنیم و در بین فهرستی که آورده‌ایم می‌توانید طیفی متفاوت از عتیقه‌های حیرت انگیز، شهرهای خیره کننده و مناطق طبیعی تماشایی را پیدا کنید. این قاره باورنکردنی برای هر گردشگری چیزی پنهان کرده تا سفری شگفت انگیز را تجربه کنند.


آبشارهای ویکتوریا
در بین رودخانه «زامبزی» (Zambezi) و مرز بین زیمباوه و زامبیا، «آبشار ویکتوریا» (Victoria Falls) قرار دارد که نامش را از سیاحی به نام «دیوید لیوینگستون» (David Livingstone) و به افتخار ملکه ویکتوریا هدیه گرفت. البته نام بومی اینجا جذاب‌تر از این اسم بوده و به معنی «ابری که تندر می‌زند» است. این نام حکایت از اسپری شدید آب آبشار و صدای غران آن دارد. عرض این پدیده شگفت انگیز ۱۷۰۰ متر و عمقش ۱۰۸ متر بوده و دو برابر آبشارهای نیاگارا ارتفاع دارد. در حوالی آن تعداد زیادی کرگدن، شیر و اسب آبی زندگی می‌کنند.


اهرام جیزه
ما برخی اوقات خارق‌العاده بودن اهرام جیزه یا همان اهرام ثلاثه را دست کم می‌گیریم زیرا عکس آن‌ها دیگر به چیزی معمولی تبدیل شده است. این پدیده حیرت انگیز حاصل کار هزاران هزار کارگر بوده و به همراه مجسمه ابوالهول معروفش جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. مجموعه جیزه بیرون قاهره و در صحرای لیبی قرار داشته و به شیوه‌ای بسیار رازآلود و باشکوه برای پیکر بی‌جان فراعنه ساخته شد تا در دنیای پس از مرگ هم بتوانند به حکومت خود ادامه دهند.


سیدی بو سعید
«سیدی بو سعید» (Sidi Bou Said) دهکده‌ای زیبا و دیدنی در تونس و در سواحل مدیترانه است که نقاشان و نویسندگان زیادی را طی یک قرن به سمت خود جلب کرده و زمانی یک محوطه مذهبی به شمار می‌رفت که رو به آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس بود. رنگ سفید و آبی شگفت انگیز ساختمان‌های این دهکده بسیار تماشایی است. این ساختمان‌ها به خاطر درهای پرتزئینشان شهرت زیادی دارند و نقاشان معروفی مانند «ماتیس» (Matisse)، «کله» (Klee) یا «ماکه» (Macke) برای نقاشی به سراغش می‌آمدند. حتی «آندره ژید» نویسنده معروف هم برای نویسندگی به این دهکده سر زده بود.

سسوسولی
شاید تا به حال نام «سسوسولی» (Sossusvlei) را هم نشنیده باشید اما منظره بی‌همتای آن اغلب در فیلم‌ها به چشم می‌خورند. اینجا در نامیبیا در جنوب صحرای نامیب واقع شده و شن‌های سرخ و نارنجی تماشایی دارد. نام آن از ترکیب واژه آفریقایی «ولی» (vlei) به معنی «رژه» و ترکیبی نامیبی به معنی «بدون بازگشت» است. زیبایی منحصر به فرد و دیدنی اینجا با آسمان آبی، تنه خشک درختان و شن‌های سرخی که با باد تغییر شکل می‌دهند، به راستی منظره‌ای خیره‌کننده را به گردشگران هدیه می‌کند.


جنه
«جنه» (Djenné) در مالی واقع شده و محوطه‌ای قابل توجه است که از هزاران بنای ساخته شده از خشت خشک شده زیر آفتاب تشکیل شده که با تیرک‌های نخل تقویت می‌شوند. این شهرک باستانی متعلق به قرن سوم میلادی و پیش از آن است، اما رشد چشمگیر آن به مسیرهای تجاری «ساهاران» (Saharan) بازمی‌گردد که از این راه برده‌ها، طلا و نمک از میان صحرا به «لوان» (Levant) می‌بردند. این ساختمان‌های دست نخورده، به ویژه مسجد جامع در سال ۱۹۰۷ به دستور مقامات استعماری فرانسه ساخته شدند و امروزه از جنه جایی شگفت انگیز برای گردشگری ساخته‌اند. شهر قدیمی یکی دیگر از محوطه‌های میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.


کوهستان تیبل
«کوهستان تیبل» روی کیپ تاون سایه انداخته و در لبه جنوبی قاره آفریقا قرار دارد. قله‌های این کوهستان یعنی «سیگنال هیل»، «قله شیطان» و «سر شیر» یک آمفی تئاتر عظیم را شکل می‌دهند که ساکنان هلندی در قرن هفدهم در آنجا کیپ تاون امروزی را ساختند. قسمت صاف بالای آن هزار متر بالاتر از سطح دریا بوده و کوهستان اغلب با ابرها خود را پنهان می‌کند. می‌توانید با یک تله‌کابین سواری هیجان انگیز بالای کوهستان بروید.


۱۲ مکان شگفت انگیز و بی نظیر در آفریقا

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
دریاچه مالاوی
در جنوب «دریاچه‌های بزرگ آفریقایی» می‌توانید دریاچه «مالاوی» (Lake Malawi) را پیدا کنید. این دریاچه با آب زلال و سواحل بکر و پس زمینه کوهستان در هر طرف، یک منطقه طبیعی تماشایی را خلق می‌کند. وقتی دیوید لیوینگستون به اینجا آمد نام «دریاچه ستاره‌ها» را به آن داد زیرا چراغ ماهیگیرانی که در شب روی آن بودند در تاریکی شبیه به ستاره‌های آسمان بود. این دریاچه گونه‌های نادری از ماهی را هم دارد که به لحاظ علمی ارزش بالایی دارند. همچنین می‌توانید کروکودیل‌ها و اسب‌های آبی را هم در امتداد ساحلش تماشا کنید.


مجمع الجزایر زنگبار
«مجمع الجزایر زنگبار» (Zanzibar Archipelago) یک بهشت استوایی در نزدیکی سواحل تانزانیا در اقیانوس آرام است. سواحل طلایی، آب‌های نیلگون و درختان نخل از اینجا یک منطقه آرام و زیبا می‌سازند. چهار جزیره اصلی در زنگبار وجود دارد «اونگوجا» (Unguja)، «پمبا» (Pemba)، «مافیا» (Mafia) و جزایر بدون سکنه «لاتهام» (Latham). شهر زنگبار به خاطر شهر سنگی تاریخی‌اش مشهور بوده و با تجارت برده و ادویه جات در قرن نوزدهم هم ارتباط مهمی داشته است.


ریگ های روان ساهارا
«ساهارا» (Sahara) از مصر در شرق آغاز شده و تا شمال آفریقا و مراکش در غرب امتداد می‌یابد. زیباترین و رمانتیک‌ترین قسمتش را در کشور مراکش نزدیک به مرز الجزایر خواهید یافت. «ارگ چبی» (Erg Chebbi) یک دریای شنی با تپه‌های مواجی که با باد تغییر شکل می‌دهند، در اینجا قرار داشته و به خاطر زیبایی‌اش در فیلم‌ها و عکس‌های زیادی به چشم می‌خورد. بهترین پایگاه برای ماجراجویی در این شنزارها، دهکده «مرزوگا» (Merzouga) است که می‌توانید از آنجا با شترها به تماشای صحرا بروید.

کوهستان رونزوری
«کوهستان روِنزوری» (Rwenzori) در غرب اوگاندا قرار داشته و بخشی از جمهوری دموکرات کنگو به حساب می‌آید. اغلب گردشگران آن را نادیده می‌گیرند ولی باید بدانید که آب و هوایی ترکیبی بین آلپی و استوایی در آنجا انتظارتان را می‌کشد. می‌توانید علفزارها را در کنار گیاه‌های نادر و قلل تماشایی کوهستان که از برف پوشیده شده‌اند، یا یخرودها، آبشارها و دریاچه‌هایش را تماشا کنید. رونزوری سومین کوهستان بلند آفریقا یعنی «کوه استنلی» (Stanley) را در خود جا داده و بلندترین و دائمی‌ترین سرچشمه نیل هم به شمار می‌رود.


گوندار
«گوندار» (Gondar) به خاطر بقایای تاریخی بزرگش شهرت دارد. «امپراطور فاسیلیدس» (Fasilides) و وارثانش یک منطقه سلطنتی به نام «فاسیل قبی» (Fasil Ghebbi) را در قرن هفدهم در اینجا ساختند. اینجا پر از کاخ‌ها، کتابخانه‌ها، سالن‌های تشریفات و قلعه‌هایی است که برای اشراف اتیوپیایی ساخته شدند. تاثیرات باروکی اروپا را به خوبی می‌توان روی طراحی این بناها مشاهده کرد.


پارک ملی سرنگتی
آخرین مورد از فهرست ما «پارک ملی سرنگتی» (Serengeti) در تانزانیا است که می‌توانید شیرها، پلنگ‌ها، زرافه‌ها، بوفالو‌ها، کرگدن‌ها و غزال‌های شگفت انگیز را در دشت‌ها، بیشه‌ها و ساوانای آن تماشا کنید. مهاجرت سالانه سرنگتی که میلیون‌ها غزال، گورخر و گاو وحشی طی آن کوچ می‌کنند در همین جا اتفاق می‌افتد. به سادگی می‌توان اینجا را یکی از شگفت انگیزترین مناطق طبیعی جهان نامید. شرکت‌های بی‌شماری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بهترین زمان و مکان را برای تماشای این مهاجرت پیدا کنید.


منبع: ایوار


۱۲ مکان شگفت انگیز و بی نظیر در آفریقا

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا