خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از گوشی های خوش قیمت و جدید شرکت شیائومی که می‌تواند برای افرادی با بودجه محدود یک گزینه خرید عالی باشد گوشی ردمی 8 یا Xiaomi redmi 8 است. این محصول در ماه اکتبر (October) سال 2019 رونمایی شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون داشته باشیم.
مقدمه
اگر بودجه خیلی زیادی برای خرید یک گوشی جدید در اختیار ندارید یا بنا به هر دلیل تمایل ندارید که هزینه زیادی برای خرید یک اسمارتفون صرف کنید باید به دنبال خرید گوشی های خوش قیمت و میان رده باشید. یکی از شرکت هایی که عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه تولید این نوع اسمارتفون ها دارد، شرکت شیائومی است و یکی از جدیدترین گوشی های این کمپانی که می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد گوشی شیائومی ردمی 8 خواهد بود. قیمت Xiaomi Redmi 8 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده واقعا مناسب است و به همین سبب این اسمارتفون توانسته به یکی از گوشی های پرفروش شیائومی تبدیل شود.
اما برای شناخت نقاط قوت و ضعف یک گوشی صرفا نمی‌توان به مشخصاتی که دستگاه بر روی کاغذ ارائه کرده اکتفا کرد و باید ریزبینانه‌تر موضوع را زیر نظر گرفت. در اینجاست که اهمیت نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی نمایان می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم تجربه یک هفته‌ای استفاده و کار کردن خود با گوشی Xiaomi Redmi 8 را با شما عزیزان در میان بگذاریم و مشخص کنیم که این گوشی در عمل چه نقاط قوت و ضعفی دارد! فراموش نکنید که این گوشی قیمت ارزانی دارد و طبیعتا نباید سطح توقع شما از آن خیلی بالا باشد. ما هم قطعا این مسئله را در طول بررسی و نقد خود در نظر خواهیم گرفت


نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت
هر گوشی در نگاه اول یک حس خاص را به کاربر منتقل می‌کند و این حس اولیه واقعا اهمیت بالایی دارد و می‌تواند سبب شود که یک کاربر عاشق آن گوشی شده یا کلا از سبک طراحی و ظاهر آن خوشش نیاید! گوشی Redmi 8 شیائومی علیرغم اینکه یک اسمارتفون نسبتا ارزان قیمت و میان رده است، از این نظر وضعیت مطلوبی دارد و ظاهر جذاب و سبک طراحی خوب آن می‌تواند در نگاه اول توجه هر کاربری را جلب کند. بدنه گوشی ظاهری براق دارد و به نظر می‌آید که قاب پشت گوشی شیشه‌ای باشد، اما اینطور نیست! قاب پشت گوشی مذکور از پلاستیک خاصی ساخته شده که ظاهری براق و شیک را ارائه می‌کند. متاسفانه در بررسی ردمی 8 شیائومی مشخص شد که قاب پشت گوشی حساسیت بالایی در قبال تماس با اشیای نوک تیز دارد و باید از آن مراقبت ویژه‌ای به عمل آید، در غیر این صورت روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است از گلس محافظ قاب پشت گوشی یا کیف و گارد موبایل استفاده کنید.
جنس فریم اصلی گوشی شیائومی Redmi 8 هم از پلاستیک است اما روی پنل جلوی آن با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا از صفحه نمایش گوشی محافظت شود. خوشبختانه در بررسی دستگاه مشخص شد که پنل جلوی آن مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد اما با این حال بهتر است حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی بر روی صفحه نمایش گوشی نصب شود. ضمنا شیائومی عنوان کرده که بدنه این گوشی با یک لایه پوشش دافع آب پوشانده شده تا قطرات آب نتوانند روی آن نشسته و به داخل قاب گوشی نفوذ داشته باشند. با این حال نمی‌توان گوشی را محصولی ضد آب محسوب کرد و اکیدا باید از تماس مستقیم آن با آب و مایعات خودداری شود.
شیائومی Redmi 8 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و خوشبختانه از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری هم بهره می‌برد و پورت شارژر آن هم از نوع یو اس بی نوع سی (USB Type C) است. در قسمت میانی و بخش فوقانی قاب پشت گوشی هم لنزهای دوربین اصلی دستگاه و اسکنر انگشت آن به صورت عمودی تعبیه شده‌اند و یک نوار مشکی رنگ هم در این قسمت ارائه شده که نام Redmi روی آن قابل مشاهده خواهد بود. در بررسی ردمی 8 شیائومی مشخص شد که اسکنر انگشت آن کیفیت عملکرد خوبی دارد اما خیلی سریع و دقیق نیست و گاها احتمال دارد تاخیر های ریز و خطاهایی در عملکرد آن به وجود آید که با توجه به قیمت گوشی و رده کیفی آن طبیعی هستند.
بدنه گوشی Redmi 8 شیائومی ابعاد 9.4 در 75.4 در 156.5 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی خیلی بزرگ و سنگین نیست و استفاده تک دست از آن راحت خواهد بود. شیائومی سعی کرده حاشیه های باریکی را برای صفحه نمایش گوشی در نظر بگیرد و بدین ترتیب چیزی در حدود 81.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. ضمنا در بخش زیرین حاشیه صفحه نمایش گوشی نام Redmi حک شده و در قسمت فوقانی آن هم لنز دوربین سلفی دستگاه در یک ناچ (Notch) تعبیه می‌شود که حالتی منحنی شکل دارد.
در مجموع وقتی گوشی شیائومی ردمی 8 را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود و گوشی از نظر ظاهر و سبک طراحی جذابیت مناسبی در مقایسه با قیمتش دارد. پس اگر به ظاهر و سبک طراحی اهمیت می‌دهید، بدون تردید Redmi 8 شیائومی می‌تواند در رده قیمتی خودش گزینه خرید عالی باشد. کیفیت ساخت گوشی هم مناسب است اما نمی‌توان گفت که وضعیت عالی را ارائه می‌کند. در مجموع گوشی از این بخش بررسی ما سربلند بیرون می‌آید و نمره رضایت بخشی را دریافت خواهد کرد.


نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : صفحه نمایش
اگر دوست دارید گوشی شما صفحه نمایش بزرگی داشته باشد، شیائومی Redmi 8 تقریبا این ویژگی را داشته و می‌تواند گزینه خرید گوشی خوبی برای شما باشد. صفحه نمایش این گوشی 6.22 اینچی است و همانطور که گفتیم حاشیه های نسبتا باریکی دارد و چیزی در حدود 81.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این نسبت تصویر به بدنه شاید خیلی عالی نباشد اما در رده گوشی های مشابه Redmi 8 مناسب و خوب است. جنس پنل نمایشگر 6.22 اینچی گوشی از نوع IPS LCD است و رزولوشن 1520 در 720 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 220 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار چندان بالایی نیست و انتظار می‌رود که روی کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی تاثیرگذار باشد.
نکته مهمی که باید در این بخش بررسی ردمی 8 شیائومی به آن اشاره کنیم مربوط به پوشش شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود که روی صفحه نمایش اسمارتفون مورد نظر تعبیه شده است. تعبیه این شیشه سبب گشته تا مقاومت پنل جلوی گوشی در قبال تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد و به راحتی روی ال سی دی گوشی خط و خش ایجاد نشود. در قسمت فوقانی پنل نمایشگر دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن در داخل یک زائده کوچک که اصطلاحا ناچ نامیده می‌شود قرار دارد. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور است و محتوا روی آن با چه کیفیتی نشان داده می‌شود؟
در بررسی ردمی 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه در رده قیمتی خودش کیفیت قابل قبولی دارد اما نمی‌توان آن را خیلی خوب محسوب کرد و مدعی شد که صفحه نمایش دستگاه از نقاط قوت آن است! به عقیده ما صفحه نمایش 6.22 اینچی گوشی Redmi 8 می‌توانست از نظر وضوح تصویر و کنتراست وضعیت بهتری داشته باشد و محتوای شاداب تری را ارائه کند، اما به نظر می‌آید شیائومی برای کاهش هزینه تولید و ساخت دستگاه سعی کرده خیلی صفحه نمایش آن را با کیفیت در نظر نگیرد. با این وجود شما برای استفاده عادی از گوشی و انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای کلیپ های ویدیویی، پرسه زدن در یوتیوب و غیره با نمایشگر گوشی به مشکلی بر نخواهید خورد و شاید اصلا متوجه ضعفی هم در عملکرد آن نشوید.
بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی 8 عملکرد معمولی و قابل قبولی دارد اما می‌توانست بهتر از این هم باشد. به عقیده ما کیفیت صفحه نمایش گوشی دقیقا با قیمت دستگاه در یک تعادل کامل قرار دارد. عموما ارائه این نوع کیفیت صفحه نمایش در گوشی هایی که قیمت مقرون به صرفه و ارزانی دارند و جزو گوشی های میان رده محسوب می‌شوند کاملا شایع و مرسوم خواهد بود. پس کیفیت صفحه نمایش 6.22 اینچی گوشی معمولی و قابل قبول خواهد بود.


نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : سیستم عامل و بسـ*ـتر نرم افزاری
طبیعتا گوشی شیائومی Redmi 8 از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و یک گوشی اندرویدی است. اندروید 9.0 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری MIUI 11 شیائومی هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. با توجه به اینکه اسمارتفون مورد نظر یک گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه است، بنابراین نباید خیلی انتظارات بالایی از آن داشت. اگر کیفیت عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی در حدی باشد که به راحتی و بدون لگ از پس انجام کارهای روزمره بر آید، باید دستگاه را خوب و با کیفیت محسوب کرد. در بررسی شیائومی ردمی 8 مشخص شد که بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی عملکرد قابل قبولی دارد اما بدون مشکل نیست!
انجام کارهایی مثل ارسال و دریافت پیامک یا برقراری تماس و وبگردی در گوشی تقریبا بدون مشکل قابل انجام خواهد بود اما در برخی مواقع استفاده از اپلیکیشن های سنگینی مثل اینستاگرام در گوشی می‌تواند با لگ و تاخیرهای ریزی همراه باشد. همچنین بهتر است تنظیمات برنامه هایی مثل - را روی وضعیتی قرار دهید که اطلاعات کش (Cache) آن ها زود به زود و به طور خودکار حذف شود چون در تجربه یک هفته‌ای استفاده ما از گوشی Redmi 8 مشخص شد که تحت فشار قرار گرفتن حافظه گوشی و سوق پیدا کردن آن به سمت پر شدن می‌تواند به شدت روی سرعت عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری آن تاثیرگذار باشد.
بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی دریافت کنید بهتر است از پر شدن حافظه آن جلوگیری به عمل آورید و اجازه ندهید که حافظه گوشی تحت فشار قرار گیرد. اما رابط گوشی چطور بوده و چه تجربه کاربری را ارائه می‌کند؟ به عقیده ما رابط MIUI 11 رابط کاربری خوبی است که ویژگی های زیادی در آن ارائه شده و خیلی از این ویژگی کاربردی هستند. برای مثال این رابط به طور پیش فرض و بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی امکان ایجاد دو نمونه از هر برنامه در گوشی را ارائه می‌کند که اصطلاحا به این قابلیت دوآل اپ (Dual Apps) گفته می‌شود.
رابط کاربری گوشی در مجموع مملو از قابلیت های کاربردی است و البته نباید ناگفته بماند که همین مسئله سبب شده رابط گوشی خیلی بهینه نباشد و در برخی مواقع لگ و تاخیرهایی در آن به وجود آید. همچنین منوی تنظیمات گوشی و رابط MIUI 11 خیلی جالب طراحی نشده و ممکن است سردرگم کننده به نظر آید. ما حتی بعد از یک هفته استفاده از گوشی Xiaomi Redmi 8 باز هم نمی‌توانستیم از طریق منوی تنظیمات گوشی به بخش های خاصی از آن که مد نظرمان بود، برویم و ملزم به استفاده از گزینه جستجو (Search) در منوی تنظیمات می‌شدیم. در مجموع باید اینطور گفت که بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی شیائومی ردمی 8 وضعیت خوبی دارد و برای انجام کارهای روزمره کیفیت مناسبی را ارائه کرده است.


نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : پردازنده، رم و حافظه داخلی
پیش از اینکه این بخش بررسی شیائومی ردمی 8 را آغاز کنیم یک مرتبه یادآور می‌شویم که گوشی مورد نظر یک اسمارتفون ارزان قیمت، مقرون به صرفه و تقریبا میان رده است که بیشتر با تمرکز بر روی راه اندازی نیازهای روزمره کاربران طراحی شده و طبیعتا نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه اسنپدراگون 439 کوالکام است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.45 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی Adreno 505 در این تراشه به عنوان واجد پردازشگر گرافیکی بکار رفته و گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه هر دو نسخه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.
اگر کمی در زمینه سخت افزاری گوشی های موبایل اطلاعات داشته باشید، با مطالعه مشخصات فنی گوشی Redmi 8 متوجه خواهید شد که نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم. در بررسی شیائومی ردمی 8 ما مشکلی در استفاده روزمره از دستگاه و انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال پیام و برقراری تماس، نصب و استفاده از اینستاگرام، - یا وبگردی مشاهده نکردیم. البته در برخی مواقع ممکن است در شرایطی که حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی زیاد می‌شوند، لگ و تاخیرهایی هم در عملکرد آن به وجود آید. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از گوشی Redmi 8 دریافت کنید، به هیچ عنوان اطلاعات زیادی را روی حافظه دستگاه ذخیره ننمایید.
اما ما در بررسی شیائومی ردمی 8 باری پابجی موبایل (PUBG Mobile) را هم از روی کنجکاوی روی دستگاه نصب و برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. بازی فقط با تنظیمات گرافیکی ضعیف روی گوشی با کیفیت قابل قبول اجرا شد و بعد از 5 دقیقه بازی کردن لگ و تاخیرهایی در آن قابل رویت بود و افت فریم هم کاملا مشهود شد. همچنین سرعت خالی شدن شارژ باتری به طرز چشمگیری افزایش یافت. مجموع این علائم نشان می‌دهند که گوشی Xiaomi Redmi 8 به هیچ وجه برای نصب و اجرای بازی های سنگین و HD مثل پابجی موبایل گزینه مناسبی نیست. اگر گوشی می‌خواهید که نیازهای روزمره و معمولی شما را بدون مشکل برطرف سازد، شیائومی Redmi 8 می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد اما اگر انتظار بیشتری از گوشی دارید، این اسمارتفون نمی‌تواند به شما کمک کند.


نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : دوربین اصلی و سلفی
همه کاربران دوست دارد که گوشی آن ها دوربین خوبی داشته باشد، اما عموما در گوشی های ارزان قیمت خیلی به کیفیت دوربین اهمیت داده نمی‌شود تا هزینه تولید دستگاه کاهش یابد و بتوان آن را با قیمت رقابتی تری روانه بازار کرد. دوربین اصلی گوشی شیائومی Redmi 8 هم شرایط مشابهی دارد و از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند. مجموعه دوربین اصلی این گوشی یک چراغ فلش LED هم دارد و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاملا مشخص است که با یک ترکیب دوربین معمولی در مقایسه با دوربین گوشی های جدید و رده بالا رو به رو هستیم.
در بررسی شیائومی ردمی 8 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور خوب و مناسب عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند عکس های بسیار مناسبی ضبط کند. اگرچه کیفیت عکس های ضبط شده با دوربین اصلی گوشی فوق‌العاده نیستند اما در نوع خود بی‌کیفیت هم محسوب نمی‌شوند و عکس های خوبی خواهند بود. پس در محیط های با نور مناسب می‌توانید عکس های خوبی با دوربین اصلی گوشی Redmi 8 ضبط کنید. اما در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود. متاسفانه در اینگونه شرایط نویزهای تصویر به شدت افزایش می‌یابند و عکس های ضبط شده شادابی و شارپنس خود را از دست می‌دهند.
همچنین در بررسی شیائومی ردمی 8 دقیقا وضعیت مشابه برای دوربین سلفی گوشی هم قابل رویت بود. دوربین سلفی این اسمارتفون از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را هم دارد. با دوربین جلو یا سلفی گوشی ردمی 8 می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های نسبتا خوبی ضبط کنید اما این عکس ها عالی نیستند. در محیط های با نور کم هم متاسفانه افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین سلفی گوشی نمایان می‌شود که شدت آن کمی ناامیدکننده خواهد بود.
عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی و سلفی گوشی کیفیت متوسطی دارد و به صورت خیلی عالی انجام نمی‌شود. گاها حتی خطاهایی در تفکیک سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه آن ایجاد می‌گردد. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی ردمی 8 اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از دوربین اصلی و سلفی معمولی بهره می‌برد. فقط در محیط های با نور مناسب است که می‌توانید عکس های خوبی با دوربین اصلی و سلفی گوشی ضبط کنید و در شرایط دیگر مثل مواقعی که نور محیط کم یا تاریک باشد یا مواقعی که در یک فضای بسته و کم نور هستید، عکس های خیلی مطلوبی با دوربین های گوشی قابل ضبط نخواهند بود. به عقیده ما کیفیت عملکرد دوربین گوشی Xiaomi Redmi 8 کاملا معمولی است و چیزی فراتر از قیمت دستگاه را ارائه نمی‌کند.


نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی : باتری و شارژدهی
شیائومی یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Redmi 8 در نظر گرفته که انتظار داریم با توجه به سایر ویژگی های سخت افزاری دستگاه به خوبی از پس تامین انرژی آن بر آید. در بررسی شیائومی ردمی 8 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی ضمن یک مرتبه شارژ باتری آن می‌تواند تقریبا 2 روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی خواهد بود. حتی اگر میزان استفاده شما از گوشی زیاد باشد هم حداقل 1 الی 1.5 روز شارژدهی را از آن دریافت خواهید کرد
اما از سمت دیگر ظرفیت بالای باتری گوشی منجر شده که سرعت شارژ مجدد آن کاهش یابد. شیائومی برای مقابله با این مسئله شارژر اورجینال 18 واتی را به همراه دستگاه ارائه می‌کند. در بررسی ما مشخص شد که این شارژر ظرف 30 دقیقه باتری گوشی را تقریبا 25 درصد شارژ می‌کند و 50 درصد شارژ باتری آن هم تقریبا در 50 دقیقه انجام می‌شود. برای فول شارژ شدن باتری گوشی هم مدت زمانی در حدود 100 دقیقه باید سپری گردد. بنابراین سرعت شارژ شدن باتری گوشی خیلی وضعیت خوبی ندارد اما نگهداری شارژ باتری آن بسیار خوب انجام خواهد شد.
نتیجه‌گیری
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی 8 پرداختیم. گوشی شیائومی Redmi 8 یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های اندرویدی فعلی بازار است که البته می‌توان آن را در دسته اسمارتفون های میان رده طبقه‌بندی کرد. این گوشی می‌تواند برای رفع نیازهای روزمره یک کاربر معمولی عالی باشد اما نباید انتظار بیشتری از آن داشته باشید. در ادامه اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون را طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم.
نقاط قوت:
  • طراحی خوب و زیبا
  • صفحه نمایش نسبتا بزرگ
  • شارژدهی عالی باتری
  • قیمت مناسب
نقاط ضعف:
  • سرعت شارژ پایین باتری


نقد و بررسی ردمی 8 شیائومی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا