خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از گوشی های ارزان قیمت و جدید شرکت سامسونگ گوشی Galaxy A11 است که در ماه مارس سال 2020 شاهد رونمایی از آن بودیم. این اسمارتفون می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند با صرف هزینه کم یک گوشی اندرویدی خوب داشته باشند گزینه خرید مناسبی باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم.
مقدمه
قیمت اغلب گوشی های امروزی بالاست و متاسفانه تاثیر نوسانات نرخ ارز هم سبب شده که وضعیت بدتر از قبل شود. اما همچنان برخی شرکت های بزرگ تولید کننده موبایل های اندرویدی مثل شیائومی، هوآوی و سامسونگ گاها اسمارتفون های ارزان قیمت و مقرون به صرفه‌ای را روانه بازار می‌کنند که بسیار جالب خواهند بود. گلکسی A11 یکی از همین گوشی هاست که در ماه مارس سال 2020 توسط شرکت کره‌ای سامسونگ رونمایی شد. قیمت Galaxy A11 واقعا مقرون به صرفه بوده و این گوشی در ازای قیمت خود مشخصات فنی مطلوبی هم دارد. به همین سبب توانسته به جمع گوشی های پرفروش سامسونگ بپیوندد.
در ادامه این مقاله ما می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ پرداخته و نقاط قوت و ضعف اصلی این اسمارتفون را برای شما عزیزان مشخص کنیم. این بررسی بعد از هفت روز استفاده از گوشی تدوین شده تا بهتر بتوان ویژگی های آن را شناسایی کرد و مثل یک کاربر واقعی در رابـ*ـطه با گوشی نظر داد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی سامسونگ Galaxy A11 را دارید، این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. فراموش نکنید این گوشی یک اسمارتفون ارزان قیمت است و نباید خیلی انتظارات بالا و عجیبی از آن داشته باشید.
نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت
عموما انتظار نمی‌رود که گوشی های ارزان قیمت اندرویدی خیلی از کیفیت ساخت بالا و ظاهر شیکی بهره‌مند باشند، اما باید اعتراف کنیم که گوشی A11 سامسونگ ظاهر خوب و نسبتا چشم نوازی دارد اما کیفیت ساخت آن همانطور که انتظار می‌رفت خیلی بالا نیست. فریم اصلی گوشی و قاب پشت آن پلاستیکی بوده و متاسفانه در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن حساس است. بنابراین استفاده از کیف و کاور موبایل یا گلس محافظ قاب پشت گوشی برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی این قسمت از بدنه موبایل مذکور الزامی خواهد بود. متاسفانه حتی روی پنل جلوی این گوشی هم شیشه گوریلاگلس بکار نرفته و فقط یک لایه شیشه محافظ نه چندان قدرتمند بکار می‌رود که باز هم حساسیت بالایی در برابر خراش برداشتن دارد.


نقد و بررسی گلکسی A11

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
بنابراین نصب گلس محافظ ال سی دی هم در گوشی A11 الزامی خواهد بود، در غیر این صورت مطمئن باشید خیلی زود روی صفحه نمایش گوشی خط و خش به وجود می‌‌آید. بدنه گوشی نام برده شده ابعاد 8 در 76.3 در161.1 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 177 گرم می‌رسد. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز است و پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) دارد. سامسونگ این گوشی را در رنگ های مشکی، سفید، آبی و قرمز روانه بازار کرده تا پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ خاصی باشد. ما در بررسی گلکسی A11 نسخه آبی رنگ آن را مورد استفاده قرار دادیم.
اما یکی از ویژگی های خوب گوشی که در کمتر اسمارتفون هم رده‌ای شاهد ارائه هستیم مربوط به بهره‌مندی دستگاه از یک اسکنر انگشت فیزیکی خوب می‌شود. اسکنر انگشت این گوشی روی قاب پشت آن نصب شده و حالتی دایره‌ای شکل دارد. خوشبختانه در بررسی موبایل مذکور مشخص شد که کیفیت عملکرد اسکنر انگشت آن خوب است اما بدون مشکل و باگ هم نخواهد بود و گاها احتمال دارد در عملکرد آن تاخیرها و باگ هایی مشاهده شود. بنابراین در مجموع باید گفت که کیفیت ساخت گوشی A11 خوب بوده و وضعیت قابل قبولی دارد اما ویژگی خیلی خاصی از این نظر در دستگاه قابل رویت نیست.
وقتی گوشی سامسونگ Galaxy A11 را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. گوشی شبیه به یک اسمارتفون ارزان نیست و به ویژه از نمای رو به رو ظاهری جذاب دارد. صفحه نمایش آن تقریبا بدون حاشیه بوده و حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند و در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن (در داخل ال سی دی) تعبیه شده است. قاب پشت گوشی هم سبک طراحی قابل قبولی دارد و در گوشه سمت چپ و فوقانی آن لنز های دوربین اصلی دستگاه تعبیه می‌شود. لبه های قاب پشت گوشی هم حالتی خمیده دارند تا بدین ترتیب دستگاه خوش دست‌تر شود. سامسونگ Galaxy A11 از اسپیکر های نسبتا خوبی هم بهره می‌برد که خروجی آن ها در لبه زیرین قاب گوشی و دو طرف سوکت شارژر آن قابل رویت خواهد بود.
در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که صدای خروجی از اسپیکر های گوشی کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند و بدین سبب علاقمندان به پخش موزیک با موبایل می‌توانند از آن لـ*ـذت ببرند. در مجموع گوشی A11 سامسونگ از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت با در نظر گرفتن قیمتی که دارد یک گوشی خوب و مناسب خواهد بود و در این رده قیمتی واقعا شما نمی‌توانید گوشی پیدا کنید که فراتر از این باشد.


نقد و بررسی گلکسی A11

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: صفحه نمایش
یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A11 مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود. نمایشگر گوشی اندازه 6.4 اینچی دارد و حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند. این امر سبب شده که گوشی از نمای رو به رو شیک و جذاب به نظر برسد و نسبت به سایر اسمارتفون های هم رده جذابیت بیشتری داشته باشد. طبق آمار چیزی در حدود 81.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود که نسبت تصویر به بدنه خوبی برای یک اسمارتفون ارزان قیمت است. اما متاسفانه پنل نمایشگر گوشی خیلی با کیفیت نیست و سامسونگ برای کاهش هزینه تولید از یک پنل PLS TFT در گوشی A11 استفاده می‌کند. حتما می‌دانید که پنل های TFT ارزان قیمت ترین و کم هزینه ترین پنل ها برای تولید و استفاده در گوشی های موبایل هستند و کیفیت خیلی مطلوبی هم ندارند!
اما در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که کیفیت عملکرد پنل نمایشگر گوشی آنقدرها هم بد نیست. رزولوشن 1560 در 720 پیکسل توسط صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. متاسفانه سامسونگ از شیشه گوریلاگلس برای محافظت از نمایشگر دستگاه استفاده نکرده و به همین سبب نصب گلس محافظ ال سی دی روی صفحه نمایش گوشی الزامی خواهد بود. ضمنا همانطور که قبلا اشاره داشتیم در گوشه سمت چپ و فوقانی ال سی دی دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن تعبیه شده و به نوعی درون صفحه نمایش قرار دارد. اما همانطور که گفتیم کیفیت عملکرد پنل نمایشگر گوشی A11 بد نیست و محتوای روی آن با وضوح؛ شارپنس، شادابی و کنتراست قابل قبولی به تصویر کشیده می‌شود.
اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم باید اعتراف کنیم که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی از نظر نمایش محتوا فراتر از تصور ما بوده و به همین جهت است که گفتیم کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی Galaxy A11 بدون تردیدی یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. ضمنا صفحه نمایش بزرگ و 6.4 اینچی دستگاه منجر می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم، سریال و کلیپ های یوتیوب در آن لـ*ـذت بخش تر شود. پس کیفیت نمایش محتوا روی ال سی دی گوشی با در نظر گرفتن قیمت دستگاه در سطح مطلوبی قرار دارد. اما متاسفانه در بررسی گلکسی A11 سامسونگ یک نقطه ضعف محسوس هم قابل رویت بود!
این نقطه ضعف مربوط به توان پایین صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود. عموما تمام پنل های نوع TFT این نقطه ضعف را دارند و صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی A11 سامسونگ هم از آن مستثنا نیست. شما حتی با تنظیم شدت روشنایی یا برایتنس (Brightness) صفحه گوشی بر روی 100 درصد هم در برخی مواقع ممکن است برای مشاهده محتوای روی آن در محیط های باز و تحت تابش نور با مشکل مواجه شوید. بنابراین خیلی روی کیفیت عملکرد صفحه گوشی در محیط های پرنور حساب باز نکنید. با صرف نظر از این موضوع باید گفت که در مجموع عملکرد صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A11 کیفیت مطلوبی دارد.


نقد و بررسی گلکسی A11

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: سیستم عامل بسـ*ـتر نرم افزاری
از آنجایی که گوشی A11 در ماه مارس سال 2020 رونمایی شده، انتظار می‌رود که نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید هم روی آن نصب باشد. این گوشی به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد که در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید است و می‌تواند تجربه کاربری به روزی را برایتان به همراه داشته باشد. البته شاید این ایده و نظر در ذهن شما هم به وجود آید که چرا سامسونگ نسخه سبک تر سیستم عامل اندروید که با لقب گو (Android Go Edition) شناخته می‌شود را روی گوشی A11 راه اندازی نکرده تا بدین ترتیب ثبات عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی را افزایش دهد! این سوال در ذهن ما هم به وجود آمده بود بعد از چند روز کار با گوشی A11 متوجه شدیم که هیچ مشکلی در عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری آن وجود ندارد و احتمالا سامسونگ به دلیل اینکه توانسته تعادل سخت و افزاری گوشی را ایجاد کند، از همان اندروید اصلی استفاده کرده است و لزومی مبنی بر بکارگیری اندروید گو ندیده است.
در بررسی گلکسی A11 سامسونگ مشخص شد که بسـ*ـتر نرم افزاری آن عملکرد روان و خوبی دارد. انجام کارهای روزمره مثل ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس تلفنی، پرسه زدن در یوتیوب یا وبگردی در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. حتی نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل -، واتساپ و اینستاگرام هم در دستگاه تقریبا بدون مشکل انجام می‌شود اما کاملا عاری از لگ و تاخیر نیست! برای مثال ما چند مرتبه در حین استفاده از اینستاگرام با تاخیر و لگ هایی رو به رو شدیم که خیلی زود رفع شدند. رابط کاربری هم در گوشی پیاده سازی شده رابط One UI سامسونگ خواهد بود که واقعا یکی از بهترین رابط های اندرویدی فعلی است.
این رابط نسبتا بهینه طراحی شده و از نظر بصری وضعیت بسیار خوبی دارد. بنابراین در مجموع مطمئن هستیم شما هم از عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی A11 سامسونگ رضایت خواهید داشت. در برخی مواقع احتمال بروز لگ و تاخیر در بسـ*ـتر نرم افزاری گوشی وجود دارد و این مسئله به ویژه زمانی که حافظه داخلی دستگاه رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند بیش از پیش نمایان و محسوس می‌گردد. بنابراین برای دستیابی به بهترین بازده از گوشی باید سعی کنید از پر شدن حافظه آن جلوگیری نمایید. ما در بررسی گلکسی A11 متوجه شدیم که به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه، احتمال بروز لگ و تاخیر در آن هم بیشتر می‌شود پس اگر به ثبات عملکرد بسـ*ـتر نرم افزاری موبایلتان اهمیت می‌دهید باید تا حد ممکن از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری به عمل آورید.


نقد و بررسی گلکسی A11

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی
طبیعتا در قلب گوشی مقرون به صرفه‌ای مثل گلکسی A11 سامسونگ از یک تراشه خیلی قدرتمند یا رم با ظرفیت بالا استفاده نمی‌شود. تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام در قلب گوشی نام برده شده بکار رفته است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که فرکانس هسته های آن تا سقف 1.8 گیگاهرتز قابل افزایش هستند. نوع هسته های پردازشگر تراشه هم از نوع Cortex-A53 خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 506 هم در تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 2 و 3 گیگابایتی روانه بازار شده و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی A11 از نسخه مجهز به رم 3 گیگابایتی آن استفاده کردیم. اما نتیجه بررسی چه شد و این گوشی از نظر قدرت عملکرد چه پتانسیلی دارد؟
طبیعتا نباید از یک اسمارتفون ارزان قیمت انتظار بالایی داشت! ما برای تست قدرت عملکرد گوشی سامسونگ A11 چند گیم سبک را روی آن نصب و هر کدام را 10 دقیقه اجرا کردیم. خوشبختانه گوشی بدون مشکل از پس اجرای این گیم های ساده بر آمد، بنابراین تصمیم گرفتیم بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و اجرا کنیم، با اینکه می‌دانستیم گوشی در حد Galaxy A11 توان اجرای این گیم را داشته باشد! نتیجه بررسی گلکسی A11 در این مرحله نشان داد که بازی پابجی موبایل هم با تنظیمات گرافیکی ضعیف روی گوشی تقریبا بدون مشکل و با لگ و تاخیرهای قابل چشم پوشی اجرا می‌شود. بنابراین در مجموع گوشی با در نظر گرفتن قیمتی که دارد، قدرت پردازشی خوبی را ارائه می‌کند.
اما در بررسی گوشی A11 سامسونگ ما به یک نکته خیلی مهم برخورد کردیم! این نکته مربوط به تاثیر پر شدن حافظه گوشی بر روی سرعت و ثبات عملکرد دستگاه می‌شود. از آنجایی که حافظه موبایل در حالت پیش فرض ظرفیت 32 گیگابایتی دارد، بعد از یک بازه زمانی نسبتا کوتاه ممکن است رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند. در اینگونه مواقع که حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی زیاد شود، لگ و تاخیرهای محسوسی در آن نمایان می‌شوند. ضمنا استفاده از حافظه جانبی هم خیلی توصیه نمی‌شود چون به خودی خود منجر به افزایش حجم اطلاعات دستگاه شده و بار وارد بر پردازنده و دیگر منابع سخت افزاری را افزایش می‌دهد و در نتیجه می‌تواند منجر به افزایش شدت لگ و تاخیرها در گوشی شود. اگر می‌خواهید بهترین بازده پردازشی و عملکردی را از گوشی سامسونگ galaxy A11 دریافت کنید به هیچ عنوان اجازه ندهید حافظه داخلی آن بیشتر از 70 درصد پر شود.


نقد و بررسی گلکسی A11

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی
طبیعتا کیفیت عملکرد دوربین یکی از مهمترین مسائل و ویژگی هایی است که کاربران زیادی به آن اهمیت می‌دهند. سامسونگ برای دوربین اصلی گوشی A11 از سه لنز مختلف استفاده کرده که به ترتیب 13، 5 و 2 مگاپیکسلی هستند. لنز 13 مگاپیکسلی این مجموعه از نوع واید (Wide) است و لنز 5 مگاپیکسلی آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود. لنز 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین گوشی هم از نوع عمقی (Depth) در نظر گرفته شده است. یک چراغ فلش LED برای دوربین اصلی دستگاه ارائه شده و قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند.
اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور خوب واقعا عملکرد مطلوبی دارد و فراتر از انتظارات ما عمل می‌کند! طبیعتا انتظار نمی‌رود گوشی در رده قیمتی A11 از دوربین خیلی با کیفیتی بهره‌مند باشد اما مطمئن هستیم شما هم از کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب تعجب می‌کنید. عکس های ضبط شده در این شرایط وضوح، جزئیات، کنتراست و شادابی مطلوبی دارند و عکس های پرتره هم با دقت قابل قبولی ضبط می‌شوند. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی با توجه به قیمت گوشی در محیط های با نور مناسب بسیار مطلوب است.
اما در محیط های با نور کم افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود و این موضوع در بررسی گلکسی A11 کاملا محسوس بود. نویزهای تصویر در این شرایط افزایش پیدا می‌کند و شارپنس و شادابی عکس از دست می‌رود. هرچقدر نور محیط کمتر باشد و فضای تاریک تری پیش رویتان قرار گیرد، نویزهای تصویر هم بیشتر خواهند شد و کیفیت عکس نهایی بیشتر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین خیلی روی عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی A11 در محیط های با نور کم، بسته و تاریک ضبط می‌شوند حساب باز نکنید.
در سمت مقابل لنز دوربین سلفی گوشی که در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش آن تعبیه شده وضوح 8 مگاپیکسلی دارد و از ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. کیفیت عملکرد این لنز دوربین هم در حد متعادل و معمولی قرار دارد و نمی‌توان مدعی شد که عملکردش خیلی خوب یا بد است. عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره مناسب هستند اما جزئیات و کیفیت خیلی بالایی نخواهند داشت. در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Samsung Galaxy A11 از نظر دوربین با توجه به قیمتی که دارد کیفیت قابل قبولی را ارائه کرده است. بهترین نتیجه از عملکرد دوربین های اصلی و سلفی این گوشی را می‌توان در محیط های باز و با نور مناسب دریافت کرد. در اینگونه مواقع دوربین اصلی گوشی واقعا عملکرد خوبی خواهد داشت و شما را قادر به ضبط عکس های مناسبی می‌کند.


نقد و بررسی گلکسی A11

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ: باتری و شارژدهی
سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A11 از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل انتظار نمی‌رود خیلی بازده عالی داشته باشد و احتمالا کیفیت عملکرد معمولی خواهد داشت. در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری A11 برای مدت زمان 1 الی 1.5 روز از آن استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری دستگاه را می‌توان در سطح نرمال و خوب در نظر گرفت. دقت داشته باشید که اجرای تسک های سنگین مثل گیمینگ می‌تواند به شدت سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی را افزایش دهد، چون منجر به افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر و مصرف انرژی بیشتر از سمت آن ها خواهد شد.
خوشبختانه سامسونگ یک شارژر فابریک 15 واتی را برای گوشی Galaxy A11 در نظر گرفته تا بدین ترتیب دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل آورد، اگرچه یک شارژر 15 واتی خیلی هم قدرتمند نیست اما با این حال سرعت شارژ باتری دستگاه را افزایش می‌دهد. در بررسی ما مشخص شد که با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توان ظرف 80 دقیقه باتری گوشی را فول شارژ کرد. با توجه به اینکه گوشی جزو گوشی های ارزان قیمت دسته‌بندی می‌شود، پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت آن در نظر گرفته شود.
نتیجه‌گیری
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A11 سامسونگ پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین اسمارتفون های جدید شرکت سامسونگ روانه بازار شده و واقعا در قبال قیمتی که دارد، مشخصات فنی و پتانسیل مطلوبی را ارائه کرده است. اگر به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌انداز اندرویدی هستید که دوربین نسبتا خوبی هم داشته باشد، سامسونگ Galaxy A11 می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای شما محسوب شود. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. دقت داشته باشید این نقاط قوت و ضعف با توجه به قیمتی که گوشی دارد مشخص شده‌اند.
نقاط قوت:
  • ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک
  • اسکنر انگشت خوب
  • سیستم عامل به روز
  • دوربین اصلی خوب
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت خوب
نقاط ضعف:
  • حساسیت بالای بدنه و صفحه نمایش در قبال خراشیدگی
منبع:فروشگاه اینترنتی هدف


نقد و بررسی گلکسی A11

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا