خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
10 رستوران برتر دنیا!



سفر با معماری : هر ساله با جمع‌آوری آرا و نظرات، کارشناسان تغذیه، صاحبان رستوران‌ها و نویسندگان و منتقدان مجلات آشپزی و تغذیه 50 رستوران برتر دنیا معرفی می‌شوند. رستوران‌هایی که عموما در لیست رستوان‌های لوکس قرار می‌گیرند چرا که غذاها عرضه شده در این رستوران‌ها به هیچ وجه ارزان نیستند. هر کدام از رستوران‌ها قرار گرفته در این لیست دارای شاخصه‌هایی هستند که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند. در رتبه‌بندی این رستوران‌ها بیش از هر چیز به طعم غذاها و نحوه طبخ خوراک اهمیت می‌دهند تا فضای رستوران اما به هر جهت نحوه مهمان‌نوازی، خدمت‌رسانی و دکوراسیون داخلی رستوران نیز موثر بوده است. اگر اهل سفر کردن و لـ*ـذت بردن از رستوران‌های برتر و جذاب دنیا را دارید با چیدانه همراه شوید. ما در این مطلب بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.





1- رستوران نوما (Noma) (شهر کپنهاگ، کشور دانمارک)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 600 دلار

رستوران نوما یک رستوران لوکس و مجلل در شهر کپنهاگِ کشور دانمارک است که تا سال 2013 میلادی 3 سال متوالی لقب بهترین رستوران دنیا را به خود اختصاص داده بود تا این که در سال 2013 جایگاه خود را از دست داد و در سال 2014 میلادی مجددا جایگاه خود را باز پس گرفت. این رستوران این روزها تمام لوسترهای خود را روشن کرده است چرا که با کسب این مقام دوباره بسیاری از افراد سرشناس و مشهور را در خود جای خواهد داد. این رستوران در انبار قدیمی صید نهنگ ساخته شده است و با توجه به قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی، سرآشپز خلاق و مبتکر آن رنه ردزیپی با مهارت خاصی انواع غذاهای دریایی و غذاهای حوزه اسکاندیناوی را با ایجاد تغییر و نوآوری در اختیار مراجعه‌کنندگانش قرار می‌دهد. ردزیپی و دستیارانش انقلابی در دنیای خوردنی‌ها و غذاها پدید آورده‌اند.


در رستوران نوما دیگر خبری از دسرهای قدیمی با طعم‌های تکراری نیست و به جای آن پیش‌غذاهای خوشمزه با ترکیبات و طعم‌‌های جدید جایگزین شده است. انتخاب رستوران نوما به عنوان بهترین رستوران دنیا تعداد حضور گردشگران در کشور دانمارک را چند برابر کرده است و سالانه افراد زیادی که عموما تمکن مالی بسیار خوبی دارند برای صرف غذا و تجربه خوردن خوراکی‌های لذیذ و جدید نوما به دانمارک سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به شمال اروپا را دارید غذا خوردن در این رستوران شیک را از دست ندهید. یادتان باشد این کشورها غیر از شب‌ها و یا روزهای بسیار بلند دارای جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیادی نیز هستند.


2- رستوران سلر دو کان روکا (Celler de Can Roca) (شهر خیرونا، کشور اسپانیا)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 390 تا 480 دلار

رستوران سلر دو کان روکا توسط سه برادر اداره می‌شود که سرآشپز این رستوارن خوان روکا است و جوزف روکا مسئول نوشیدنی‌ها و جوردی روکا آشپز شیرینی هستند. آن‌ها آشپزی و رستوران‌داری را از والدین‌شان آموختند. رستوران سلر دو کان روکا یکی از رستوران‌های مجلل و باشکوه اروپا است. برادران روکا با حس خلاقانه و شوخ‌طبعانه خود یک پیش‌غذای جادویی به نام «دنیا را بخور» برای مهمانان‌شان سرو می‌کند که به نشانه 5 قاره دنیا، حاوی 5 قسمت است که هر کدام طعم خاص و ویژه‌ای دارند.



یکی از این دسرها به افتخار بازیکن مطرح و محبوب فوتبال لئونل مسی (سوپر قهرمان تیم فوتبال بارسلونا)، «گل مسی» نام‌گذاری شده است. یکی دیگر از دسرها طعم خاص غذاهای مدیترانه‌ای را دارد. به هر جهت رفتن به رستوران برادران روکا یعنی تجربه طعم‌های تازه. البته طرفداران رئال مادرید ناراحت نشوند، درست است که این رستوران دسری با نام قهرمان تیم رئال مادرید یعنی کریستین رونالدو ندارد اما به هر جهت سپری کردن ساعاتی لـ*ـذت‌بخش و مفرح در این رستوران فوق‌العاده لوکس خالی از لطف نیست و خدا را چه دیدید، شاید برادران روکا هم دسری برای طرفداران تیم مادریدی نیز تهیه کنند.


3- رستوران اوستیریا فرانسسکانا (Celler de Can Roca) (شهر مودنا، کشور ایتالیا)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 360 تا 525 دلار

صرف‌نظر از ظاهر باشکوه رستوران اوستیریا فرانسسکانا، در قلب این رستوران یک سرآشپز بااحساس و بااستعداد به نام ماسیمو بوتورا (Massimo Bottura) مشغول فعالیت است، سرآشپزی که با تلفیق سنت و مدرنیته معجزه می‌کند. در گام اول ورود به رستوارن نقاشی آبستره مدرن و معاصر به شما این پیغام را می‌‌دهد که شما وارد یک رستوران ایتالیایی سنتی نشده‌اید و این مسئله تا طراحی میز و بشقاب غذا ادامه پیدا می‌کند. شکل و شمایل و طعم غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های سنتی تغییر کرده و دیگر از ساندویچ سنتی مورتدلا و بستنی مگنوم خبری نیست و به جای آ‌ن‌ها طعم‌های جدیدی جایگزین شده‌اند که با سلیقه مردم جامعه امروز هماهنگ‌تر هستند. با توجه به نزدیکی این رستوران به رودخانه پو، سرو مارماهی در این اوستیریا فرانسسکانا عجیب نخواهد بود. البته این رستوران علاوه بر غذاهای دریایی فوق‌العاده خاص و خوشمزه دارای انواع غذاهای ایتالیایی و بین‌المللی نیز هست. پس اگر خیلی به غذاهای دریایی علاقه ندارید نگران نباشید چراکه صاحبان سخاوتمند این رستوران نمی‌گذارند شما دست خالی و ناراضی از رستوران آن‌ها خارج شوید.




منبع: چیدانه


10 رستوران برتر دنیا!

 
  • تشویق
Reactions: Delنواز

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
4- رستوران ایلون مالیسون پارک(Eleven Madison Park) (شهر نیویورک، کشور ایالات متحده آمریکا)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 450 دلار

مدیر این رستوارن ویل گیدارا (Will Guidara) است که به همراه سرآشپز سوئیسی تبار خود دانیل هام(Daniel Humm) ، ایلون مالیسون پارک را اداره می‌کنند. سرآشپز این رستوران دانیل هام سعی کرده است تا با مواد اولیه سالم و مرغوب یک منوی دلچسب و متنوع را برای مهمانانش فراهم کند تا تجربه‌ای فوق‌العاده را از صرف غذا در یک رستوران نیویورکی داشته باشند. هام مانند یک کیمیاگر و با دانستن فرهنگ غذا و خوراک نیویورکی دست به اعجاز طعم‌ها می‌زند و غذاهای لذیذی می‌آفریند. ماهی‌های خاویاری به همراه هویچ در نان حلقوی سرو می‌شوند و طعم خوشایند آن‌ها تا مدت‌ها در مذاق مراجعه کنندگان خواهد ماند.


مهمان‌‌نوازی و خدمات‌دهی عالی را به طعم غذاهای خوشمزه این رستوران اضافه کنید تا دریابید چرا در بین 10 رستوران برتر دنیا جای گرفته است. درست است که شهر نیویورک پر از دیدنی‌ها و جاذبه‌های فوق‌العاده خاص و چشمگیر است و هم‌چنین رستوران‌های بسیار مطرحی دارد اما در بین همه این‌ها رستوران ایلون مالیسون پارک جلوه دیگری دارد پس فرصت را از دست ندهید.


5- رستوران دینر بای هستون بلومنتال (Dinner by Heston Blumenthal) (شهر لندن، کشور انگلیس)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 230 دلار

شاید تا اینجا و معرفی 4 رستوران برتر همچنان منتظر شنیدن نامی از کشور انگلیس بودید، بله پنجمین رتبه اختصاص به یک رستوران انگلیسی دارد. سرآشپز مطرح این رستوران که در پخت غذاهایش از دستورالعمل‌های پخت غذا در قرن هفدهم و هجدهم الهام می‌گیرد کسی نیست جز اشلی پالمر واتس (Ashley Palmer-Watts) که به همراه آشپز و مدیر این رستوران هستون بلومنتال (Heston Blumenthal) تاریخ را پیش چشم مشتریانشان زنده می‌کند. این رستوران در هتل مندرین اورینتال (Mandarin Oriental) شهر لندن قرار دارد. طعم دلچسب جگر سیاه مرغ با دسر گوشت یا میوه و شیرینی خوشمزه کیک حلقوی ساترنس این رستوران را به بهترین رستوران بریتانیا بدل کرده است. گرچه این رستوران به سرو غذاهای سنتی شهرت دارد اما به عقیده مهمانان و کارشناسان شاید ایده غذا تاریخی و قدیمی باشد اما سبک طبخ و سرو آن کاملا مدرن است. پس برای کسانی که به دنبال غذاهای لذیذ در رستوران مدرن و امروزی هستند این رستوران ایده‌آل است. لندن شهر رستوران‌های معروف و مهم است و شک نکنید که رستوران دینر بای هستون بلومنتال اگر مهم‌ترین نباشد حتما یکی از مهم‌ترین‌هاست.



6- رستوران موگاریتز (Mugaritz)(شهر اریتریا، کشور اسپانیا)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 470 دلار

رستوران موگاریتز، دومین رستوران اسپانیای واقع در لیست 10 رستوران برتر دنیا است و این نشان‌‌دهنده آن است که اسپانیایی‌‌ها در طبخ و سرو غذا مهارت دارند و به واقع نیز نیز چنین ادعای اثبات شده است. سرآشپز این رستوران آندویی لوئیس آدوریز(Andoni Luis Aduriz) ارسطوی معاصر و فیلسوف ایالت باسک محسوب می‌شود چرا که بسیار خردمندانه مزه‌های گوناگون را درهم می‌آمیزد و طعمی جدید خلق می‌کند. برای رسیدن به موگاریتز تنها کافی است 20 دقیقه از سن سباستین رانندگی کنید تا به این رستوران فوق‌العاده برسید.


ظرف غذایی که مقابل مهمان این رستوران قرار داده می‌شود بسیار تکنیکی و فکر شده طراحی شده است مانند گوجه فرنگی بلادی مری که در ظاهر یک گوجه فرنگی تازه و خوشمزه به نظر می‌رسد اما به واقع یک کوکتل بی‌نظیر است یا مثلا گوجه فرنگی‌هایی که به شکل سنگ طراحی شده‌‌اند و مشتری گمان می‌ند با خوردنش دندان‌هایش خواهند شکست اما در کمال تعجب یک خوراک نرم و دلچسب و خوشمزه را نوش‌جان می‌کند. این رستوران‌ هم مخصوص طرفداران بارسلوناست؛ اگر طرفدار رئال مادرید هستید بهتر است با احتیاط به این رستوران سر بزنید چراکه مردم ایالت باسک در این زمینه با کسی شوخی ندارند.


منبع: چیدانه


10 رستوران برتر دنیا!

 
  • تشویق
Reactions: Delنواز

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
7- رستوران دی. او. ام. (D.O.M.) (شهر سائوپائولو، کشور برزیل)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 400 دلار

شاید همه ما بزریل را به خاظر فوتبال ناب و تکنیکی یا جنگل‌های انبوه آمازون به یاد بیاوریم اما همه کسانی که شانس صرف غذا در رستوران دی. او. ام. را داشته‌اند علاوه بر نیمار و فوتبال برزیل و طبیعت زیبا و بکر آمازون، این رستوران را نیز به لیست بهترین‌‌های برزیل می‌افزایند. سرآشپز این رستوران الکس آتالا (Alex Atala) است. درست است که آتالا با استفاده از میوه‌ها و گیاهان منطقه آمازون دست به ابتکارات جالبی می‌زند اما خلاف ذهنیت برخی رزونامه‌نگاران که فکر می‌کنند رستوران دی. او. ام. یک مکان شلوغ و جنگلی است و سرآشپزش دست کمی از تارازان ندارد باید اذعان کرد این رستوران به واقع شیک و مجلل است و از قیمت غذاهای موجود در منو می‌توان دریافت که چه جایگاه رفیعی دارد. ضمن این که قرار گرفت در لیست 10 رستوران برتر دنیا اتفاقی نیست. آتالا به آمازون عشق می‌ورزد و از همه چیز آمازون برای ایجاد مزه‌های خوشایند استفاده می‌کند. الکس آتالا به دلیل پخت غذاهای خاص و متفاوت در دنیا بسیار مطرح است و اکنون بسیاری از مردم دنیا برای خوردن غذاهای او به این رستوران سر می‌زنند.



8- رستوران آرزاک (Arzak) (شهر سن‌سباتین، کشور اسپانیا)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 530 دلار

بازهم رستورانی از کشور ماتادورها؛ رده هشتم این لیست نیز به رستورانی از کشور اسپانیا اختصاص دارد و آن رستوران آرزاک است. این رستوران توسط یک پدر و دختر اداره می‌شود. سرآشپز این رستوران خوآن ماری آرزاک (Juan Mari Arzak) است که به همراه دخترش النا (Elena Arzak) رستوران دنج و صمیمی‌شان را مدیریت می‌کنند. خوان ماری یک نابغه بزرگ است که با استفاده از تکنیک‌های مدرن و طعم‌های قدیمی توانسته‌اند در ایالت باسک برای خود مشتریان ثابتی را به دست آورد. فلسفه و عقیده خوان ماری برای آشپزی، سرو یک غذای اسپانیایی خوب و اصیل با طعم و مزه‌ای جدید و خوشمزه است.


قرار گرفتن در منطقه باسک سبب می‌شود خانواده آزراک به غذاهای کلاسیک باسک وفادار بمانند که یکی از آن‌ها ماهی شور با انگور فرنگی است. می‌بینید این رستوران هم در سلطه طرفداران بارسلوناست اما چاره‌ای نیست وقتی صحبت از غذا می‌شود باید دست از این کارها برداشت و بی‌خیال فوتبال و تیم‌های فوتبال یک عصر دل‌انگیز را در یک رستوران متفاوت گذراند.

9- رستوران آلینیا (Alinea) (شهر شیکاگو، ایالت ایلی‌نوی، کشور ایالات متحده آمریکا)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 420 دلار

دومین رستوران آمریکایی قرار گرفته در لیست 10 رستوران برتر، رستوران آلینیا واقع در شهر نیویورک است. همه چیز در این رستوران عجیب و مدرن است. سرآشپز این رستوران گرانت آچیز (Grant Achatz) است. به گفته نویسندگان و منتقدان مجله‌های خوراک و آشپزی این رستوران فوق مدرن از جمله رستوران‌هایی است که پیش از زمان حاضر گام برداشته و از آن سبک رستوران‌هایی است که در آینده زیاد شاهد آن خواهیم بود. غذا به نحوه عجیب و البته زیبا روی میز گسترده و طراحی می‌شود که گویی قسمتی از کهکشان روی میز نقاشی شده است، دسر روی سیم‌های معلق است و برای تهیه غذا از مواد و متریال عجیب و غریبی استفاده می‌شود اما در هر حال نتیجه مطلوب مشتری است چرا که این رستوران در بین هزاران رستوران موجود در دنیا جرو 10 رستوران برتر قرار گرفته است.



فضای رستوران غیرعادی و عجیب است و واقعا نمی‌توان ترکیب مواد و متریال موجود در غذا را نام برد چرا که شاید ده‌ها مواد و متریال گاهی فقط در حد یک نقطه کوچک در طراحی و چیدمان غذا دخیل شده‌اند. پس اگر به غذاهای جدید با طعم‌های فوق‌العاده خاص علاقه دارید این رستوران را از دست ندهید. رستورانی که به زودی خبرهای جدیدی از آن خواهید شنید.



10- رستوران لدبری (The Ledbury) (شهر لندن، کشور انگلیس)

هزینه یک وعده غذایی برای 2 نفر در حدود 270 دلار

دهمین رستوران برتر دنیا و آخرین رستوران این لیست رستوران لدبری است. این دومین رستوران انگلیسی یا بهتر بگوییم لندنی موجود در این لیست است. سرآشپز این رستوران یک فرد استرالیایی اصل به نام برت گراهام (Brett Graham) است. در بین این 10 رستوران معرفی شده، لدبری کلاسیک‌ترین آن‌هاست.


به گفته برت گراهام که مدیریت این رستوران را نیز بر عهده دارد او بیشتر از هر چیزی به طعم و مزه غذا اهمیت می‌دهد، به همین دلیل است که طراحی و چیدمان غذا در این رستوران چندان از بقیه رستوران‌ها متفاوت و متمایزتر نیست اما مزه غذا بسیار دلچسب و به‌یادماندنی است. نکته جالب در مورد این سرآشپز این است که او خود به شکار پرندگان وحشی برای طبخ غذاهایش می‌رود. پایه اصلی غذاهای منوی این رستوران انواع گوشت و سبزیجات مختلف است. بنابراین کسانی که به غذاهای اصیل و سالم علاقه دارند می‌توانند در این رستوران شیک به هدف خود برسند.

منبع: چیدانه


10 رستوران برتر دنیا!

 
  • تشویق
Reactions: Delنواز
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا