خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahla_Bagheri

مدیر تالار آموزش نویسندگی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
نویسنده ویژه
مدرس نویسندگی
  
  
عضویت
29/4/20
ارسال ها
547
امتیاز واکنش
15,344
امتیاز
353
زمان حضور
82 روز 23 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چغاله بادام به بادام نارسی می‌گویند که تمام قسمت‌های آن قابل‌خوردن است؛ گرچه به‌نظر بعضی، پوست آن کمی تلخ است و مزه خوبی ندارد. اگر چغاله بادام روی درخت بماند و به رشد خود ادامه دهد، خشک و سخت می‌شود و ترک می‌خورد و بادام آن نمایان می‌شود.
خواص چغاله بادام برای سلامتی
۱. تأمین آنتی‌اکسیدان‌های موردنیاز بدن
چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در دفع سموم بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارند؛ بنابراین با مصرف چغاله بادام می‌توانیم از بسیاری از بیماریها و عفونت‌ها پیشگیری کنیم.

۲. فراهم‌کردن مواد مغذی ضروری خواص چغاله بادام برای سلامتی
چغاله بادام سرشار از مواد مغذی مهمی است که برای سیستم عصبی بسیار مفیدند. ال-کارنیتین و ریبوفلاوین (ویتامین B2)، دو عنصر اصلی موجود در چغاله بادام، برای تغذیه مناسب مغز و اعصاب ضروری‌اند؛ بنابراین قراردادن چغاله بادام در رژیم غذایی روزانه کارکرد مغز و سطح ذهنی ما را به‌طور مؤثری بهبود می‌دهد.

۳. کمک به کاهش وزن
چغاله بادام چربی‌های سالمی دارد که در دفع چربی اضافه و لاغری مؤثرند. کالری موجود در چغاله بادام نوعی کالری نادر است که برای کاهش وزن مفید است.

۴. کمک به سلامت قلب خواص چغاله بادام برای سلامت قلب
این میوه خوش‌مزه برای قلب بسیار مفید است. چغاله بادام (به‌ویژه پوست آن) حاوی فلاونوئیدها یا بیوفلاونوئیدهای فراوانی است که نوعی متابولیت ثانویه محسوب می‌شوند و قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن را افزایش می‌دهند. گروهی از پژوهشگران از دانشگاه تافتس ثابت کرده‌اند که فلاونوئیدها در همکاری با ویتامین E عمل می‌کنند و از این طریق از دیواره رگ‌ها در برابر پارگی یا آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند.
با مصرف چغاله بادام می‌توانیم از بیماری‌های قلبی ـ عروقی کشنده‌ای مانند حمله قلبی جلوگیری کنیم.

۵. تقویت دندان و لثه
چغاله بادام دارای فسفر فراوانی است که برای دندان‌ها و استخوان‌ها مفید است. فسفر با تقویت دندان و لثه به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند. به‌علاوه، کارایی سیستم اسکلتی نیز به‌طرز چشمگیری بهبود می‌یابد.

۶. حفظ تعادل pH بدن خواص چغاله بادام - حفظ تعادل pH بدن
مصرف چغاله بادام روشی طبیعی و عالی برای حفظ سطح pH بدن است. گاهی کل سیستم بدن به‌دلیل ترشح شیره‌های معده و روده اسیدی می‌شود. بدن ما همیشه تمایل دارد که قلیایی بماند و اسیدی‌شدن بدن می‌تواند به مشکلات سلامتی شدیدی منجر شود (مانند پوکی استخوان، ازدست‌دادن انرژی، ضعف سیستم ایمنی بدن، افزایش وزن و غیره).
چغاله بادام پروتئینی قلیایی است که می‌تواند بدن را قلیایی نگه دارد.
۷. کمک به گوارش بدن
چغاله بادام برای معده مفید است، زیرا فیبر فراوانی دارد که فرایند هضم را روان‌تر می‌کند و موجب درمان یبوست مزمن می‌شود.

۸. کنترل سطح کلسترول خون
مواد غذایی اندکی وجود دارند که مانند چغاله بادام می‌توانند با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا «کلسترول بد» مبارزه کنند. اگر چغاله بادام را به‌طور منظم مصرف کنیم، به‌راحتی می‌توانیم سطح کلسترول خون خود را کنترل کنیم.

۹. تنظیم سطح قند خون
بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکز (قند) در جریان خون افزایش می‌یابد و این افزایش سطح گلوکز به‌هیچ‌وجه برای سلامتی خوب نیست. چغاله بادام با تقویت ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند خون، در مقابله با این شرایط به ما کمک می‌کند.


خواص چغاله بادوم

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: parädox و ~ریحانه رادفر~

Mahla_Bagheri

مدیر تالار آموزش نویسندگی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
نویسنده ویژه
مدرس نویسندگی
  
  
عضویت
29/4/20
ارسال ها
547
امتیاز واکنش
15,344
امتیاز
353
زمان حضور
82 روز 23 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص چغاله بادام برای پوست

۱. صاف و شفاف کردن پوست
همان طور که پیش‌تر گفتیم، چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ است. ویتامین E مهم‌ترین عامل آنتی‌اکسیدانی موجود در چغاله بادام است که می‌تواند با حذف تمام رادیکال‌های آزاد و سایر مواد سمّی جمع‌شده به‌دلیل آلودگی، بدن را کاملا پاک کند.
با مصرف چغاله بادام، پوستی صاف و شفاف با درخششی طبیعی خواهیم داشت.
۲. کمک به رفع مشکلات پوستی
چغاله بادام سم‌زدای خوبی است و سیستم داخلی بدن را تمیز می‌کند. به‌علاوه، مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش، جوش سرسیاه، جوش سرسفید و غیره را نیز درمان می‌کند.
۳. تغذیه پوست
چغاله بادام، علاوه بر سم‌زدایی، فواید دیگری نیز برای پوست دارد. مقدار آلفا-توکوفرولِ (alpha-tocopherol، ماده اصلی ویتامین E) موجود درآن بسیار بالاست؛ بنابراین غذایی برای پوست است. مصرف منظم چغاله بادام مواد مغذی کافی برای سلول‌های پوست را فراهم می‌کند و موجب سلامتی آنها می‌شود.
۴. جلوگیری از پیری پوست
ویتامین E از مواد ضدپیری طبیعی نیز محسوب می‌شود؛ بنابراین با مصرف منظم چغاله بادام، استفاده از ماسک صورت چغاله بادام یا حتی ماساژ صورت با روغن چغاله بادام می‌توانیم از علائم پیری گوناگونی مانند چین‌وچروک، لکه‌های تیره، خطوط ریز و غیره جلوگیری کنیم.
۵. کمک به حفظ رنگ طبیعی چهره
مصرف روزانه چغاله بادام برای بهبود رنگ چهره نیز مفید است. از آنجا که چغاله بادام با پیری زودرس مبارزه می‌کند و پوست را احیا می‌کند، با مصرف آن پوستی نرم و جوان خواهیم داشت. به‌علاوه، چغاله بادام از پوست ما در برابر پرتوهای مضر ماورای بنفش آفتاب محافظت می‌کند و موجب می‌شود رنگ طبیعی چهره خود را حفظ کنیم.


خواص چغاله بادوم

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: parädox و ~ریحانه رادفر~

Mahla_Bagheri

مدیر تالار آموزش نویسندگی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
نویسنده ویژه
مدرس نویسندگی
  
  
عضویت
29/4/20
ارسال ها
547
امتیاز واکنش
15,344
امتیاز
353
زمان حضور
82 روز 23 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص چغاله بادام برای مو
۱. جلوگیری از ریزش مو
با کمک چغاله بادام به‌راحتی می‌توانیم از ریزش موی زیاد خلاص شویم. چغاله بادام سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی و مواد مغذی دیگری است که هریک از تارهای مو را از ریشه تغذیه می‌کنند؛ بنابراین با مصرف آن موهای قوی و سالمی خواهیم داشت.

۲. افزایش رشد موها
چغاله بادام علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، رشد موها را نیز افزایش می‌دهد. بادام سبز دارای مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین E، آهن، روی و مواد دیگری است که برای رشد موها ضروری‌اند.
اگر می‌خواهید موهای ضخیم‌تر و بلندتری داشته باشید، از امروز مصرف چغاله بادام را شروع کنید.
۳. درخشندگی موها
این ماده غذایی فوق‌العاده در درخشندگی و جلوه موها نیز بسیار مؤثر است. پروتئین موجود در چغاله بادام موجب افزایش جریان خون در پوست سر می‌شود و افزایش جریان خون نیز سبب درخشندگی موها و علاقه‌مند رشد آنها می‌شود.

روش‌های مصرف چغاله بادام
خواص چغاله بادام - روش‌های مصرف چغاله بادام
مصرف چغاله بادام به‌صورت ترشی یا شور. می‌توانید چغاله بادام را با کمی نمک دریایی یا شکر میل کنید یا از آن در سالادها استفاده کنید. بادام سبز همراه با نخودفرنگی یا کاهو طعم بسیار خوبی دارد. می‌توانید با چغاله بادام ترشی یا شور درست کنید یا از آن در پاستا یا خورش‌ها استفاده کنید. خورشی نیز با نام خورش چغاله بادام وجود دارد که با چغاله بادام و گوشت تهیه می‌شود.
مقاله از فاطمه زنگنه


خواص چغاله بادوم

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: parädox و ~ریحانه رادفر~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا