خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,558
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با اطلاعات ضروری برای سفر به دبی


آیا با اطلاعات ضروری سفر دبی آشنایی دارید؟ آیا تا حال به شهر دبی سفر کرده اید؟ نه تنها برای رفتن به دبی بلکه برای رفتن به هر شهر و یا کشور دیگری بهتر است از قبل در مورد مقصدتان اطلاعات کافی به دست آورید. معمولا افرادی که در یک کشور زندگی می کنند رسم های مشابهی دارند و نداشتن اطلاعات هنگامی که شما می خواهید به یکی از شهرهای داخلی سفر کنید شاید اهمیت زیادی نداشته باشد.

البته اطلاعاتی که ما در مورد آن صحبت می کنیم تنها محدود به رفتارها و گفتارها نیست و دانستن قوانین و مقررات یک کشور نیز اهمیت بیشتری دارد و شما قبل از سفر به کشورهای خارجی باید قوانین عمومی که مردم ملزم به رعایت آن هستند را فرا بگیرید.

به عنوان مثال به همراه داشتن یک قرص مسکن در کشور ما منع قانونی ندارد اما بسیاری از کشورها آن را به عنوان مخدر شناخته و فردی که این قرص را به همراه دارد جریمه می کنند.

انتخاب هتل در دبی

مورد دیگری که باید قبل از سفر به دبی در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید جایی است که قصد دارید در آن اقامت کنید. اگر خودتان به تنهایی بلیط تهیه کرده اید که حق انتخاب هتل با خود شماست، اما اگر با تور سفر می کنید معمولا به شما حق انتخاب داده نمی شود و باید در هر هتلی که آژانس مسافرتی با آن قرارداد دارد، اقامت کنید.

این متن بسیار مناسب کسانی است که قصد دارند برای اولین بار به کشور امارات و خصوصا شهر دبی مسافرت کنند. ما اطلاعات ضروری که توریست های ایرانی در سفر به دبی باید از آنها اطلاع داشته باشند را جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار خواهیم داد. امیدواریم که با مطالعه این متن بتوانید سفری خاطره انگیز و به یادماندنی برای خود بسازید.

اطلاعات ضروری سفر دبی و ممنوعیت ها

•کشور امارات قوانین بسیار سخت و محکمی در مورد داروهای مخدر دارد. اگر مجبور به استفاده از داروهای کدئین دار هستید نباید بدون نسخه پزشک این داروها را با خود به شهر دبی ببرید.

•از مکان های اداری و دولتی مانند ساختمان هایی که در اختیار ارتش است، بنادر و فرودگاه ها و ایستگاه های پلیس نباید عکس برداری کنید. اگر در شهر دبی این مورد از شما مشاهده شود محکوم به حبس در زندان در کشور امارات خواهید شد.

•در صورت همراه داشتن مواد مخدر نباید در انظار عموم ظاهر شوید. اگر این مورد را نادیده گرفته و در مکان های عمومی رفت و آمد کنید این رفتار شما جرم تلقی شده و باید با تبعات ناشی از آن رو به رو شوید.

•در فرودگاه شهر دبی از تبعه های ایرانی و چند کشور دیگر اسکن چشم می گیرند. اگر بر روی چشمانتان از لنزهای تماسی استفاده می کنید بهتر است قبل از آنکه به محل کنترل گذرنامه برسید این لنزها را از چشمتان خارج کنید.

•داشتن پوشش نامناسب در سطح این شهر ممنوع است و بی احترامی به این مورد می تواند برای شخص خاطی جریمه به همراه داشته باشد.

اطلاعات ضروری قبل از سفر به دبی

قبل از آنکه به شهر دبی سفر کنید خوب است اطلاعات مختصری را در مورد این شهر داشته باشید. از جمله این اطلاعات می توان به اختلاف ساعت بین ایران و امارات، زبان رسمی این کشور، واحد پول امارات، شماره های ضروری مانند پلیس، آتش نشانی، گارد ساحلی و اورژانس اشاره کرد.

نکته بعدی بهترین زمان سفر به این کشور است. کلا هوا در کشور امارات گرم است و اگر این موضوع شما را آزار می دهد بهتر است ماه هایی را در سال برای رفتن به این کشور انتخاب کنید که هوا گرم نباشد.

گفته می شود که بهترین زمان سفر به این شهر از نوامبر تا مارس است به عبارت دیگر ایرانی ها بهتر است ماه آبان تا ماه فروردین را برای رفتن به این کشور انتخاب کنند؛ در این چند ماه هوای بسیار مطبوع و دل انگیزی را در آن شاهد خواهید بود.

سعی کنید لباس مناسب با خود به همراه ببرید. همان طوری که اشاره کردیم، اقلیم موجود در این کشور گرم است و اگر شما لباس های خنک و مناسب با این آب و هوا همراه خود نداشته باشید امکان اینکه از اقامتتان در این کشور لـ*ـذت نبرید وجود دارد.

اگر می خواهید سفر شما به این کشور ارزان تر تمام شود، چند ماه زودتر از تاریخی که قصد دارید به این شهر سفر کنید، بلیط خود را رزرو کنید. چون معمولا هر چه به زمان مناسب برای سفر به این کشور نزدیک تر می شویم قیمت تورها و بلیط ها نیز به شدت افزایش پیدا خواهند کرد.

درباره رزرو تورهای دبی

افرادی که می خواهند با تور به این شهر سفر کنند بهتر است به هنگام نوشتن قرارداد به تمام جزئیات توجه کنند. در قرارداد تور باید مواردی مانند مدت اقامت، جاهایی که می خواهید از آن بازدید کنید، تعداد وعده های غذایی که در اختیار مسافران قرار داده می شود، نوع وسیله و غیره باید به صورت دقیق مشخص شده باشد. دقت کنید برخی از آژانس های مسافرتی از ناآگاهی شما سواستفاده کرده و شرایطی را فراهم می آورند تا زیر بار تعهداتشان نروند.

یکی دیگر از اطلاعات ضروری سفر دبی این است که باید سعی کنید حتما لوازم ضروری مانند صندل و کفش های تابستانی، کرم های ضد آفتاب و یک دروبین عکاسی با خود به همراه ببرید. بدون شک این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد و شما می توانید عکس های زیبایی از شهر دبی در آرشیو تصاویرتان داشته باشید.

اگر زمانی که قیمت تورها بسیار بالاست به یک باره تصمیم گرفتید به شهر دبی کنید، خوب است اندکی صبر کنید. معمولا برخی تورها به علت آنکه ظرفیتشان تکمیل نشده است مبادرت به فروش جاهای خالی تور با قیمت های بسیار مناسب می کنند. این وضعیت بهترین فرصت است تا هم از یکی از مدرن ترین شهرهای جهان دیدن کنید و هم اینکه به مسافرتی کم خرج بروید.

نکته دیگری که خوب است در سفر به دبی بدانید در مورد شارژ وسایل برقی است. پریزهای شهر دبی سه تایی هستند و ممکن است شما در شارژ وسایلی مانند گوشی و لپ تاپتان با مشکل مواجه شوید. برای اجتناب از این اتفاق حتما یک مبدل سه شاخه به همراه داشته باشید.

منبع: الی گشت


آشنایی با اطلاعات ضروری برای سفر به دبی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا