خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,558
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های گردشگری جهانی که تا ۱۰۰ سال دیگر نابود می شوند!

برخی از جاذبه های گردشگری جهان وجود دارند که در معرض نابودی هستند. آثار تاریخی و گردشگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند، با این حال باید بپذیریم که قرار نیست تا همیشه ماندگار باشند و هرگز از بین نروند. امروزه تعدادی از جاذبه های گردشگری جهانی وجود دارند که در ۱۰۰ سال آینده آن ها را نخواهیم دید. اگر می خواهید پیش از نابودی به این مناطق رفته و جاذبه های ارزشمند آن ها را از نزدیک ببینید می توانید به کشورها و مناطق ذیل سفر کنید.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور هند و معماری بعد از استقلال

معماری این کشور شامل ۶۲ ساختمان در دهلی است که تقریبا ۷۴ سال قدمت دارند، اما از همان بدو استقلال از طرف دولت هند مورد بی مهری قرار گرفته و هیچ گونه تلاشی برای حفظ آن ها نشده است. به نظر می رسد که عمر این معماری به دو قرن نخواهد رسید.

نیویورک و ترمینال مرکزی بوفالو

ترمینال بوفالو یکی از جاذبه های گردشگری جهان است که تا ۱۰۰ سال دیگر نابود می شود. این ترمینال در سال ۱۹۲۹ ساخته شد و نقش بسزایی در روان تر شدن سیستم حمل و نقل داشته است. این ترمینال از سال ۱۹۷۹ بسته شد، اما بعدها گروهی از داوطلبان نسبت به احیای آن اقدام کردند، اما متاسفانه به نظر می رسد هیچ گونه حمایتی را از جانب دولت دریافت نمی کند.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور اسپانیا و دره سکوت

این مکان یک بنای تاریخی و مربوط به قرون وسطی است. امروزه اغلب مردم به سمت مدرنیته رفته و سودای یک تجارت بهتر را دارند به همین علت به سمت شهرهای بزرگ تر معطوف شده اند و دره سکوت هم رونق گذشته خود را از دست داده است و کم کم جای خود را به ساختمان های تجاری می دهد. این دره یکی از جابه های گردشگری جهان است که ۱۰۰ سال آینده را نمی بیند!

کشور زیمبابوه و دره های ماتوبو

دره های گرانیتی شکل زیمبابوه در جنوب این کشور قرار گرفته اند و نشانه های بسیار زیادی از تمدن ۳۵۰۰ ساله در آنجا مشاهده می شود. توسعه مدرنیته در حال نابود کردن این منطقه بکر و دست نخورد است . این درهز از جمله جاذیه های گردشگری جهان است ک رو به نابودی هستند. از این ها گذشته باید به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی هم اشاره کنیم که باعث شده است تا این دره ها به صورت جدی در معرض نابودی قرار بگیرند.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور سوریه و بازار حلب

بازار حلب در شهری به همین نام قرار دارد و محل تجمع بسیاری از فروشندگان و دست فروش هایی بود که برای عرضه محصولات خود در یک مکان خاص و شناخته شده جمع می شدند اما پس از وقوع جنگ های داخلی در سال ۲۰۱۱ رو به زوال و نابودی رفت.

کشور یمن و شهر تعز

این شهر قدمت زیادی دارد و در آن می توان مدارس، کلیساها، کاخ ها و موزه های تاریخی را مشاهده کرد. تعز در دوران گذشته به عنوان پایتخت یمن شناخته می شد و یک تاریخ طلایی را یدک می کشد اما در نتیجه جنگ های داخلی اعتبار گذشته خود را از دست داد و حتی بسیاری از مکان های تاریخی در این شهر با آسیب جدی مواجه شدند.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور عراق و مناره الحدبا

این مسجد تاریخی متعلق به سال ۱۱۷۲ و یکی از قدیمی ترین و باارزش ترین جاذبه های گردشگری در موصل به شمار می رود. انفجاری که در سال ۲۰۱۷ در این شهر رخ داد باعث شد تا مناره مسجد با آسیب های جدی مواجه شود و هنوز هم امکان بازسازی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کشور مصر و کنیسه الیاهو حناوی

این کنیسه ۶۵۰ سال قبل ساخته شد اما در سال ۱۸۵۰ مورد حمله فرانسوی ها قرار گرفت. این کنیسه متعلق به جامعه یهودیان اسکندریه است و طی سال های قبل مورد بی مهری بسیاری از جانب دولت مصر قرار گرفت هرچند به نظر می رسد امروزه توجه به آن افزایش یافته است.

جاذبه های گردشگری جهان | اورشلیم در لیفتا

لیفتا نام یک دهکده سنتی است و متعلق به قوم عرب که امروزه بقایای بسیاری از ویرانه های آن باقی مانده است. این روستا تا نیمه دوم قرن بیستم مسکونی بوده و پس از آن متروک شده است. باتوجه به اینکه امروزه ساختمان های مدرن و موسسات تجاری بسیار زیادی در این منطقه در حال احداث هستند تا چند سال آینده این دهکده را از دست خواهیم داد.

کشور ایتالیا و آماتریس

آماتریس نام منطقه ایست در مرکز ایتالیا که در سال ۲۰۱۶ با زلزله بزرگی مواجه شد. این زلزله به قدری بزرگ بود که بیش از ۳۰۰ کشته و ۴۰۰ زخمی داشت. همچنین طی این زلزله بسیاری از آثار تاریخی این شهر نیز از بین رفتند. البته برخی از آثار تاریخی هم به صورت کامل از بین نرفته اند، اما به نظر می رسد تا ۱۰۰ سال آینده از بین خواهند رفت.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور ژاپن و ورزشگاه کاگاوا

این ورزشگاه در سال ۱۹۶۴ ساخته شد و بسیاری از ورزش های محلی را میزبانی کرد، اما در سال ۲۰۱۴ بسته شد و تا امروز متروک و بی استفاده مانده است. به نظر می رسد توجه چندانی به حفاظت یا بازسازی از این ورزشگاه نمی شود و اگر همین طور پیش برود در کمتر از ۱۰۰ سال آینده از بین خواهد رفت.

کشور نیجریه و میراث فرهنگی سوکور

این جاذبه گردشگری در کوه های ماندارا و در میان کشورهای کامرون و نیجریه قرار دارد. این جاذبه گردشگری به خاطر مزارع کشاورزی و بازار آهن معروف شد اما متاسفانه در در سال ۲۰۱۳ مورد حمله نیروهای اسلام گرای بوکو حرام قرار گرفت و بسیاری از مزارع کشاورزی خود را از دست داد. بسیاری از خانه ها غارت شدند و رونق تجارت آهن را هم از دست داد.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور پاکستان و شهر کراچی

کراچی یکی از محبوب ترین شهرهای پاکستان است که در چندین سال گذشته، با رشد جمعیت بسیار زیادی مواجه بوده است. این امر باعث شده است تا روند ساختمان سازی نیز افزایش یابد و به دنبال آن به علت عدم قوانین جدی در زمینه محافظت از بناهای تاریخی، بسیاری از این بناها کاملا تخریب یا در معرض تخریب قرار بگیرند.

کشور تایلند و رودخانه شاهان

این رودخانه در سراسر شهر بانکوک جریان دارد، اما میزان ساخت و سازها در امتداد آن به قدری گسترش یافته است که امروزه منجر به تغییر نسبی مسیر رودخانه و همچنین از بین رفتن چشم انداز آن شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این روند باعث می شود حتی اکوسیستم منطقه هم تغییر کند.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور انگلیس و اسکله بلک پول

این اسکله در سواحل ایرلندی واقع شده و نخستین شهری است که برای طبقه ضعیف و کارگر ساخته شد، اما بالا آمدن سطح آب و همچنین افزایش رخدادهای جوی در نتیجه گرمایش زمین باعث شده است امکان سکونت در آن به پایین ترین سطح ممکن برسد. احتمالا این منطقه تاریخی در آینده ای نه چندان دور ناپدید شود.

استرالیا و ساختمان سیریوس

سیریوس نام نمادی ترین ساختمان استرالیا در سیدنی است که تقریبا ۴۰ سال قدمت دارد. این ساختمان برای آن دسته از مستاجرانی ساخته شد که مجبور به کوچ اجباری بوده و جایی برای اقامت نداشتند. در سال ۲۰۱۵ این ساختمان به یک محل متروکه مبدل شد. احتمال می رود این جاذبه تاریخی در سال های بعد، تحت تاثیر روند ساختمان سازی و گسترش شهر نشینی تخریب شود.

جاذبه های گردشگری جهان | کشور مکزیک بعد از حوادث سال ۲۰۱۷

بلایای طبیعی ناشی از حوادث سال ۲۰۱۷، باعث شد تمام جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی موجود در منطقه کارائیب، خلیج و کشور مکزیک در معرض خطر و نابودی قرار گیرد. وضعیت مکان های تاریخی و باستانی به نحوی است که علاوه بر تلاش های فرهنگی و ارزیابی های علمی به هزینه های بالایی هم برای حفظ و بقا نیاز دارند.

منبع: الی گشت


جاذبه های گردشگری جهانی که تا ۱۰۰ سال دیگر نابود می شوند!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا