خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
موقعیت مکانی:

کویر زیبای مرنجاب در 37 کیلومتری شهر آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. اگر قصد حرکت از سمت تهران را دارید بهتر از شهر کاشان به اینجا هزیمت کنید که در این صورت از جنوب کویر به آن خواهید رسید. این کویر از سمت شمال دریاچه نمک آران و بیدگل، از سمت مشرق به پارک ملی کویر و از غرب هم به سمت دریاچه حوض سلطان منتهی می شود.



کویر مرنجاب:

این کویر زیبا که از دیگر کویر های استان اصفهان و از جاذبه های گردشگری پر طرفدار در این استان است پر است از تپه های شنی و ریگ زار های انبوه. ارتفاع این منطقه از سطح آب حدود 850 متر است. جانورانی همچون شغال، گرگ، عقاب و آفتاب پرست هم در این منطقه زندگی می کنند.


دیگر جاذبه های آن:

از زیبایی های دیگر که در سفر مرنجاب عاید شما می شود دیدن کاروانسرای قدیمی با قدمت 350 سال است که پناهگاه امنی برای گردشگران است. جالب است بدانید در این کاروانسرا آب شیرین وجود دارد. در زمان شاه عباس هم به عنوان دژی برای مقابله با دشمنان بود و همچنین در مسیر تجار راه ابریشم نیز قرار داشته است. دریاچه نمک هم در این منطقه می تواند مکان زیبایی برای عکاسی باشد. البته وقتی صحبت از عکاسی می شود نباید بالا رفتن و پایین آمدن از رمل های شنی این کویر را نادیده گرفت.






زمان مناسب:

بهترین زمان برای بازدید از این کویر زیبا فصل پاییز است. سکوتی عجیب بر این منطقه حکم فرماست که می تواند ساعت های طولانی شما را از روزمرگی های شهری نجات داده و قدرت تمرکز شما را بالا ببرد. البته برای لـ*ـذت بیشتر در سکوت و آرامش می توانید اواسط هفته به این جا سفر کنید. البته فراموش نکنید که روز های بسیار گرم و شب های بسیار سرد و سوزناک در انتظار شماست.



منبع: سه سوت سفر


کویر مرنجاب در اصفهان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا